Taková zajímavá věc: někdy minulý rok v srpnu jsem jezdil trochu kopečky, nahoru dolu, pořád na dvojku, trojku max, v točkách min 2 spíš 3.5-4t ot. Jako žádný honění, ale prostě horský režim. Najednou mě to napsalo: MOTOR.SYSTEM DOPORUCUJE SERVIS se žlutým trojúhelníkem. Auto se chovalo naprosto normálně. Normální spotřeba... normální projev. Následná diagnostika objevila tyto hlášky:
řídící ventil víření v sacím potrubí /č.1880
výfuková teplota /č. 2800
podotýkám, že auto se chovalo naprosto normálně. Proto sem tomu nevěnoval další pozornost. Dnes, na ročním servisu, stojím u motoru, mechanik v autě - startuje. Já si tak nezávazně čumím do motoru, a všímám si, že se tam jen tak bezprizorně pohybuje jakési táhlo... AHA! Tak to bude ono. Takové malinké plastové cosi, někde v oblasti pod nalévacím hrdlem oleje. Je tam nějaké servátko, co si po típnutí motoru jen ta hrčí, nějak točí tím táhlem, které teď vlsastně nikam nevede. Zdá se, že to patří někam k tomu hrdlu oleje.
Může mě někdo říct, na co to je? Když auto normálně jezdí? Opravdu naprosto normálně. Popřípadě, co všechno se tím mohlo pokálit?
OPRAVENO-řídící ventil víření v sacím potrubí/D5
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 2415
- Registrován: 16 roků 8 měsíců
- Bydliště: Rudice/BK
OPRAVENO-řídící ventil víření v sacím potrubí/D5
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil(a) mr1 dne 03 dub 2012 12:59, celkem upraveno 2 x.
-
Offline
- Příspěvky: 87
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Bydliště: Šluknovsko
- Vůz: V70XC, I a II.gen
řídící ventil víření v sacím potrubí/D5
řešil jsem totéž s Formánkem ve Cvikově,na mý 90tce,dle něj je to bolest D5tek,říkal že čas od času mám zkontrolovat,jestli se s tím táhlem dá hýbat a neřešit to - najeto jsem měl 200 tis km
_________________
Je: V70XC II.gen,r.v. 2001,B5244T3, automat,
Bylo: V70xc I.gen, r.v.99,B5244T,XC90 D5, r.v. 2006, 6q,man., V50,2.0D, r.v. 2006, 6q man.
Moto: Honda VT1100C, (50kW),r.v. 1992, 4q
Výroba nábytku na míru
Je: V70XC II.gen,r.v. 2001,B5244T3, automat,
Bylo: V70xc I.gen, r.v.99,B5244T,XC90 D5, r.v. 2006, 6q,man., V50,2.0D, r.v. 2006, 6q man.
Moto: Honda VT1100C, (50kW),r.v. 1992, 4q
Výroba nábytku na míru
-
Offline
- Příspěvky: 2177
- Registrován: 16 roků 2 měsíce
- Bydliště: Vrchoslavice
- Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD
řídící ventil víření v sacím potrubí/D5
Je to táhlo vířivích klapek mají to jen novější D5-ky, známému se to stalo na XC 90-ce volal do servisu řekli mu zaaretovat teď už nevím v které poloze a až přijede na servis tak prý mu to vymění za pár korun. Ovládá to klapku a ta přivírá jednu řadu sacích ventilů v nějakém režimu asi nějaká ekofičura !
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 429tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 247tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 277tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 462 tkm
V70 D5 2002 stříbrná 429tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 247tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 277tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 462 tkm
-
Offline
- Příspěvky: 2415
- Registrován: 16 roků 8 měsíců
- Bydliště: Rudice/BK
řídící ventil víření v sacím potrubí/D5
boha jeho. Už mě ty ekokurvítka začínají pěkně s-r-á-t. Ráno se stavím AutoPalace BM, a uvidíme...
-
Offline
- Příspěvky: 2177
- Registrován: 16 roků 2 měsíce
- Bydliště: Vrchoslavice
- Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD
řídící ventil víření v sacím potrubí/D5
Naštěstí na volvu je to prkotina třeba na bramboráku se to rozpadne a napadá do válce a je po motoru
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 429tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 247tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 277tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 462 tkm
V70 D5 2002 stříbrná 429tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 247tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 277tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 462 tkm
-
Online
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 10000
- Registrován: 17 roků
- Bydliště: Dubí
- Vůz: V60 T8
řídící ventil víření v sacím potrubí/D5
jj. stejný i na benzín mondeo 1.8 a 2.0 2001-2005karelvolvo píše:Naštěstí na volvu je to prkotina třeba na bramboráku se to rozpadne a napadá do válce a je po motoru
_________________
V60 T8 MY2020
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw, XC70 D5 151kw
V60 T8 MY2020
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw, XC70 D5 151kw
-
Offline
- Příspěvky: 2415
- Registrován: 16 roků 8 měsíců
- Bydliště: Rudice/BK
řídící ventil víření v sacím potrubí/D5
Zakoupeno ve volvu za 73,-kč. Asi za minutu opraveno. 

-
Online
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 10000
- Registrován: 17 roků
- Bydliště: Dubí
- Vůz: V60 T8
OPRAVENO-řídící ventil víření v sacím potrubí/D5
no super. by ti jinak naúčtovali tak trojku počítám...
_________________
V60 T8 MY2020
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw, XC70 D5 151kw
V60 T8 MY2020
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw, XC70 D5 151kw
-
Offline
- Příspěvky: 2415
- Registrován: 16 roků 8 měsíců
- Bydliště: Rudice/BK
OPRAVENO-řídící ventil víření v sacím potrubí/D5
No, za trojku bych jim to tam nedal.
Ono jestli to chápu dobře, tak je celý to zařízení víceméně k hounu. Co chápu? Sakra dyť já s tím skoro rok jezdil, a nic se nedělo
Vlastně kecám - hláška na palubáku mě s tím s.r.a.l.a...


-
Offline
- Příspěvky: 53
- Registrován: 21 roků 5 měsíců
- Vůz: 850
- Bydliště: Praha
OPRAVENO-řídící ventil víření v sacím potrubí/D5
Zavírá to jeden sací ventil na každém válci při regeneraci filtru pevných částic, aby došlo k dostatečnému ohřátí spalin a vypálení filtru. Táhlo praská, když se po odpojení baterie neudělá kalibrace krajních poloh servo motorku.mr1 píše:Taková zajímavá věc: někdy minulý rok v srpnu jsem jezdil trochu kopečky, nahoru dolu, pořád na dvojku, trojku max, v točkách min 2 spíš 3.5-4t ot. Jako žádný honění, ale prostě horský režim. Najednou mě to napsalo: MOTOR.SYSTEM DOPORUCUJE SERVIS se žlutým trojúhelníkem. Auto se chovalo naprosto normálně. Normální spotřeba... normální projev. Následná diagnostika objevila tyto hlášky:
řídící ventil víření v sacím potrubí /č.1880
výfuková teplota /č. 2800
podotýkám, že auto se chovalo naprosto normálně. Proto sem tomu nevěnoval další pozornost. Dnes, na ročním servisu, stojím u motoru, mechanik v autě - startuje. Já si tak nezávazně čumím do motoru, a všímám si, že se tam jen tak bezprizorně pohybuje jakési táhlo... AHA! Tak to bude ono. Takové malinké plastové cosi, někde v oblasti pod nalévacím hrdlem oleje. Je tam nějaké servátko, co si po típnutí motoru jen ta hrčí, nějak točí tím táhlem, které teď vlsastně nikam nevede. Zdá se, že to patří někam k tomu hrdlu oleje.
Může mě někdo říct, na co to je? Když auto normálně jezdí? Opravdu naprosto normálně. Popřípadě, co všechno se tím mohlo pokálit?
-
Offline
- Příspěvky: 2415
- Registrován: 16 roků 8 měsíců
- Bydliště: Rudice/BK
OPRAVENO-řídící ventil víření v sacím potrubí/D5
A sakra
takže je tady možnost, že se mě nepodařilo vypálit DPF?

-
Offline
- Příspěvky: 53
- Registrován: 21 roků 5 měsíců
- Vůz: 850
- Bydliště: Praha
OPRAVENO-řídící ventil víření v sacím potrubí/D5
Přesně tak.mr1 píše:A sakratakže je tady možnost, že se mě nepodařilo vypálit DPF?
-
Offline
- Příspěvky: 2415
- Registrován: 16 roků 8 měsíců
- Bydliště: Rudice/BK
OPRAVENO-řídící ventil víření v sacím potrubí/D5
No, tak supr. A zjistím to nějak? Co se může posát?
-
Offline
- Příspěvky: 2177
- Registrován: 16 roků 2 měsíce
- Bydliště: Vrchoslavice
- Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD
OPRAVENO-řídící ventil víření v sacím potrubí/D5
Pro jistotu zkontroluj hladinu oleje jestli Ti nestoupá
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 429tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 247tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 277tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 462 tkm
V70 D5 2002 stříbrná 429tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 247tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 277tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 462 tkm
-
Offline
- Příspěvky: 95
- Registrován: 16 roků 5 měsíců
- Vůz: S60 2.4D5 02'
- Bydliště: Prievidza-SR
OPRAVENO-řídící ventil víření v sacím potrubí/D5
chceš povedať že nefunkčné vypaľovanie dpf spôsobuje ten problém so stúpaním oleja?
_________________
S90 D5 AWD Polestar AT, 78 000Km r.v. 2018
S80 II AT 2.4D5, 252 000km r.v 2007
S90 D5 AWD Polestar AT, 78 000Km r.v. 2018
S80 II AT 2.4D5, 252 000km r.v 2007
-
Offline
- Příspěvky: 53
- Registrován: 21 roků 5 měsíců
- Vůz: 850
- Bydliště: Praha
OPRAVENO-řídící ventil víření v sacím potrubí/D5
To ne, olej přibývá právě při regeneraci filtru, pronikáním nespálené nafty do oleje. Je to věc software vypalování. Volvo platforma s přibýváním oleje problém nemá, problém mají až fordi, holt IT udělali někde chybu. Když je nefunkční výřivá klapka k regeneraci nedochází, protože se filtr moc ochlazuje proudícím vzduchem.Matoji píše:chceš povedať že nefunkčné vypaľovanie dpf spôsobuje ten problém so stúpaním oleja?
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé