Výměna oleje

jak si doma vyladit motor apod.
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 276
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: Kostelec

#26 Výměna oleje

Příspěvek od deanoli »

jarek.krizan píše:Prakticky je to tak, až na to že není pravda, že čím nižší viskozní číslo, tím se rychleji po nastartování dopraví na mazaná místa. Je třeba si uvědomit, že najetými km se zvětšují vůle, a to jak na šálcích, tak i na olejovém čerpadle a proto to někdy naopak způsobuje pomalejší nárůst mazacího tlaku. Prostě se musí brát v úvahu i stáří a km nájezd motoru.
Rozdíly v době kdy se po nastartování olej dostane na všechna mazací místa jsou při nízkých teplotách v řádech desítek sekund. Mluvíme tu samozřejmě o motorech v normálním tech. stavu a nikoliv o zříceninách s 300 a více tisíci km. Ty už olejem nezachráníš.
_________________
měl jsem: 740 2,4D
nyní: 940 2,0T bílá, V40 1.6 violet

Hájčus
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 2366
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Chomutov / Praha 13
Vůz: MB CLA

#27 Výměna oleje

Příspěvek od Hájčus »

jarek.krizan píše:Prakticky je to tak, až na to že není pravda, že čím nižší viskozní číslo, tím se rychleji po nastartování dopraví na mazaná místa. Je třeba si uvědomit, že najetými km se zvětšují vůle, a to jak na šálcích, tak i na olejovém čerpadle a proto to někdy naopak způsobuje pomalejší nárůst mazacího tlaku. Prostě se musí brát v úvahu i stáří a km nájezd motoru.
S tím bych souhlasil i já, jakožto bráno z pohledu "automechanického" protože regulerní opotřebení motoru je a to v tom pojednání jistě nebylo reflektováno.
_________________
MB CLA coupe MY22; HONDA Africa Twin 1100 A.S. // MB CLA Shooting Brake 2021
R.I.P.: XC90 2.5T, S-Max 2.2 13 a V70T6 AWD 08 a S60 2.4 01 a 480ES 1.7 Paris ed. 91 a Mini Cooper 1.3 87 a A3 3.2 06 a Honda 900RR Fireblade a Honda 1100XX Blackbird a... Trabant :)

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 2434
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#28 Výměna oleje

Příspěvek od jarek.krizan »

deanoli to jsi nepochopil. Naopak jde o mazací schopnosti po nastartování horkého motoru a třeba v létě. Mimo jiné pokud se člověk k autu chová slušně 300kkm nejsou žádné km - bavímelise o Volvu.
Olej naopak může zachránit hodně. Je to jednoduché, vem auto s motorovým nájezdem 200k km a změř nárůst mazacího tlaku s různými oleji a to jak za studena, tak za tepla a pak změř úbytek oleje po najetí 10 kkm a pak uvidíš sám. Je taky třeba přihlédnout ke konstrukci motoru. Ono moc hustý olej pro motory s hydroštely novější konstrukce taky není zrovna to pravé.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 276
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: Kostelec

#29 Výměna oleje

Příspěvek od deanoli »

jarek.krizan píše:deanoli to jsi nepochopil. Naopak jde o mazací schopnosti po nastartování horkého motoru a třeba v létě. Mimo jiné pokud se člověk k autu chová slušně 300kkm nejsou žádné km - bavímelise o Volvu.
Olej naopak může zachránit hodně. Je to jednoduché, vem auto s motorovým nájezdem 200k km a změř nárůst mazacího tlaku s různými oleji a to jak za studena, tak za tepla a pak změř úbytek oleje po najetí 10 kkm a pak uvidíš sám. Je taky třeba přihlédnout ke konstrukci motoru. Ono moc hustý olej pro motory s hydroštely novější konstrukce taky není zrovna to pravé.

pro zahřátý motor není hodnota SAE podstatná = viskozitní hodnoty při vysokých teplotách se určují jinými parametry, zde se právě základní specifikace ACEA odlišují. Hodnoty SAE mají smysl pro porovnání s teplotou okolí jsou podstatné pro porovnání s teplotou okolí. Přestože se bráním použití jakýchkoliv zjednodušení tak to v praxi znamená že viskozita 0W40 a 15W40 bude při vyšších teplotách prakticky stejná tzn i z tzv. "minerálního oleje" bude "mazací voda".
_________________
měl jsem: 740 2,4D
nyní: 940 2,0T bílá, V40 1.6 violet

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 2434
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#30 Výměna oleje

Příspěvek od jarek.krizan »

Dobře, v tom případě jsou složky používané v olejích v různém poměru s ohledem na teplotní třídu. Takže jinak řečeno, pokud má olej specifikaci ACEA B4 a API CE, tak má za tepla u staršího motoru pomalejší nárůst tlaku jak olej co má jen třídu B3 a CE podle výrobce nemá. Prakticky vyzkoušeno na motoru B5202S z Volva 850. Kde tzv. "horší olej" ( jak se teda dnes vysvětluje ) , má skoro o 1 vteřinu ( sekundu ) rychlejší nárůst mazacího tlaku jak olej "lepší" . Jen pro úplnost jedná se o olej Mobil Protection Formula 0W40 a olej Mobil Super 2000 X1 10W40. Motor má najeto 281k km.
Nejsem odborník na oleje a tak si oleje zkouším praktickým způsobem. Je také divné, jak už tu bylo ,mnohokrát napsané a kvůli čemu se hodně do martinopla naváží, že je takový velký rozdíl v zanařádění olejového prostoru motoru, při použití olejů nachlup stejného značení ale jiných výrobců. Mám totiž pocit, že to je jak poslední dobou se vším. Papír toho snese hodně a to co si kupujeme ve stále dražších baleních a co by mělo být daleko kvalitnější, vlastně tak docela není.
Všem se omlouvám za OT
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

selap
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1323
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 III D3 AT '12

#31 Výměna oleje

Příspěvek od selap »

Takže pokud předchozí značkový olej byl při vypouštění ceklem ok,tak je proplach myslím zbytečný,Co se týka viskozity,tak 760 mi jezdila 11 let na 15W40 naprosto bez problémů,5w 40 používám teď hlavně proto,že dost jezdím se studeným,tak aby to dřív mazalo(mluvím o motorech co olej nežerou),kdybych ale věděl,že mi motor prakticky nevychladne,tak by i teď stačil 15w40 v potřebné výkonové řadě.
_________________
V70III D3 aut. 2012
bylo 760 GLE 2.4 TD 1986,V70I 2.4 Tdi 1999, V70II 2.5TDI 01 man.

wickey
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 3745
Registrován: 19 roků 7 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

#32 Výměna oleje

Příspěvek od wickey »

budte kluci radi, ze volva nemaji budik s tlakem oleje... (vetsina)

u jednoho jaguaru si pamatuju problem s tlakem oleje - proste nebyl schopen natlakovat na ok hodnoty. lit 5W40. po naliti 15W40 motor tlakoval jak mel a byl klid.
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD

Hájčus
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 2366
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Chomutov / Praha 13
Vůz: MB CLA

#33 Výměna oleje

Příspěvek od Hájčus »

jarek.krizan píše:Dobře, v tom případě jsou složky používané v olejích v různém poměru s ohledem na teplotní třídu. Takže jinak řečeno, pokud má olej specifikaci ACEA B4 a API CE, tak má za tepla u staršího motoru pomalejší nárůst tlaku jak olej co má jen třídu B3 a CE podle výrobce nemá. Prakticky vyzkoušeno na motoru B5202S z Volva 850. Kde tzv. "horší olej" ( jak se teda dnes vysvětluje ) , má skoro o 1 vteřinu ( sekundu ) rychlejší nárůst mazacího tlaku jak olej "lepší" . Jen pro úplnost jedná se o olej Mobil Protection Formula 0W40 a olej Mobil Super 2000 X1 10W40. Motor má najeto 281k km.
Nejsem odborník na oleje a tak si oleje zkouším praktickým způsobem. Je také divné, jak už tu bylo ,mnohokrát napsané a kvůli čemu se hodně do martinopla naváží, že je takový velký rozdíl v zanařádění olejového prostoru motoru, při použití olejů nachlup stejného značení ale jiných výrobců. Mám totiž pocit, že to je jak poslední dobou se vším. Papír toho snese hodně a to co si kupujeme ve stále dražších baleních a co by mělo být daleko kvalitnější, vlastně tak docela není.
Všem se omlouvám za OT
Se vším, co jsi Jarku uvedl naprosto souhlasím a domnívám se, že zde není třeba omlouvat se za OT, je to k tématu. Janek
_________________
MB CLA coupe MY22; HONDA Africa Twin 1100 A.S. // MB CLA Shooting Brake 2021
R.I.P.: XC90 2.5T, S-Max 2.2 13 a V70T6 AWD 08 a S60 2.4 01 a 480ES 1.7 Paris ed. 91 a Mini Cooper 1.3 87 a A3 3.2 06 a Honda 900RR Fireblade a Honda 1100XX Blackbird a... Trabant :)

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 276
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: Kostelec

#34 Výměna oleje

Příspěvek od deanoli »

Hajcus píše:
jarek.krizan píše:Dobře, v tom případě jsou složky používané v olejích v různém poměru s ohledem na teplotní třídu. Takže jinak řečeno, pokud má olej specifikaci ACEA B4 a API CE, tak má za tepla u staršího motoru pomalejší nárůst tlaku jak olej co má jen třídu B3 a CE podle výrobce nemá. Prakticky vyzkoušeno na motoru B5202S z Volva 850. Kde tzv. "horší olej" ( jak se teda dnes vysvětluje ) , má skoro o 1 vteřinu ( sekundu ) rychlejší nárůst mazacího tlaku jak olej "lepší" . Jen pro úplnost jedná se o olej Mobil Protection Formula 0W40 a olej Mobil Super 2000 X1 10W40. Motor má najeto 281k km.
Nejsem odborník na oleje a tak si oleje zkouším praktickým způsobem. Je také divné, jak už tu bylo ,mnohokrát napsané a kvůli čemu se hodně do martinopla naváží, že je takový velký rozdíl v zanařádění olejového prostoru motoru, při použití olejů nachlup stejného značení ale jiných výrobců. Mám totiž pocit, že to je jak poslední dobou se vším. Papír toho snese hodně a to co si kupujeme ve stále dražších baleních a co by mělo být daleko kvalitnější, vlastně tak docela není.
Všem se omlouvám za OT
Se vším, co jsi Jarku uvedl naprosto souhlasím a domnívám se, že zde není třeba omlouvat se za OT, je to k tématu. Janek
já ne ale ber to lehce prosím :D . A Tvůj příspěvek opravdu není OT - je k věci. Myslím, že celý problém je asi v tom, že se zde bavíme o specifikacích, které jsou stanoveny a požadovány pro nová auta, respektive pro auta v průběhu jejich "normální" životnosti.
Jakmile do této debaty vtáhneme auta která jsou tak nějak před smrtí, je to pak trochu jiná debata a spíš než o olejích je to o tom jak ještě nějak životnost prodloužit, nebo nějak "ochcat" opotřebení. Omlouvám se všem kdo tyhle auta s láskou udržují, ale přiznejme si, že auto s nájezdem přes 300 000 a více km (pokud to ve skutečnosti není třeba 500 000) asi po technické stránce už nebude v super stavu volvo nevolvo.
Jinak nemyslím, že se do Martina někdo naváží - je to spíš naopak - všem vnucuje olej, který sám prodává na úkor jiného oleje, který je s ním v konkurenci. Zatím nečetl jakýkoliv důkaz o tom, že usazeniny které nalezl po otevření motoru byly způsobeny konkrétní značkou oleje.
_________________
měl jsem: 740 2,4D
nyní: 940 2,0T bílá, V40 1.6 violet

GDPR_user

#35 Výměna oleje

Příspěvek od GDPR_user »

deanoli píše: Jinak nemyslím, že se do Martina někdo naváží - je to spíš naopak - všem vnucuje olej, který sám prodává na úkor jiného oleje, který je s ním v konkurenci. Zatím nečetl jakýkoliv důkaz o tom, že usazeniny které nalezl po otevření motoru byly způsobeny konkrétní značkou oleje.
původně jsem nechtěl reagovat,ale tohle mne fakt nazvedlo ze židle.Nikomu nic nevnucuji!!!!
Dlouhodobé zkušenosti nejen mé,ale i ostatních cca 80% mechaniků hovoří o tom,že Castrol je předražená mrdka!!!
Nevím,kolik ti Castrol za obhajobu těch sraček platí.Možná by jsi měl zvednout prdel od stolu a přestat číst marketingové pi.oviny a obléct se do montérek a jít se podívat do reálu jak které oleje fungují.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 276
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: Kostelec

#36 Výměna oleje

Příspěvek od deanoli »

martinopel píše:
deanoli píše: Jinak nemyslím, že se do Martina někdo naváží - je to spíš naopak - všem vnucuje olej, který sám prodává na úkor jiného oleje, který je s ním v konkurenci. Zatím nečetl jakýkoliv důkaz o tom, že usazeniny které nalezl po otevření motoru byly způsobeny konkrétní značkou oleje.
původně jsem nechtěl reagovat,ale tohle mne fakt nazvedlo ze židle.Nikomu nic nevnucuji!!!!
Dlouhodobé zkušenosti nejen mé,ale i ostatních cca 80% mechaniků hovoří o tom,že Castrol je předražená mrdka!!!
Nevím,kolik ti Castrol za obhajobu těch sraček platí.Možná by jsi měl zvednout prdel od stolu a přestat číst marketingové pi.oviny a obléct se do montérek a jít se podívat do reálu jak které oleje fungují.
80%?, proč je tedy Castrol tak úspěšná značka doporučená předními výrobci? Skutečně si myslíš, že by se tito výrobci nechali opít nějakým marketingem a doporučovali špatný olej?
Olej, který je navíc složený z komponent dodávaných globálními dodavateli napříč všemi značkami? Nebo si myslíš že někteří výrobci mají nějaké zázračné vodičky, které jiní nemají?
By si se divil co musíš všechno absolvovat dostat se do nějaké automobilky. Přes Tvé pochybnosti o mých kompetencích mám s tímhle i přímou zkušenost.
Nechci být osobní, s Castrolem nemám absolutně nic společného a sám ho nepoužívám ale na nesmysly prostě reaguji.
_________________
měl jsem: 740 2,4D
nyní: 940 2,0T bílá, V40 1.6 violet

GDPR_user

#37 Výměna oleje

Příspěvek od GDPR_user »

deanoli píše: 80%?, proč je tedy Castrol tak úspěšná značka doporučená předními výrobci? Skutečně si myslíš, že by se tito výrobci nechali opít nějakým marketingem a doporučovali špatný olej?
Olej, který je navíc složený z komponent dodávaných globálními dodavateli napříč všemi značkami? Nebo si myslíš že někteří výrobci mají nějaké zázračné vodičky, které jiní nemají?
By si se divil co musíš všechno absolvovat dostat se do nějaké automobilky. Přes Tvé pochybnosti o mých kompetencích mám s tímhle i přímou zkušenost.
Nechci být osobní, s Castrolem nemám absolutně nic společného a sám ho nepoužívám ale na nesmysly prostě reaguji.
Dobrá když jsi tedy taková kapacita.Jaká je základní vlastnost oleje???
Měl by mazat!!
Když mám ruku politou od Castrolu je možné,že mi olejový filtr jde povolit,zatím co když ji mám od jiného oleje,tak povolit nejde. Asi proto,že Castrol dokonale maže.
Proč je motor kde se co 30000km mění Mobil 1 s nájezdem 280000km absolutně čistý,zatím co stejný motor kde se olej mění každých 10000km a od novoty jezdí na Castrol a má nejeto cca 250000 je zamrdaný jako jetel???
A nejde o jeden motor.
Viděl jsem motory řádově několik desítek jezdící na Sunoco,OMW,Shell,Repsol,Esso a ani jeden nebyl ve stavu jako benzínové motory jezdící na Castrol.

Prosím o znalecké vysvětlení.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 3094
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: Teplicko
Vůz: TeslaS85D,Volvo S60 2.4T,V70 2.4,850T-5R
Bydliště: Bílina

#38 Výměna oleje

Příspěvek od eLzyx »

počkejte, až mi marra rozebere ten můj zadřený motor provozovaný výhradně na Castrol po celých 230t km ... řekl bych, že se ukáže o jak kvalitní olej jde :bad:

Předchozí motor - konstrukčně velmi podobný (T5tka), se stejným nájezdem, avšak provozovaný výhradně na Mobil 1 je stále provozuschopný (nestydím se říct, že je ve vynikajícím stavu).

PS: oba motory si užili víc jak půlroční odstávky. Jak je možné, že ten s Castrolem se po 150km zadřel?


Ještě mám jednu "zkušenost" s Castrolem. Svojí benzinovou Astru jsem mazal Castrol Magnatec 5W30, fungovala jezdila, nevadilo jí ani dlouhodobé přetáčení (20minut jízdy v 6500ot :D ). Pak jsem přešel na Mogul v podobné specifikaci a motor jsem po 3000km přidřel. V tomto případě nechci soudit kvalitu ani jednoho oleje. Mohl být špatný Mogul, ale mohl být i špatný Castrol, kdy ho Mogul rozpustil.
_________________
je: Millennium Falcon Tesla model S 85D 2015, Solid White; andělíček můj strážníček S60 2.4T 147kW 2001, Maya Yellow; Strup 850 T5R 7 místné kombi 177kW 1994, Cream Yellow (schovaná pod Stone Black); Weisser Riese - bílý obr V70 2.4i 103kW 2001, Polar White; lehárošwágen VW T2b 1.6 37,5kW 1973, Kansas Beige/Pastel White
bylo: S80 se zadřenou 2.5T avtomat AWD 2004; Volvo C70 T5 (B5234T3) 1999

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 276
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: Kostelec

#39 Výměna oleje

Příspěvek od deanoli »

martinopel píše:Dobrá když jsi tedy taková kapacita.Jaká je základní vlastnost oleje???
Měl by mazat!!
Když mám ruku politou od Castrolu je možné,že mi olejový filtr jde povolit,zatím co když ji mám od jiného oleje,tak povolit nejde. Asi proto,že Castrol dokonale maže.
Proč je motor kde se co 30000km mění Mobil 1 s nájezdem 280000km absolutně čistý,zatím co stejný motor kde se olej mění každých 10000km a od novoty jezdí na Castrol a má nejeto cca 250000 je zamrdaný jako jetel???
A nejde o jeden motor.
Viděl jsem motory řádově několik desítek jezdící na Sunoco,OMW,Shell,Repsol,Esso a ani jeden nebyl ve stavu jako benzínové motory jezdící na Castrol.

Prosím o znalecké vysvětlení.
podívej na kapacitu se nehraju ale padlo tady jméno doc.černého - To jsou skuteční experti. Nikoliv Ty nebo já.
Párkrát už jsme se tu chytli a zatím jsi nikdy nebyl schopen poskytnout cokoliv konkrétního.
Nicméně pokud bych přistoupil na Tvé tvrzení že "zasraných" motorů jezdících na Castrol je víc než u jiných olejů, tak je tady jedno velmi jednoduché vysvětlení - olej Castrol byl naprosto dominantní na tomto trhu (nepočítám-li domácí výrobky) a to už hluboko v tuzexových dobách. To se podařilo konkurenci zlomit až někdy začátkem tisíciletí. Lze tedy odvodit, že pokud je motor "zasraný" tak asi jezdil na Castrol. Otázka zní zda by byl stejný počet "zasraných" motorů i u jiných značek pokud by na trhu měly tak velké podíl. Já si myslím, že plus mínus ano.
Potvrzením jsou pro mě dostupné informace ze zahraničí, že fenomén tzv. Black Death byl koncem devadesátých let problém napříč trhem jak automobilů tak i olejů.
Smířlivě dodávám, že právě Mobil a Shell zareagovali nejrychleji a posílily detergenční složku v aditivech. Abych Ti radost zase zkazil tak zpoždění těch ostatních (včetně Castrolu) bylo v řádech měsíců nikoliv roků.
_________________
měl jsem: 740 2,4D
nyní: 940 2,0T bílá, V40 1.6 violet

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 2434
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#40 Výměna oleje

Příspěvek od jarek.krizan »

O olejích se hádat nebudu, stejně to neovlivním, ale motor na Volvu by měl být po 250k km teprv zajetý. Mám tu 850 R s červeným nápisem na dveří a ta má bez GO motoru naběháno 1 200 000 km, slovy milión dvěstě tisíc km. A pořád jezdí. Je tu spousta z nás co mají najeto přes 500 a 600k km a kolikrát to ani neví a přesto to funguje. Na 300k km jsou bohužel stavěné jen nové motory a to jen některé. Jak jsem se dověděl tak slavná přeplňovaná dvanáctistovka od VW dokonce jen na 150k km. A o tom, že P1800 má najeto už přes 3 mega ale mil se snad ani zmiňovat nemusím, je to nakonec v poslední světové knize rekordů. Možná to někoho potěší, ale prý poslední milion najela na Exxon ( Info z tiskového centra automobilky ). Mění ale po americkém způsobu výrazně častěji.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

st_Andy
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 1929
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Košice - Staré mesto
Vůz: V90 D5 AWD Inscription

#41 Výměna oleje

Příspěvek od st_Andy »

jarek.krizan píše:Mám tu 850 R s červeným nápisem na dveří a ta má bez GO motoru naběháno 1 200 000 km, slovy milión dvěstě tisíc km. A pořád jezdí.
Tak to chci videt, jsem fanousek T5-tky a taky Mobilu, ale tohle se mi zda u preplnovaneho motoru bez GO naprosto nemozny :) :pardon:
Naposledy upravil(a) st_Andy dne 25 črc 2010 18:55, celkem upraveno 3 x.

wickey
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 3745
Registrován: 19 roků 7 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

#42 Výměna oleje

Příspěvek od wickey »

zajimalo by me par fotek te 850R jestli je to mozne.
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD

GDPR_user

#43 Výměna oleje

Příspěvek od GDPR_user »

deanoli píše: podívej na kapacitu se nehraju ale padlo tady jméno doc.černého - To jsou skuteční experti. Nikoliv Ty nebo já.
Párkrát už jsme se tu chytli a zatím jsi nikdy nebyl schopen poskytnout cokoliv konkrétního.
Nicméně pokud bych přistoupil na Tvé tvrzení že "zasraných" motorů jezdících na Castrol je víc než u jiných olejů, tak je tady jedno velmi jednoduché vysvětlení - olej Castrol byl naprosto dominantní na tomto trhu (nepočítám-li domácí výrobky) a to už hluboko v tuzexových dobách. To se podařilo konkurenci zlomit až někdy začátkem tisíciletí. Lze tedy odvodit, že pokud je motor "zasraný" tak asi jezdil na Castrol. Otázka zní zda by byl stejný počet "zasraných" motorů i u jiných značek pokud by na trhu měly tak velké podíl. Já si myslím, že plus mínus ano.
Potvrzením jsou pro mě dostupné informace ze zahraničí, že fenomén tzv. Black Death byl koncem devadesátých let problém napříč trhem jak automobilů tak i olejů.
Smířlivě dodávám, že právě Mobil a Shell zareagovali nejrychleji a posílily detergenční složku v aditivech. Abych Ti radost zase zkazil tak zpoždění těch ostatních (včetně Castrolu) bylo v řádech měsíců nikoliv roků.
Připadám si jak u blbých. Doc.Černý a další odborníci bezpochyby testovali mraky motorů v provozu a bezpochyby jich mraky vděli rozebraných.
Píšeš,že jsem nikdy nebyl schopen poskytnout cokoliv konkrétního.Kdykoliv jsem schopen ti ukázat motory jezdící na castrol a na mobil.Bohužel většina těch co používala Castrol tak už nejezdí.
Co konkrétního poskytuješ ty???? Pár nic nevypovídajících blafů které sesmolil nějaký soudruh v kanceláři nebo laboratoři.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 4156
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

#44 Výměna oleje

Příspěvek od dali »

deanoli píše:Mluvíme tu samozřejmě o motorech v normálním tech. stavu a nikoliv o zříceninách s 300 a více tisíci km.
Promiň, ale to že auto s více jak 300 tisíci km nestojí za nic je podle mě škodovkářskej názor. A stejně jako škodovkáři v našich končinách převládá. Můžeš samozřejmě něco napsat o potrefený huse, ale podle mě kdyby se u nás kupující ojetin konečně začali řídit stavem a ne rokem a a číslem na tachometru, zdaleka by se tolik nestáčelo.

Hájčus
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 2366
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Chomutov / Praha 13
Vůz: MB CLA

#45 Výměna oleje

Příspěvek od Hájčus »

jarek.krizan píše:O olejích se hádat nebudu, stejně to neovlivním, ale motor na Volvu by měl být po 250k km teprv zajetý. Mám tu 850 R s červeným nápisem na dveří a ta má bez GO motoru naběháno 1 200 000 km, slovy milión dvěstě tisíc km. A pořád jezdí. Je tu spousta z nás co mají najeto přes 500 a 600k km a kolikrát to ani neví a přesto to funguje. Na 300k km jsou bohužel stavěné jen nové motory a to jen některé. Jak jsem se dověděl tak slavná přeplňovaná dvanáctistovka od VW dokonce jen na 150k km. A o tom, že P1800 má najeto už přes 3 mega ale mil se snad ani zmiňovat nemusím, je to nakonec v poslední světové knize rekordů. Možná to někoho potěší, ale prý poslední milion najela na Exxon ( Info z tiskového centra automobilky ). Mění ale po americkém způsobu výrazně častěji.
Amici jsou šílenci. Ješte do nedávna měnili globálně olej co 3000mil = 4828km.. Kolik zbytečne vyplýtvali oleje pro zbytek světa... (3000mil-ový mýtus výměn je zažitý z dob, kdy oleje nebyly tak dobré jako dnes a automobilky takové výměny v USA skutečně doporučovaly..)
_________________
MB CLA coupe MY22; HONDA Africa Twin 1100 A.S. // MB CLA Shooting Brake 2021
R.I.P.: XC90 2.5T, S-Max 2.2 13 a V70T6 AWD 08 a S60 2.4 01 a 480ES 1.7 Paris ed. 91 a Mini Cooper 1.3 87 a A3 3.2 06 a Honda 900RR Fireblade a Honda 1100XX Blackbird a... Trabant :)

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 3094
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: Teplicko
Vůz: TeslaS85D,Volvo S60 2.4T,V70 2.4,850T-5R
Bydliště: Bílina

#46 Výměna oleje

Příspěvek od eLzyx »

já se jim nedivím. Platy mají diametrálně jinde, ale ceny za olej servis daleko nižší.
viz http://www.prestigevolvo.com/specials/service.htm
Taky by se mi líbilo nechat si v autorizáku vyměnit olej za 840Kč (39,95USD) a to včetně ceny za olej, origo filtr a práci.
Klíďo píďo bych pak měnil olej co 10 000km.
_________________
je: Millennium Falcon Tesla model S 85D 2015, Solid White; andělíček můj strážníček S60 2.4T 147kW 2001, Maya Yellow; Strup 850 T5R 7 místné kombi 177kW 1994, Cream Yellow (schovaná pod Stone Black); Weisser Riese - bílý obr V70 2.4i 103kW 2001, Polar White; lehárošwágen VW T2b 1.6 37,5kW 1973, Kansas Beige/Pastel White
bylo: S80 se zadřenou 2.5T avtomat AWD 2004; Volvo C70 T5 (B5234T3) 1999

wickey
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 3745
Registrován: 19 roků 7 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

#47 Výměna oleje

Příspěvek od wickey »

hlavne jestli nekdo nekdy videl starsi US film - tak na pumpach bezne nabizeli kontrolu / vymenu oleje pri natankovani :)

ad flame - samozrejme vyskumy v laboratornich podminkach jsou jedna vec a real zivot je vec jina. Ja abych nemusel plnit statistiky jezdim na Mobil a mam klid :) (zatim :P )
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 276
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: Kostelec

#48 Výměna oleje

Příspěvek od deanoli »

martinopel píše:
deanoli píše: podívej na kapacitu se nehraju ale padlo tady jméno doc.černého - To jsou skuteční experti. Nikoliv Ty nebo já.
Párkrát už jsme se tu chytli a zatím jsi nikdy nebyl schopen poskytnout cokoliv konkrétního.
Nicméně pokud bych přistoupil na Tvé tvrzení že "zasraných" motorů jezdících na Castrol je víc než u jiných olejů, tak je tady jedno velmi jednoduché vysvětlení - olej Castrol byl naprosto dominantní na tomto trhu (nepočítám-li domácí výrobky) a to už hluboko v tuzexových dobách. To se podařilo konkurenci zlomit až někdy začátkem tisíciletí. Lze tedy odvodit, že pokud je motor "zasraný" tak asi jezdil na Castrol. Otázka zní zda by byl stejný počet "zasraných" motorů i u jiných značek pokud by na trhu měly tak velké podíl. Já si myslím, že plus mínus ano.
Potvrzením jsou pro mě dostupné informace ze zahraničí, že fenomén tzv. Black Death byl koncem devadesátých let problém napříč trhem jak automobilů tak i olejů.
Smířlivě dodávám, že právě Mobil a Shell zareagovali nejrychleji a posílily detergenční složku v aditivech. Abych Ti radost zase zkazil tak zpoždění těch ostatních (včetně Castrolu) bylo v řádech měsíců nikoliv roků.
Připadám si jak u blbých. Doc.Černý a další odborníci bezpochyby testovali mraky motorů v provozu a bezpochyby jich mraky vděli rozebraných.
Píšeš,že jsem nikdy nebyl schopen poskytnout cokoliv konkrétního.Kdykoliv jsem schopen ti ukázat motory jezdící na castrol a na mobil.Bohužel většina těch co používala Castrol tak už nejezdí.
Co konkrétního poskytuješ ty???? Pár nic nevypovídajících blafů které sesmolil nějaký soudruh v kanceláři nebo laboratoři.
hele mě nevyprovokuješ, snažím se být věcný - jako kolovrátek opakuji co vím, protože se na tom podílím, jako kolovrátek melu pořád dokola že rozdíly v olejích a jejich složeních jsou v dnešní globalizované době naprosto minimální, jako kolovrátek opakuji, že výrobce ví nejlépe jaký olej do jeho motoru patří a experimenty se nevyplácí. Vím o případu kdy míchárna olejů jedné značky kupuje základní komponenty od jiné značky neb se jí nevyplatí vozit to zdaleka. Co nabízíš ty? Mobil 5W50 na všechno? V poho jde o celkem univerzální olej ale do některých aut prostě nepatří. Jsi si tak jistý, že auto které má najeto třeba 500000 jezdilo celých 500000 na jednu značku oleje? podle čeho to poznáš? podle nálepky na motoru? podle servisní knížky - chtěl bych vidět jak všechny ty "zasraný" motory o kterých tu furt meleš mají jasnou servisbní historii nebo podle sdělení posledního majitele, protože si zrovna pamatuje poslední výměnu? Seš si s těma 500000km vůbec jistý? Víš jak s tím autem bylo zacházeno během těch 20 -ti nebo kolika let jeho stáří?
_________________
měl jsem: 740 2,4D
nyní: 940 2,0T bílá, V40 1.6 violet

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 3094
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: Teplicko
Vůz: TeslaS85D,Volvo S60 2.4T,V70 2.4,850T-5R
Bydliště: Bílina

#49 Výměna oleje

Příspěvek od eLzyx »

deanoli ... to máš jak s benzinem. Vyrábí či distribujou to tu 2-3 rafinérky, přesto je citelný diametrální rozdíl mezi různými pumpami, resp. značkami. A přestože mají plnit ty samé normy, tak se ti stane, že naleješ benzín u pumpy XYZ a ono to prostě nejede.

Takže i dle mého názoru není olej jako olej, i když mají stejný základ.
btw ... výrobce-motoráři sice ví jaký olej do motoru patří a to i uvádí v manuálu. Otázkou je kam tuto informaci posunou marketing či financial specialisté. Motorář ví, že nejlepší olej je od "Horsta Fuchse", ale nějakej přitroublej finančník sepíše dohodu s "Oil platinum" a basta. Plní normy? Plní. Plní naší kasu? Plní. Tak, co se motoráři čílíte? Jo, že ten motor vydrží míň? A kolik? 300000km? No, tím líp pro nás. Prodáme další káry.
_________________
je: Millennium Falcon Tesla model S 85D 2015, Solid White; andělíček můj strážníček S60 2.4T 147kW 2001, Maya Yellow; Strup 850 T5R 7 místné kombi 177kW 1994, Cream Yellow (schovaná pod Stone Black); Weisser Riese - bílý obr V70 2.4i 103kW 2001, Polar White; lehárošwágen VW T2b 1.6 37,5kW 1973, Kansas Beige/Pastel White
bylo: S80 se zadřenou 2.5T avtomat AWD 2004; Volvo C70 T5 (B5234T3) 1999

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 552
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Kolín
Vůz: Audi A4 (B8) Avant, 2.0TDI (105kw), r.v.
Bydliště: Kolín

#50 Výměna oleje

Příspěvek od Pavluňa »

deanoli píše:
martinopel píše:Pokud někdo s benzínovým motorem před výměnou nejezdí na Castrol.
:D Jsem přesvědčen, že v případě zjištění Castrolu rovnou vyměňuješ svým zákazníkům motor. Výměna navíc probíhá za zvlášťních bezpečnostních opatření s použitím skafandrů a dýchacích přístrojů. Po použití jsou všechny nástroje zlikvidovány za použití zvlášť vysokých teplot. :green:
Presne tak to Martin urco dela :lol: :lol: :lol:

btw:Martine az budu chtit menit motor,tak se zastavim na vymenu oleje :ROFL:
_________________
Audi A4 (B8) Avant, 2.0TDI (105kw), r.v. 2011 r.v.2005,Kinetic
Pavluňova galerka :-)
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Jak co vyladit???“