Výměna oleje
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 1283
- Registrován: 20 roků 10 měsíců
- Bydliště: Křenovice u Slavkova
- Vůz: Volva 900/ V70II / XC90
Výměna oleje
Mám dotaz používá někdo před výměnou mot. oleje výplachový olej a popřípadě s jakým účinkem jste se setkali??
_________________
Volva řady 900 / V70II / XC90
Skoro vše v turbu, benzín, nafta
Volva řady 900 / V70II / XC90
Skoro vše v turbu, benzín, nafta
-
Offline
- Příspěvky: 1044
- Registrován: 20 roků 10 měsíců
- Bydliště: Praha
Výměna oleje
Ne nepouzivam vyplachovy olej, tahle vymnozenost byla naposledy aktualni s pouzivanim neaditivovanych oleju, ktere tvorily velke mnozstvi usad. Vyplach se vyplati jen v pripade, ze mas motor extremne zaneseny usadami, ale je nutne pocitam s rizikem, ze se rozpusti i ty "dopbre" usady, ktere to dotesnuji motor....LUBOŠ píše:Mám dotaz používá někdo před výměnou mot. oleje výplachový olej a popřípadě s jakým účinkem jste se setkali??
Pro naftak (a ostatne i pro benzin) lze pouzit vyplachnuti bez spusteni motoru naftou - staci do nahore i dole odzatkovaneho motoru nalit 5 litru nafty - vhodne napriklad po oprave zavitu vypustřni zatky apod. , kdy mas ve vane spony nebo jinej sajrajt, kterej je nutny dostat z motoru ven. Pro vyplachnuti nepouzivejte benzin (benzin nemaze)...
_________________
XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988
XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988
-
Offline
- Příspěvky: 122
- Registrován: 19 roků 6 měsíců
- Bydliště: prag
- Zabanován: Trvale
Výměna oleje
pročítal jsem stará témata,ale travexi tohle snad nemyslíš vážně!!!!! :!: jinak tě mám rádtravex píše:Ne nepouzivam vyplachovy olej, tahle vymnozenost byla naposledy aktualni s pouzivanim neaditivovanych oleju, ktere tvorily velke mnozstvi usad. Vyplach se vyplati jen v pripade, ze mas motor extremne zaneseny usadami, ale je nutne pocitam s rizikem, ze se rozpusti i ty "dopbre" usady, ktere to dotesnuji motor....LUBOŠ píše:Mám dotaz používá někdo před výměnou mot. oleje výplachový olej a popřípadě s jakým účinkem jste se setkali??
Pro naftak (a ostatne i pro benzin) lze pouzit vyplachnuti bez spusteni motoru naftou - staci do nahore i dole odzatkovaneho motoru nalit 5 litru nafty - vhodne napriklad po oprave zavitu vypustřni zatky apod. , kdy mas ve vane spony nebo jinej sajrajt, kterej je nutny dostat z motoru ven. Pro vyplachnuti nepouzivejte benzin (benzin nemaze)...
-
Offline
- Příspěvky: 1469
- Registrován: 19 roků 7 měsíců
- Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
- Bydliště: Praha 9
-
Offline
- Příspěvky: 106
- Registrován: 21 roků
- Bydliště: Nedvědice
- Vůz: 964(94, B200ET OD) 760(83, B23ET OD)
- Bydliště: Nedvědice
-
Offline
- Příspěvky: 122
- Registrován: 19 roků 6 měsíců
- Bydliště: prag
- Zabanován: Trvale
-
Offline
- Příspěvky: 1469
- Registrován: 19 roků 7 měsíců
- Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
- Bydliště: Praha 9
Ale kafe s naftoublack hawk píše:proti vyplachovacímu oleji nic nemám,ale lejt do motoru naftu to už je trochu silný kafe.
Ale vážně, myslíte, že na tom výplachu něco je? Pravdou je, že po asi 5 minutách běhu s výplachem (olejem) z toho motoru ten olej vyteče opravdu dost špinavý. Ale zase všichni výrobci říkají nevyplachovat... :?:
-
Offline
- Příspěvky: 122
- Registrován: 19 roků 6 měsíců
- Bydliště: prag
- Zabanován: Trvale
-
Offline
- Příspěvky: 1044
- Registrován: 20 roků 10 měsíců
- Bydliště: Praha
Výměna oleje
ale myslim, kdyby to neslo tak to nepisu..... vyplachovy olej neni o moc lepsi varianta, ma jediny rozdil, motor se nataci.... s naftou nikdy nenatacetblack hawk píše:pročítal jsem stará témata,ale travexi tohle snad nemyslíš vážně!!!!! :!: jinak tě mám rád
_________________
XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988
XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988
-
Offline
- Příspěvky: 122
- Registrován: 19 roků 6 měsíců
- Bydliště: prag
- Zabanován: Trvale
-
Offline
- Příspěvky: 1469
- Registrován: 19 roků 7 měsíců
- Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
- Bydliště: Praha 9
Já mám Travexe taky rád . A dovedu si představit, že u své 40-ky propláchnu motor výplachovým olejem, i když se mi to zdá zbytečné. Ale nedovedu si představi, že do něj leju naftu. Do třeba staré Oktávky před 20 lety ano, dnes již také ne. Dnes je to cenné auto. Nezdůvodním to, měl bych prostě hodně blbej pocit. I když chápu, že by ta nafta měla jen protéct, spláchnout s sebou cestou sajrajt a vytéct. Ale u běžné výměny bych to považoval za zbytečné a pokud bych opravoval vanu, asi bych ji raději sundal nebo nalil tu naftu jen do vany nějakou šprickou.
-
Offline
- Příspěvky: 122
- Registrován: 19 roků 6 měsíců
- Bydliště: prag
- Zabanován: Trvale
-
Offline
- Příspěvky: 1469
- Registrován: 19 roků 7 měsíců
- Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
- Bydliště: Praha 9
¨Jo, já vím, třeba na hlavě bejvaj takový prohlubně kde by se usadila a najdou se i další. Potom by naředila olejovou náplň. Nevím nakolik by to mělo vliv na kvalitu oleje - poměr zbylé nafty a cca 4-6l oleje, možná ne velkej. Ale jak píšu, ve starém motoru bych to snad i risknul, v novém nikoliv. A hlavně není důvod.
-
Offline
- Příspěvky: 1312
- Registrován: 17 roků 11 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: V70 III D3 AT '12
nafta
No,v práci se běžně dělá,že před výměnou oleje se tam přidá trochu nafty,motor se protočí a vypustí,zatim nevznikla nikdy žádná škoda.Jedná se o množství několika deci(2-3) nafty,aby se olej jen naředil.pokud má motor nějakou horší trysku či problém s tlaky,stejne je nafta v oleji i tak.Dá se změrit teplota vzplanutí oleje,tím se dá přítomnost nafty zjistit.Ev,hodnoty bodu vzlanutí u mineralních olejů můžu zjistit,u ostatnich ne.Samozřejmě celou dobu píšu o ropácích:)
_________________
V70III D3 aut. 2012
bylo 760 GLE 2.4 TD 1986,V70I 2.4 Tdi 1999, V70II 2.5TDI 01 man.
V70III D3 aut. 2012
bylo 760 GLE 2.4 TD 1986,V70I 2.4 Tdi 1999, V70II 2.5TDI 01 man.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 2366
- Registrován: 14 roků 10 měsíců
- Bydliště: Chomutov / Praha 13
- Vůz: MB CLA
Výměna oleje
Hoj, rad bych ozivil toto tema...
Ve sve 480 davam pri vymene vyplach treba od STP a pod..vzdy. Po x vymenach zadny problem.
Do S60 jsem si to zatim netroufl. Myslim ze to nikdo predemnou nedelal. Servisovane bylo u Haseho a ani ja pri posl.dvou vymenach jsem tak neucinil. Ted se mi ale blizi vymena a protoze jsem jezdil na Castrol EDGE 5W-30 (a vsichni tady strasite, jaka je Castrol "prima"znacka na delani marmelady v motoru.. I kdyz tuto znacku mam od Volva na vicku v motoru, asi abych vedel co mam dolit )
Rozhoduju se jak nejefektivneji vymenu za jiz prichystany Mobil 1 udelat.
Slysel jsem o variante vyplachu jinym olejem. Jakoze naleju jiny olej (patrne nizsi kvality) ale nevim jaky. Ujedu 500 - 1000km, vyleju a pak davam teprve novy.
Ma s timto nekdo zkusenost? A kdyz, tak jaky olej to ma byt? Resp.ma to smysl? (kdyz asi nikdy motor nebyl tokovymto zpusobem procisten..)
Diky za nazory a oponeturu. Janek
Ve sve 480 davam pri vymene vyplach treba od STP a pod..vzdy. Po x vymenach zadny problem.
Do S60 jsem si to zatim netroufl. Myslim ze to nikdo predemnou nedelal. Servisovane bylo u Haseho a ani ja pri posl.dvou vymenach jsem tak neucinil. Ted se mi ale blizi vymena a protoze jsem jezdil na Castrol EDGE 5W-30 (a vsichni tady strasite, jaka je Castrol "prima"znacka na delani marmelady v motoru.. I kdyz tuto znacku mam od Volva na vicku v motoru, asi abych vedel co mam dolit )
Rozhoduju se jak nejefektivneji vymenu za jiz prichystany Mobil 1 udelat.
Slysel jsem o variante vyplachu jinym olejem. Jakoze naleju jiny olej (patrne nizsi kvality) ale nevim jaky. Ujedu 500 - 1000km, vyleju a pak davam teprve novy.
Ma s timto nekdo zkusenost? A kdyz, tak jaky olej to ma byt? Resp.ma to smysl? (kdyz asi nikdy motor nebyl tokovymto zpusobem procisten..)
Diky za nazory a oponeturu. Janek
Naposledy upravil(a) Hájčus dne 19 črc 2010 22:05, celkem upraveno 2 x.
_________________
MB CLA coupe MY22; HONDA Africa Twin 1100 A.S. //
R.I.P.: XC90 2.5T, S-Max 2.2 13 a V70T6 AWD 08 a S60 2.4 01 a 480ES 1.7 Paris ed. 91 a Mini Cooper 1.3 87 a A3 3.2 06 a Honda 900RR Fireblade a Honda 1100XX Blackbird a... Trabant :)
MB CLA coupe MY22; HONDA Africa Twin 1100 A.S. //
R.I.P.: XC90 2.5T, S-Max 2.2 13 a V70T6 AWD 08 a S60 2.4 01 a 480ES 1.7 Paris ed. 91 a Mini Cooper 1.3 87 a A3 3.2 06 a Honda 900RR Fireblade a Honda 1100XX Blackbird a... Trabant :)
-
Offline
- Příspěvky: 1312
- Registrován: 17 roků 11 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: V70 III D3 AT '12
Výměna oleje
Neřeš to moc,kup si proplach od nějaké značky co jí důvěřuješ a postupuj dle návodu.Rychlost tmavnutí oleje se ropanů stejně nedá kontrolovat,zčerná během krátké doby i v čistým motoru.U benzínu to jakýsi smysl má,ale v těch by zas tolik úsad být nemělo.
_________________
V70III D3 aut. 2012
bylo 760 GLE 2.4 TD 1986,V70I 2.4 Tdi 1999, V70II 2.5TDI 01 man.
V70III D3 aut. 2012
bylo 760 GLE 2.4 TD 1986,V70I 2.4 Tdi 1999, V70II 2.5TDI 01 man.
-
Offline
- Příspěvky: 270
- Registrován: 16 roků 9 měsíců
- Bydliště: Kostelec
Výměna oleje
výplach při výměně oleje je zbytečný přežitek. Jiný smysl než subjektivní uspokojení, že jsi něco udělal pro svůj motor to dnes už nemá.selap píše:Neřeš to moc,kup si proplach od nějaké značky co jí důvěřuješ a postupuj dle návodu.Rychlost tmavnutí oleje se ropanů stejně nedá kontrolovat,zčerná během krátké doby i v čistým motoru.U benzínu to jakýsi smysl má,ale v těch by zas tolik úsad být nemělo.
_________________
měl jsem: 740 2,4D
nyní: 940 2,0T bílá, V40 1.6 violet
měl jsem: 740 2,4D
nyní: 940 2,0T bílá, V40 1.6 violet
Výměna oleje
Pokud někdo s benzínovým motorem před výměnou nejezdí na Castrol.deanoli píše:výplach při výměně oleje je zbytečný přežitek. Jiný smysl než subjektivní uspokojení, že jsi něco udělal pro svůj motor to dnes už nemá.selap píše:Neřeš to moc,kup si proplach od nějaké značky co jí důvěřuješ a postupuj dle návodu.Rychlost tmavnutí oleje se ropanů stejně nedá kontrolovat,zčerná během krátké doby i v čistým motoru.U benzínu to jakýsi smysl má,ale v těch by zas tolik úsad být nemělo.
-
Offline
- Servisman
- Příspěvky: 2404
- Registrován: 18 roků 4 měsíce
- Vůz: S80, 2,4
- Bydliště: Zlín
Výměna oleje
Jasně co se týká nafty, já bych to nedělal, na druhou stranu kolik nových CR má problém s přibývající hladinou oleje - teče do něj nafta a tím olej ředí, a přesto jezdí. Ovšem jaký má čistící účinek netuším.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 2366
- Registrován: 14 roků 10 měsíců
- Bydliště: Chomutov / Praha 13
- Vůz: MB CLA
Výměna oleje
OT: Úvaha…
Výplach je to vlastně čerpání zahřátého „rozpouštědla“ skrz motor, s úmyslem pravděpodobně vypláchnout „bláto“ a usazeniny.
Nicméně když byly dělány regulérní výměny oleje a dnes již s čistícími aditivy… jenž by měly o problém „zamarmeladování“ motoru pečovat… = usazeniny (nějaké extrémní) by v motoru byt neměly…
Jestliže to tak ale není a ve skutečnosti tak mám motor, který je plný usazenin, poslední věc co chci udělat je, motor propláchnout, protože usazeniny můžou zacpat olejové kanálky a zničit motor úplně. Tímto by se jevil výplach jako kontraproduktivní…
Na kterou stranu se přiklonit…?
- Na víčku olejového hrdla v motoru je VOLVO recommended Castrol…
- V Manuálu je používat cokoli, co splňuje ACEA A1/B1, event. A3 pro S60R.
- Co doopravdy mají u Haseho za olej a co tam u nich bylo lito prvních 6 let provozu auta, to už se nedozvím.
- Jisté je, že za posl.3 roky byly značky olejů střídány, takže už čtvrtou výměnu tam budu dávat jiný olej. Tentokrát Mobil 1 5W-40 ACEA A3.
- Otázkou tedy je, zda posledně měněný, vyjetý BP byl tak relativně čistý proto, že na sebe nedokázal navázat bordel a ten mi teď bydlí v motoru, nebo je motor opravdu tak čistý právě z důvodu pravidelných výměn zpravidla dělaných tak o tisíc až dva t. km dříve, než ukazovala serviska a byly to oleje kvalitní, resp. splňující danou specifikaci. A také mely čisticí aditiva…
Na úplně druhou stranu úvahy dávám tedy proti / (pro?) – když by motor tedy byl „tak“ čistý, nemůže mu tedy výplach ublížit…
„Šetrný“ výplach se prý dá udělat přilitím čtvrt litru převodovkového oleje do motoru a postupovat obdobně jako při výplachu na bázi petroleje.. – NÁZORY??
Něco z fakt chemicko-fyzikalnich…
Kontaminující látky a bláto
Kontaminující látky jsou smrtelné pro motor. Vstoupí s proudem vzduchu a jsou také vygenerovány třením kovu proti kovu. Tyto fakta mohou zaujmout…
z každých 378 l spáleného benzinu motor vyprodukuje následující vedlejší produkty:
340 až 455 l vody
11 až 37 l nespáleného benzinu
0.2 až 1.3 kg saze a uhlíku
0.1 až 0.45 kg fermeže
0.45 až 1.8 kg kyseliny sírové a kyseliny dusične
Měřitelné procento těchto vedlejších produktů skončí v motorovém oleji. Cistici složky a dispersanty v oleji musí být schopny držet většinu těchto nechtěných kontaminaci zneutralizovaných nebo suspendovaných v oleji jako mikroskopické částečky tak, aby netvořily bláto. Když jsou tyto látky rozptýlené v oleji, filtr může chytit větší částečky. Kontaminující látky, které jsou příliš male, aby byly filtrovány, nepoškodí motor a jsou odstraněný během výměny oleje s jeho vypustenim.
Z uvedeného je patrné, že použitím kvalitního filtru nejen olejového, ale i vzduchového! Napomáháme oleji udržet se déle v optimálních podmínkách a čistší.
Zaver:
Výplach motoru dělat nebudu i když jsem přesvedčen, že tomu mému by neublížil.
Uvedené je založeno na pročtení mnoha pojednání na toto téma, strávil jsem nad tím dost hodin, abych došel k těmto faktům a tomuto stanovisku a podělil se o ně s vámi. Omluva za rozsáhlý text, ale třeba někomu osvětlí jak to tedy doopravdy je a usnadní rozhodnutí, zda výplach udělat, či nikoli.
K dispozici mohu poskytnout materiály pojednávající o vlastnostech motorových olejů:
Základní funkce olejů
Viskozita
HTHS viskozita a lehkoběžné oleje
Kyselost a alkalita olejů
Detergenty a disperzanty
Nečistoty a saze
Oxidační stabilita a nitrace oleje
Palivo v oleji
Voda a glykol v oleji
Otěrové kovy
Fuj, to je ohavné filosofování. Že já jsem takový Volvista, kdybych měl nějaký wágen, neřešil bych to.
Janek
PS: tak trubky v hospodě se taky musí čistit.. A žádný výčepní mě nepřesvědčí, že to co plave v mém/jeho smradlavém pivu jsou vlastně úžasně hodnotné pivní kultury, které přispívají k hladkému chodu nejen výčepu, ale i mé střevní mikroflóře..
Výplach je to vlastně čerpání zahřátého „rozpouštědla“ skrz motor, s úmyslem pravděpodobně vypláchnout „bláto“ a usazeniny.
Nicméně když byly dělány regulérní výměny oleje a dnes již s čistícími aditivy… jenž by měly o problém „zamarmeladování“ motoru pečovat… = usazeniny (nějaké extrémní) by v motoru byt neměly…
Jestliže to tak ale není a ve skutečnosti tak mám motor, který je plný usazenin, poslední věc co chci udělat je, motor propláchnout, protože usazeniny můžou zacpat olejové kanálky a zničit motor úplně. Tímto by se jevil výplach jako kontraproduktivní…
Na kterou stranu se přiklonit…?
- Na víčku olejového hrdla v motoru je VOLVO recommended Castrol…
- V Manuálu je používat cokoli, co splňuje ACEA A1/B1, event. A3 pro S60R.
- Co doopravdy mají u Haseho za olej a co tam u nich bylo lito prvních 6 let provozu auta, to už se nedozvím.
- Jisté je, že za posl.3 roky byly značky olejů střídány, takže už čtvrtou výměnu tam budu dávat jiný olej. Tentokrát Mobil 1 5W-40 ACEA A3.
- Otázkou tedy je, zda posledně měněný, vyjetý BP byl tak relativně čistý proto, že na sebe nedokázal navázat bordel a ten mi teď bydlí v motoru, nebo je motor opravdu tak čistý právě z důvodu pravidelných výměn zpravidla dělaných tak o tisíc až dva t. km dříve, než ukazovala serviska a byly to oleje kvalitní, resp. splňující danou specifikaci. A také mely čisticí aditiva…
Na úplně druhou stranu úvahy dávám tedy proti / (pro?) – když by motor tedy byl „tak“ čistý, nemůže mu tedy výplach ublížit…
„Šetrný“ výplach se prý dá udělat přilitím čtvrt litru převodovkového oleje do motoru a postupovat obdobně jako při výplachu na bázi petroleje.. – NÁZORY??
Něco z fakt chemicko-fyzikalnich…
Kontaminující látky a bláto
Kontaminující látky jsou smrtelné pro motor. Vstoupí s proudem vzduchu a jsou také vygenerovány třením kovu proti kovu. Tyto fakta mohou zaujmout…
z každých 378 l spáleného benzinu motor vyprodukuje následující vedlejší produkty:
340 až 455 l vody
11 až 37 l nespáleného benzinu
0.2 až 1.3 kg saze a uhlíku
0.1 až 0.45 kg fermeže
0.45 až 1.8 kg kyseliny sírové a kyseliny dusične
Měřitelné procento těchto vedlejších produktů skončí v motorovém oleji. Cistici složky a dispersanty v oleji musí být schopny držet většinu těchto nechtěných kontaminaci zneutralizovaných nebo suspendovaných v oleji jako mikroskopické částečky tak, aby netvořily bláto. Když jsou tyto látky rozptýlené v oleji, filtr může chytit větší částečky. Kontaminující látky, které jsou příliš male, aby byly filtrovány, nepoškodí motor a jsou odstraněný během výměny oleje s jeho vypustenim.
Z uvedeného je patrné, že použitím kvalitního filtru nejen olejového, ale i vzduchového! Napomáháme oleji udržet se déle v optimálních podmínkách a čistší.
Zaver:
Výplach motoru dělat nebudu i když jsem přesvedčen, že tomu mému by neublížil.
Uvedené je založeno na pročtení mnoha pojednání na toto téma, strávil jsem nad tím dost hodin, abych došel k těmto faktům a tomuto stanovisku a podělil se o ně s vámi. Omluva za rozsáhlý text, ale třeba někomu osvětlí jak to tedy doopravdy je a usnadní rozhodnutí, zda výplach udělat, či nikoli.
K dispozici mohu poskytnout materiály pojednávající o vlastnostech motorových olejů:
Základní funkce olejů
Viskozita
HTHS viskozita a lehkoběžné oleje
Kyselost a alkalita olejů
Detergenty a disperzanty
Nečistoty a saze
Oxidační stabilita a nitrace oleje
Palivo v oleji
Voda a glykol v oleji
Otěrové kovy
Fuj, to je ohavné filosofování. Že já jsem takový Volvista, kdybych měl nějaký wágen, neřešil bych to.
Janek
PS: tak trubky v hospodě se taky musí čistit.. A žádný výčepní mě nepřesvědčí, že to co plave v mém/jeho smradlavém pivu jsou vlastně úžasně hodnotné pivní kultury, které přispívají k hladkému chodu nejen výčepu, ale i mé střevní mikroflóře..
_________________
MB CLA coupe MY22; HONDA Africa Twin 1100 A.S. //
R.I.P.: XC90 2.5T, S-Max 2.2 13 a V70T6 AWD 08 a S60 2.4 01 a 480ES 1.7 Paris ed. 91 a Mini Cooper 1.3 87 a A3 3.2 06 a Honda 900RR Fireblade a Honda 1100XX Blackbird a... Trabant :)
MB CLA coupe MY22; HONDA Africa Twin 1100 A.S. //
R.I.P.: XC90 2.5T, S-Max 2.2 13 a V70T6 AWD 08 a S60 2.4 01 a 480ES 1.7 Paris ed. 91 a Mini Cooper 1.3 87 a A3 3.2 06 a Honda 900RR Fireblade a Honda 1100XX Blackbird a... Trabant :)
-
Offline
- Příspěvky: 2159
- Registrován: 15 roků 2 měsíce
- Bydliště: Vrchoslavice
- Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD
Výměna oleje
kup minerální 15W40 nech ho tam 1000 kiláků a máš vyčištěno
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 415tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 239tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 267tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 445 tkm
V70 D5 2002 stříbrná 415tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 239tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 267tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 445 tkm
-
Offline
- Příspěvky: 270
- Registrován: 16 roků 9 měsíců
- Bydliště: Kostelec
Výměna oleje
Jsem přesvědčen, že v případě zjištění Castrolu rovnou vyměňuješ svým zákazníkům motor. Výměna navíc probíhá za zvlášťních bezpečnostních opatření s použitím skafandrů a dýchacích přístrojů. Po použití jsou všechny nástroje zlikvidovány za použití zvlášť vysokých teplot.martinopel píše:Pokud někdo s benzínovým motorem před výměnou nejezdí na Castrol.
_________________
měl jsem: 740 2,4D
nyní: 940 2,0T bílá, V40 1.6 violet
měl jsem: 740 2,4D
nyní: 940 2,0T bílá, V40 1.6 violet
Výměna oleje
Když tak hydrauliku,ale určitě ne převodový.Hajcus píše:
„Šetrný“ výplach se prý dá udělat přilitím čtvrt litru převodovkového oleje do motoru a postupovat obdobně jako při výplachu na bázi petroleje.. – NÁZORY??
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 2366
- Registrován: 14 roků 10 měsíců
- Bydliště: Chomutov / Praha 13
- Vůz: MB CLA
Výměna oleje
mineralni.... ono je to dnes uz trochu jinak.. jak jsem se dozvedel. Dovolte tedy "ochytřit" i Vás.. (myšleno paušálně)karelvolvo píše:kup minerální 15W40 nech ho tam 1000 kiláků a máš vyčištěno
Dle slov pana Ing. Jaroslava Černého, CSc.
z Ústavu technologie ropy a petrochemie,
VŠCHT Praha
Cituji:
"Každý olej má menší či vetší podíl minerální složky, i když je na etiketě napsáno „syntetický" nebo „plně syntetický". Některý výrobce na etiketě alespoň uvede např. „vyrobeno syntetickou technologií", „vyrobeno HC technologií", „vyrobeno HT syntézou" či nějak podobně, jiný stále trvá na plně syntetickém oleji.
Kvalita oleje je zřejmá především ze specifikací uvedených na etiketě obalu. Vezmeme si jako příklad oleje SAE 15W/40, 10W/40, 5W/40 a 0W/40. Všechny mohou mít výkonovou specifikaci ACEA A3/B3, příp. i B4. Z toho je zřejmé, že výkon, kvalita a životnost, např. olejů SAE 15W/40 a 5W/40 či 0W/40, muže být naprosto stejná. Rozhodně tedy neplatí, že čím je údaj xW nižší, tím je vyšší kvalita a životnost oleje a olej vydrží v motoru déle. To je naprostý nesmysl. Oleje SAE 0W/40 či 5W/40 mají lepší viskozitní vlastnosti, rychleji se v motoru dopravují na všechna mazaná místa, ale kvalitou a životností jsou stejné jako oleje SAE 10W/40 či 15W/40, tj. úspěšně prošly stejnými motorovými testy, kde všechny dosáhly vyhovujících výsledku.
Rozdělování olejů na minerální, polysyntetické a syntetické je přežitek ze 70. a 80. let minulého století. Tehdy to melo i svůj praktický význam. V dnešní době to již nic neříká a tyto termíny by se neměly už vůbec používat. Ostatně i respektované instituce API, SAE a ACEA je také na začátku 90. let minulého století vyřadily ze svého slovníku."
Konec citace.
Příklad označeni oleje HC Synthese
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
MB CLA coupe MY22; HONDA Africa Twin 1100 A.S. //
R.I.P.: XC90 2.5T, S-Max 2.2 13 a V70T6 AWD 08 a S60 2.4 01 a 480ES 1.7 Paris ed. 91 a Mini Cooper 1.3 87 a A3 3.2 06 a Honda 900RR Fireblade a Honda 1100XX Blackbird a... Trabant :)
MB CLA coupe MY22; HONDA Africa Twin 1100 A.S. //
R.I.P.: XC90 2.5T, S-Max 2.2 13 a V70T6 AWD 08 a S60 2.4 01 a 480ES 1.7 Paris ed. 91 a Mini Cooper 1.3 87 a A3 3.2 06 a Honda 900RR Fireblade a Honda 1100XX Blackbird a... Trabant :)
-
Offline
- Servisman
- Příspěvky: 2404
- Registrován: 18 roků 4 měsíce
- Vůz: S80, 2,4
- Bydliště: Zlín
Výměna oleje
Prakticky je to tak, až na to že není pravda, že čím nižší viskozní číslo, tím se rychleji po nastartování dopraví na mazaná místa. Je třeba si uvědomit, že najetými km se zvětšují vůle, a to jak na šálcích, tak i na olejovém čerpadle a proto to někdy naopak způsobuje pomalejší nárůst mazacího tlaku. Prostě se musí brát v úvahu i stáří a km nájezd motoru.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé