Zima a Baterka - Projet nebo nechat spat?

...i nemožném! ALE JEN POKUD TO SOUVISÍ S VOLVEM!!! (potažmo evt. s jinými automobily)

VYKECAT SE MŮŽETE V LAMPÁRNĚ!!!
  • Autor
  • Zpráva
st_Andy
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1901
Registrován: 16 roků 8 měsíců
Bydliště: Košice - Staré mesto
Vůz: V90 D5 AWD Inscription

Zima a Baterka - Projet nebo nechat spat?

Příspěvek od st_Andy »

Mam mensi dotazek, co je pro vikendove auto v takovych mrazech, kdyz se na noc ocekava -18, lepsi ?? Myslim pro vsechny jeho soucasti s ohledem na ledovy start.

- jit ho v te kose aspon projet a zahrat, at se akumlator trochu dobije, voda i oleje zahrejou a pak na noc vratit do garaze i kdyz v podstate do hodiny opet uplne vychladne na okolni teplotu?!

- nebo ho netrapit, pockat az se teplota vrati do lidskejsich minusovych hodnot, doufat ze to aku za ten cas prezije i bez projizdky a jit ho projet az pak??

Co je mensi zlo a autu prospesnejsi? :beer:
Naposledy upravil(a) st_Andy dne 20 pro 2009 11:30, celkem upraveno 1 x.

Honza
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 5022
Registrován: 21 roků 9 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená

Zima a Baterka - Projet nebo nechat spat?

Příspěvek od Honza »

Nechat v garáži a jenom vyndat baterku a dát do tepla. Pokub potřebuje tak nabít.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány

Hájčus
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 2374
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Chomutov / Praha 13
Vůz: EV - NIRO

Zima a Baterka - Projet nebo nechat spat?

Příspěvek od Hájčus »

Honza píše:Nechat v garáži a jenom vyndat baterku a dát do tepla. Pokub potřebuje tak nabít.
Priklanim se k Honzovi. Delam to take tak. Sveda mam pred domem a bat.v garazi nabitou a obcas na udrzovacce.
Kdyz uz s nim vyjedu, tak minimalne at si ujede nejakych 20-30km a motor nechavam stale bezet. At se vse prohreje na provozni teplotu. Nucene ho ohreju i tak, aby sepnul ventilator.
Coz je jistota, ze teplo v motoru uz je maximalni, po tomto se pak nebojim i vypalit pavouky z vyfuku a tocit motor k cervenemu pri akceleraci..
Dulezita je teplota oleje a protoze 480 ma primo na olej digit.taplomer v palubnim PC, jakmile tam je 80 je jistota.
Jan
_________________
EV-NIRO; HONDA Africa Twin 1100 A.S. //
R.I.P.: XC90 2.5T, S-Max 2.2 13 a V70T6 AWD 08 a S60 2.4 01 a 480ES 1.7 Paris ed. 91 a Mini Cooper 1.3 87 a A3 3.2 06 a Honda 900RR Fireblade a Honda 1100XX Blackbird a... Trabant :)

Starchoc
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 114
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha 5
Vůz: Volvo V70 - 1999 - black
Bydliště: Praha 5

Zima a Baterka - Projet nebo nechat spat?

Příspěvek od Starchoc »

Ja som prave tento vikend urobil to ze som ho nechal spat...cely tyzden som jazdil...rano sadol nakopol na prvy sup a odisiel..ale dnes..po vikende odychovania mojej V70ky ani prd :)) Az po nejakych 10 minutach a 12 pokusoch som nakoniec horko-tazko nastartoval.....takze u mna vitazi moznost: v tychto mrazoch aspon raz denne prebehnut :))
_________________
The black Volvo V70/Tdi/1999! - bolo uz neni :/
>>> Gallery

st_Andy
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1901
Registrován: 16 roků 8 měsíců
Bydliště: Košice - Staré mesto
Vůz: V90 D5 AWD Inscription

Zima a Baterka - Projet nebo nechat spat?

Příspěvek od st_Andy »

2 Starchoc: TDI alebo Benzin?? Diesel krutu zimu nerad.. :pardon:

Starchoc
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 114
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha 5
Vůz: Volvo V70 - 1999 - black
Bydliště: Praha 5

Zima a Baterka - Projet nebo nechat spat?

Příspěvek od Starchoc »

st_Andy píše:2 Starchoc: TDI alebo Benzin?? Diesel krutu zimu nerad.. :pardon:

Diesel...diesel..samozrejme :)) tak to teda nema...to som sa presvedcil dnes :))
_________________
The black Volvo V70/Tdi/1999! - bolo uz neni :/
>>> Gallery

jarek.krizan
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 2355
Registrován: 19 roků
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

Zima a Baterka - Projet nebo nechat spat?

Příspěvek od jarek.krizan »

Nejlepší při krutých mrazech to dělat podle zkušenějších. Např. v Rusku nevypínají motor vůbec a tím není ani problém se startem :D
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

LukášM
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1839
Registrován: 19 roků 3 měsíce
Bydliště: Tábor
Vůz: V240
Bydliště: Tábor

Zima a Baterka - Projet nebo nechat spat?

Příspěvek od LukášM »

Starchoc píše:
st_Andy píše:2 Starchoc: TDI alebo Benzin?? Diesel krutu zimu nerad.. :pardon:

Diesel...diesel..samozrejme :)) tak to teda nema...to som sa presvedcil dnes :))
Kup nezávislé topení a je po starostech, v autě teplo, motor předehřátý....a to vše seženeš už od 8 tis. kč. :wink:
_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992

lakio
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 687
Registrován: 18 roků 2 měsíce
Bydliště: Šaľa

Zima a Baterka - Projet nebo nechat spat?

Příspěvek od lakio »

LukášM píše: Kup nezávislé topení a je po starostech, v autě teplo, motor předehřátý....a to vše seženeš už od 8 tis. kč. :wink:
kde?
_________________
C30 D5 R-Design
XC90 V8 R-Design
V70 TDi My Design

LukášM
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1839
Registrován: 19 roků 3 měsíce
Bydliště: Tábor
Vůz: V240
Bydliště: Tábor

Zima a Baterka - Projet nebo nechat spat?

Příspěvek od LukášM »

lakio píše:
LukášM píše: Kup nezávislé topení a je po starostech, v autě teplo, motor předehřátý....a to vše seženeš už od 8 tis. kč. :wink:
kde?
aukro, e-bay, občas zde a na jiných fórech :wink: Já mám nezávisko ve 480, ale s tím zimě nejezdím. Tak jsem jedno koupil i do Felicie pick-up, kterou jezdím v zimě. Benzínové Webasto za 6tis. kč z VW klubu a je to super! Jestli mě paměť neklame, tak kamarád z Transporter klubu má dvě neftové topení na prodej :wink:
_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992

Tom85
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 295
Registrován: 16 roků 8 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: Není

Zima a Baterka - Projet nebo nechat spat?

Příspěvek od Tom85 »

Honza píše:Nechat v garáži a jenom vyndat baterku a dát do tepla. Pokub potřebuje tak nabít.
Co vím já, tak pro baterie je celkově optimální je skladovat ideálně plně nabité v chladu. Nízká teplota zpomaluje samovolné vybíjení a vnitřní oxidaci. Skladovat klidně i v 10° C.

LukášM
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1839
Registrován: 19 roků 3 měsíce
Bydliště: Tábor
Vůz: V240
Bydliště: Tábor

Zima a Baterka - Projet nebo nechat spat?

Příspěvek od LukášM »

Tom85 píše:
Honza píše:Nechat v garáži a jenom vyndat baterku a dát do tepla. Pokub potřebuje tak nabít.
Co vím já, tak pro baterie je celkově optimální je skladovat ideálně plně nabité v chladu. Nízká teplota zpomaluje samovolné vybíjení a vnitřní oxidaci. Skladovat klidně i v 10° C.
Ano, neměla by se skladovat při teplotách nad 20 °C. Dle mého ale rozhodně lepší, než kdyby zůstala v mrazech.
_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992

Lachtan
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 5081
Registrován: 19 roků 9 měsíců
Bydliště: PRG

Zima a Baterka - Projet nebo nechat spat?

Příspěvek od Lachtan »

Mimochodem: kdo z vás před zimou baterii řádně zkontroloval, očistil kontakty (taktéž i na autě), případně dolil a dobil na nabíječce ???

(já ne, však se mi to také vymstilo... :( )
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)

Tom85
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 295
Registrován: 16 roků 8 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: Není

Zima a Baterka - Projet nebo nechat spat?

Příspěvek od Tom85 »

Lachtan píše:Mimochodem: kdo z vás před zimou baterii řádně zkontroloval, očistil kontakty (taktéž i na autě), případně dolil a dobil na nabíječce ???

(já ne, však se mi to také vymstilo... :( )
Já jsem jí na podzim jen bohémsky dolil a sem tam jednou za čtvrt roku očíhám s voltmetrem jak jsme na tom a to je tak celý. Aby to jednou otočilo startérem nevyžaduje zas takovou údržbu 8)

Lachtan
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 5081
Registrován: 19 roků 9 měsíců
Bydliště: PRG

Zima a Baterka - Projet nebo nechat spat?

Příspěvek od Lachtan »

I tak jsi asi udělal víc, než naprostá většina z nás :wink:
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)

Tom85
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 295
Registrován: 16 roků 8 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: Není

Zima a Baterka - Projet nebo nechat spat?

Příspěvek od Tom85 »

Lachtan píše:I tak jsi asi udělal víc, než naprostá většina z nás :wink:
Holt motorista sdrcem i duší :jaj:

LukášM
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1839
Registrován: 19 roků 3 měsíce
Bydliště: Tábor
Vůz: V240
Bydliště: Tábor

Zima a Baterka - Projet nebo nechat spat?

Příspěvek od LukášM »

Lachtan píše:Mimochodem: kdo z vás před zimou baterii řádně zkontroloval, očistil kontakty (taktéž i na autě), případně dolil a dobil na nabíječce ???

(já ne, však se mi to také vymstilo... :( )
Není kudy dolévat :wink: Jinak udržovací nabíječku používám nahodile v průběhu roku.
_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992

Tomas BB, SK
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 290
Registrován: 16 roků 8 měsíců
Vůz: S70 2,5T
Bydliště: Banska Bystrica, Slovensko

Zima a Baterka - Projet nebo nechat spat?

Příspěvek od Tomas BB, SK »

Nechcem zakladat novu temu, tak sa spytam tu.

Potrebujem nabit baterku. Ako rychlo sa z RJ vymazu adaptace? Ide o to ci ma vyznam dat tam pocas nabijania baterku zo sluzobneho auta. vydrzia tie hodnoty v pamati nejakych 10 minut?

PS: kod od radia mam, keby nieco :)
_________________
Volvo S70 2,5T, B5254T, '98 najeto cca 160 tis km

Honza
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 5022
Registrován: 21 roků 9 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená

Zima a Baterka - Projet nebo nechat spat?

Příspěvek od Honza »

Tomas BB, SK píše:Nechcem zakladat novu temu, tak sa spytam tu.

Potrebujem nabit baterku. Ako rychlo sa z RJ vymazu adaptace? Ide o to ci ma vyznam dat tam pocas nabijania baterku zo sluzobneho auta. vydrzia tie hodnoty v pamati nejakych 10 minut?

PS: kod od radia mam, keby nieco :)
Z RJ se nic nevymaže. Maximálně hlášky chyb a ty se načtou znovu.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány

Lachtan
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 5081
Registrován: 19 roků 9 měsíců
Bydliště: PRG

Zima a Baterka - Projet nebo nechat spat?

Příspěvek od Lachtan »

A vynuluje se ti na počítadle průměrná spotřeba, rychlost a denní počítadlo km 8)
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)

Honza
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 5022
Registrován: 21 roků 9 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená

Zima a Baterka - Projet nebo nechat spat?

Příspěvek od Honza »

Lachtan píše:A vynuluje se ti na počítadle průměrná spotřeba, rychlost a denní počítadlo km 8)
A to je to nejdůležitější pro provoz. :Yahoo!: :Yahoo!:
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány

Lachtan
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 5081
Registrován: 19 roků 9 měsíců
Bydliště: PRG

Zima a Baterka - Projet nebo nechat spat?

Příspěvek od Lachtan »

No právě :D :D :D
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)

Tomas BB, SK
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 290
Registrován: 16 roků 8 měsíců
Vůz: S70 2,5T
Bydliště: Banska Bystrica, Slovensko

Zima a Baterka - Projet nebo nechat spat?

Příspěvek od Tomas BB, SK »

Dik za odpoved, ale neuspokojili ste ma :oops:

Ide o to, ze mi po odpojeni baterky (na 2 dni ked ju nabijam) robi nieco, co som na inom aute nevidel a ani nikto z fora nepopisuje tento jav:

ked po 2 dnoch nabijania zalozim baterku a nastartujem, motor robi to, ze chvilu vrci, potom spadnu otacky v lete na cca 500-600, sekundu sa tam drzia, potom vybehnu opat na normal, po 2 sekundach zasa spadnu a opat sa vraia na normal. Toto urobi asi 3-4 krat a potom chvilu vrci normalne. Po cca pol minute (myslim ze by to mohlo mat suvis so zohrievanim motora, RJ mozno prisposobuje mapy paliva a zapalovania teplote motora ) sa cely cirkus opakuje znova a to az do zahriatia motora ked je rucucka teplomera vodorvone. Potom uz je vsetko OK. Po opatovnom studenom starte to uz nerobi. Problem je ten, ze v zime otacky klesnu az pod 500, idu az na 400 co motor nezvladne a zdochne. Nefunguje to ani tak, ze pridam plyn a drzim - otacky stupnu ale postupne aj tak klesnu a po uvolneni pedalu motor okamzite zdochne.


Inac ziadne problemy s motorom nie su, vsetko ide OK, len tato vec po vybrati baterky.

Okrem minania energie na dalsi start to ma velmi zly vplyv na silentbloky ulozenia motora, dvojhmotu ...

Predpokladam ze si RJ pri "cviceni" s motorom nieco nacitava (mozno cidla), nastavuje prezapal a bohatost zmesi a modofikuje svoje defaultne hodnoty na konkretne parametre motora, pretoze ako si myslim, RJ prisla o hodnoty ktore mala uchovane z prevadzky. Nemyslim ze by dake cidlo bolo zle, pretoze po prvom zahriati motora sa uz nic taketo nedeje. Dokonca by som povedal ze kratku dobu po odpojeni baterky ide motor lepsie za plynom, az kym si nezvykne na moj lezerny styl a auti akoby trochu zlenivelo... ale to je asi o inom.

Chel by som sa vyhnut tomuto blbemu javu, pretoze to trepanie motorom pri 400-50 otackach je naozaj velke a motoru a ostatnemu to isto neprospieva. Doterajsi sposob obidenia tohto javu bol ten, ze som ihnet po starte vyrazil a na jednotke isiel hore kopcom nasou dedinou, chod motora bol sice pravidelny ale nejaky neisty a tupy. Kym som dosiel na koniec dediny bol motor uz zohriaty a zaobislo sa to bez cvicenia s otackami. Momentalne ale takuto moznost nemam - kym sa dostanem z parkoviska na volny usek, urcite mi to zo 3 krat zdochne, co by som nerad.

Vyskusal by som aj ihned po vybrati baterky supnut tam inu (z firemneho auta), ale pokial to nebude mat ten efekt, ze si RJ hodnoty na tu chvilu zapamata, nema vyznam natahovat sa este s dalsou baterkou. toto by som potreboval vediet, ci to tych par minut RJ vydrzi alebo ihnet po odpojeni baterky strati nacitane hodnoty...

Pripadne keby mohol niekto popisat ci mu na benzinovej S/V 70 robi po odpojeni baterky to iste.

Dik

PS" vymazanie PC, zakodovanie radia podobne ma vobec netrapia
_________________
Volvo S70 2,5T, B5254T, '98 najeto cca 160 tis km

wickey
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3642
Registrován: 20 roků 10 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

Zima a Baterka - Projet nebo nechat spat?

Příspěvek od wickey »

po odpojeni baterky sa RJ na 850 a 70ke nanovo "uci" - takze kolisanie otacok atd je asi prvych 10 minut normlany jav. Chcipanie ale by v tom zahrnute byt nemalo..
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD

Tomas BB, SK
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 290
Registrován: 16 roků 8 měsíců
Vůz: S70 2,5T
Bydliště: Banska Bystrica, Slovensko

Zima a Baterka - Projet nebo nechat spat?

Příspěvek od Tomas BB, SK »

V akych medziach by to malo kolisat? U mna je to v lete cca 600 - 1200, v zime je spodna hranica ale pod 500 a to uz motor nezvlada. teda aspon kym nie je ako -tak zohriaty.
_________________
Volvo S70 2,5T, B5254T, '98 najeto cca 160 tis km

Zpět na „o všem možném :-)“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: jancho, Jarda.JM, Vizibable