Přišla doba kdy je potřeba na dvojce zase lecos udělat. Jsem trochu bezradnej, ve stavu v jakým je má dle mýho cenu tak 10000+ přepis. Já nevím jestli do toho nechat investovat (sám si dokážu udělat minimum věcí, resp dokážu lecos, ale výsledky bejvají všelijaký) nebo to posunout někomu kdo se o to dokáže starat. Navíc pro ní nemam ani garáž. Cenu kterou jsem tak nějak odhadnul aby se mi to auto zase líbilo je mezi 20000-30000. Otázkou na kteoru každou chvíli mám jiný názor je, zda to do konkrétní dvojky která nikdy nebude veteránem a bude stát venku a jezdit denně dát, nebo jí dát pryč a koupit si možná ani ne Volvo (peníze které jsem spočítal jsem schopnej ušetřit cca za půl roku).
Záludnosti:
Začínající koroze, není to nic tragickýho kromě pátých dveří který kvetou dost, fachman to zkouknul a vyhodnotil hrubým nástřelem na 10 000, osobně počítám spíš do 15 000
Motor- sice je to D24 ale i ta by měla mít lepší chod a výkon, poslední dobou to dělá neuvěřitelný zvuky a pazvuky (v otáčkách, možná to bude jen dirka ve vejfuku zatím jsem blíž nezkoumal), šla nahoru spotřeba. V -15 jsem nenastartoval, kolem 0 mam problémy, oleje dolejvám tak 1 l za 2500 (což docela jde), s Tomem jsme počítali 8000 materiál jen motor přetěsnit a já mam obavu že až to rozebereme tak nezůstaneme jen u přetěsňování. Do rozvodů chybí ještě 30 000.
Mam nový všechny destičky a zase jinou vývěvu, docela to brzdí ale vadne (to už asi jinak nebude)
Nivomaty jsou po smrti- možná vím o nivomatech za 3500 kus ale otázka je kdyby to klaplo, aby nebyla netěsnost jinde v soustavě a to fakt řešit nechci nebo tam vrazit obyč tlumiče s tim že prdel bude sedět
Čelní sklo mi sjelo po lepidle, sice mi do budky nezatejká ale sebou to vyštíplo lištu, sice to nebude kdoví jaká investice ale bude...
A pak jsou tu další věci kterým moc nerozumím ale mam tušení že taky přijdou, repase přední nápravy, zavěšení motoru, různý silentbloky
Takže stále jsem se nerozhodnul jestli to dát pryč nebo něco dělat i za cenu že si na to vezmu půjčku (měsíčně fakt víc než 5000 dát na stranu nemůžu a to jen za předpokladu že vše ostatní půjde lehce). Zase nechci po tý dvojce zázraky, nebudu s ní lítat denně desítky kilometrů (ročně najedu tak 12000- 15000) ani že mi to bude jezdit 150 km/h, ale na druhou stranu bude stát venku a potřebuju aby mi každej den odvezla 8 km do práce, 20 km na trénink 2x týdně, 40 km na zápas 1x týdně, do toho nějakej čundr a sraz a abych se nemusel panicky bát nasolených silnic. Za těhle okolností by asi bylo rozumný pořídit jiný přibližovadlo, ale já prostě ke dvojce mam vztah a mám předtuchu že když bych jí dal teď pryč tak za rok, za 5 nebo za deset let bych chtěl zas koupit pěknou dvojku za pěknou cenu a to bude pořád větší problém (nedostatek pěkných kousků+ zlatokopové). A úplně poslední faktor je jak dlouho mi ještě budou trpět byrokrati provoz takhle neekologickýho auta!
Prosím vaše názory, protože já fakt nevím
