Co vsetko treba menit ked sa robi spojka? nasiel som nejaky spojkovy set, treba este nieco? chcem to mat kompletne ked uz sa to meni, hlavne musim mat diely dopredu, ked uz bude auto hore a nieco mi bude chybat tak neviem kde to zozeniem.
este mechanicky poddotaz, je efektivnejsie menit spojku spolu s rozvodmi alebo je to jedno?
Co vsetko menit ked sa robi spojka
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 1582
- Registrován: 17 roků 8 měsíců
- Vůz: S60, 2.4T
- Bydliště: Praha 5
Co vsetko menit ked sa robi spojka
_________________
teraz: S60, 2,4T '01, 147kw, svetlo modra, 210K km, spotreba 8,8 l/100 km
bolo: S70, 2,4l '98, 125kw, modra metla, 219K km, spotreba 9,89 l/100 km
480_S, 2.0i '94, cerna metaliza, 224K km, spotreba 8.2 l/100 km
440 turbo, 1.7 '89, modra
teraz: S60, 2,4T '01, 147kw, svetlo modra, 210K km, spotreba 8,8 l/100 km
bolo: S70, 2,4l '98, 125kw, modra metla, 219K km, spotreba 9,89 l/100 km
480_S, 2.0i '94, cerna metaliza, 224K km, spotreba 8.2 l/100 km
440 turbo, 1.7 '89, modra
-
Offline
- Příspěvky: 25
- Registrován: 15 roků 3 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: V70 II 2,4i
Co vsetko menit ked sa robi spojka
no zkus si zde přečíst "povídání" o dvojhmotovém setrvačníku. Myslím, že pak to (podobně jako já) se starou spojkou ještě nějaký čas vydržíšlucki píše:Co vsetko treba menit ked sa robi spojka? nasiel som nejaky spojkovy set, treba este nieco? chcem to mat kompletne ked uz sa to meni, hlavne musim mat diely dopredu, ked uz bude auto hore a nieco mi bude chybat tak neviem kde to zozeniem.
este mechanicky poddotaz, je efektivnejsie menit spojku spolu s rozvodmi alebo je to jedno?

_________________
VOLVO V70 II 2,4i 125kW B5244S manuál, r.v.2007, svět.zelená metal., LPG PRINS VSI 2.0
VOLVO V70 II 2,4i 125kW B5244S manuál, r.v.2004, tmavě šedá metal., LPG PRINS VSI
bylo:
Opel Omega B Caravan 2,2DTI [/b]88kW man. 2001
Opel Omega B Caravan 2,5V6 125kW man. 1995
Opel Omega A Limuz. 2.0i aut. 1988
VOLVO V70 II 2,4i 125kW B5244S manuál, r.v.2007, svět.zelená metal., LPG PRINS VSI 2.0
VOLVO V70 II 2,4i 125kW B5244S manuál, r.v.2004, tmavě šedá metal., LPG PRINS VSI
bylo:
Opel Omega B Caravan 2,2DTI [/b]88kW man. 2001
Opel Omega B Caravan 2,5V6 125kW man. 1995
Opel Omega A Limuz. 2.0i aut. 1988
-
Offline
- Příspěvky: 1582
- Registrován: 17 roků 8 měsíců
- Vůz: S60, 2.4T
- Bydliště: Praha 5
Co vsetko menit ked sa robi spojka
tak spojka u mna ma este cas (este min. 20 000 km cca rok), len zbieram informacie. nasiel som toto: http://www.partsforvolvosonline.com/product_info.php?cPath=541_567_854&products_id=3307baltazar píše:no zkus si zde přečíst "povídání" o dvojhmotovém setrvačníku. Myslím, že pak to (podobně jako já) se starou spojkou ještě nějaký čas vydržíšlucki píše:Co vsetko treba menit ked sa robi spojka? nasiel som nejaky spojkovy set, treba este nieco? chcem to mat kompletne ked uz sa to meni, hlavne musim mat diely dopredu, ked uz bude auto hore a nieco mi bude chybat tak neviem kde to zozeniem.
este mechanicky poddotaz, je efektivnejsie menit spojku spolu s rozvodmi alebo je to jedno?
trosku ma metie ze je to do rv.1998. ja mam model 98.
od dvojhmotovom zotrvacniku ani slovo... len pre diesel.
_________________
teraz: S60, 2,4T '01, 147kw, svetlo modra, 210K km, spotreba 8,8 l/100 km
bolo: S70, 2,4l '98, 125kw, modra metla, 219K km, spotreba 9,89 l/100 km
480_S, 2.0i '94, cerna metaliza, 224K km, spotreba 8.2 l/100 km
440 turbo, 1.7 '89, modra
teraz: S60, 2,4T '01, 147kw, svetlo modra, 210K km, spotreba 8,8 l/100 km
bolo: S70, 2,4l '98, 125kw, modra metla, 219K km, spotreba 9,89 l/100 km
480_S, 2.0i '94, cerna metaliza, 224K km, spotreba 8.2 l/100 km
440 turbo, 1.7 '89, modra
-
Offline
- Příspěvky: 290
- Registrován: 16 roků 9 měsíců
- Vůz: S70 2,5T
- Bydliště: Banska Bystrica, Slovensko
Co vsetko menit ked sa robi spojka
Pri vymene spojky (klasicka koncepcia bez dvojhmoty) by som menil lamelu + pritlacak + lozisko.
Setreniachtivy mozu dat iba prenitovat nove oblozenie na lamele (nezabudnut prevazit !), ale uspora penazi nie je velka.
Pritlacak pokial nema ryhy a nie je "vyhriaty" moze v podstate zostat (opat "ekonomicka" alternativa)
Lozisko by som menil tak ci tak.
V prvom radi si zisti, aky typ loziska mas, a na VADIS by som sa nespoliehal (napr. rozvody boli u mna ine nez mali byt podla VADISU - iny napinak remena). V podstate su tam dva typy - starsi typ ma klasicky hydrulicky valcek s mechanickym prevodom + lozisko (staci menit len to lozisko) a druhy, novsi typ to ma 2in1 kde lozisko je sucastou hydraulickeho vlaceka. Na aute to poznas jednoducho, pri druhom type loziska 2in1 uvidis spredu na prevodovke prazdny "kruzok" + zaslepku a do prevodovky v podstate ide iba brzdova hadicka (v kruzku je pri prvom type vypinaci hydraulicky valcek ("valcek s gumovou harmonikou") a v mieste zaslepky ide dnu mechanicky prevod). Ak tomuto mojmu kostrbatemu popisu chapes
Druha vec co by ti mohla skomplikovat zivot je tisichran na prevodovke, kotry sa tusim lisi poctom zubov. Mrkni do katalogu nahradnych dielcov na Saabtuning-u a asi z toho budes sob jak ja. Ale bez toho ze to rozoberes ti to s istotou asi nik nepotvrdi.
Co sa prenitovania lamely a ponechania stareho pritlacaku tyka, nie je to az tak vela penez, dal by som nove. Viac ako za novy material totiz zaplatis mechanikovi za pracu, ponevac pre vymenu spojky sa musi demontovat prevodovka a tu nedas dolu bez toho aby si neodpojil riadenie a nespustil napravnicu (ked to zlozis nezabudnut spravit nanovo geometriu) ... Tak aby si to urobil raz a poriadne...
S rozvodmi to nema ziadny suvis, pri rozvodoch ostava motor na mieste, dava sa dole iba plastovy kryt rozvodov na motore a plastovy kryt vnutorneho blatniku. Pri spojke sa zasa budes motat na druhej strane auta, v oboch pripadoch ostava motor na mieste ...
Pred rozvodmi by som pre istotu kukol priamo na motore, aky mas napinak rozvodoveho remena (bud s hydraulickym napinakom alebo klasicke "koliesko na pruzine") aby si nemusel vymienat diely v obchode ako ja ...
Setreniachtivy mozu dat iba prenitovat nove oblozenie na lamele (nezabudnut prevazit !), ale uspora penazi nie je velka.
Pritlacak pokial nema ryhy a nie je "vyhriaty" moze v podstate zostat (opat "ekonomicka" alternativa)
Lozisko by som menil tak ci tak.
V prvom radi si zisti, aky typ loziska mas, a na VADIS by som sa nespoliehal (napr. rozvody boli u mna ine nez mali byt podla VADISU - iny napinak remena). V podstate su tam dva typy - starsi typ ma klasicky hydrulicky valcek s mechanickym prevodom + lozisko (staci menit len to lozisko) a druhy, novsi typ to ma 2in1 kde lozisko je sucastou hydraulickeho vlaceka. Na aute to poznas jednoducho, pri druhom type loziska 2in1 uvidis spredu na prevodovke prazdny "kruzok" + zaslepku a do prevodovky v podstate ide iba brzdova hadicka (v kruzku je pri prvom type vypinaci hydraulicky valcek ("valcek s gumovou harmonikou") a v mieste zaslepky ide dnu mechanicky prevod). Ak tomuto mojmu kostrbatemu popisu chapes

Druha vec co by ti mohla skomplikovat zivot je tisichran na prevodovke, kotry sa tusim lisi poctom zubov. Mrkni do katalogu nahradnych dielcov na Saabtuning-u a asi z toho budes sob jak ja. Ale bez toho ze to rozoberes ti to s istotou asi nik nepotvrdi.
Co sa prenitovania lamely a ponechania stareho pritlacaku tyka, nie je to az tak vela penez, dal by som nove. Viac ako za novy material totiz zaplatis mechanikovi za pracu, ponevac pre vymenu spojky sa musi demontovat prevodovka a tu nedas dolu bez toho aby si neodpojil riadenie a nespustil napravnicu (ked to zlozis nezabudnut spravit nanovo geometriu) ... Tak aby si to urobil raz a poriadne...
S rozvodmi to nema ziadny suvis, pri rozvodoch ostava motor na mieste, dava sa dole iba plastovy kryt rozvodov na motore a plastovy kryt vnutorneho blatniku. Pri spojke sa zasa budes motat na druhej strane auta, v oboch pripadoch ostava motor na mieste ...
Pred rozvodmi by som pre istotu kukol priamo na motore, aky mas napinak rozvodoveho remena (bud s hydraulickym napinakom alebo klasicke "koliesko na pruzine") aby si nemusel vymienat diely v obchode ako ja ...
_________________
Volvo S70 2,5T, B5254T, '98 najeto cca 160 tis km
Volvo S70 2,5T, B5254T, '98 najeto cca 160 tis km
-
Offline
- Příspěvky: 1582
- Registrován: 17 roků 8 měsíců
- Vůz: S60, 2.4T
- Bydliště: Praha 5
Co vsetko menit ked sa robi spojka
dik. objednavat budem celu sadu na neturbo je to cca 160 eur (saabtning.cz). typ mi uz snad poradi mechanik.
este nieco co uz sa oplati robit ked sa to bude robit?
este nieco co uz sa oplati robit ked sa to bude robit?
_________________
teraz: S60, 2,4T '01, 147kw, svetlo modra, 210K km, spotreba 8,8 l/100 km
bolo: S70, 2,4l '98, 125kw, modra metla, 219K km, spotreba 9,89 l/100 km
480_S, 2.0i '94, cerna metaliza, 224K km, spotreba 8.2 l/100 km
440 turbo, 1.7 '89, modra
teraz: S60, 2,4T '01, 147kw, svetlo modra, 210K km, spotreba 8,8 l/100 km
bolo: S70, 2,4l '98, 125kw, modra metla, 219K km, spotreba 9,89 l/100 km
480_S, 2.0i '94, cerna metaliza, 224K km, spotreba 8.2 l/100 km
440 turbo, 1.7 '89, modra
-
Offline
- Příspěvky: 209
- Registrován: 19 roků 9 měsíců
- Bydliště: VRZČ enkláva Strakonice
Co vsetko menit ked sa robi spojka
kdybych to dělal tak bych vyměnil:
-lamelu, přítlačák, ložisko
-šrouby na přítlačáku určitě nový
- a případně i gufefo na klice pod setrvákem ( spoj setrvák- klika pak čistota a šrouby na lepidlo a dotáhnou předepsaným momentem)
Mě posledně zabrala výměna setrváku u 850 skoro celej den....tak se nevyplácí něco zanedbat a dělat to pak znova
( ale možná jsem jen ukrutně pomalej
)
-lamelu, přítlačák, ložisko
-šrouby na přítlačáku určitě nový
- a případně i gufefo na klice pod setrvákem ( spoj setrvák- klika pak čistota a šrouby na lepidlo a dotáhnou předepsaným momentem)
Mě posledně zabrala výměna setrváku u 850 skoro celej den....tak se nevyplácí něco zanedbat a dělat to pak znova

( ale možná jsem jen ukrutně pomalej

_________________
Je: Outlander PHEV
bylo: SAAB 9-5 Aero ,dvojka, sedmy a vosumpade...
Je: Outlander PHEV
bylo: SAAB 9-5 Aero ,dvojka, sedmy a vosumpade...
-
Offline
- Příspěvky: 1582
- Registrován: 17 roků 8 měsíců
- Vůz: S60, 2.4T
- Bydliště: Praha 5
Co vsetko menit ked sa robi spojka
odhad je 5 a pol hodiny... takze cely denLukyKolin píše: ( ale možná jsem jen ukrutně pomalej)

_________________
teraz: S60, 2,4T '01, 147kw, svetlo modra, 210K km, spotreba 8,8 l/100 km
bolo: S70, 2,4l '98, 125kw, modra metla, 219K km, spotreba 9,89 l/100 km
480_S, 2.0i '94, cerna metaliza, 224K km, spotreba 8.2 l/100 km
440 turbo, 1.7 '89, modra
teraz: S60, 2,4T '01, 147kw, svetlo modra, 210K km, spotreba 8,8 l/100 km
bolo: S70, 2,4l '98, 125kw, modra metla, 219K km, spotreba 9,89 l/100 km
480_S, 2.0i '94, cerna metaliza, 224K km, spotreba 8.2 l/100 km
440 turbo, 1.7 '89, modra
-
Offline
- Příspěvky: 244
- Registrován: 15 roků 10 měsíců
- Bydliště: Trenčín
- Vůz: S80 2.0 T 120 Kw
Co vsetko menit ked sa robi spojka
Ta vymena gufier stoji za to.Nie je to nic drahe. Keby sa totiz zacal tlacit olej von a napije sa lamela, mozes ju povacsine zahodit
_________________
Volvo S80 2,0T 1999
B5204T4 120 kW
Manual
Volvo S80 2,0T 1999
B5204T4 120 kW
Manual
-
Offline
- Příspěvky: 1582
- Registrován: 17 roků 8 měsíců
- Vůz: S60, 2.4T
- Bydliště: Praha 5
Co vsetko menit ked sa robi spojka
nasiel som zotrvacnik dvojhmotovy za cca 470 eur
ako sa da poznat, ze ho treba menit? ake su priznaky?
moje problemy su dva. jeden sa vyriesi pravdepodobne spojkou, nie je akutny.
druhy je klepanie (ako u niektorych dieselov) na volnobehu, ked sa zoslapne spojka, klepanie ustane. niekedy ale neklepe vobec. (tiez to nie je akutne, lebo do interieru to nepocut).

moje problemy su dva. jeden sa vyriesi pravdepodobne spojkou, nie je akutny.
druhy je klepanie (ako u niektorych dieselov) na volnobehu, ked sa zoslapne spojka, klepanie ustane. niekedy ale neklepe vobec. (tiez to nie je akutne, lebo do interieru to nepocut).
_________________
teraz: S60, 2,4T '01, 147kw, svetlo modra, 210K km, spotreba 8,8 l/100 km
bolo: S70, 2,4l '98, 125kw, modra metla, 219K km, spotreba 9,89 l/100 km
480_S, 2.0i '94, cerna metaliza, 224K km, spotreba 8.2 l/100 km
440 turbo, 1.7 '89, modra
teraz: S60, 2,4T '01, 147kw, svetlo modra, 210K km, spotreba 8,8 l/100 km
bolo: S70, 2,4l '98, 125kw, modra metla, 219K km, spotreba 9,89 l/100 km
480_S, 2.0i '94, cerna metaliza, 224K km, spotreba 8.2 l/100 km
440 turbo, 1.7 '89, modra
-
Offline
- Příspěvky: 2165
- Registrován: 16 roků
- Bydliště: Vrchoslavice
- Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD
Co vsetko menit ked sa robi spojka
Přesně tak se projevuje dvouhmoťáklucki píše:nasiel som zotrvacnik dvojhmotovy za cca 470 eurako sa da poznat, ze ho treba menit? ake su priznaky?
moje problemy su dva. jeden sa vyriesi pravdepodobne spojkou, nie je akutny.
druhy je klepanie (ako u niektorych dieselov) na volnobehu, ked sa zoslapne spojka, klepanie ustane. niekedy ale neklepe vobec. (tiez to nie je akutne, lebo do interieru to nepocut).
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 429tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 247tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 277tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 462 tkm
V70 D5 2002 stříbrná 429tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 247tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 277tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 462 tkm
-
Offline
- Příspěvky: 290
- Registrován: 16 roků 9 měsíců
- Vůz: S70 2,5T
- Bydliště: Banska Bystrica, Slovensko
Co vsetko menit ked sa robi spojka
Ide o klepanie alebo skor o buchanie ?lucki píše:nasiel som zotrvacnik dvojhmotovy za cca 470 eurako sa da poznat, ze ho treba menit? ake su priznaky?
moje problemy su dva. jeden sa vyriesi pravdepodobne spojkou, nie je akutny.
druhy je klepanie (ako u niektorych dieselov) na volnobehu, ked sa zoslapne spojka, klepanie ustane. niekedy ale neklepe vobec. (tiez to nie je akutne, lebo do interieru to nepocut).
U mna sa prejavuje zvuk podobny skor klopkania, buchanie to nie je. Po stlaceni spojky prestane. Po pridani plynu na volnobehu (spojka nestlacena) sa frekvencia klopkania zvysuje s otackami. Tip bol okrem dvojmotaku aj na prevodovku alebo lozisko, zatial na to kaslem, nezhorsuje sa to. Nevies nahrat zvuk klepania a hodit na web?
Ja rozmyslem ze ked sa to pos..re tak kupim pouzity zotrvacnik z 850 (nemala dvojhmotu) + novu lamelu a pritlacak a malo by to vydrzat hooodne dlho. Skoro na veky. Novy dvojhmotak by som nekupoval uz len koli cene...
_________________
Volvo S70 2,5T, B5254T, '98 najeto cca 160 tis km
Volvo S70 2,5T, B5254T, '98 najeto cca 160 tis km
-
Offline
- Příspěvky: 1582
- Registrován: 17 roků 8 měsíců
- Vůz: S60, 2.4T
- Bydliště: Praha 5
Co vsetko menit ked sa robi spojka
fuu aky je rozdiel medzi klepanim a buchanim? je to velmi podobne klepotaniu dieselu.... take plechove ta ta ta ta...Tomas BB, SK píše:[
Ide o klepanie alebo skor o buchanie ?
U mna sa prejavuje zvuk podobny skor klopkania, buchanie to nie je. Po stlaceni spojky prestane. Po pridani plynu na volnobehu (spojka nestlacena) sa frekvencia klopkania zvysuje s otackami. Tip bol okrem dvojmotaku aj na prevodovku alebo lozisko, zatial na to kaslem, nezhorsuje sa to. Nevies nahrat zvuk klepania a hodit na web?
Ja rozmyslem ze ked sa to pos..re tak kupim pouzity zotrvacnik z 850 (nemala dvojhmotu) + novu lamelu a pritlacak a malo by to vydrzat hooodne dlho. Skoro na veky. Novy dvojhmotak by som nekupoval uz len koli cene...

stupnuje sa to s otackami. staci ale stlacit a pustit spojku a je to lepsie.
_________________
teraz: S60, 2,4T '01, 147kw, svetlo modra, 210K km, spotreba 8,8 l/100 km
bolo: S70, 2,4l '98, 125kw, modra metla, 219K km, spotreba 9,89 l/100 km
480_S, 2.0i '94, cerna metaliza, 224K km, spotreba 8.2 l/100 km
440 turbo, 1.7 '89, modra
teraz: S60, 2,4T '01, 147kw, svetlo modra, 210K km, spotreba 8,8 l/100 km
bolo: S70, 2,4l '98, 125kw, modra metla, 219K km, spotreba 9,89 l/100 km
480_S, 2.0i '94, cerna metaliza, 224K km, spotreba 8.2 l/100 km
440 turbo, 1.7 '89, modra
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé