Poté co jsem slyšel že není Mobil jako Mobil1 řeším jestli při další výměně oleje u mojeho chrochta použít: Mobil Super 3000 X1 5W-40
nebo Mobil 1 Turbo Diesel 0W-40
Nepoznám jestli to náhodou není longlife.
Nejde mi ani tak o prachy jako o to aby se můj chrochták z té 0W40 nezbláznil a nezačal třeba žrát olej nebo rosit. Co myslíte?
Auto dosud u mě jezdilo na 5W40 nejdřív Divinol, pak Mobil. Než jsem ho koupil jezdilo na severu německa a na posledním štítku od výměny bylo 0W40. Aktuální nájezd 260+tkm spotřeba oleje do litru na 10tkm (včetně drobných úniků pod víkem ventilů), výměny po 10tkm.
Díky za rady.
BTW, ve státech mají Mobil1 Turbo Diesel Truck 5W-40 Ten by se mi líbil asi nejlíp
Jediný čeho se nemusíš bát je vliv na spotřebu oleje, protože oba oleje mají kategorii 40 tzn. za tepla maji mít cca stejnou viskozitu. Ta nula na začátku je na studených starty. Takže na zimu super, ale pokud stihneš před příští zimou ještě měnit, nemá smysl tam tu nulu na jaře dávát.
Kvalitu obou olejů nemohu jinak posoudit.
dali píše:Poté co jsem slyšel že není Mobil jako Mobil1 řeším jestli při další výměně oleje u mojeho chrochta použít: Mobil Super 3000 X1 5W-40
nebo Mobil 1 Turbo Diesel 0W-40
Nepoznám jestli to náhodou není longlife.
Nejde mi ani tak o prachy jako o to aby se můj chrochták z té 0W40 nezbláznil a nezačal třeba žrát olej nebo rosit. Co myslíte?
Auto dosud u mě jezdilo na 5W40 nejdřív Divinol, pak Mobil. Než jsem ho koupil jezdilo na severu německa a na posledním štítku od výměny bylo 0W40. Aktuální nájezd 260+tkm spotřeba oleje do litru na 10tkm (včetně drobných úniků pod víkem ventilů), výměny po 10tkm.
Díky za rady.
BTW, ve státech mají Mobil1 Turbo Diesel Truck 5W-40 Ten by se mi líbil asi nejlíp
Mobil1 je o mnoho lepší než super 3000 pokud není příliš velký finanční rozdíl šel bych do M1
já měl od původního majitele měl Shell Helix Ultra 5W40
na doporučení, že pro klasické TDI motory je lepší MOBIL SUPER 3000 X1 5W/40, jsem šel do něj. Cena za 7 litrů včetně pošty 1 131 Kč. Ujeto mám na tomto oleji cca 5 000 km a ještě neubyla ani kapka. Pravda je, že ani na ten Shell jsme nedolil za 10 000 km ani kapku.
_________________ Chuanita944, B230FB , MY92, M47"GALERIE" Toyota Yaris Hybrid MY23"GALERIE" bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT|V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF|V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF
Je to uplne jedno,nemáte nikdo z vás motor naladěněj na hranu,ani jeden z vás tam neleje podřadnej olej,takže používejte dál. Střídat oleje podle aktualniho doporučení se moc nevyplácí... Nejlíp je jezdit pořád na totéž...
A co zkusit Mobil 1 5W30? Nebo to už by bylo moc řídký?
_________________ Octavia SCOUT TDI, MY2011, Fabia II HB 1,4TDI (51kW - chip na 67kW) MY2007 a Aprilia ETV 1000 Caponord MY 2003 Bylo: modrá V70R II, 300 koní, AWD, 6ti st. manuál, r.v. 2003, LPG Prins VSI
Ja lejem Mobil1 Turbodiesel 0W40 Fully synthetic už asi tretíkrát a spokojnosť
Odporúčam.
Tiež som prešiel po kúpe D5-ky z 5W na 0W, ale u tvojej 2.5 TDI by som asi lieval 5W-40 ... podľa mňa je to ideálny olej pre nie úplne nové turbodízliky,
prípadne ten 5W-50
_________________ XC90 D5 (D5244T) '05, geartronic, čierna bolo: V70 II D5 (D5244T) '03, 120kW, čierna *** V70 II 2,5D (D5252T) '00, čierna *** V70 I 2.5 TDI (D5252T) 12/98, čierna
Boss píše:Ja lejem Mobil1 Turbodiesel 0W40 Fully synthetic už asi tretíkrát a spokojnosť
Odporúčam.
Tiež som prešiel po kúpe D5-ky z 5W na 0W, ale u tvojej 2.5 TDI by som asi lieval 5W-40 ... podľa mňa je to ideálny olej pre nie úplne nové turbodízliky,
prípadne ten 5W-50
ano, přesně takovou radu jsem dostal při výběru oleje a ta zněla: "Mobil 3000 je vhodný pro benzínové motory a klasické TDI a S Special je lepší pro commonraily."
Proč tomu tak je, se mne neptejte, já po tom nepátral a ani tomu nerozumím. Dal jsem na radu člověka z oboru.
_________________ Chuanita944, B230FB , MY92, M47"GALERIE" Toyota Yaris Hybrid MY23"GALERIE" bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT|V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF|V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF
Výměna mě čeká cca do 14 dnů, pokud nechci přejíždět. Takže ta 0W40 by asi chvíli smysl měla v těhle mrazech. Samozřejmě chci to nejlepší. Ale zas se bojím aby to nebyla "mazací voda". Napadá mě, že třeba pro vývěvu, která se semtam ozve asi taky nebude řídkej olej to pravý. Rád bych tam ten Mobil1 0W40 dal, ale bojím se aby třeba ten obstarožní motor neměl na něj moc tlustý mazací kanálky, což by (podle mých ničím nepodložených odhadů )mohlo vést ke ztrátě tlaku.
5W50 do diesela spíše nechci, podle mě má smysl u benzínovýho turba.
dával jsem do D5-ky 10W40 třikrát, teď tam mám 10W30 a teď na jaře tam půjde opět. Brácha když koupil V40-ku tak tam měl 0W40 borec mu k tomu dal ochotně litr na dolívání, hned šel ven 10W30 dovnitř a za 14tkm nedolil nic, když to koupil tak byla hadice od turba zaolejovaná, klapka na sání celá zablitá a teď je klid
dali píše: Rád bych tam ten Mobil1 0W40 dal, ale bojím se aby třeba ten obstarožní motor neměl na něj moc tlustý mazací kanálky, což by (podle mých ničím nepodložených odhadů )mohlo vést ke ztrátě tlaku.
No, 0W-40 je podľa mňa ideálne pre D5-ku a commony a ty daj pekne 5W-40 Ja som to lieval u prvej TDI, ďalší majiteľ v tom pokračuje a ten motor aj po rokoch má super zvuk šepkajúcich kvetín
Oleje označené ako "S" sú pre benzíny
_________________ XC90 D5 (D5244T) '05, geartronic, čierna bolo: V70 II D5 (D5244T) '03, 120kW, čierna *** V70 II 2,5D (D5252T) '00, čierna *** V70 I 2.5 TDI (D5252T) 12/98, čierna