Brzdy 940

Pro sedmy a devítky
  • Autor
  • Zpráva
Fery
Offline
Příspěvky: 271
Registrován: 19 roků 5 měsíců
Vůz: Volva
Bydliště: Havlíčkův Brod

Brzdy 940

Příspěvek od Fery »

Sergej píše:preco je 1. a posledny obrazok to iste :D . Inak taku istu mam aj ja, len som si k tomu nezobral ten drziak.
Ty obrázky jsou stejné. VanTomas je upravoval(za což mu děkuji) a omylem je tam dal dvakrát.
Ten držák je origo držák komresoru klimatizace na motoru D24TIC z Volva760. Tam totiž byl původní komresor vadný a tak byl demontován. Takže při nouzovém řešení náhrady původní vakuové pumpy za jinou zde bylo volné místo ...

Sergej
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2618
Registrován: 18 roků 8 měsíců
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha

Brzdy 940

Příspěvek od Sergej »

Pumpu som namontoval podobnym sposobom aj ja, ale nie som celkom spokojny, pumpa je vyrazne hlucnejsia ako povodny klepajuci nezmysel na hlave motora. naviac tato pumpa je jednocinna, kdezo povodna je dvojcinna. Mam na nej nieco pokazene, alebo je to normalne, ze je hlucnejsia ako motor ?
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

VanThomas
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1172
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Vůz: 745 D24T M46+OD 90'
Bydliště: Praha 3

Brzdy 940

Příspěvek od VanThomas »

Taky si zrovna hraju, bordel se ozývá z tý druhý trubky, celkem úspěšně jsem to zatlumil kusem hadice vycpaným molitanem...
Docela by mě zajímalo, kam to bylo zapojený na dárcovskym pažoutu.
_________________
V70 B5254T AW50 98'
VW Polo 2002 1.2 HTP Poloauto s půlkou motoru...
bylo 745 D24T M46+OD 90'

Sergej
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2618
Registrován: 18 roků 8 měsíců
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha

Brzdy 940

Příspěvek od Sergej »

VanThomas píše:Taky si zrovna hraju, bordel se ozývá z tý druhý trubky, celkem úspěšně jsem to zatlumil kusem hadice vycpaným molitanem...
Docela by mě zajímalo, kam to bylo zapojený na dárcovskym pažoutu.
Do sania. Ale nasiel som moznu pricinu klepotaveho zvuku. Po odsrobovani vypustneho srobu na klukovej skrini pumpy, je vidiet ojnicu, ktora ma miesto ojnicneho loziska len velku dieru. priemer kluky je v tomto mieste tak 1/3 priemeru diery a tak nie je prekvapenim, ze mrtvy chod pumpy je cca 90*, tj 1/4 otacky remenice.
Otazkou teraz je, ci to tak ma byt, alebo tam ma byt nejake to akoze lozisko, napr vo forme silonoveho kruzku.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

VanThomas
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1172
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Vůz: 745 D24T M46+OD 90'
Bydliště: Praha 3

Brzdy 940

Příspěvek od VanThomas »

Sergej píše: Do sania. Ale nasiel som moznu pricinu klepotaveho zvuku. Po odsrobovani vypustneho srobu na klukovej skrini pumpy, je vidiet ojnicu, ktora ma miesto ojnicneho loziska len velku dieru. priemer kluky je v tomto mieste tak 1/3 priemeru diery a tak nie je prekvapenim, ze mrtvy chod pumpy je cca 90*, tj 1/4 otacky remenice.
Otazkou teraz je, ci to tak ma byt, alebo tam ma byt nejake to akoze lozisko, napr vo forme silonoveho kruzku.
Určitě nemá, ta moje vývěva žádný mrtvý chod nemá. Mechanicky je úplně tichá, hluk produkuje pouze "pneumatický" z té výfukové trubky - tu jsem musel zatlumit. Bylo to o dost hlasitější než motor :)
_________________
V70 B5254T AW50 98'
VW Polo 2002 1.2 HTP Poloauto s půlkou motoru...
bylo 745 D24T M46+OD 90'

Sergej
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2618
Registrován: 18 roků 8 měsíců
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha

Brzdy 940

Příspěvek od Sergej »

VanThomas píše:
Sergej píše: Do sania. Ale nasiel som moznu pricinu klepotaveho zvuku. Po odsrobovani vypustneho srobu na klukovej skrini pumpy, je vidiet ojnicu, ktora ma miesto ojnicneho loziska len velku dieru. priemer kluky je v tomto mieste tak 1/3 priemeru diery a tak nie je prekvapenim, ze mrtvy chod pumpy je cca 90*, tj 1/4 otacky remenice.
Otazkou teraz je, ci to tak ma byt, alebo tam ma byt nejake to akoze lozisko, napr vo forme silonoveho kruzku.
Určitě nemá, ta moje vývěva žádný mrtvý chod nemá. Mechanicky je úplně tichá, hluk produkuje pouze "pneumatický" z té výfukové trubky - tu jsem musel zatlumit. Bylo to o dost hlasitější než motor :)
A nemohol by si sa cez ten vypustny srob pozret ci tam je nejake ojnicne lozisko ? Mozes to spojit s vymenou oleja, ten moj bol uz uplne sedy. Dal som tam motorovy 15W40.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

VanThomas
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1172
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Vůz: 745 D24T M46+OD 90'
Bydliště: Praha 3

Brzdy 940

Příspěvek od VanThomas »

Sergej píše:A nemohol by si sa cez ten vypustny srob pozret ci tam je nejake ojnicne lozisko ? Mozes to spojit s vymenou oleja, ten moj bol uz uplne sedy. Dal som tam motorovy 15W40.
JJ kouknu na to.
BTW
napadlo mě ještě jiný umístění se snadnou montáží, ale vývěva by byla vzhůru nohama - nejsem si ale jistej, jestli by to skousla...
_________________
V70 B5254T AW50 98'
VW Polo 2002 1.2 HTP Poloauto s půlkou motoru...
bylo 745 D24T M46+OD 90'

Sergej
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2618
Registrován: 18 roků 8 měsíců
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha

Brzdy 940

Příspěvek od Sergej »

VanThomas píše:
Sergej píše:A nemohol by si sa cez ten vypustny srob pozret ci tam je nejake ojnicne lozisko ? Mozes to spojit s vymenou oleja, ten moj bol uz uplne sedy. Dal som tam motorovy 15W40.
JJ kouknu na to.
BTW
napadlo mě ještě jiný umístění se snadnou montáží, ale vývěva by byla vzhůru nohama - nejsem si ale jistej, jestli by to skousla...
Kedze ma olejovu vanu, asi by to moc koser nebolo, ale mohla by to prezit v pohode.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

VanThomas
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1172
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Vůz: 745 D24T M46+OD 90'
Bydliště: Praha 3

Brzdy 940

Příspěvek od VanThomas »

Tak jsem se kouknul dovnitř a nejspíš to bude jiný provedení, je tam kotouček a na něm excentricky čep. Ojnice je odlitek a na tom čepu je nasazená jen přes tenký bronzový pouzdro. Nedovedu si představit, jak by tam mohla vzniknout větší vůle, dřív by se to spíš rozpadlo (spodek tý ojnice neni moc velkej). Ještě se v tom budu hrabat, tak to o výkendu zkusim vyfotit - mobilem se mi to nepodařilo...
Joa obráceně dát nejde, veškerej olej během chvilky vyletí výfukovou trubkou :)
_________________
V70 B5254T AW50 98'
VW Polo 2002 1.2 HTP Poloauto s půlkou motoru...
bylo 745 D24T M46+OD 90'

deanoli
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 260
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Bydliště: Kostelec

Brzdy 940

Příspěvek od deanoli »

JEN DOTAZ ZDA BY NĚKDO UMĚL JAKÁ JE PRŮMĚRNÁ ŽIVOTNOST KOTOUČŮ NA DEVÍTKÁCH.
_________________
měl jsem: 740 2,4D
nyní: 940 2,0T bílá, V40 1.6 violet

Sarkasmic
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1593
Registrován: 19 roků 1 měsíc
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Vůz: Volvo 1980-97

Brzdy 940

Příspěvek od Sarkasmic »

záleží na výrobci kotoučú,tvrdosti destiček a stylu jízdy. ale cca 100-200 000. Kotouče z prvovýroby občas přežijou i ke 300...
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3

kishmick
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 821
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Milevsko
Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT

Brzdy 940

Příspěvek od kishmick »

Zdravím všechny! Mám takovou nezvyklou prosbu. Týká se zadních destiček na 940ku(do standardních třmenů a kotoučů, TRW-např). Zprovoznil jsem novou přídavnou hydro-ručku. Což spočívalo v tom, že je na zadních kolech adaptér a další origo-třmen. Vedení je udělané zvlášt z měděnejch trubiček. Ručka má váleček 0.7". Brzdí to, blokuje to, jak má. Ale je na to potřeba hodně velká síla(cca 10kg?) aby se to zablokovalo, což neni moc příjemný. Prej jsou dost velký rozdíly v materiálech a teda i v přilnavosti. Na to blokování jsou prý lepší spíše měkčí destičky. Nemáte tedy, prosím, někdo zkušenost z minulosti, že by vám nějak jinak brzdily různé zadní destičky u 940ky? Díky. Tomas
P.S. Ted tam mám norm. Brembo destičky
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Bylo: Volvo V70II 2.4i BSR https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=70614
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321

Vapik
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3469
Registrován: 11 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

Brzdy 940

Příspěvek od Vapik »

Moje zkušenost je taková že měkké destičky jsou zpravidla ty nejlevnější na trhu, hodně špiní a na hlavní brzdě ubývají, ale to u tvého rukávu nebude vadit

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 13221
Registrován: 14 roků 11 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Brzdy 940

Příspěvek od Urvanej »

Viděl bych to spíš na to, že desky nejsou sednutý na kotouči. Jezdi a brzdi s ní hodně, ať se ojedou. Pereme se s tim na závoďáku dycky nějakou chvíli, než se usadí. Dost taky pomůže, když je pořádně omeješ čističem brzd před instalací.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

kishmick
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 821
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Milevsko
Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT

Brzdy 940

Příspěvek od kishmick »

Zdarec, dík za tipy. Je to taky z mojí strany hodně velkej nezvyk oproti normální ručce(nikdy jsem jí zatim neměl). Kdo je zvyklej na perfektní zablokování u origo bubno-ručky(měkký pakny-jedovatost), která je perfektně vyladěná, bejvá u hydroručky dost zklamanej. Je to asi jako když brzdíš u kotoučů bez posilovače pedálem-taky na tom musíš ležet. Proto už taky vim, proč jsou u hydroruček tak velký páky. Prostě je to docela fuška. Budu si muset zvykat. Až jí taky víc zajedu, bude to snad lepší. Díky.
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Bylo: Volvo V70II 2.4i BSR https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=70614
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321

Zpět na „700 / 900 - opravy“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé