M46/47 vs M90
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 2618
- Registrován: 18 roků 3 měsíce
- Vůz: V960, B6304F, 1992
- Bydliště: Piešťany/Praha
M46/47 vs M90
Aky je prakticky rozdiel medzi tymito prevodovkami ? Co spolahlivost ? Su vzajomne zamenitelne ? Ratam, ze kardan bude musiet byt iny. Ake maju prevodove pomery, resp "dlzky" jednotlivych rychlosti ?
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
M46/47 vs M90
http://people.physics.anu.edu.au/~amh110/Supra/supra_in_volvo_240.htmSergej píše:Aky je prakticky rozdiel medzi tymito prevodovkami ? Co spolahlivost ? Su vzajomne zamenitelne ? Ratam, ze kardan bude musiet byt iny. Ake maju prevodove pomery, resp "dlzky" jednotlivych rychlosti ?
-
Offline
- Příspěvky: 2618
- Registrován: 18 roků 3 měsíce
- Vůz: V960, B6304F, 1992
- Bydliště: Piešťany/Praha
M46/47 vs M90
Hmmm dik, takze ziadna zasadna zmena...
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
M46/47 vs M90
Co se týká životnosti,tak nejlépe odolná je M90Sergej píše:Hmmm dik, takze ziadna zasadna zmena...
-
Offline
- Příspěvky: 1594
- Registrován: 18 roků 9 měsíců
- Bydliště: Žďár nad Sázavou
- Vůz: Volvo 1980-97
M46/47 vs M90
Takže M66/47,jsou převodovky s OD a M 90 je 5q bez OD?
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3
-
Offline
- Příspěvky: 2618
- Registrován: 18 roků 3 měsíce
- Vůz: V960, B6304F, 1992
- Bydliště: Piešťany/Praha
M46/47 vs M90
Nie celkom. M46 je 4q prevodovka + k nej davali OD. M47 je M46 s dobastlenym 5.q. M90 je od narodenia 5q.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
-
Offline
- Příspěvky: 295
- Registrován: 16 roků 8 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: Není
M46/47 vs M90
V M47 nevidím, při pravidelném měnení oleje a nesčítaní zubů při každém řazení žádnej problém. M90 je robustní, taktéž i M46. O M46/47 se všeobecně hovoří, že do 200PS němaje probléma.Sergej píše:Nie celkom. M46 je 4q prevodovka + k nej davali OD. M47 je M46 s dobastlenym 5.q. M90 je od narodenia 5q.
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 4961
- Registrován: 20 roků 9 měsíců
- Bydliště: VRZČ
- Vůz: 240/V70II
M46/47 vs M90
chodí prostěTom85 píše:
V M47 nevidím, při pravidelném měnení oleje a nesčítaní zubů při každém řazení žádnej problém. M90 je robustní, taktéž i M46. O M46/47 se všeobecně hovoří, že do 200PS němaje probléma.
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
760 D24TIC ´88 M46
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, ´18
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
760 D24TIC ´88 M46
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, ´18
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš
-
Offline
- Příspěvky: 295
- Registrován: 16 roků 8 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: Není
M46/47 vs M90
Chodí.Ondra. píše:chodí prostěTom85 píše:
V M47 nevidím, při pravidelném měnení oleje a nesčítaní zubů při každém řazení žádnej problém. M90 je robustní, taktéž i M46. O M46/47 se všeobecně hovoří, že do 200PS němaje probléma.
-
Offline
- Příspěvky: 2618
- Registrován: 18 roků 3 měsíce
- Vůz: V960, B6304F, 1992
- Bydliště: Piešťany/Praha
M46/47 vs M90
Hovoril niekto ze snad nechodi ?
Co sa tyka vseobecnej spolahlivosti tak za spolahlivejsiu sa povazuje M46+OD. Na M47 sa vraj uvolnuju kolieska 5. rychlosti, takisto mi pride draha radiacej paky pre 5. rychlost velmi dlha. Je fakt ze na silnejsie (turbo) motory sa M47 nepouzivala, resp velmi malo (sam mam kombinaciu M47 a B204FT)
Predpokladam, ze prave M90, kedze bola od zaciatku navrhovana ako 5q, netrpi horeuvedenymi nedostatkami.
Co sa tyka vseobecnej spolahlivosti tak za spolahlivejsiu sa povazuje M46+OD. Na M47 sa vraj uvolnuju kolieska 5. rychlosti, takisto mi pride draha radiacej paky pre 5. rychlost velmi dlha. Je fakt ze na silnejsie (turbo) motory sa M47 nepouzivala, resp velmi malo (sam mam kombinaciu M47 a B204FT)
Predpokladam, ze prave M90, kedze bola od zaciatku navrhovana ako 5q, netrpi horeuvedenymi nedostatkami.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
-
Offline
- Příspěvky: 20
- Registrován: 20 roků 1 měsíc
- Bydliště: Petrov u Prahy
M46/47 vs M90
Myslim,ze duvody jsou nasnade.Overdrive je vyrobne nakladny.Prevod do rychla je namahany.Nepredpokladam,ze konstrukteri renomovanych automobilek by nekolik desitek let osazovali puvodne anglicky Over-Drive proto,ze by si neumeli spocitat ozubena kolecka.Zkratka se to osvedcilo ,co se tyka prenosu sily.Nevzpominam si na jedinou rozbitou ctyrrychlostni prevodovku.Na jeden rozbity OD pripada u starych Volv nekolik M47.A co se tyka M90,az bude behat stejne dlouho jako M47,uvidime...Ale je to jen muj nazor.A.
_________________
Tlf.: 601 205 529
Tlf.: 601 205 529
-
Offline
- Servisman
- Příspěvky: 868
- Registrován: 20 roků 7 měsíců
- Bydliště: Praha
M46/47 vs M90
neporovnavejte M47 s M90 to jsou uplně jiny převodovky
_________________
VOLVO C70 2.5 T aut. r.v. 1998. vstřiky 440ccm 19" turbo s provozem na E85
VOLVO 850 2.3 T5 20V r.v. 1996 man.R.I.P
50°06´18.15"S 14°21´31.50"V
VOLVO C70 2.5 T aut. r.v. 1998. vstřiky 440ccm 19" turbo s provozem na E85
VOLVO 850 2.3 T5 20V r.v. 1996 man.R.I.P
50°06´18.15"S 14°21´31.50"V
M46/47 vs M90
Přesně tak.marra píše:neporovnavejte M47 s M90 to jsou uplně jiny převodovky
M90 je pro výkonnější volva asi ta nejlepší převodovka,také ji vyrobil Getrag
-
Offline
- Příspěvky: 2618
- Registrován: 18 roků 3 měsíce
- Vůz: V960, B6304F, 1992
- Bydliště: Piešťany/Praha
M46/47 vs M90
Co teda vzajomna zamenitelnost ? Napcham ju miesto M47 ? Na M90 ma prekvapil nizsi prevodovy pomer na 5ke oproti M46+OD.martinopel píše:Přesně tak.marra píše:neporovnavejte M47 s M90 to jsou uplně jiny převodovky
M90 je pro výkonnější volva asi ta nejlepší převodovka,také ji vyrobil Getrag
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
-
Offline
- Servisman
- Příspěvky: 868
- Registrován: 20 roků 7 měsíců
- Bydliště: Praha
M46/47 vs M90
no vždyt ano je jinak zpřevodovaná, a je rychlejší
_________________
VOLVO C70 2.5 T aut. r.v. 1998. vstřiky 440ccm 19" turbo s provozem na E85
VOLVO 850 2.3 T5 20V r.v. 1996 man.R.I.P
50°06´18.15"S 14°21´31.50"V
VOLVO C70 2.5 T aut. r.v. 1998. vstřiky 440ccm 19" turbo s provozem na E85
VOLVO 850 2.3 T5 20V r.v. 1996 man.R.I.P
50°06´18.15"S 14°21´31.50"V
M46/47 vs M90
Plně zaměnitelná,ale musíš vyměnit i spojku,co myslíš nižším převodovým poměrem???Je lépe zpřevodovaná.Sergej píše: Co teda vzajomna zamenitelnost ? Napcham ju miesto M47 ? Na M90 ma prekvapil nizsi prevodovy pomer na 5ke oproti M46+OD.
-
Offline
- Servisman
- Příspěvky: 868
- Registrován: 20 roků 7 měsíců
- Bydliště: Praha
M46/47 vs M90
to znamena že jede rychleji, ale to zaleží na rozdilu koncoveho poměru
_________________
VOLVO C70 2.5 T aut. r.v. 1998. vstřiky 440ccm 19" turbo s provozem na E85
VOLVO 850 2.3 T5 20V r.v. 1996 man.R.I.P
50°06´18.15"S 14°21´31.50"V
VOLVO C70 2.5 T aut. r.v. 1998. vstřiky 440ccm 19" turbo s provozem na E85
VOLVO 850 2.3 T5 20V r.v. 1996 man.R.I.P
50°06´18.15"S 14°21´31.50"V
-
Offline
- Příspěvky: 2618
- Registrován: 18 roků 3 měsíce
- Vůz: V960, B6304F, 1992
- Bydliště: Piešťany/Praha
M46/47 vs M90
No tak teraz neviem. M46+OD ma max pomer 0,797:1, Ak to spravne chapem tak na 0,797 vstupnej otacky je jedna vystupna. M90 ma 0,81:1. Teda pri rovnakom diferaku pojde auto po vymene M90 namiesto M46/47 pri danych otackach pomalsie. Alebo sa udany pomer cita naopak ?
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
-
Offline
- Servisman
- Příspěvky: 868
- Registrován: 20 roků 7 měsíců
- Bydliště: Praha
M46/47 vs M90
Volvo M 46 + O/D
Early 1976-1982
Later 1983-1990
1st - 3.71:1 or later 4.03:1
2nd - 2.16:1
3rd - 1.37:1
4th - 1.00:1
Overdrive - 0.79:1
Volvo M 47 / M 47II
1st - 4.03:1
2nd - 2.16:1
3rd - 1.37:1
4th - 1.00:1
5th - 0.82:1 1983-90
5th - 0.80:1 1990-on
Volvo M 90
(940 best 1994-98)
1st - 3.54:1
2nd - 2.05:1
3rd - 1.38:1
4th - 1.00:1
5th - 0.81:1
Early 1976-1982
Later 1983-1990
1st - 3.71:1 or later 4.03:1
2nd - 2.16:1
3rd - 1.37:1
4th - 1.00:1
Overdrive - 0.79:1
Volvo M 47 / M 47II
1st - 4.03:1
2nd - 2.16:1
3rd - 1.37:1
4th - 1.00:1
5th - 0.82:1 1983-90
5th - 0.80:1 1990-on
Volvo M 90
(940 best 1994-98)
1st - 3.54:1
2nd - 2.05:1
3rd - 1.38:1
4th - 1.00:1
5th - 0.81:1
_________________
VOLVO C70 2.5 T aut. r.v. 1998. vstřiky 440ccm 19" turbo s provozem na E85
VOLVO 850 2.3 T5 20V r.v. 1996 man.R.I.P
50°06´18.15"S 14°21´31.50"V
VOLVO C70 2.5 T aut. r.v. 1998. vstřiky 440ccm 19" turbo s provozem na E85
VOLVO 850 2.3 T5 20V r.v. 1996 man.R.I.P
50°06´18.15"S 14°21´31.50"V
-
Offline
- Servisman
- Příspěvky: 868
- Registrován: 20 roků 7 měsíců
- Bydliště: Praha
M46/47 vs M90
v koncovem poměru je OD vždy rychlejší než 5Q man.
fyticky odzkoušeno
M90 je znatelně kultivovanější a tišší než M46/47 da se říci že i spolehlivější až na problemy 3q stupně
fyticky odzkoušeno
M90 je znatelně kultivovanější a tišší než M46/47 da se říci že i spolehlivější až na problemy 3q stupně
_________________
VOLVO C70 2.5 T aut. r.v. 1998. vstřiky 440ccm 19" turbo s provozem na E85
VOLVO 850 2.3 T5 20V r.v. 1996 man.R.I.P
50°06´18.15"S 14°21´31.50"V
VOLVO C70 2.5 T aut. r.v. 1998. vstřiky 440ccm 19" turbo s provozem na E85
VOLVO 850 2.3 T5 20V r.v. 1996 man.R.I.P
50°06´18.15"S 14°21´31.50"V
M46/47 vs M90
Záleží jaký typ M90 kymarra píše:v koncovem poměru je OD vždy rychlejší než 5Q man.
fyticky odzkoušeno
M90 je znatelně kultivovanější a tišší než M46/47 da se říci že i spolehlivější až na problemy 3q stupně
M90H .... M90H2... M90H2 ... M90L..... M90L2
1. ... 3.54:1.... 3.54:1.... 3.54:1 .... 3.91:1... 3,91:1
2. ... 2.05:1 ... 2.05:1.... 2.05:1 .... 2.20:1... 2.20:1
3. ... 1.38:1 ... 1.38:1.... 1.38:1 .... 1.38:1... 1.38:1
4. ... 1.00:1.... 1.00:1.... 1.00:1 .... 1.00:1... 1.00:1
5. ... 0.81:1 ... 0.70:1.... 0.70:1 .... 0.81:1... 0.70:1
-
Offline
- Servisman
- Příspěvky: 868
- Registrován: 20 roků 7 měsíců
- Bydliště: Praha
M46/47 vs M90
dik se mi to nechtělo rozepisovat 

_________________
VOLVO C70 2.5 T aut. r.v. 1998. vstřiky 440ccm 19" turbo s provozem na E85
VOLVO 850 2.3 T5 20V r.v. 1996 man.R.I.P
50°06´18.15"S 14°21´31.50"V
VOLVO C70 2.5 T aut. r.v. 1998. vstřiky 440ccm 19" turbo s provozem na E85
VOLVO 850 2.3 T5 20V r.v. 1996 man.R.I.P
50°06´18.15"S 14°21´31.50"V
-
Offline
- Příspěvky: 2618
- Registrován: 18 roků 3 měsíce
- Vůz: V960, B6304F, 1992
- Bydliště: Piešťany/Praha
M46/47 vs M90
Tak dik za tabulky.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé