Alternátor - Volvo S90

Pro sedmy a devítky
  • Autor
  • Zpráva
e.w.i.n.g.1
Offline
Příspěvky: 922
Registrován: 21 roků 2 měsíce
Bydliště: ČR
Vůz: Volvo 740

Alternátor - Volvo S90

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

Mám dotaz. V autě mám alternátor 100A. Dnes mi změřili, jak dobíjí alternátor a naměřili 13,8 V. I když jsme přidali plynu, tak to bylo pořád stejné. Vím, že by správně mělo být 14 V, tak se chci zeptat, zda je to moc velký rozdíl a může to způsobovat i rychlejší vybíjení baterie? Případně, pokud s tím máte někdo zkušenosti, tak kde by mohl být problém?
Kontrolka dobíjení mi přitom na přístrojovce nesvítí.

VanThomas
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1176
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Vůz: 745 D24T M46+OD 90'
Bydliště: Praha 3

Alternátor - Volvo S90

Příspěvek od VanThomas »

Naměřili kde? Na alternátoru nebo na baterce? Baterka vybitá nebo nabitá? Kontrolka je zapojená mezi +baterky a +alternátoru, takže pokud altík dává alespoň něco svítit nebude...
_________________
V70 B5254T AW50 98'
VW Polo 2002 1.2 HTP Poloauto s půlkou motoru...
bylo 745 D24T M46+OD 90'

e.w.i.n.g.1
Offline
Příspěvky: 922
Registrován: 21 roků 2 měsíce
Bydliště: ČR
Vůz: Volvo 740

Alternátor - Volvo S90

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

VanThomas píše:Naměřili kde? Na alternátoru nebo na baterce? Baterka vybitá nebo nabitá? Kontrolka je zapojená mezi +baterky a +alternátoru, takže pokud altík dává alespoň něco svítit nebude...
Při zapnutém motoru - chlap připojil měřák na baterku - na plus i na mínus ukazovalo to 13,8 V.

GDPR_user

Alternátor - Volvo S90

Příspěvek od GDPR_user »

e.w.i.n.g.1 píše:
VanThomas píše:Naměřili kde? Na alternátoru nebo na baterce? Baterka vybitá nebo nabitá? Kontrolka je zapojená mezi +baterky a +alternátoru, takže pokud altík dává alespoň něco svítit nebude...
Při zapnutém motoru - chlap připojil měřák na baterku - na plus i na mínus ukazovalo to 13,8 V.
Řekl bych že 13,8 je naprosto v pohodě.

VanThomas
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1176
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Vůz: 745 D24T M46+OD 90'
Bydliště: Praha 3

Alternátor - Volvo S90

Příspěvek od VanThomas »

Halvně - máš s tím nějaký problémy? Změřit to chce přímo na alternátoru a pokud by tam bylo výrazně víc, tak zkontrolovat vedení mezi ním a baterkou...
_________________
V70 B5254T AW50 98'
VW Polo 2002 1.2 HTP Poloauto s půlkou motoru...
bylo 745 D24T M46+OD 90'

e.w.i.n.g.1
Offline
Příspěvky: 922
Registrován: 21 roků 2 měsíce
Bydliště: ČR
Vůz: Volvo 740

Alternátor - Volvo S90

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

VanThomas píše:Halvně - máš s tím nějaký problémy? Změřit to chce přímo na alternátoru a pokud by tam bylo výrazně víc, tak zkontrolovat vedení mezi ním a baterkou...
Právě že jsem teď řešil reklamaci akumulátoru, který jsem koupil loni v březnu. Kupoval jsem si novou baterku jak do dvojky, tak i do devítky. Do dvojky jsem koupil modrú Vartu 60 Ah 540 a do S90-tky jsem si řekl, že dám lepší - tak tam šla stříbrná 63 Ah 610. Předtím tam 8 roků byla také modrá Varta 64 Ah a naprosto v pohodě.

S dvojkou se jezdí jen občas a tam baterka naprosto v pořádku, ale u devítky jsem ji musel už na začátku podzimu dobít a za 2 týdny znovu... pak ještě jednou, tak jsem se rozhodl ji reklamovat. A to autem jezdím denně. Včera mi dali vyjádření, že baterka je v pořádku. Tak schválně ji teď dám do dvojky. Ale je zajímavé, že tu modrou jsem předělal z dvojky a mám už v devítce už 2 týdny a zatím točí bez problémů a to jsou veliké mrazy. V té prodejně se mě včera zeptal, jestli by si mohl změřit to dobíjení, tak vzal digitální měřák a naměřil těch 13,8 V. Přidal plynu - ale ne nějak moc, a bylo to pořád stejné. Mně tvrdil, že musí být 14,2 - 14,4 V, jinak že se mi vybije po pár týdnech i tato baterka. Ale nevím, proč říkal, že min. 14,2 V, když regulátor napětí BOSCH je 14V. Musím to ještě někde změřit znovu a pořádně přidat plynu a uvidíme. Že by pouhých 0,2 V mělo takový vliv na to?

e.w.i.n.g.1
Offline
Příspěvky: 922
Registrován: 21 roků 2 měsíce
Bydliště: ČR
Vůz: Volvo 740

Alternátor - Volvo S90

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

Když se podívám na tester akumulátoru a alternátoru, tak jsou tam tři hodnoty:

13 V - LOW
13,5 V - NORMAL
14 V - HIGH

Tak jak to teda je správně?

http://www.anglia-trading.cz/index.php?main_page=popup_image&pID=3964&zenid=blu7nerms3fjcfc39lu8o3j061

Sergej
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2618
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha

Alternátor - Volvo S90

Příspěvek od Sergej »

13,8V je urcenych pre trvale (stand by) dobijanie baterky. Tento rezim sa pouziva najma pre zalohovacie akumulatory.
Pre periodicku prevadzku (tj rezim startovacej baterie) je doporucene napatie v rozsahu 14 - 14,5V. 14,5V je u obycajných Pb baterii hranica tzv plynovacieho napatia (baterka sa pri dosiahnuti tohto napatia zacin varit a nabijanie je potreba ukoncit) Moderne akumulatory s pridavkom vapnika (calcium technology) maju toto napatie posunbute na cca 14,7V.
Kolko dava alternator je treba merat skutocne priamo na alternatore, teda svorka B+ oproti kostre alternatora.
Mensie napatie na baterii je dane ubytkom na kontaktoch, svorkach, vodicoch. Celkove napatie na baterii by nemalo byt mensie ako 0,5V (aj to uz je moc). Nie je problem dosiahnut ubytok 0,2V.
Meranie ubytku: +svorku meraku na vyvod alternatora B+, -svorku na + pol akumulatora. Ciselny udaj udava ubytok na + vodici. Je zaujimave odmerat ubytok priamo na vyvode aku a na svorke aku.
Ubytok na - vodici sa meria rovnako, len sa prehodi polarita meracich vodicov.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1789
Registrován: 21 roků 2 měsíce
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

Alternátor - Volvo S90

Příspěvek od standa »

Pekelník měl stejný problém - někde mezi altíkem a baterkou byl na kabelu odpor. Jelikož je kabel veden v bandáži s dalším miliónem drátů, tak byla oprava provedena "na hulváta" - mezi baterku a altík jsem natáhl nový kabel 6qmm. Ampérmetrem jsem potvrdil, že proudu se nový kabel velmi líbí a běhá pouze přes něj :)

Na dalším Peklově autě jsem taky opravoval kostření altíku na motor...
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

e.w.i.n.g.1
Offline
Příspěvky: 922
Registrován: 21 roků 2 měsíce
Bydliště: ČR
Vůz: Volvo 740

Alternátor - Volvo S90

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

Děkuji všem za rady. Dnes jsem si u pana Kučery objednal nový regulátor napětí a vyzkouším nejdřív vyměnit ten a pak uvidím. Včera jsem totiž multimetrem zkusil několikrát změřit dobíjecí napětí. Jednou to bylo 13,4, jednou dokonce i 13,0 a večer 13,5. A to jsem vždy vypnul světla, rádio i větrák. Takže mám podezření na ten regulátor.

LukášM
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1837
Registrován: 19 roků 4 měsíce
Bydliště: Tábor
Vůz: V240
Bydliště: Tábor

Alternátor - Volvo S90

Příspěvek od LukášM »

Jak jezdíš dlouhé trasy a kolikrát startuješ?
_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992

e.w.i.n.g.1
Offline
Příspěvky: 922
Registrován: 21 roků 2 měsíce
Bydliště: ČR
Vůz: Volvo 740

Alternátor - Volvo S90

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

LukášM píše:Jak jezdíš dlouhé trasy a kolikrát startuješ?
Do práce to mám asi 15 km a tam jezdím každý den (kromě víkendu).

LukášM
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1837
Registrován: 19 roků 4 měsíce
Bydliště: Tábor
Vůz: V240
Bydliště: Tábor

Alternátor - Volvo S90

Příspěvek od LukášM »

To by mělo stačit na zregenerování po startu.
_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992

Zpět na „700 / 900 - opravy“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé