mám S80 celkem krátce a zaznamenal jsem jednu věc - v porovnání s Octavií II., kterou jsem měl předtím, hůř topí. Vyjřívané sedačky jsou super, ale kolem volantu, především ruce, je celkem zima. Výdechy mám nasměrované na ruce, přesto když mám nastavenou teplotu cca. 24°C, fouká to celkem stuedný vzduch. A to i při jízdě, která trvá např. hodinu a déle. Dělám něco špatně? V octávce jsem běžně používal 20 - 21°C a topila jak čert...
no, uvidíme, díky za postřehy. Jedu do servisu v Kobylnici, tak uvidím, co najdou... Klimu mám vše nastavené na auto, takže si to vzduch reguluje samo. Ale možná, že to může být tou klimatizací... Díky.
Johnny55 píše:mozno klapky, cidla. Aku mas prevadzkovu teplotu motora? je v norme alebo je nizka
Novym autum jiz nedaly teplomer mezi budiky, taky mame zimu ve vsech novych autech a to pro rypone mam jak bufik tak el. prihrev. Chtelo by to vyhrev volantu sakra
vypni vyhrievanie sedačiek a nechaj kúrenie,nech Ti vyhreje interiér...veď Ty vlastne vykuruješ auto sedačkami a vydychovaním teplého vzduchu a klíma sa snaží udržať nadstavených 24°C a začne chladiť...alebo nadstav teplotu na 28-30 °C a daj distribúciu vzduchu na stred (na tom panáčikovi)...
osobne som ešte nemal tento problém,vždy mám klímu na auto a štelujem len teplotu...
_________________ S 60 D5 Move,D5244T,AW55-50/51SN, r.v 2005 Čierny
S60 2,4i Kinetic,B5244S,AW55-50/51SN, r.v.2005 Zlatý galéria
no lebo ak sa ti z nejakeho dovodu zle ohrieva...Neemusi byt samozrejme problem len tam. Chcelo by to skusit ci teda mas spravnu prevadzkovu teplotu, ci su spravne cidla, klapky - diag. Zacal by som asi tak.
No, s tym kurenim to ma S80 2007 naozaj tazsie, ucinnost motora je vysoka, odpadove teplo takmer ziadne. Okrem toho nema na budikoch moznost sledovat teplotu motora, takze zistit kedy je ohriaty na prevadzkovu teplotu je o to tazsie. Da sa to odpozorovat snad podla EGR ventilu, ked zacne spinat na volnobeh napr na krizovatke, tak uz je motor ohriaty, za studena to rozhodne nerobi.
Ale spat ku kureniu. Pokial je vonku 0°C, sadam do auta, zapinam vyhrievanie sedacky, zadneho okna a to je asi tak vsetko. AC je OFF, skoro celu zimu a nemam problem ani s rosenim okien ani s nicim inym.
Nastavena je na obe strany na 20°C. Kratko po starte fuka na okno teply vzduch (el. prihrev - spirala), po ujdeni asi 5-6 km v mestskej prevadzke ide aj z prieduchov prijemny teply vzduch, az dokym nevyhreje interier. Pri dlhsich trasach, kedy sa mi oplati vyzliect do tricka s kratkymi rukavmi, je teplota na 23°C-24°C a vsetko bez problemov, akurat citit kolisanie teploty, ked sa oprie do celneho skla slnko a senzor detekuje teplo, vtedy zacne vhanat studensi vzduch, co je v podstate v poriadku.
Este podotykam, ze pri zapnutej AC to funguje uplne rovnako, takze ta pokial je v poriadku nemam na regulaciu teploty ziaden vplyv.