

jo tak to je přesnýOndra. píše: ty holanďaní s těma dvouosíma hovadama a stolečkama s ubrusem a kytičkou
Dík. No funglovka to určitě nebude. Takže nějaké mouchy se vychytávat budou. S řidičákem taky problém nebude mám papíry na všechno i profesák.ksw píše:to raolsa ,
ať už vybíráš jakýkoliv karavan ,
měl by sis zkontrolovat funkčnost tlumičů a to přímo někde v servise , pže na silnici závadu zjistíš až při mezní situaci,a to už je pozdě. jde především o náhlý úhybný nebo vyhýbací manévr. také boční vítr je svinstvo , zvláště náhlý ale to sám zjistíš , zda má plnohodnotnou rezervu - to oceníš , se zatékáním bych si násilí nedělal, ledaže sháníš funglovku. zatékání jsem v poho řešil tmely - těch je dnes dostatek, nejvíc zatéká náporem při jízdě , jinak s karavanem jsem zažil spousty srandy , spávali jsme na odstavných parkovištích , na nábřežích ve městech , za totáče to problém nebyl, dnes bych měl strach ,
nezapomenout - v řidičáku bys měl mít označení BE validní tedy platné , je to pro tahání nad 750 kg celkové váhy, jinak se pohlédni po lehčím "domečku" , možná by nebylo od věci ,pokud nesháníš funglovku, se podívat na bazáry v DE, vyjde to levněji a odtáhneš si to sám - něco ušetříš.
Ale Ty jsi psal o nad 750kg, že osobně přesáhneš 3500 je věc druhá, tam už samozřejmě bohužel.ksw píše:Na tažení karavanu těžšího než 750kg rozhodně není nutné mít BE!!! Ani v Čr, ani v EU.
a to od kdy? , nač mne k tomu nutil přítel z dopravky ??
no dobrá pročteno, takže celková hmotnost mého 2140 kg +přívěs třeba povolených 1500 kg je kolik ?
a BE nemám nadarmo, mýlím-li se oprav mne , jinak dík za obsáhlé info. stejně si to každý právník vysvětluje po svém.
Jj, to je pravda a pak taky na káře můžeš libovolně hýbat s její nosností směrem dolů, tzn. budeš mít Volvo, 2010kg a koupíš káru celkovou na 1600kg, to už jsi přes B, tak zajedeš na technickou, tam předělají štítek a pak na ouřad vyřídit papírování, tuším 50 nebo 100kč to stojí, necháš zapsat sníženou nosnost, takže se nakonec dostaneš na 2010 + 1490 = 3500 a jsi v cajku. To samozřejmě jde pouze v případě, že ten vozík není půjčený.ksw píše:vím,nebylo to úplně přesné, ale BE se vždy hodí,záleží co zapřáhneš, kdysi jsem stěhoval sebe z paneláku do domku
a hned potřebuješ větší "vlečku"
ale vzpomněl jsem si . . . ,že i tažné se prodává dle váhy tahání . . . alespoň u kappy jsem to zaznamenal - do 1500kg a pak do 1800 kg. a přirozeně i cena jde vejš.
Dural8 píše:A z čeho berou tu hmotnost kterou mají zkontrolovat, když je to bez ohledu na to kolik je uvedeno v TP? Snad mi nechceš tvrdit, že když si za Trabanta zapřáhnu dvouosák a naložím dvě auta, tak protože až mě skutečně zváží a jsem do 3,5t tak jsem papírově ( řidičákově ) v pohodě?
Podle mě zkontrolují papíry a pak jako třešínku na dortu zkontrolují skutečně zvážením jestli ok nebo nok. Pokud Tě rovnou nachytají na papírové kontrole, dostaneš pokutku i tak. Nebo ne? Povídej jestli to znáš víc z praxe, rád se dozvím jak to chodí, já k tomu přijdu jenom občasně...
Uživatelé procházející toto fórum: PINĎABC