Mám tady problém s automatem (AW50-42) ve V70 1998 TDi. Začnu asi popisem celý závady.
Začal cukat při řazení z 1-2 a 2-3, tak jsme loni provedli výměnu oleje proplachem a to ho asi dorazilo páč od tý doby se situace spíš zhoršila. Poslední dobou už docházelo i k tomu, že např. při předjíždění to vytočilo dvojku a při řazení trojky nachvíli vypadl kvalt. No a skončilo to včera opět při předjíždění, bohužel převodovka už tam trojku ani jinej kvalt nezařadila. Teď je auto ve stavu, kdy se s ním nechá popojíždět na 1 a R, ale při přeřazení na 2 a vytočení nad 2000 ot. začne automat (lamely???) prokluzovat a auto se zastaví.
Mam možnost výměny za převodovku z benzínové 850. Otázka zní jak moc se mezi sebou liší benzínová automatka od dieselové?? Předpokládam, že vnitřek bude stejnej a rozdílná bude příruba na motor a jinej stálej převod. To by snad mělo jít přehodit z dieselu?? Nebo mě vyvedete z omylu? Popřípadě jsou tam ještě jiný špeky??
Dík za rady.
_________________ KUBA Redblocks are fun and easy but Greenblocks take skill V70 D4 AWD, D5244T12, TF-80SC, 2015;764 GLE, D24TIC, M46, 1988; 945 TURBO, B230FT+, M90, 1998; 855 T-5R, B5234T5, M56, 1995; bylo: V70 2,4i, B5254S, M56, 1997; 764 TURBO 16V, B204FT, M46, 1990; Volvo diagnostika v Plzni a okolí
Nicméně jsem zapátral a podle Vadisu je stálý převod pro diesel a turbobenzín stejný (2,54:1), takže o starost míň.
Teď už jen jak je to s tou přírubou?
_________________ KUBA Redblocks are fun and easy but Greenblocks take skill V70 D4 AWD, D5244T12, TF-80SC, 2015;764 GLE, D24TIC, M46, 1988; 945 TURBO, B230FT+, M90, 1998; 855 T-5R, B5234T5, M56, 1995; bylo: V70 2,4i, B5254S, M56, 1997; 764 TURBO 16V, B204FT, M46, 1990; Volvo diagnostika v Plzni a okolí
kV8ba píše:Bojim se, že výměna oleje už to nezachrání...
Nicméně jsem zapátral a podle Vadisu je stálý převod pro diesel a turbobenzín stejný (2,54:1), takže o starost míň.
Teď už jen jak je to s tou přírubou?
Tak budou jinak kvalty , uvědom si že z dýzlu jde cca4500ot a z benzínu cca7500ot
_________________ V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány
Převodový poměry rychlostí ve skříni se neliší. Jsou stejný pro jakýkoliv typ motoru. Liší se pouze stálý převody, od 3,16:1 pro nejslabší atmosféry, přes 2,74:1 u silnějších atmosfér. A 2,54:1 pro turbobenziny a diesely.
Podle pracovního rozsahu dieselu x benzinu bych právě nějakou odlišnost čekal. Ale vše nasvědčuje tomu, že je to stejný.
_________________ KUBA Redblocks are fun and easy but Greenblocks take skill V70 D4 AWD, D5244T12, TF-80SC, 2015;764 GLE, D24TIC, M46, 1988; 945 TURBO, B230FT+, M90, 1998; 855 T-5R, B5234T5, M56, 1995; bylo: V70 2,4i, B5254S, M56, 1997; 764 TURBO 16V, B204FT, M46, 1990; Volvo diagnostika v Plzni a okolí
kV8ba píše:Bojim se, že výměna oleje už to nezachrání...
Nicméně jsem zapátral a podle Vadisu je stálý převod pro diesel a turbobenzín stejný (2,54:1), takže o starost míň.
Teď už jen jak je to s tou přírubou?
Ano,příruba,neboli část obalu převodovky,je zcela jiná......
Benzín má starter ve předu,a Tdi vzadu,za motorem
Další věc je,aby ta skříň byla pokud možno ze stejného typu auta,rozdíl mezi 850 a V 70 byl sice v maličkostech,ale dosti zásadních
_________________ XC60 158 kw D5 + Polestar, automat. http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.
Snad to teď nezakřiknu, ale výměna proběhla úspěšně
Abych to teda shrnul, tak jsme použili převodovku z 850 '97 motor B5254T 142kw. I přesto, že ve Vadisu píšou, že převodovky pro turbobenzíny a turbodiesel mají stejný finální poměry, tak jistej rozdíl tu je. Turbobenzínový mají silnější zuby a tím menší počet, převodový poměr se liší o celé 0,02, což je ale zanedbatelný a při jízdě neznatelný. Na převodovce se akorát vyměnila příruba, měnič zůstal samozřejmě dieselovej. Plus nový olej. Toť vše, nic dalšího netřeba. Ještě jsme pro jistotu vyměnili gufero na klice, když už to bylo rozpůlený.
Výměna proběhla v domácích podmínkách, šlo to bez větších problémů, ale podruhý už bych to dělat nechtěl
Teď je s tím konečně radost jezdit. Jenom doufam, že jí ten novej olej nepohřbí...
_________________ KUBA Redblocks are fun and easy but Greenblocks take skill V70 D4 AWD, D5244T12, TF-80SC, 2015;764 GLE, D24TIC, M46, 1988; 945 TURBO, B230FT+, M90, 1998; 855 T-5R, B5234T5, M56, 1995; bylo: V70 2,4i, B5254S, M56, 1997; 764 TURBO 16V, B204FT, M46, 1990; Volvo diagnostika v Plzni a okolí
Tak sraní s timhle pekáčem nekončí. Převodovka sice řadí kvalty krásně, ale objevil se jinej problém.
Při dojíždění např. do křižovatky nebo ve chvíli kdy se při jízdě sundá noha z plynu a otáčky spadnou k volnoběžným cca 1000ot., se změní chod motoru, začne jít nepravidelně, jako kdyby ho něco brzdilo a on neměl sílu ten odpor přemoct.
Taky mi přijde že to s autem cuká při jízdě s minimálním sešlápnutím pedálu. A při přeřazování modů za klidu jde motor taky nepravidelně cca na 2-3s, při tom přecházejí vibrace do celý kastle, pak se vše ustálí a chrochtá normálně.
Tohle všechno se děje až u zahřatýho auta tak po cca 5-10km, do tý doby se to chová normálně. Diagnostika (volvo) žádnou chybu nehlásí, motoru ani převodovky.
Má někdo nějaké nápady? Setkal jste se s tim už někdo?
Osobně bych podezříval měnič nebo nějakou volnoběžku či brzdu ve skříni.
_________________ KUBA Redblocks are fun and easy but Greenblocks take skill V70 D4 AWD, D5244T12, TF-80SC, 2015;764 GLE, D24TIC, M46, 1988; 945 TURBO, B230FT+, M90, 1998; 855 T-5R, B5234T5, M56, 1995; bylo: V70 2,4i, B5254S, M56, 1997; 764 TURBO 16V, B204FT, M46, 1990; Volvo diagnostika v Plzni a okolí