D5: přirozené dlouhé starty
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 2397
- Registrován: 16 roků 4 měsíce
- Bydliště: Rudice/BK
D5: přirozené dlouhé starty
Není zdání, je to prostě tak. D5 zkrátka startuje dlouho. Nepátral někdo potom, proč to tak je? Studená oktaI TDI 66kW naskočí za pikosekundu. Moje D5, která je určitě v pořádku (žádny zadrbaný filtry/špatná nafta/špatný žhavky) startuje 2-3 sekundy. Kolegova taktéž. Z parkovišť si všímám všech D5 - startují obdobně. Proč to tak je? Né že by mě to vadilo, jenom si to nedokážu nějak odůvodnit.
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9942
- Registrován: 16 roků 9 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 D5 151kw 2011
D5: přirozené dlouhé starty
přesně. soused do toho drbne (taky stará okta) a hned to maká
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
-
Offline
- Příspěvky: 302
- Registrován: 15 roků 5 měsíců
- Bydliště: ♥ Slovensko ♥
D5: přirozené dlouhé starty
dve sekundy nieje nic.. podla mna je to oki na CR... poznam ochcavky co startuju aj 8 - 10 sek. a to nehovorim o zime...
-
Offline
- Příspěvky: 2397
- Registrován: 16 roků 4 měsíce
- Bydliště: Rudice/BK
D5: přirozené dlouhé starty
To myslíte, že je to CRekem?zorg1 píše:dve sekundy nieje nic.. podla mna je to oki na CR... poznam ochcavky co startuju aj 8 - 10 sek. a to nehovorim o zime...
-
Offline
- Příspěvky: 302
- Registrován: 15 roků 5 měsíců
- Bydliště: ♥ Slovensko ♥
-
Offline
- Příspěvky: 2397
- Registrován: 16 roků 4 měsíce
- Bydliště: Rudice/BK
D5: přirozené dlouhé starty
Tý volve
to já se budu muset podívat kolem sebe na nějaký jiný CRka. To mě neříkej, že mám ve svým okolí jenom PD.

-
Offline
- Příspěvky: 2160
- Registrován: 15 roků 10 měsíců
- Bydliště: Vrchoslavice
- Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD
D5: přirozené dlouhé starty
Prostě to tak je nějaká otáčka navíc a zahřeje se spalovací prostor teprve pak dá ŘJ impuls ke startu, pak to má míň emisí u kamionů je tomu tak 20 let a to FH-čka nejsou comonrail
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 428tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 246tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 274tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 457 tkm
V70 D5 2002 stříbrná 428tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 246tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 274tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 457 tkm
-
Offline
- Příspěvky: 302
- Registrován: 15 roků 5 měsíců
- Bydliště: ♥ Slovensko ♥
D5: přirozené dlouhé starty
Výrobcovia automobilov označujú svoje vozidlá vybavené systémom Common rail rôzne:
BMW – D
Daimler – CDI, vozidlá Jeep CRD
Fiat Group:
Fiat, Alfa Romeo a Lancia – JTD, tiež MultiJet, JTDm, Ecotec CDTi, TiD, TTiD, DDiS
Honda – i-CTDi
Hyundai-Kia Automotive Group – CRDi
Ford Motor Company TDCi Duratorq a PowerStroke
Renault – dCi
General Motors:
Opel, Vauxhall – CDTi (vo vozidlách vyrábaných Fiatom a Daewoo) a DTi (vozidlá Isuzu)
Daewoo/Chevrolet – VCDi (licencia firmy VM Motori; tiež označ. Ecotec CDTi)
Mitsubishi – DI-D
PSA Peugeot Citroën – HDI alebo HDi
SsangYong – XDi (väčšinu motorov vyrába Daimler)
Volkswagen Group TDI-PD, Volkswagen oznámil, že výroba TDI skončí v roku 2008 a prejde k systému Common Rail[2]
Toyota – D-4D
Nissan – NEO-Di
Mazda – CiTD
Volvo – motory D5 sú nazývané Common rail
Tata – DICOR
Mahindra – CRDe
Maruti Udyog – DDiS (licencia firmy Fiat)
Suzuki – DDiS a MultiJet (licencia firmy Fiat)
BMW – D
Daimler – CDI, vozidlá Jeep CRD
Fiat Group:
Fiat, Alfa Romeo a Lancia – JTD, tiež MultiJet, JTDm, Ecotec CDTi, TiD, TTiD, DDiS
Honda – i-CTDi
Hyundai-Kia Automotive Group – CRDi
Ford Motor Company TDCi Duratorq a PowerStroke
Renault – dCi
General Motors:
Opel, Vauxhall – CDTi (vo vozidlách vyrábaných Fiatom a Daewoo) a DTi (vozidlá Isuzu)
Daewoo/Chevrolet – VCDi (licencia firmy VM Motori; tiež označ. Ecotec CDTi)
Mitsubishi – DI-D
PSA Peugeot Citroën – HDI alebo HDi
SsangYong – XDi (väčšinu motorov vyrába Daimler)
Volkswagen Group TDI-PD, Volkswagen oznámil, že výroba TDI skončí v roku 2008 a prejde k systému Common Rail[2]
Toyota – D-4D
Nissan – NEO-Di
Mazda – CiTD
Volvo – motory D5 sú nazývané Common rail
Tata – DICOR
Mahindra – CRDe
Maruti Udyog – DDiS (licencia firmy Fiat)
Suzuki – DDiS a MultiJet (licencia firmy Fiat)
-
Offline
- Příspěvky: 391
- Registrován: 15 roků 11 měsíců
- Bydliště: Bratislava
- Vůz: V70II D5 02
D5: přirozené dlouhé starty
tazko povedat , mne to startovalo cca 2 sekudny pri -30 , inac to naskoci hned .
_________________
V70II/D5/120kw/manual/2002+powerflex,poly subframe inserts
V70II/D5/120kw/manual/2002+powerflex,poly subframe inserts
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 959
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Buštěhrad
- Vůz: 945 D24TIC 94
D5: přirozené dlouhé starty
Mam to taky tak, ale já podezřívam vstřikovače, protože v zimě to točí dýl než je zdrávo 

_________________
945, D24TIC, rv. 1994 1995
360 GLS, B200K, rv. 1985
945, D24TIC, rv. 1994 1995
360 GLS, B200K, rv. 1985
-
Offline
- Příspěvky: 2397
- Registrován: 16 roků 4 měsíce
- Bydliště: Rudice/BK
D5: přirozené dlouhé starty
Ale to me taky... startuje mě to stejně dlouho, ať je motor zahřátý, nebo jestli je -30°. A taky z toho důvodu se mě nějak nechce věřit, že v tom je nějaká ekofičura. Proč by to roztáčelo zbytečně teplej motor?Drak3n píše:tazko povedat , mne to startovalo cca 2 sekudny pri -30 , inac to naskoci hned .
-
Offline
- Příspěvky: 4072
- Registrován: 19 roků 6 měsíců
- Bydliště: R.I.P.
- Vůz: ---
- Bydliště: Jindřichův Hradec
D5: přirozené dlouhé starty
Dokud to má jeden start jako druhej, ať teplý nebo studený, tak to bude spíš vlastnost než problém. Co jsem si všim, tak Euro 4 potřebuje k nastartování o 1 otáčku víc než Euro 3. Asi to bude fakt nějaký ekokurvítko. Vařím z vody, ale podle mě řídící jednotka nedovolí start dokud neni na liště dosaženo určitýho tlaku aby bylo zajištěný dokonalý prohoření hned při startu. Ta samá věc podle mě nedovolí nastartovat, když vstřiky pouštěj zpět přepadem, ikdyž by třeba start technicky ještě možnej byl i při tom menším tlaku. Euro 5 v XC60 mi zase připadalo, že už startuje na brnk.. Možná u nových aut s automatickým startem tlačítkem kterého se dotknete a nemusíte držet je to nějak jinak ošéfovaný.
Je pravda, že commonraily, hlavně ty úplně z prvních točily vždycky dýl. S příchodem nových aut s automatickým startem tlačítkem mi připadá že se to zase zkrátilo.
Jestli je to ekokurvítko, tak by to mělo jít softwarově upravit. Třeba u koncernových TDI, který mívaj často problémy se startem za tepla se to kromě přepsání startovací mapy, dělá tak, že se sníží v jednotce startovací otáčky na nulu (opět kvůli ekologii jsou nastavený minimální otáčky motoru při kterých jednotka povolí start, když je startér unavenej, bývá problém je dosáhnout) a chytá to pak na půl otáčky.
Jen tak na okraj totálně neekologická 850R s řízením motoru ME4.3 a 1 lambdou točí taky o tuším jednu až dvě otáčky dýl než pozdější ME4.4 x70 se stejným motorem a dvěma lambdama nebo ME7 s el. škrtící klapkou. Jeden start jako druhej ať teplý nebo studený...
Je pravda, že commonraily, hlavně ty úplně z prvních točily vždycky dýl. S příchodem nových aut s automatickým startem tlačítkem mi připadá že se to zase zkrátilo.
Jestli je to ekokurvítko, tak by to mělo jít softwarově upravit. Třeba u koncernových TDI, který mívaj často problémy se startem za tepla se to kromě přepsání startovací mapy, dělá tak, že se sníží v jednotce startovací otáčky na nulu (opět kvůli ekologii jsou nastavený minimální otáčky motoru při kterých jednotka povolí start, když je startér unavenej, bývá problém je dosáhnout) a chytá to pak na půl otáčky.
Jen tak na okraj totálně neekologická 850R s řízením motoru ME4.3 a 1 lambdou točí taky o tuším jednu až dvě otáčky dýl než pozdější ME4.4 x70 se stejným motorem a dvěma lambdama nebo ME7 s el. škrtící klapkou. Jeden start jako druhej ať teplý nebo studený...
-
Online
- Moderátor
- Příspěvky: 12917
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
D5: přirozené dlouhé starty
Neni důvodem rychlých startů novejch modelů elektrický čerpadlo?
Jinak moje vaření z vody uvařilo stejný jídlo jako Dali.
Jinak moje vaření z vody uvařilo stejný jídlo jako Dali.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 4072
- Registrován: 19 roků 6 měsíců
- Bydliště: R.I.P.
- Vůz: ---
- Bydliště: Jindřichův Hradec
D5: přirozené dlouhé starty
Podávací elektrický čerpadlo má D5 už od začátku, tj. do Euro3. Jestli může bejt elektrický i to vysokotlaký nevím, pokud jo tak je to opět o jednu věc která vás může nechat někde stát navíc. Kde jsou ty časy kdy běžící diesel potřeboval elektrickej proud jenom do chcípací cívky...Urvanej píše:Neni důvodem rychlých startů novejch modelů elektrický čerpadlo?
Jinak moje vaření z vody uvařilo stejný jídlo jako Dali.
-
Online
- Moderátor
- Příspěvky: 12917
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
D5: přirozené dlouhé starty
Kája, jediná elektronika je v radiu 

_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 93
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Pardubice
- Vůz: Volvo S60 2.4D 96 kW, Volvo V60 1.6D 8
- Bydliště: Pardubice
D5: přirozené dlouhé starty
Jeden servisák mi to kdysi vysvětloval, že tyto nové motory se nejprve musí dvakrát otočit, aby si řídící jednotka posbírala údaje potřebné pro dobrý start a potom teprve startuje. Oplík mi taky startuje na okulení, ale volvo cca tři vteřiny( léto , zima to je jedno). Mondeo si to měřilo v zimě i dest minut
To byla kára



_________________
S 60 2.4 D 96 kW r.v.2005
V 60 1.6 D 84 kW r.v. 2014
S 60 2.4 D 96 kW r.v.2005
V 60 1.6 D 84 kW r.v. 2014
-
Offline
- Příspěvky: 814
- Registrován: 15 roků 10 měsíců
- Bydliště: NZ
- Vůz: Subaru Levorg GT-S 2017
- Bydliště: NZ
D5: přirozené dlouhé starty
zajimave tema... ma V50 obcas naskoci ihned, ale nekdy ji to chvilku trva. ze by zalezelo na poloze pistu, atd? 

_________________
Subaru Levorg GT-S 2017 AWD Eyesight Comfort
Subaru Levorg GT-S 2017 AWD Eyesight Comfort
-
Offline
- Příspěvky: 2397
- Registrován: 16 roků 4 měsíce
- Bydliště: Rudice/BK
D5: přirozené dlouhé starty
Moje D5 DPF (akt. 98tkm/bez serv. zásahu) naskočí BEZ rozdílu okolní teploty, teploty motoru... bez jakéhokoli rozdílu - naskončí za stejnou dobu. Proto je mě to takový divný. Fakt by to chtělo rozseknout, čímpa to je... 

-
Offline
- Příspěvky: 3054
- Registrován: 12 roků 10 měsíců
- Bydliště: Kralupy nad Vltavou
- Vůz: 945 98’ B230FK M90
D5: přirozené dlouhé starty
No v porovnani s V70 to trva porad min nez u me..::Philip::.. píše:zajimave tema... ma V50 obcas naskoci ihned, ale nekdy ji to chvilku trva. ze by zalezelo na poloze pistu, atd?

_________________
Je :945 B230FK,M90 STAGE ∞, 98';S80 B6324S ,TF-80SC, 07'
Bylo: V70 B5244T5 ,M66, 05';945 B200FT ,M90, 97';V70 D5244T2 ,M55,04'
Je :945 B230FK,M90 STAGE ∞, 98';S80 B6324S ,TF-80SC, 07'
Bylo: V70 B5244T5 ,M66, 05';945 B200FT ,M90, 97';V70 D5244T2 ,M55,04'
-
Offline
- Příspěvky: 191
- Registrován: 13 roků 3 měsíce
- Bydliště: Olomouc
- Vůz: XC90 D5 AWD
- Bydliště: Olomouc a okolí
D5: přirozené dlouhé starty
mě moje D5 taky startuje docela dlouho mi to příjde, ale když sem tam čepnul vervu od benziny s vyšším cetaňákem tak ten start byl o polovinu rychlejší. okamžitě sem si toho všimnul
_________________
Je: volvo XC90 D5 AWD 7seats , CHIP STAGE2 http://www.D5T5.com EGR OFF
volvo S60 2.4D5 120KW 2004 PREMIUM SOUND, CHIP STAGE2 http://www.D5T5.com R.I.P
Je: volvo XC90 D5 AWD 7seats , CHIP STAGE2 http://www.D5T5.com EGR OFF
volvo S60 2.4D5 120KW 2004 PREMIUM SOUND, CHIP STAGE2 http://www.D5T5.com R.I.P
-
Offline
- Příspěvky: 49
- Registrován: 13 roků 2 měsíce
- Bydliště: Liberec
D5: přirozené dlouhé starty
Volvo startuje tak dlouho, protože je to vůz pro již vyklidněné a rozumné jedince, kteří preferují pohodlí a bezpečnost před rychlou jízdou... prostě nespěchají... poslední dobou si všímám,že mě jízda 90 na tempomat neskutečně relaxuje.
Proto nespěcháme ani u startování
Proto nespěcháme ani u startování

_________________
Volvo S60 2.4D 93kw 2009 (B5244T7)
Volvo S60 2.4D 93kw 2009 (B5244T7)
D5: přirozené dlouhé starty
Volvo XC90, D5: mohu potvrdit- asi 2-3sekundy- v létě i v zimě zcela stejně a maliko déle než 1.9TDi.
Takže za mne. Vše o.k., těch našich statných 5 válců
přece nejsou ty ušmudlané 4 válečky 
Takže za mne. Vše o.k., těch našich statných 5 válců


-
Offline
- Příspěvky: 119
- Registrován: 12 roků 11 měsíců
- Bydliště: Praha 6
- Vůz: XC60 T8 Recharge Inscription MY21
- Bydliště: Praha 6
D5: přirozené dlouhé starty
mám to podobně. a když to trvá o tu chvilku déle tak mě to přijde jako jedno zakašlání, jak kdyby se měl motor začít dusit, ale hned pak naskočí.. nedohledal jsem v tom žádnou pravidelnost. někdy na zahřátém motoru, někdy na motoru napůl ochlazeném, někdy po ránu. docela mě to zneklidňuje...::Philip::.. píše:zajimave tema... ma V50 obcas naskoci ihned, ale nekdy ji to chvilku trva. ze by zalezelo na poloze pistu, atd?
_________________
bylo: Honda Civic 93' D15B2;Volvo S60 D5 03', Saab 9-3 1.9TiD 04', Mondeo MK4 Titanium S, 2.2 TdCi;XC70 III D5, 2016;Toyota GR Yaris
XC60 T8 Recharge, 2021
galerie: http://bit.ly/PhxTnW
bylo: Honda Civic 93' D15B2;Volvo S60 D5 03', Saab 9-3 1.9TiD 04', Mondeo MK4 Titanium S, 2.2 TdCi;XC70 III D5, 2016;Toyota GR Yaris
XC60 T8 Recharge, 2021
galerie: http://bit.ly/PhxTnW
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9942
- Registrován: 16 roků 9 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 D5 151kw 2011
D5: přirozené dlouhé starty
tak za posledních pár dnů jsem měl několikrát hooodně dlouhej studenej start. zkusím dobít baterii a pak se uvidí.
dotaz ohledně žhaviček: jak poznám, že jsou v rici? dá se to poznat podle toho, že by dlouho svítila kontrolka žhavení? u mě teda dlouho nesvítí
dotaz ohledně žhaviček: jak poznám, že jsou v rici? dá se to poznat podle toho, že by dlouho svítila kontrolka žhavení? u mě teda dlouho nesvítí
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
-
Offline
- Příspěvky: 4072
- Registrován: 19 roků 6 měsíců
- Bydliště: R.I.P.
- Vůz: ---
- Bydliště: Jindřichův Hradec
D5: přirozené dlouhé starty
V namontovaný poloze je lze jakžtakž spolehlivě zkontrolovat, když sundáš štekry a proměříš je multimetrem. Než jsem rozlámal štekry, tak jsem to před zimou takhle kontroloval. Co navolit na multimetru a jaký hodnoty jsou OK, jaký ne jsem si vždycky buď vygooglil, nebo našel i s videem na youtubu...
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé