Zpetne potrubi z palivove listy

Pro sedmy a devítky
  • Autor
  • Zpráva
Drtic
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1045
Registrován: 18 roků 8 měsíců
Bydliště: Bangkok
Vůz: XC70 B5244T3 '02

Zpetne potrubi z palivove listy

Příspěvek od Drtic »

Pri montovani regulatoru tlaku paliva jsem zjistil zajimavost - po odpojeni hadice, vedouci z regulatoru do palivove listy mi z ni vytekal benzin. Zkusil jsem tedy do ni fouknout, ve snaze profouknout zbytek benzinu v liste vratnou hadici, vedouci z druhe strany listy do nadrze. To se vsak nepovedlo, je tedy nekde na vratne hadici nejaky ventil, nebo je mozne, ze je ucpana?
_________________
Volvo XC70, B5244T3, AW50/51, 170kW(ard), 2002 Obrázek
Volvo 964, B280E, AW71, 125kW, 1991, diplomat, jeste vetsi plna palba Obrázek
Volvo 744, B200E, M47, 85kW, 1991, diplomat - Bushovka, plna palba
Volvo 244, B19A, 1983 - v renovaci

Fery
Offline
Příspěvky: 274
Registrován: 19 roků
Vůz: Volva
Bydliště: Havlíčkův Brod

Zpetne potrubi z palivove listy

Příspěvek od Fery »

Nepíšeš na jakém autě ...

raolsa
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14304
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

Zpetne potrubi z palivove listy

Příspěvek od raolsa »

Počkej, počkej z lišty by žádná vracečka do nádrže vést neměla ne. :shock: To by pak v té liště nezůstával tlak. Není to spíš tlakovka od čerpadla? Vracečka by měla vést od regulátoru, který reguluje tlak v té liště. :pardon:
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

jarek.krizan
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 2355
Registrován: 19 roků
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

Zpetne potrubi z palivove listy

Příspěvek od jarek.krizan »

Pokud tam je na liště regulátor tlaku, musí tam být i vratka. Jen na některých nových autech je vratka z palivového filtru.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

tomasss
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2153
Registrován: 17 roků 3 měsíce
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

Zpetne potrubi z palivove listy

Příspěvek od tomasss »

raolsa píše:Počkej, počkej z lišty by žádná vracečka do nádrže vést neměla ne. :shock: To by pak v té liště nezůstával tlak. Není to spíš tlakovka od čerpadla? Vracečka by měla vést od regulátoru, který reguluje tlak v té liště. :pardon:
Tak tak, z listy do regulatoru a odsud zpatky do nadrze.
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

tomasss
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2153
Registrován: 17 roků 3 měsíce
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

Zpetne potrubi z palivove listy

Příspěvek od tomasss »

Drtic píše:Pri montovani regulatoru tlaku paliva jsem zjistil zajimavost - po odpojeni hadice, vedouci z regulatoru do palivove listy mi z ni vytekal benzin. Zkusil jsem tedy do ni fouknout, ve snaze profouknout zbytek benzinu v liste vratnou hadici, vedouci z druhe strany listy do nadrze. To se vsak nepovedlo, je tedy nekde na vratne hadici nejaky ventil, nebo je mozne, ze je ucpana?
Pokud jsi foukal do hadice co vede do listy tak jsi foukal ne do odvodu paliva ale do privodu, tedy proti cerpadlu...:)

Obrázek
Regulátor -1- je na konci vstřikovací lišty spojen vyústěním -5-, tudíž tlak v komoře -A- je stejný jako ve vstřikovací liště. Jakmile tlak v komoře -A- překoná tlak pružiny -3-, otevře se ventil -7- a palivo může proudit zpět do nádrže vyústěním -6- do té doby, než se tlak v komoře -A- opět srovná s tlakem pružiny -3- a ventil -7- se opět uzavře. Komora -8- není zaplněna palivem a je spojena přes vyústění -4- prostřednictvím hadičky (18-vrchní obrázek) s kolenem sání. Podtlak v kolenu sání udržuje takový tlak pružiny, aby byl tlak v komoře -A- a vstřikovací liště vždy 300 - 350 kPa (3,0 - 3,5 bar). Tlak na všech vstřikovacích ventilech je tak udržován na stejné hodnotě podle zatížení motoru.
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Drtic
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1045
Registrován: 18 roků 8 měsíců
Bydliště: Bangkok
Vůz: XC70 B5244T3 '02

Zpetne potrubi z palivove listy

Příspěvek od Drtic »

Aha, ze bych si fakt spletl hadice a foukal proti cerpadlu????? V tom pripade ty dve hadice, ktere vedou z obou list a jsou pres tecko spojeny jsou hadice privodni a pres regulator palivo odteka zpatky? Ja prave myslel, ze palivo priteka pres regulator a odteka tema listama. Ale tohle je logictejsi, protoze to pak nemusi mit ventil na odtoku...
_________________
Volvo XC70, B5244T3, AW50/51, 170kW(ard), 2002 Obrázek
Volvo 964, B280E, AW71, 125kW, 1991, diplomat, jeste vetsi plna palba Obrázek
Volvo 744, B200E, M47, 85kW, 1991, diplomat - Bushovka, plna palba
Volvo 244, B19A, 1983 - v renovaci

Drtic
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1045
Registrován: 18 roků 8 měsíců
Bydliště: Bangkok
Vůz: XC70 B5244T3 '02

Zpetne potrubi z palivove listy

Příspěvek od Drtic »

Jo a pisu o devitce, tedy B280..
_________________
Volvo XC70, B5244T3, AW50/51, 170kW(ard), 2002 Obrázek
Volvo 964, B280E, AW71, 125kW, 1991, diplomat, jeste vetsi plna palba Obrázek
Volvo 744, B200E, M47, 85kW, 1991, diplomat - Bushovka, plna palba
Volvo 244, B19A, 1983 - v renovaci

tomasss
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2153
Registrován: 17 roků 3 měsíce
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

Zpetne potrubi z palivove listy

Příspěvek od tomasss »

Drtic píše:pres regulator palivo odteka zpatky?
Ano...:)
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Sergej
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2618
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha

Zpetne potrubi z palivove listy

Příspěvek od Sergej »

tomasss píše:
Drtic píše:Pri montovani regulatoru tlaku paliva jsem zjistil zajimavost - po odpojeni hadice, vedouci z regulatoru do palivove listy mi z ni vytekal benzin. Zkusil jsem tedy do ni fouknout, ve snaze profouknout zbytek benzinu v liste vratnou hadici, vedouci z druhe strany listy do nadrze. To se vsak nepovedlo, je tedy nekde na vratne hadici nejaky ventil, nebo je mozne, ze je ucpana?
Pokud jsi foukal do hadice co vede do listy tak jsi foukal ne do odvodu paliva ale do privodu, tedy proti cerpadlu...:)

Obrázek
Regulátor -1- je na konci vstřikovací lišty spojen vyústěním -5-, tudíž tlak v komoře -A- je stejný jako ve vstřikovací liště. Jakmile tlak v komoře -A- překoná tlak pružiny -3-, otevře se ventil -7- a palivo může proudit zpět do nádrže vyústěním -6- do té doby, než se tlak v komoře -A- opět srovná s tlakem pružiny -3- a ventil -7- se opět uzavře. Komora -8- není zaplněna palivem a je spojena přes vyústění -4- prostřednictvím hadičky (18-vrchní obrázek) s kolenem sání. Podtlak v kolenu sání udržuje takový tlak pružiny, aby byl tlak v komoře -A- a vstřikovací liště vždy 300 - 350 kPa (3,0 - 3,5 bar). Tlak na všech vstřikovacích ventilech je tak udržován na stejné hodnotě podle zatížení motoru.
Ja len dolpnim, ze tych 300 - 350kPa nie je tlak absolutny ale relativny, vztiahnuty prave oproti vakuu zo sania.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Drtic
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1045
Registrován: 18 roků 8 měsíců
Bydliště: Bangkok
Vůz: XC70 B5244T3 '02

Zpetne potrubi z palivove listy

Příspěvek od Drtic »

Mel by po vypnuti motoru zustat tlak na liste kolem tech 2,5-3 baru? Nebo by mel spadnout?
_________________
Volvo XC70, B5244T3, AW50/51, 170kW(ard), 2002 Obrázek
Volvo 964, B280E, AW71, 125kW, 1991, diplomat, jeste vetsi plna palba Obrázek
Volvo 744, B200E, M47, 85kW, 1991, diplomat - Bushovka, plna palba
Volvo 244, B19A, 1983 - v renovaci

Sergej
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2618
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha

Zpetne potrubi z palivove listy

Příspěvek od Sergej »

Drtic píše:Mel by po vypnuti motoru zustat tlak na liste kolem tech 2,5-3 baru? Nebo by mel spadnout?
Tlak musi ostat kvoli zamedzeniu tvorby benzinovych pár (bubliniek) v liste.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Drtic
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1045
Registrován: 18 roků 8 měsíců
Bydliště: Bangkok
Vůz: XC70 B5244T3 '02

Zpetne potrubi z palivove listy

Příspěvek od Drtic »

takze mi nejspis tecou vstriky, bo mi tlak spadne na nejakych cca 2 psi.. a casem na nulu
_________________
Volvo XC70, B5244T3, AW50/51, 170kW(ard), 2002 Obrázek
Volvo 964, B280E, AW71, 125kW, 1991, diplomat, jeste vetsi plna palba Obrázek
Volvo 744, B200E, M47, 85kW, 1991, diplomat - Bushovka, plna palba
Volvo 244, B19A, 1983 - v renovaci

jarek.krizan
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 2355
Registrován: 19 roků
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

Zpetne potrubi z palivove listy

Příspěvek od jarek.krizan »

Drtic píše:takze mi nejspis tecou vstriky, bo mi tlak spadne na nejakych cca 2 psi.. a casem na nulu
Záleží jak rychle ti klesne a co to je časem. Na žádném autě se neudrží tlak pořád a i u nového auta po pár hodinách klesne na nulu. Pouštět může i ventil na čerpadle, nebo regulátor tlaku. Pokud by tekl vstřik, tak bude ten konkrétní válec špatně startovat a svíčka bude zalitá benzínem.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

Drtic
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1045
Registrován: 18 roků 8 měsíců
Bydliště: Bangkok
Vůz: XC70 B5244T3 '02

Zpetne potrubi z palivove listy

Příspěvek od Drtic »

Na ty 2 psi z cca 4 to klesne ihned. Za jak dlouho na tu nulu to nevim... Ale zitra rano jedu na cisteni vstriku, tak se uvidi :Yahoo!:
_________________
Volvo XC70, B5244T3, AW50/51, 170kW(ard), 2002 Obrázek
Volvo 964, B280E, AW71, 125kW, 1991, diplomat, jeste vetsi plna palba Obrázek
Volvo 744, B200E, M47, 85kW, 1991, diplomat - Bushovka, plna palba
Volvo 244, B19A, 1983 - v renovaci

tomasss
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2153
Registrován: 17 roků 3 měsíce
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

Zpetne potrubi z palivove listy

Příspěvek od tomasss »

Drtic píše:takze mi nejspis tecou vstriky, bo mi tlak spadne na nejakych cca 2 psi.. a casem na nulu
psi nebo bary? :)
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Drtic
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1045
Registrován: 18 roků 8 měsíců
Bydliště: Bangkok
Vůz: XC70 B5244T3 '02

Zpetne potrubi z palivove listy

Příspěvek od Drtic »

kecam, 40 psi -> 20 psi :roll:
_________________
Volvo XC70, B5244T3, AW50/51, 170kW(ard), 2002 Obrázek
Volvo 964, B280E, AW71, 125kW, 1991, diplomat, jeste vetsi plna palba Obrázek
Volvo 744, B200E, M47, 85kW, 1991, diplomat - Bushovka, plna palba
Volvo 244, B19A, 1983 - v renovaci

tomasss
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2153
Registrován: 17 roků 3 měsíce
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

Zpetne potrubi z palivove listy

Příspěvek od tomasss »

Drtic píše:Na ty 2 psi z cca 4 to klesne ihned. Za jak dlouho na tu nulu to nevim... Ale zitra rano jedu na cisteni vstriku, tak se uvidi :Yahoo!:
Zajimavy, mne s origo regulatorem se to po vypnuti drzi na stale stejny hodnote 2.5baru, a na nulu to klesne cca za hodinu. Vzhledem k tomu ze vstriky ti netecou tak bud ti regulator prestane upoustet tlak az pri 20psi a ne uz pri 40 (to tipuju ja) nebo ti nejak zpetne propousti benzinova pumpa (jestli je to mozny).
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Zpět na „700 / 900 - opravy“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé