Bufík jako indikátor kvality nafty?
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9856
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
Bufík jako indikátor kvality nafty?
nestalo se mi to poprvé...už vloni jsem nataknoval jinou naftu než obvykle (vloni místo benziny jsem vzal agip a tenhle tejden jsem vzal naftu u hypernovy jinak taky leju vervu) no a můj bufík při změně nafty začne dělat šílený skřípavý zvuky, tak jsem dneska dopral do půlky nádrže vervu a zase klid. Nemá někdo podobnou zkušenost? a je to vůbec možný nebo je to nějaká blbá náhoda? Já osobně tomu po poslední zkušenosti začínám docela věřit.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Příspěvky: 568
- Registrován: 16 roků 10 měsíců
- Bydliště: Slovensko, Sliač
Bufík jako indikátor kvality nafty?
Ja s tebou súhlasím, mne sa bufík pred rokom sám rozbehol a pár mesiacov predtým som začal tankovať naftu na Slovnafte, o ktorej viem, že je z neprémiových najkvalitnejšia.
A verím tomu.
A verím tomu.
_________________
XC90 D5 (D5244T) '05, geartronic, čierna
bolo: V70 II D5 (D5244T) '03, 120kW, čierna *** V70 II 2,5D (D5252T) '00, čierna *** V70 I 2.5 TDI (D5252T) 12/98, čierna
XC90 D5 (D5244T) '05, geartronic, čierna
bolo: V70 II D5 (D5244T) '03, 120kW, čierna *** V70 II 2,5D (D5252T) '00, čierna *** V70 I 2.5 TDI (D5252T) 12/98, čierna
-
Offline
- Příspěvky: 271
- Registrován: 16 roků 5 měsíců
- Bydliště: Kostelec
Bufík jako indikátor kvality nafty?
spíše je minimálně stejně kvalitní jako ty prémiovéBoss píše:Ja s tebou súhlasím, mne sa bufík pred rokom sám rozbehol a pár mesiacov predtým som začal tankovať naftu na Slovnafte, o ktorej viem, že je z neprémiových najkvalitnejšia.
A verím tomu.
nicméně vliv kvality nafty na bufík bych nepřeceňoval
_________________
měl jsem: 740 2,4D
nyní: 940 2,0T bílá, V40 1.6 violet
měl jsem: 740 2,4D
nyní: 940 2,0T bílá, V40 1.6 violet
-
Offline
- Příspěvky: 869
- Registrován: 13 roků 11 měsíců
- Bydliště: Nitra
- Vůz: S60 D5, S60 R, S80 D5
Bufík jako indikátor kvality nafty?
Ja lejem OMW obcas dokonca aj tu premiovu a bufik mi nikdy nejako nehrkotal, mozno zato tak dlho trvalo kym som vyskumal, ze tam je (liezol som pod auto) a zistil, ze aj funguje
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9856
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
Bufík jako indikátor kvality nafty?
taky se mi to zdá divný, ale čím vysvětlit ty rozdíly?deanoli píše:nicméně vliv kvality nafty na bufík bych nepřeceňoval
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Příspěvky: 50
- Registrován: 19 roků 4 měsíce
- Bydliště: Bechyně
Bufík jako indikátor kvality nafty?
Ty zatracený biosložky a aušusová nafta (v ČR se říká standardní kvalita ). Provozuju trošku větší bufík (Webasto cca 22 kW v Karose) a tam je to taky znát. A vůbec nejhorší na to je tzv. bionafta....I u klasickýho Liaz motoru (ML 637), co mám, je znát rozdíl v kvalitě nafty, čím lepší, tím líp startuje (opravdu znatelně), míň kouří za studena (trochu) a motor jde klidněji (taky celkem znatelně). Kupodivu na spotřebě se mi různé druhy nafty neprojevují, asi jezdím špatnou trasu. Trošku také pomáhají dokupovaná aditiva (i když to je možná 50 proc. psychologie ). Takže v zimě tankovat "dobrou" (čti dříve normální dnes prémiovou) naftu a v létě je to jedno. Tolik několikaletý "výzkum" můj a kolegů, co se "občas" věnujeme autobusům. No a u Volva to bude podobný - je to o kvalitě nafty.hayney píše:taky se mi to zdá divný, ale čím vysvětlit ty rozdíly?deanoli píše:nicméně vliv kvality nafty na bufík bych nepřeceňoval
_________________
bylo: 850 2.5 20V B5254S man. 125 kW 1993 LPG
bylo: 850 2.5 20V B5254S man. 125 kW 1993 LPG
-
Offline
- Příspěvky: 120
- Registrován: 16 roků 9 měsíců
- Vůz: V70 D5 04´ černá
- Bydliště: Náchodsko
Bufík jako indikátor kvality nafty?
Jsem téhož názoru. Já beru Diesel Extra Shell, t.j. standard kvalita, a to i v Polsku a nemám s bufíkem problémy - zatím. Je ale pravda, že přidávám, a to i v létě modrý aditiv od Sheronu (i teď v poměru 1:1000). Hlavně pro čistění trysek.deanoli píše:Boss píše:nicméně vliv kvality nafty na bufík bych nepřeceňoval
_________________
Valič V 70 D5 2004, černá, momentum, automat, xenony,
byla V 40 1,9 TD 66 kW, 1997
předtím Mazda 626 2,0 i
Valič V 70 D5 2004, černá, momentum, automat, xenony,
byla V 40 1,9 TD 66 kW, 1997
předtím Mazda 626 2,0 i
-
Offline
- Příspěvky: 235
- Registrován: 15 roků 5 měsíců
- Vůz: S 60 D5244T 2,4l 05" black automat
- Bydliště: Handlová, Slovensko
Bufík jako indikátor kvality nafty?
Dávam do povedomia tento článočekhttp://natankuj.sme.sk/c/5687394/v-nemecku-zavadzaju-nove-benziny-s-vyssim-obsahom-biopaliv.html
Pod vplyvom tohto článku ma napadá:kolko je povolená hranica RME (repkový metylester) v nafte,aby nezávislé riadne fungovalo?Volvo priamo hovorí:ak používate ako palivo RME,nesmiete používať nezávislé kúrenie.Nie som si celkom istý,ale podmieňuje prevádzku NT pokial je podiel RME menší ako 5%.Nie sú práve problémy hlavne starších NT spôsobené vyšším podielom RME,ktorý sa od pumpy k pumpe mení?Čo nám potom ostáva?Pridávať do nafty Vif a dúfať,že keď budem NT nabudúce potrebovať,tak pojde?Nie je k dispozícii súbor náhr. dielov alebo nejaká opravná sada,ktorá by umožňovala pripraviť sa na budúcnosť,keď bude podiel RME pod vplyvom "ekológov" vyšší?
Pod vplyvom tohto článku ma napadá:kolko je povolená hranica RME (repkový metylester) v nafte,aby nezávislé riadne fungovalo?Volvo priamo hovorí:ak používate ako palivo RME,nesmiete používať nezávislé kúrenie.Nie som si celkom istý,ale podmieňuje prevádzku NT pokial je podiel RME menší ako 5%.Nie sú práve problémy hlavne starších NT spôsobené vyšším podielom RME,ktorý sa od pumpy k pumpe mení?Čo nám potom ostáva?Pridávať do nafty Vif a dúfať,že keď budem NT nabudúce potrebovať,tak pojde?Nie je k dispozícii súbor náhr. dielov alebo nejaká opravná sada,ktorá by umožňovala pripraviť sa na budúcnosť,keď bude podiel RME pod vplyvom "ekológov" vyšší?
_________________
S 60 D5 Move,D5244T,AW55-50/51SN, r.v 2005 Čierny
S60 2,4i Kinetic,B5244S,AW55-50/51SN, r.v.2005 Zlatý
galéria
S 60 D5 Move,D5244T,AW55-50/51SN, r.v 2005 Čierny
S60 2,4i Kinetic,B5244S,AW55-50/51SN, r.v.2005 Zlatý
galéria
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9856
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
Bufík jako indikátor kvality nafty?
naftou to není, mám v háji motorek prostě
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé