S60ka 2.4i AT - dotaz na par kostlivcu co vypadlo po nakupu

Kulaté velké předokolky/AWD
  • Autor
  • Zpráva
dan2
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 752
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Vůz: S60 B5244S Geartronic

S60ka 2.4i AT - dotaz na par kostlivcu co vypadlo po nakupu

Příspěvek od dan2 »

zdravim vsechny, pred cca mesicem jsem poridil S60 viz. podpis za, rekl bych, pomerne slusnou cenu a pomalu se sypou kostlivci ven, takze bych rad pozadal o vase nazory, pred tim nez pujde k doktorovi..

1) rucni brzda - predpokladam ze ma fungovat stejne jako u vsech aut, na 3 zoubku brzdit dostatecne s plynulym nabehem ucinku. u me brzdi tak, ze sice jakoby nastupuje plynule (druhy zoubek) ale pak se to jakoby kousne a kola jdou ihned do smyku. navic to ma jakoby vuli pri zatazene brzde - s autem se da trosku pohnout, jakoby to nebylo reseno pres pakny a buben ale pres nejake zarazky. lip to popsat neumim.. coz by mozna ani tak nevadilo, ale v kombinaci s AT, kdy zastavim, zatahnu brzdu, dam P, si pak auto jeste popojede 1cm a zustane vlastne viset na trnu parkovaci brzdy v AT coz je zrejme blbe. predpokladam ze to neni standardni chovani rucky u volva?..

2) po nastartovani v teplotach pod 0C se mi otacky drzi kolem 1500 a za cca 15-20 sec spadnou na nejakych 800. je tohle normalni? taky se mi to nezda OK, kdyz zaradim P nebo D s vyssimi nez volnobeznymi otackami. kdyz zaradim nejaky jizdni rezim, zatizi se motor, otacky jsou hned na 800 a kdyz vyradim, tak tam zustanou. jak jste na tom vy s B52xx motorem?

3) dorazy kufru - po otevreni kufru kdyz ho postim, lehce do nej strcim se krasne otevre, prekona horni polohu (90stupnu) a preklopi se dozadu, kde jakoby zrychli a prudce se zastavi o kovove dorazy oteviraciho mechanismu. predpokladam, ze na tech dorazech by meli byt nejake gumicky nebo gumove tlumice (pokud by meli tak 0,5cm tloustku bylo by to idealni), nemam je tam, jen dirky po nich.. byl by jste nekdo tak laskav a hodil sem detailni foto toho mechanismu, abych vedel co tam ma byt? pripadne poradit kde by se dali ty dorazy/gumove spunty koupit nebo cim nahradit? puvodne jsem myslel ze jsou vzpery KO, ale kufr se zveda dobre, jen se pak preklopi moc a doraz je kov na kov coz je asi blbe.. navic tam jsou ty dirky jako pozustatek zrejme po nejakych dorazech. pokud tam byly, nenapada me duvod proc tam neni ani jeden.

4) a to nejlepsi nakonec - jak jste na tom se spotrebou idelane B5244 v kombinaci s AT? ja v liberci (tzn. vyhradne do kopce/ z kopce) pri teplotach kolem -3C az -10C mezi 13.5-17.5l podle PC (a to udajne podle diskusi zde ukazuje tak o 1.5l mene nez je real :-)). jezdim stejne rychle jako ostatni auta, bez nejakeho prudsiho zrychlovani, prevodovka radi kolem 2000ot., motor toci vetsinou 1800ot. takze bych rekl dedkovsky styl. par aut jsem mel, posledni s AT a nikdy jsem nemel prumer vetsi nez byl v TP. tohle me uprimne desi :-) podle TP by to melo byt 12.8l, v zime bych tech 13.5L pochopil. mozna souvislost s 2)??? kdyz jsem jel pohodovu jizdou do lbc-cvikov, kolem 80-90 tacho, tak to bylo prijemnych 7.5l takze si zase rikam ze by tam nic KO byt nemuselo, ale tech cca 15l/100km se mi nezda uplne koser..

pro liberecaky a blizke okoli - k doktorovi pujde do autoservisu Vaska, mam ho lety vyzkouseny (po letech experimentu s vetsimi ci mensimi exoty), je to otec se synem, delaji hlavne italy, maji plnou diagnostiku bosch, delaji i diesel servis, emise. vzdy jsem s nimi byl spokojeny, starej Vaska je stara skola, rekl bych poctivej, nechteji vydelat za kazdou cenu. tvrdil, ze volvo neni problem po mechanicky ani elektricky strance. tak pak poreferuju.

diky
_________________
S60, MY2005, 2.4i 125kW B5244S, Geartronic

Peťo
Offline
Příspěvky: 360
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Vůz: V40 B4164S LPG, 1998
Zabanován: Trvale

S60ka 2.4i AT - dotaz na par kostlivcu co vypadlo po nak

Příspěvek od Peťo »

dan bud v klidu to co popisujes je uplne normalne a v pohode. Ku vs bodom len tolko je to ok.
_________________
est Volvo "I roll" Japan Volvo 600 japan horse best Volvo engine

Honza
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 5022
Registrován: 21 roků 10 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená

S60ka 2.4i AT - dotaz na par kostlivcu co vypadlo po nak

Příspěvek od Honza »

1) určitě zkontrolovat pakny.
2) asi ok
3) chce to fakt vidět.
4) tomu nerozumím.

Diagnostika BOSCH ti bude asi prd platná mimo základních věcí
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14364
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

S60ka 2.4i AT - dotaz na par kostlivcu co vypadlo po nak

Příspěvek od raolsa »

Co se týče bodů 1,2 a 4 tak je to normální. U bodu 3 nemůžu říct páč mám kombíka. U řazení P u automatu doporučuju nejprve zatáhnout ručku, povolit nožní brzdu (aby se to zhouplo), zase na ni šlápnout a zařadit P. To zhoupnutí u ručky je dané konstrukcí ruční brzdy. Můžeš si všimnout, že když zvedneš zadní kolo při zabržděné ručce tak s ním jde kousek lehce pootočit na obě strany. Problém by byl, kdyby ti ručka zabírala pokaždé na jiném zoubku - to je pak možnost, že je utržené obložení paken.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

jarek.krizan
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 2355
Registrován: 19 roků 1 měsíc
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

S60ka 2.4i AT - dotaz na par kostlivcu co vypadlo po nak

Příspěvek od jarek.krizan »

1. je to normální, nejdříve zatáhnout ručku a pak zařadit P. Pokud se podíváš na filmy s tímto systémem ruční brzdy, tak zjistíš, že se to běžně deje, hlavně u US aut. Je to dáno konstrukcí a není to stavěné na zatahování ručky za jízdy. Mohl bys ty pakny urvat.
2. to bych musel vidět
3. dorazy mají mít gumy. V autorizáku, nebo z vraku za pár korun
4. pokud není někde opravdu problém na vstřikování ( tepl.čidlo, termostat, nebo jiná banalita ), tak to bude chtít naučit se s automatem jezdit. Např. olej v převodovce je třeba nejdříve zahřát, pokud se teploty pohybují pod nulou, jinak výrazně zvyšuje spotřebu a taky technika jízdy musí být trochu jiná a s rychlostí to nemá moc společného. Je třeba se např. naučit řadit plynovým pedálem apod.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

dan2
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 752
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Vůz: S60 B5244S Geartronic

S60ka 2.4i AT - dotaz na par kostlivcu co vypadlo po nak

Příspěvek od dan2 »

jarek.krizan píše:1. je to normální, nejdříve zatáhnout ručku a pak zařadit P. Pokud se podíváš na filmy s tímto systémem ruční brzdy, tak zjistíš, že se to běžně deje, hlavně u US aut. Je to dáno konstrukcí a není to stavěné na zatahování ručky za jízdy. Mohl bys ty pakny urvat.
2. to bych musel vidět
3. dorazy mají mít gumy. V autorizáku, nebo z vraku za pár korun
4. pokud není někde opravdu problém na vstřikování ( tepl.čidlo, termostat, nebo jiná banalita ), tak to bude chtít naučit se s automatem jezdit. Např. olej v převodovce je třeba nejdříve zahřát, pokud se teploty pohybují pod nulou, jinak výrazně zvyšuje spotřebu a taky technika jízdy musí být trochu jiná a s rychlostí to nemá moc společného. Je třeba se např. naučit řadit plynovým pedálem apod.
ad 1) ok, vzhledem k tomu ze to tvrdi vice z vas tak to asi tak bude i kdyz se mi stale nezda, ze by to od volva bylo takhle user unfriendly.. s autem jezdi zena a uz vidim jak ji vysvetluju parkovaci proceduru.. mmch s tim brzdenim rucky na suchu a urvanim paken - byl jsem ted na technicky a na valcich kontrolujou ucinnost rucky presne timto zpsobem, povytahl ji na treti zub a piskot, coud od gumy a kolo stalo na protacejicich se valcich..

2) proste po nastartovani v mrazech toci motor cca 20sec 1500ot nez poooomalu sleze na tech cca 800ot. nevim jestli nejak nevadi prevodovce kdyz se meni rezimy a motor nema volnobezne otacky - ma misto 800ot 1500ot

3) to jsem si myslel ze tam neco musi chybet - existuje zpusob jak dohledat neco jako objednaci cislo? verim ze je to polozka max za 100,- u volva.

4) nerikejte ze je normalni, ze to chlasta 15-16 po meste, ja blbec nevzal 9-5 aero s 250hp kvuli spotrebe 14l mesto.. takze dalsi tema bude asi overeny system lpg do 2.4i, schopna firma v libereckem kraji, nutnost flashlube pro B5244S.. :-(

ale kazdopadne diky vsem za rady
_________________
S60, MY2005, 2.4i 125kW B5244S, Geartronic

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14364
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

S60ka 2.4i AT - dotaz na par kostlivcu co vypadlo po nak

Příspěvek od raolsa »

:ROFL: Myslím, že žena nebude jezdit zatáčky se zataženou ručkou. To urvání paken sice je možné, ale to by s tím muselo jezdit opravdové prasátko. Parkování se dá naučit.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

hajnej
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 9966
Registrován: 16 roků 10 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 D5 151kw 2011

S60ka 2.4i AT - dotaz na par kostlivcu co vypadlo po nak

Příspěvek od hajnej »

ta spotřeba je blbost. budeš mít nějakej problem. ale i když...jestli jedeš fakt jen couračku v tomhle mrazu, tak bych se tomu snad ani nedivil.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +350tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14364
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

S60ka 2.4i AT - dotaz na par kostlivcu co vypadlo po nak

Příspěvek od raolsa »

Tady si zkontroluj jestli tam je všechno co má být.
Bez názvu.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

dan2
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 752
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Vůz: S60 B5244S Geartronic

S60ka 2.4i AT - dotaz na par kostlivcu co vypadlo po nak

Příspěvek od dan2 »

hayney píše:ta spotřeba je blbost. budeš mít nějakej problem. ale i když...jestli jedeš fakt jen couračku v tomhle mrazu, tak bych se tomu snad ani nedivil.
puvodne jsem to tipoval na termostat, zdalo se mi, ze se to pomalu ohriva, ale zase bylo kolem -12C tak nevim.. na prvni carku se to ohreje pomerne brzy, pak na carku pred pulku to docela trva a ohrat to na pulku trva take dlouho. skakanim po liberci tak 10km. na druhou stranu jsem byl v krkonosich, bylo -6C a po ohrati se rucka teploty nehla dolu ani po 2km sjezdu z kopce bez plynu. takze termostat zrejme ok.

napadl me snad jen snimac teploty vody pro RJ co ma davat pri 90C nejakejch 189Ohm - v autokelly neorigo asi za 600,- origo bosch kolem 5k.., pripadne vaha vzduchu??? to by snad mela diagnostika rict, kdyby neco z toho kecalo.
_________________
S60, MY2005, 2.4i 125kW B5244S, Geartronic

st_Andy
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1901
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Košice - Staré mesto
Vůz: V90 D5 AWD Inscription

S60ka 2.4i AT - dotaz na par kostlivcu co vypadlo po nak

Příspěvek od st_Andy »

automat bere o 2litry vic + kdyz je hodne pod nulou hodnou chvilu mu to trva nez zacne radit normalne, do te chvile byva jednotka hodne protahnuta a pta si podstatne vyssi otacky takze i papa podstatne vic nevyjimaje jeste i bohatsi smes pri mrazivych startech, taky je to psano v manualu ze dokud je automat studeny pousti tam do zarazeni dalsiho stupne vyssi otacky. Kdyz si ty 3 fucktory sectes, dojdes normalne na tech uvodnich 15L (u mne se to za tech podminek na pc v uvodu toci kolem 19) :wink: Problem bych hledal az kdyz se to bude dit porad celej den pri provozni teplote.

Jinak ten studenej automat byl u mne taky duvodem k splaseni si hrackarskeho 0.8 Litru na ranni 3Km pojizdky do prace :)

Jarku: Jake jsou finty na rychlejsi zahrati automatu, jak se tomu da pomoct krome jizdy (tuhle jsem ho vytahnul pri -12 a ta studena jednotka byla pekelne dlouha :D)
Naposledy upravil(a) st_Andy dne 01 led 2011 21:49, celkem upraveno 1 x.

dan2
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 752
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Vůz: S60 B5244S Geartronic

S60ka 2.4i AT - dotaz na par kostlivcu co vypadlo po nak

Příspěvek od dan2 »

raolsa píše:Tady si zkontroluj jestli tam je všechno co má být.
Bez názvu.jpg
diky, to je presne ono! ted si z hlavy nepamatuju co tam je a neni, ale bude to bud 29, 30 nebo 36. mam skoro pocit, ze tam neni nic z techto tri - ze by bouracka na zadek, novy kufr s mechanismem a nekdo se neobtezoval s prehozenim "bizuterie"???
_________________
S60, MY2005, 2.4i 125kW B5244S, Geartronic

jarek.krizan
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 2355
Registrován: 19 roků 1 měsíc
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

S60ka 2.4i AT - dotaz na par kostlivcu co vypadlo po nak

Příspěvek od jarek.krizan »

dan2 píše:
ad 1) ok, vzhledem k tomu ze to tvrdi vice z vas tak to asi tak bude i kdyz se mi stale nezda, ze by to od volva bylo takhle user unfriendly.. s autem jezdi zena a uz vidim jak ji vysvetluju parkovaci proceduru.. mmch s tim brzdenim rucky na suchu a urvanim paken - byl jsem ted na technicky a na valcich kontrolujou ucinnost rucky presne timto zpsobem, povytahl ji na treti zub a piskot, coud od gumy a kolo stalo na protacejicich se valcich..

4) nerikejte ze je normalni, ze to chlasta 15-16 po meste, ja blbec nevzal 9-5 aero s 250hp kvuli spotrebe 14l mesto..
Tak systém ruční brzdy, kdy je úplně nezávislá na čemkoli jiném mi přijde jako chytrý systém, pokud je správně udržovaný.
Promiň, ale pokud neumí pochopit systém používání ručky, tak nemá za volantem co dělat, tak složité to rozhodně není a jde jen o zvyk. Omlouvám se za tvrdý přístup.
Co se týká spotřeby. Nenapsal jsi kolik km ujede po nastartování v městském provozu, ale je to 2,4 a pokud se motor nezahřeje, spotřeba nízká nebude. Navíc jak jsem už uvedl, spotřeba se dále sníží, pokud je zahřátý olej v převodovce. Plyn to samozřejmě nevyřeší, protože se stejně startuje na benzín a na plyn to přepne samočině až po zahřátí, takže po městě na krátké vzdálenosti úplně zbytečná investice.
Auto něco váží a je potřeba se s ním naučit zacházet. Pokud se to manželka naučí, dostane spotřebu dolů. Pokud ne, je třeba se podívat po něčem malém, lehkém, něco jako Spark. ( I když to už není auto :D )
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

mr1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2399
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: Rudice/BK

S60ka 2.4i AT - dotaz na par kostlivcu co vypadlo po nak

Příspěvek od mr1 »

1) ruční brzda:
ANO, je to normálná, a dělá mě to taky. A musím říct, že mě to dost štve - když se člověk chce někde podržet na hraně, je tato brzda k ničemu.
a může mě někdo ze zdejších borců popsat, co je to za systém?

2) vyšší ot. po startu
je asi proto, aby se rychleji zahřál kat a začal co nejrychleji fungovat.

3) dorazy
vyřešeno...

4) spotřeba
no, popravdě tady se spíš přidávám k nespokojeným. Spotřeba benzinových volv mě začíná poslední dobou děsit. Můj kamoš má s V8 mustangem podobnou spotřebu jako já na devítce :D Když tady slyším (čtu) některý spokojený majitelé T5 a R, když říkájí něco o tom, že kolem 16 je to pohoda :lol: , vzpomenu na pubertální koupi Fordu Capri. V podstatě sem jezdil vždy chvilku, když sem na to měl, a to jen mezi čerpačkama :beer: :beer: :beer:
_________________
je: S60 2,4D r.06/854 TDI r.96/964 3.0 r.95/S80 TDI r.00/XC90 D5 r.05
bylo: 944 2.3FB r.92/363 2.0K r.??/S40 2.0LPT r.00/V70 TDI r.97
Obrázky Spotřeby

jarek.krizan
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 2355
Registrován: 19 roků 1 měsíc
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

S60ka 2.4i AT - dotaz na par kostlivcu co vypadlo po nak

Příspěvek od jarek.krizan »

Ruční brzda je tu už někde popsaná a dokonce myslím i s obrázky ( to si už nejsem jistý ). Je konstruovaná pouze na parkování, k ničemu jinému není konstruovaná. Na např. zastavení na hraně je nožní brzda. Ruční brzda nepoužívá k brzdnému účinku kotouče, ale uvnitř schované bubny. Tam jsou pakny uloženy letmo, čím se prý zabraňuje přimrzání v zimě.
Co se týká spotřeby, mám 3,0 benzín a těžký vůz a spotřebu můžu mít do 10 , nebo do 30l/100km po městě, záleží jen na způsobu. Pokud nastartuju, okamžitě vyrazím se studeným a po 2 km to zas vypnu a tento styl zopakuji, pod 20l se nedostanu a pokud k tomu přidám těžkou nohu, tak i dost přez.
Jak to tak sleduji, tak si založím školu nízké spotřeby. :D
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

st_Andy
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1901
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Košice - Staré mesto
Vůz: V90 D5 AWD Inscription

S60ka 2.4i AT - dotaz na par kostlivcu co vypadlo po nak

Příspěvek od st_Andy »

jarek.krizan píše:to bude chtít naučit se s automatem jezdit. Např. olej v převodovce je třeba nejdříve zahřát, pokud se teploty pohybují pod nulou, jinak výrazně zvyšuje spotřebu a taky technika jízdy musí být trochu jiná a s rychlostí to nemá moc společného. Je třeba se např. naučit řadit plynovým pedálem apod.
A jak se da ta prevodovka nejrychlejc zahrat? je na to nejakej spusob krome vyjeti kdy ta prevodovka dotahuje na otacky opozdene? Osobne zvyknu jeste pred vyjetim projet vsechny stupne ale zda se mi ze to nema na zahrati zadnej vplyv akorat tim naplnim vsechny kanalky. Ptam se protoze kdyz je auto na mrazu tak to neni zadna vyhra zaradit se do provozu a mackat pedal do pulky a realne jet 40km/h, pricemz po zahrati pri stejnem zeslapnuti to uz slusne zaturbi na minimalne dvojnasobni (lidskejsi) rychlost :) Na skouseni kickdownu se studenou prevodovkou to srdce nemam takze radsi tu minutku blokuji provoz slimaci jizdou na dvojce :D (bavime se o rannich startech pod -10)
Naposledy upravil(a) st_Andy dne 01 led 2011 22:42, celkem upraveno 1 x.

mr1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2399
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: Rudice/BK

S60ka 2.4i AT - dotaz na par kostlivcu co vypadlo po nak

Příspěvek od mr1 »

No ale Jarku ale tak je to přece i třeba na devítce ne? A přitom, po zatažení bzdy se auto ani nehne...
Možná jsem se špatně vyjídřil - já ruční brzdu nepoužívám v podstětě vůbec, stojím z 99% na rovině s 1q.
Ale mám situace, kdy se potřebuju ručkou podržet, než předělám čapu z brzdy na plyn, tak by to mohlo cuknout, a narvat do něčeho co je i centimetr zamnou, na to mě tahle brzda není nic platná. (jezdím někdy na těsno k takové bráně, přes betonový nájezd... nevím jak to popsat ale je to prostě tak)
_________________
je: S60 2,4D r.06/854 TDI r.96/964 3.0 r.95/S80 TDI r.00/XC90 D5 r.05
bylo: 944 2.3FB r.92/363 2.0K r.??/S40 2.0LPT r.00/V70 TDI r.97
Obrázky Spotřeby

Tomas BB, SK
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 290
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Vůz: S70 2,5T
Bydliště: Banska Bystrica, Slovensko

S60ka 2.4i AT - dotaz na par kostlivcu co vypadlo po nak

Příspěvek od Tomas BB, SK »

k bodu 4) - SPOTREBA MESTO:
neboj, casom si zvyknes :) Najdi topic o spotreba a docitas sa, ze je to v ramci normy, aj ked poniektory borci maju po meste spotrebu 10. Liberec ani premavku v nom nepoznam, ale napr. ja byvam v priemerne velkom okresnom meste kde kapacita cestnej siete uz niekolko desatroci nezodpoveda stupni motorizacie, rane cesty do prace (pokial vynimocne idem volvom) cca 4,5km sa v lete pohybuju okolo 12-14, v zime cca 13-16. Mam manual, jazdim taky "dedka". Treba si vsak uvedomit ze rano casto a dlho stojim v kolonach, caste pohnutie na 1 a hned zastavenie, trojku zaradim tak 2-3 krat mozno na 100 metrov. Priemerna rychlost sa podla PC pohybuje niekde medzi 15-20 km/hod.

Napriklad po Bratislave ale aj v Prahe v zapchach (Praha Rudna-koniec prahy smer Brno cca 60 minut), co som isiel, spotreba tak 10-11, priemerna rychlost viac ako 50 km/hod aj v zapchach.

Volva su dost citlive nielen na jazdny styl, ale ja na premavku. A mesto veru nie je to prave orechove ...
_________________
Volvo S70 2,5T, B5254T, '98 najeto cca 160 tis km

jarek.krizan
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 2355
Registrován: 19 roků 1 měsíc
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

S60ka 2.4i AT - dotaz na par kostlivcu co vypadlo po nak

Příspěvek od jarek.krizan »

U většiny aut je lepší nechat auto vrčet 5 - 10 minut na volnoběh ještě před vyjetím. Toto nezvýší spotřebu tolik, jak když se vyjede hned za studena. Je to o polovinu levnější. Jedná se o teplotu -7 - 20°C. Ocení to především převodovka. Pokud se přitom proběhne volič, je to lepší.
S brzděním a rozjezdy problém nemám, brzdím totiž levou nohou, je v ní více citu, zvláště při brzdění v zimě na kluzkém. Nemusím tudíž přešlapávat a auto nemůže při rozjezdu do kopce couvnout.

Ano tento brzdový systém je na řadě 2xx, 7xx, 9xx, 850, S,C,V70, 60, 30, 80, 90 a dělá to stejně na všech. Dá se to minimalizovat správným seřízením, čelistí, ne přitažením lana.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

mr1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2399
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: Rudice/BK

S60ka 2.4i AT - dotaz na par kostlivcu co vypadlo po nak

Příspěvek od mr1 »

Jarku já tě nechci nějak otravovat :) , jak to seřídit? Já to mám na 60 v podstatě od nova (kupováno v 30tkm), a je to pořád stejný. Přitom na devítce, ani na 850 tento probléme nemám, a tam to funguje naprosto perfektně.
_________________
je: S60 2,4D r.06/854 TDI r.96/964 3.0 r.95/S80 TDI r.00/XC90 D5 r.05
bylo: 944 2.3FB r.92/363 2.0K r.??/S40 2.0LPT r.00/V70 TDI r.97
Obrázky Spotřeby

jarek.krizan
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 2355
Registrován: 19 roků 1 měsíc
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

S60ka 2.4i AT - dotaz na par kostlivcu co vypadlo po nak

Příspěvek od jarek.krizan »

U některých aut je mezi paknama jen rozpěrka a u některých seřizovatelná rozpěrka. Pokud není seřizovatelná, je třeba dokoupit a je to.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

Tomas BB, SK
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 290
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Vůz: S70 2,5T
Bydliště: Banska Bystrica, Slovensko

S60ka 2.4i AT - dotaz na par kostlivcu co vypadlo po nak

Příspěvek od Tomas BB, SK »

Aj u mna ide po zatiahnuti rucnej brzdy hybat kolesom o +-5 stupnov. Mam to tak nastavene naschval. Jednak koli tomu aby pakne ani rosicku nesuchali o bubon pocas jazdy (bubon sa potom trochu moze hriat a zvysuje sa spotreba) a jednak koli tomu, aby pri zatiahnuti brzdy mali pakne co najvacsi zdvih a lanko malo co najvacsi pohyb. Rucka mi zabera az tesne na vrchu, Je to drobna prevencia proti zahrdzaveniu alebo primrznutiu. Pokial sa brzda nastavi tako ako predpisuje manual, tak lanko ma pohyb cca 1 mm a pakne este menej, a takyto mikro pohyb nemam rad. Mam rad ked sa ta mechanika hybe z dovodov vyssie uvedenych.
Inac rucnu prekticky pouzivam iba pokial porebujem nieco nalozit alebo vylozit a nechcem vypinat motor, inak rucnu nepouzivam, obvzlast pri parkovani nie. U nas vo firme su "stary" vodici zvyknuty rucnu furt zatahovat a uz 2 krat mi na byvalej fabii doslova prihrdzavela a bol problem ju odbrzdit. Ruky by som im obtrhal...
_________________
Volvo S70 2,5T, B5254T, '98 najeto cca 160 tis km

Peťo
Offline
Příspěvky: 360
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Vůz: V40 B4164S LPG, 1998
Zabanován: Trvale

S60ka 2.4i AT - dotaz na par kostlivcu co vypadlo po nak

Příspěvek od Peťo »

naco tu rucku ti pani inzinieri vo svedsku vobec vymysleli. Asi ju treba demonontovat len tam zavadzia a hrdzavie. :)
Naposledy upravil(a) Peťo dne 01 led 2011 23:57, celkem upraveno 1 x.
_________________
est Volvo "I roll" Japan Volvo 600 japan horse best Volvo engine

jarek.krizan
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 2355
Registrován: 19 roků 1 měsíc
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

S60ka 2.4i AT - dotaz na par kostlivcu co vypadlo po nak

Příspěvek od jarek.krizan »

Peťo píše:naco tu rucku ti pani inzinieri vo svedsku vobec vymysleli. Asi ju treba demonontovat len tam zavadzia a hrdzavie.
To myslíš vážně ?
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

Stalin
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 913
Registrován: 18 roků 6 měsíců
Vůz: Volvo S60 2,5T AWD BSR
Bydliště: Vysočina

S60ka 2.4i AT - dotaz na par kostlivcu co vypadlo po nak

Příspěvek od Stalin »

Problém s ručkou jsem měl taky je to uplně normalní že ten buben nareza když se používa jen občas a většinou auto stojí pak se tam ta rez hromadí,. Vyměnil sem v zadu cely brzdy a jednou za 14 dni přitahnu na chvilku ručku za jizdy abych tu rez odřel a mam klid.. Ja mam 2,5 154kw s AWD do prace jezdím 5km a odpoledne zpatky rano mi motor vrčí než oškrabu okna a očistím auto od sněhu a odpoledne to samy a ted v zimě jezdím za 12litru
_________________
VOLVO S60 2,5T 154KW AWD 2003 SCARAB GREEN, BSR stage 2, Simons 2,5" 250ps, brzdy 320mm, 18" Nebula
BYLO Volvo 480 Turbo Black 88kw Volvo 480 ES red 70kw

Zpět na „S60, V / XC70 II (-07), S80 (-06), XC90“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé