Prorezl mi výfuk a protože mám garáž s montážní jámou, chtěl bych si ho zkusit vyměnit sám. Protože je narezlý i spoj mezi střední a zadní částí (Volvo 480 2.0i), tak se musí vyměnit celý, jinak by to tam dlouho nevydrželo.
Poradí mi ale někdo, jak povolit zarezlé šrouby na objímce a sundat starý výfuk, aniž bych poškodil zbytek, tedy napojení na katalyzátor? Je na to nějaká finta?
Výměna výfuku
Pravidla fóra
Vážení uživatelé tato sekce je určena pouze pro dotazy všeobecné, které nejdou zařadit k příslušnému typu auta.
Například: Jak nalakovat plecháče a podobně. Ostatní pište podle typových řad tam kam patří.
Vážení uživatelé tato sekce je určena pouze pro dotazy všeobecné, které nejdou zařadit k příslušnému typu auta.
Například: Jak nalakovat plecháče a podobně. Ostatní pište podle typových řad tam kam patří.
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 669
- Registrován: 20 roků 7 měsíců
- Vůz: V480 2.0i B20F 95 - Collection 217/480
- Bydliště: Praha
Výměna výfuku
_________________
Je: V480 2.0i B20F 1995 tm. zelená metalíza Collection 217/480, XC60 II T5 Momentum Polestar tm. hnědá metalíza, V480Turbo 1.7T B18FT 1994 černá - Project
Bylo: V480ES 1.7i B18F 1988 červená, V480ES 1.7i B18FP 1990 stříbrná, V480S 2.0i B20F 1994, černá metalíza, V480S 2.0i B20F 1995, tm. zelená metalíza, XC70 2.5T AWD B5254T2 tm. šedá metalíza
NEPTUN MASTERS - SWIM CLUB
Je: V480 2.0i B20F 1995 tm. zelená metalíza Collection 217/480, XC60 II T5 Momentum Polestar tm. hnědá metalíza, V480Turbo 1.7T B18FT 1994 černá - Project
Bylo: V480ES 1.7i B18F 1988 červená, V480ES 1.7i B18FP 1990 stříbrná, V480S 2.0i B20F 1994, černá metalíza, V480S 2.0i B20F 1995, tm. zelená metalíza, XC70 2.5T AWD B5254T2 tm. šedá metalíza
NEPTUN MASTERS - SWIM CLUB
-
Offline
- Příspěvky: 159
- Registrován: 17 roků 8 měsíců
- Bydliště: Ostrov nad Oslavou
- Vůz: Nissan E.110/35
Výměna výfuku
Uříznout ruční pilkou a navařit obrovskou koncovku s laděným výfukem z tuning shopu, nejlépe s nápisy DTM či REMUS. No 3% výkonu navíc.



_________________
1.480 - .........
2.480 - B18FT (regál)
3.V40 - B4204T
4.TMracing EN450Fes 05´
S3->Nissan Cabstar - BD30Ti
1.480 - .........
2.480 - B18FT (regál)
3.V40 - B4204T
4.TMracing EN450Fes 05´
S3->Nissan Cabstar - BD30Ti
-
Offline
- Příspěvky: 3069
- Registrován: 19 roků 6 měsíců
- Bydliště: Teplicko
- Vůz: TeslaS85D,Volvo S60 2.4T,V70 2.4,850T-5R
- Bydliště: Bílina
Výměna výfuku
když jsem sundaval origo vejfuk na Astře (tenkrát jí bylo 14let), tak jsem použil WÜRTH ROST OFF a šlo to poměrně snadno. Samozřejmě - ne tahem, ale úderem, ideálně na klíč s očkem. Tahem jsem vždycky zarezlý šroub ukroutil.
_________________
je: Millennium Falcon Tesla model S 85D 2015, Solid White; andělíček můj strážníček S60 2.4T 147kW 2001, Maya Yellow; Strup 850 T5R 7 místné kombi 177kW 1994, Cream Yellow (schovaná pod Stone Black); Weisser Riese - bílý obr V70 2.4i 103kW 2001, Polar White; lehárošwágen VW T2b 1.6 37,5kW 1973, Kansas Beige/Pastel White
bylo: S80 se zadřenou 2.5T avtomat AWD 2004; Volvo C70 T5 (B5234T3) 1999
je: Millennium Falcon Tesla model S 85D 2015, Solid White; andělíček můj strážníček S60 2.4T 147kW 2001, Maya Yellow; Strup 850 T5R 7 místné kombi 177kW 1994, Cream Yellow (schovaná pod Stone Black); Weisser Riese - bílý obr V70 2.4i 103kW 2001, Polar White; lehárošwágen VW T2b 1.6 37,5kW 1973, Kansas Beige/Pastel White
bylo: S80 se zadřenou 2.5T avtomat AWD 2004; Volvo C70 T5 (B5234T3) 1999
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 669
- Registrován: 20 roků 7 měsíců
- Vůz: V480 2.0i B20F 95 - Collection 217/480
- Bydliště: Praha
Výměna výfuku
Nevím, asi to nechám odborníkům. V pondělí mi výfuk snad přivezou, tak uvidím.
_________________
Je: V480 2.0i B20F 1995 tm. zelená metalíza Collection 217/480, XC60 II T5 Momentum Polestar tm. hnědá metalíza, V480Turbo 1.7T B18FT 1994 černá - Project
Bylo: V480ES 1.7i B18F 1988 červená, V480ES 1.7i B18FP 1990 stříbrná, V480S 2.0i B20F 1994, černá metalíza, V480S 2.0i B20F 1995, tm. zelená metalíza, XC70 2.5T AWD B5254T2 tm. šedá metalíza
NEPTUN MASTERS - SWIM CLUB
Je: V480 2.0i B20F 1995 tm. zelená metalíza Collection 217/480, XC60 II T5 Momentum Polestar tm. hnědá metalíza, V480Turbo 1.7T B18FT 1994 černá - Project
Bylo: V480ES 1.7i B18F 1988 červená, V480ES 1.7i B18FP 1990 stříbrná, V480S 2.0i B20F 1994, černá metalíza, V480S 2.0i B20F 1995, tm. zelená metalíza, XC70 2.5T AWD B5254T2 tm. šedá metalíza
NEPTUN MASTERS - SWIM CLUB
-
Offline
- Příspěvky: 909
- Registrován: 18 roků 6 měsíců
- Vůz: Volvo S60 2,5T AWD BSR
- Bydliště: Vysočina
Výměna výfuku
To zvladneš vyměnit sám. Na turbu jsem měl za katem šrouby jdou durch přez obě příruby flexou jsem je uřízl a před napravou přeřízl trubku nebo spíš upadla v koleně sama a vejfuk byl venku.. 

_________________
VOLVO S60 2,5T 154KW AWD 2003 SCARAB GREEN, BSR stage 2, Simons 2,5" 250ps, brzdy 320mm, 18" Nebula
BYLO Volvo 480 Turbo Black 88kw Volvo 480 ES red 70kw
VOLVO S60 2,5T 154KW AWD 2003 SCARAB GREEN, BSR stage 2, Simons 2,5" 250ps, brzdy 320mm, 18" Nebula
BYLO Volvo 480 Turbo Black 88kw Volvo 480 ES red 70kw
-
Offline
- Příspěvky: 909
- Registrován: 18 roků 6 měsíců
- Vůz: Volvo S60 2,5T AWD BSR
- Bydliště: Vysočina
Výměna výfuku
Ještě jeden postřeh nevyhazuj starý gumový silentbloky co drží zadní tlumič na těch hacích u kastle ty nový co budou na tlumiču vydrží kulovy za rok dva schnijou a upadnou... vlastní skušenost 

_________________
VOLVO S60 2,5T 154KW AWD 2003 SCARAB GREEN, BSR stage 2, Simons 2,5" 250ps, brzdy 320mm, 18" Nebula
BYLO Volvo 480 Turbo Black 88kw Volvo 480 ES red 70kw
VOLVO S60 2,5T 154KW AWD 2003 SCARAB GREEN, BSR stage 2, Simons 2,5" 250ps, brzdy 320mm, 18" Nebula
BYLO Volvo 480 Turbo Black 88kw Volvo 480 ES red 70kw
Výměna výfuku
Nejlepší přípravek je separex,zvaný také flexa.Působí okamžitě a bez vyjímek.Tom480 píše:Prorezl mi výfuk a protože mám garáž s montážní jámou, chtěl bych si ho zkusit vyměnit sám. Protože je narezlý i spoj mezi střední a zadní částí (Volvo 480 2.0i), tak se musí vyměnit celý, jinak by to tam dlouho nevydrželo.
Poradí mi ale někdo, jak povolit zarezlé šrouby na objímce a sundat starý výfuk, aniž bych poškodil zbytek, tedy napojení na katalyzátor? Je na to nějaká finta?
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 14313
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
Výměna výfuku
Pro fajnšmekry je ještě druhý přípravek jmenuje se Flamex, neboli autogen. Taky působí okamžitě a vždy.martinopel píše:Nejlepší přípravek je separex,zvaný také flexa.Působí okamžitě a bez vyjímek.


_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 5084
- Registrován: 19 roků 10 měsíců
- Bydliště: PRG
Výměna výfuku
A pro naprosté perfekcionisty a milovníky adrenalinových sportů je tady ještě Bangmex představovaný S1A Semtex, nebo U.S. obdoba - C4raolsa píše:Pro fajnšmekry je ještě druhý přípravek jmenuje se Flamex, neboli autogen. Taky působí okamžitě a vždy.![]()


_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 14313
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
Výměna výfuku



Ještě si nezapoměň objednat bagr na zaházení jámy co zbyde po použití této metody.


_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 5084
- Registrován: 19 roků 10 měsíců
- Bydliště: PRG
Výměna výfuku
Na to máme Mišutku 

_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
-
Offline
- Příspěvky: 1184
- Registrován: 15 roků 2 měsíce
- Bydliště: Brno
- Vůz: VOLVO 760 GLE ; VOLVO V70 I.
- Bydliště: Brno;Nový Lískovec
Výměna výfuku
Lachtan píše:Na to máme Mišutku






_________________
VOLVO 760 GLE 2,4TD , 85kw , r.v.88 , modrozelená metalíza
VOLVO V70 2,5 TDI ,103kw , r.v.97 , stříbrná metalíza
bylo-VOLVO V40 , 85kw ,obsah 1,8/16 ventil , r.v.97 , tmavě červená metalíza
bylo- VOLVO S40 , 77kw , obsah 16/16ventil , r.v. 99. černá metla
mob. 731037895
VOLVO 760 GLE 2,4TD , 85kw , r.v.88 , modrozelená metalíza
VOLVO V70 2,5 TDI ,103kw , r.v.97 , stříbrná metalíza
bylo-VOLVO V40 , 85kw ,obsah 1,8/16 ventil , r.v.97 , tmavě červená metalíza
bylo- VOLVO S40 , 77kw , obsah 16/16ventil , r.v. 99. černá metla
mob. 731037895
-
Offline
- Příspěvky: 2138
- Registrován: 20 roků 8 měsíců
- Bydliště: Nižbor
Výměna výfuku
Asi už je to bezpředmětný, ale já řešil oddělování jednotlivých částí vyfouku srezlých dohromady tak, že jsem programově ukroutil ty spony (stejně jsem dával vždycky nový) a pak jsem poklepáváním (menším kladívkem) a kroucením a lomcováním postupně dosáhl cíle. Použití nějakýho uvolňovače šroubů nebo něčeho podobnýho by to samozřejmě urychlilo. Při sesazování je pak záhodno použít nějakou tu cementovou pastu, haby to těsnilo. Zvlášť když se spojují nová a stará část.
_________________
Bylo: 240 Classic, r.v. 92, B230F, 5q Scharnhorst
264GLE, r.v. 80, B27E, aut.3q Bismarck
Je: 264TE, r.v. 79, B27E, aut.3q Tirpitz
244GL, r.v .80, B21A, 4q+OD Gneisenau
244GL, r.v. 80, B21E, 4q+OD Lützow
Bylo: 240 Classic, r.v. 92, B230F, 5q Scharnhorst
264GLE, r.v. 80, B27E, aut.3q Bismarck
Je: 264TE, r.v. 79, B27E, aut.3q Tirpitz
244GL, r.v .80, B21A, 4q+OD Gneisenau
244GL, r.v. 80, B21E, 4q+OD Lützow
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 669
- Registrován: 20 roků 7 měsíců
- Vůz: V480 2.0i B20F 95 - Collection 217/480
- Bydliště: Praha
Výměna výfuku
Ja i z nedostatku casu to dal ke znamymu do servisu a koukal se, jak to dela - vlastne tak, jak jsi rikal. Nejdriv tedy rozbruskou odstrelil svorky a pak kladivkem "uvolnoval" vyfuk od katalyzatoru.jojo píše:Asi už je to bezpředmětný, ale já řešil oddělování jednotlivých částí vyfouku srezlých dohromady tak, že jsem programově ukroutil ty spony (stejně jsem dával vždycky nový) a pak jsem poklepáváním (menším kladívkem) a kroucením a lomcováním postupně dosáhl cíle. Použití nějakýho uvolňovače šroubů nebo něčeho podobnýho by to samozřejmě urychlilo. Při sesazování je pak záhodno použít nějakou tu cementovou pastu, haby to těsnilo. Zvlášť když se spojují nová a stará část.
Mimochodem, z jakeho materialu je katalyzator, ze drzi a nerezne taky??? (Dodavam - nastesti!)
_________________
Je: V480 2.0i B20F 1995 tm. zelená metalíza Collection 217/480, XC60 II T5 Momentum Polestar tm. hnědá metalíza, V480Turbo 1.7T B18FT 1994 černá - Project
Bylo: V480ES 1.7i B18F 1988 červená, V480ES 1.7i B18FP 1990 stříbrná, V480S 2.0i B20F 1994, černá metalíza, V480S 2.0i B20F 1995, tm. zelená metalíza, XC70 2.5T AWD B5254T2 tm. šedá metalíza
NEPTUN MASTERS - SWIM CLUB
Je: V480 2.0i B20F 1995 tm. zelená metalíza Collection 217/480, XC60 II T5 Momentum Polestar tm. hnědá metalíza, V480Turbo 1.7T B18FT 1994 černá - Project
Bylo: V480ES 1.7i B18F 1988 červená, V480ES 1.7i B18FP 1990 stříbrná, V480S 2.0i B20F 1994, černá metalíza, V480S 2.0i B20F 1995, tm. zelená metalíza, XC70 2.5T AWD B5254T2 tm. šedá metalíza
NEPTUN MASTERS - SWIM CLUB
-
Offline
- Příspěvky: 2138
- Registrován: 20 roků 8 měsíců
- Bydliště: Nižbor
Výměna výfuku
Pokud je mi známo, tak kat. je ze stejnýho vixlajvantu jako zbytek vejfuku, ale tím, že je blíž k motoru vydrží víc. Obecně platí, že čím blíže dopředu tím méně často se musí měnit a obráceně. Asi je to dáno tím, že v přední části na rozpálenej vejfuk cáká míň vody a nedostává to tak zabrat. 

_________________
Bylo: 240 Classic, r.v. 92, B230F, 5q Scharnhorst
264GLE, r.v. 80, B27E, aut.3q Bismarck
Je: 264TE, r.v. 79, B27E, aut.3q Tirpitz
244GL, r.v .80, B21A, 4q+OD Gneisenau
244GL, r.v. 80, B21E, 4q+OD Lützow
Bylo: 240 Classic, r.v. 92, B230F, 5q Scharnhorst
264GLE, r.v. 80, B27E, aut.3q Bismarck
Je: 264TE, r.v. 79, B27E, aut.3q Tirpitz
244GL, r.v .80, B21A, 4q+OD Gneisenau
244GL, r.v. 80, B21E, 4q+OD Lützow
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé