u prveho videa neviem o co ide u toho druheho predpokladam ze sa menej namaha spojka ked pridava plyn pri podradovani pretoze sa vyrovnaju prenasane sily alebo ide o dosiahnutie co najvacsieho zaberu? som z toho jelen
za objasnenie dakujem
Takhle se řadilo dřív když auta neměla v převodovce synchronní kroužky a musel si vyrovnat otáčky hřídelí v převodovce. Při řazení "nahoru" si sešlápnul spojku, vyřadil,pustil spjku, znovu sešlápnul spojku a zařadil vyšší převodový stupeň,při řazení "dolů" se ještě dává meziplyn (na videu v čase 0:27). Dneska je to celkem zbytečný, ale při poruše spojky je tohle způsob, jak nouzově dojet.
sordo píše:To mi připomína, když mi vytekla kapalina skrze tekouci spojkový válec, taky jsem musel řadit s meziplynem.
Protože potvora neuměla vystavit uplně To se pak člověku hodí, že jezdil někdy se starym zetorem, co neměl synchrony nikde a vůbec.
Jinak proč v tom videu tu spojku dává dvakrát i když jede normálně po městě je podle mýho jeho "zlozvyk" protože na takhle krátký povolení spojky ys musel mít jednak hodně krátký chod spojky a druhak hodně rychlou ruku, jak na závodech.
A proč se musí na spojkový pedál šlapat 2x? Proč nestačí (při podřazování) vyšlápnout spojku, podřadit, lehce přišlápnout plyn (srovnat otáčky) a pustit spojku. Jde přece o srovnání otáček motoru při podřazení, ne?
Chápu, že to asi mít nějaký důvod bude mít, ale nevím jaký
To co píšeš je jen kuli tomu, aby to s tebou necuklo.
Meziplyn je kuli řazení, aby do sebe zuby zapadly. Když vyřadíš jeden kvalt a dáváš jinej, tak se zuby co se do sebe snažíš narvat točí různou rychlostí. Proto jsou tam synchrony, abys tohle dělat nemusel. Pokud to máš vymakaný a auto seřízený, tak řazení s meziplynem je rychlejší, šetří to převodovku a zase to víc žere. Osobně u krabice zásadně meziplyn, jinde na to kašlu, přijde mi, že to k tomu autu tak nějak patří a navíc zvuk toho motoru prostě miluju...
raadjek píše:A proč se musí na spojkový pedál šlapat 2x? Proč nestačí (při podřazování) vyšlápnout spojku, podřadit, lehce přišlápnout plyn (srovnat otáčky) a pustit spojku. Jde přece o srovnání otáček motoru při podřazení, ne?
Chápu, že to asi mít nějaký důvod bude mít, ale nevím jaký
Pokud bys přidal během řazení plyn, ale měl při tom stále sešláplou spojku, tak by se nesrovnaly právě ty otáčky na hřídelých a ničemu by to nepomohlo.
_________________ Octavia SCOUT TDI, MY2011, Fabia II HB 1,4TDI (51kW - chip na 67kW) MY2007 a Aprilia ETV 1000 Caponord MY 2003 Bylo: modrá V70R II, 300 koní, AWD, 6ti st. manuál, r.v. 2003, LPG Prins VSI
Takže jestli tomu dobře rozumím, tak přišlápnout plyn musím v okamžiku mezi prvním a druhým sešlápnutím spojky.
Chápu co se mi snažíte říct, ale asi si budu muset naštudovat jak to funguje "uvnitř" abych technicky pochopil důvod (já musím mít na všechno obrázek )
raadjek píše:Takže jestli tomu dobře rozumím, tak přišlápnout plyn musím v okamžiku mezi prvním a druhým sešlápnutím spojky.
Chápu co se mi snažíte říct, ale asi si budu muset naštudovat jak to funguje "uvnitř" abych technicky pochopil důvod (já musím mít na všechno obrázek )
se zeptám Tvé ženy, až se uvidíme
_________________ Volvo 760 GLE 1989 - D24 TIC - Sojkovka Volvo V 70 II. 2000 - TDI ÁLA Volvo V 70 R AWD 1998 Blondýny
Na tomhle videu to je docela dobře vidět. Meziplyn (přišlápnutí plynu při vyřazené rychlosti, při řazení nižší rychlosti, třeba z pětky na čtyřku) se dělá kvůli tomu aby se srovnaly otáčky vstupní a výstupní hřídele převodovky. Dá se taky jet i úplně bez spojky, když má člověk cit. Spojka je nutná jenom při rozjíždění.
Mám kamaráda co má špatnou levou kyčli a veřte nevěřte,spojku používá pouze při rozjezdu a při zastavení.Je obchodní ředitel ve firmě a ve svém Superbu najezdí přes 40t. ročně.Čuměl jsem
to raadjek: tiez potrebujem mat u vacsiny veci nakres
do plena: ja ked podradujem tak pustim spojku do takej polohy aby zacala zaberat a pockam kym sa otacky vyrovnaju a potom spojku pustim uplne. pri radeni hore je to ako downshifting si musim na tento styl vyskusat ako sa da radit bez spojky? chcem mat teoreticku prax pri realnej si nechcem odvalit prevodovku