B200ET-vstřikovače nevstřikují

všeobecné dotazy na domácí opravy...
Pravidla fóra
Vážení uživatelé tato sekce je určena pouze pro dotazy všeobecné, které nejdou zařadit k příslušnému typu auta.
Například: Jak nalakovat plecháče a podobně. Ostatní pište podle typových řad tam kam patří.
  • Autor
  • Zpráva
crtec
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 106
Registrován: 20 roků 5 měsíců
Bydliště: Nedvědice
Vůz: 964(94, B200ET OD) 760(83, B23ET OD)
Bydliště: Nedvědice

#1 B200ET-vstřikovače nevstřikují

Příspěvek od crtec »

Zdravím všechny, zvláště pak standu maru a ty co by mi mohli pomoci :lol:
Na mém squjelém motoru B200ET s jednotkou MOTRONIC ne a ne fungovat vstřikovače.... Nevím čí je to vina!!!!
Natočím, zapracuje start injector, jaxe vypne, chcípne to.... :x :x
Jak se dá otestovat funkčnost vstřikovače? Někde mimo vůz, chyba může být v něm... i když všechny 4 v háji??? nesmysl
Jak se dá otestovat funkce věci Power Stage 289?
Myslíte že tato věc ty vstřikovače akorát uzemňuje (to je slovo :roll: )
Co může být za signál vedoucí od ECU do téhle věci? Jak to může poznat, kterej vstřikovač ukostřit?? Jak dlohé může být seonutí vstřikovače?zlomky sekundy?

Popř nemáte někdo jednu tuhle věc 289 na můdě či ve sklepě? jen bych to zkusil otestovat s jinou....
Balast resistor jsem sestrojil svépomocí dle standovy rady, proti společnému vodiči mají jedntrivé odpor 20 ohmů, proti sobě potom 40 ohmů, zatížitelnost 50W
http://www.littplast.cz/motronic%20web/

http://www.littplast.cz/motronic%20web/obrazy/motronic%20b200et_jpg.jpg

Obrázek
_________________
964(94, B200ET OD)
760(83, B23ET OD)

standa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1735
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

#2

Příspěvek od standa »

Nazdar, Volvo značně předimenzovává rezistory, když to vychází na 50 W! A nebo nejsou "o chlup" větší. A nebo máme každej na mysli jinej chlup! :) Ale k věci:

Když zapneš zapalování,tak by na společném bodě rezistorů mělo být 12 Voltů. Jestli jo, tak bys měl těch 12 V naměřit na pinech 17 až 20 krabičky 289 power stage.
Jestli je to tak, jak předpokládám, tak dále nahraď nějaký vstřikovač LED diodou (do série LEDku a rezistůrek 2000 ohmů) a koukej jestli při startování bliká.
Jestli bliká, tak mají rezistory moc velkej odpor a neotevírají se. Já jsem psal:

"Rezistor bude mít odpor ASI 10-20 ohmů a zatížitelnost 20-30 Wattů".

Radit Ti zde ovšem nic nebudu, vstřikovače jsou drahé ;)

Dál je to na osciloskop.
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 122
Registrován: 18 roků 11 měsíců
Bydliště: prag
Zabanován: Trvale

#3

Příspěvek od black hawk »

u těchto starých motorů se otevíraj všechny vstřiky najednou.a drahý.4 se mi válej v šuplíku.a zrovna z B200ft.sice to neni B200et ale sou stejný.a těma vstřikama to určitě neni.nedavno jsem řešil skoro to samé na 940 a nakonec jsem proletoval vývod z relé které napájí ty vstřiky.napětí tam bylo ale při zatížení sice jednoduším než navrhuje standa tak najednou zmizelo ve studenáku v tom relé

crtec
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 106
Registrován: 20 roků 5 měsíců
Bydliště: Nedvědice
Vůz: 964(94, B200ET OD) 760(83, B23ET OD)
Bydliště: Nedvědice

#4

Příspěvek od crtec »

black hawk píše:u těchto starých motorů se otevíraj všechny vstřiky najednou
Fakt???? To je uuulet... Ty vstřikovače ať se mají v šuflíku co nejlépe a není jim tam smutno! (tímto so pokouším si je pro jistotu rezervovat :-D -* diky )
díky za odpovědi, du měřát.
2 standa - radit mi můžeš, nic horšího než že to nepojede se mi stát nemůže :)
Ty rezistory - sice jsi psdal že maj mít 10..20 ohmů a 30 W, ale hned za to jsi napsal "bacha, jde o životnost vstřikovačů" No tak jsem sáhl po horní hranici :) Kdyžtak je zozpůlím :lol:

Krabička power stage je na pinu 1 napájena, na společném uzlu rezistorů je 12v též. Proměřím zbytek - piny 17..21. ˇže by spadlo napětí se mi moc nezdá, protože na stejném vodiči je pověšena i ECU, takže při přerušení dodávky by to nedávalo ani jiskru. Du splašit ledku - na dědině celkem problém, kuchnu asi nějakou síťofku :) a blikat. A když blikat nebude, nema někdo power stage??
Dal by se takhle problikat i vodič 16??
Obrázek
Obrázek
_________________
964(94, B200ET OD)
760(83, B23ET OD)

crtec
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 106
Registrován: 20 roků 5 měsíců
Bydliště: Nedvědice
Vůz: 964(94, B200ET OD) 760(83, B23ET OD)
Bydliště: Nedvědice

#5

Příspěvek od crtec »

Diódy jen s odporem
do série s odporem
zapojit teď musím
zařízení zkusím
drátu hustou spletí probil silný proud
pájka vzduchem letí.....
jsem na mléčný dráze vynálezuuu
spojim 3 fáze a propájím stul
:supz:
díky stando, dioda bliká!!!!! Takže jsem to krapet přepálil na rezistorech, tna ty poslední sem čekal 14 dní, du zkusit sehnat něco použitelnýho.
Kolik dáme teď? 30W a 10ohmů, nebo radši 12,15....
_________________
964(94, B200ET OD)
760(83, B23ET OD)

standa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1735
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

#6

Příspěvek od standa »

crtcu, pro laborování je nejlepší koupit 6 ks odporů 3ohmy/2Waty. Spoj všechny do série se vstřikovačem, připojuj na 12 V a postupně ubírej, než se začne vstřikovač otevírat nebo se z něj zakouří :badgrin:

Jestli chceš, můžu Ti ty odpory poslat.
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

crtec
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 106
Registrován: 20 roků 5 měsíců
Bydliště: Nedvědice
Vůz: 964(94, B200ET OD) 760(83, B23ET OD)
Bydliště: Nedvědice

#7

Příspěvek od crtec »

dík, doufám že se dřív zakouří z odporů:) Na 2w součástky se asi jezdit nedá, co? Tak to zkusím. Co třeba nějakej poťák?? Du rozebírat starej šrot :)
Nápad ! - ty odpory co sem koupil oholím z nich keramiku a budu ubírat závity ;)
Co se stane dyž budou mít malý odpor? Nebo dyž vstřikovač zapojim natvrdo? Odpálím jej?
_________________
964(94, B200ET OD)
760(83, B23ET OD)

standa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1735
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

#8

Příspěvek od standa »

on výrobce je úplnej debil, že tam dal ty odpory. celou dobu čekali na crtca, aby jim to navrhl! :badgrin:

odpory tam bejt musí,dlouho by to nevydrželo. navrhuji jiné řešení - vem dva 20 ohmové odpory, zapoj je paralelně a proveď test popsaný výše
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

crtec
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 106
Registrován: 20 roků 5 měsíců
Bydliště: Nedvědice
Vůz: 964(94, B200ET OD) 760(83, B23ET OD)
Bydliště: Nedvědice

#9

Příspěvek od crtec »

Ha! To by mohlo fachčit!! Ale asi nepoznám, bude - li to málo :)
_________________
964(94, B200ET OD)
760(83, B23ET OD)

crtec
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 106
Registrován: 20 roků 5 měsíců
Bydliště: Nedvědice
Vůz: 964(94, B200ET OD) 760(83, B23ET OD)
Bydliště: Nedvědice

#10

Příspěvek od crtec »

Wow, it works!!!
¨Nechal jsem tam po 10 ti ohmech, funguje to squjele..
Jen spojka se ne a ne odlepit, mozna jsem si ji nechal mooooc oblozit :(
Nejakej figl na rozlepeni lamely od taliru? Jezdit na 1 kvalt je nuda.... :(
_________________
964(94, B200ET OD)
760(83, B23ET OD)

standa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1735
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

#11

Příspěvek od standa »

:wav:

co vstřikovače? :violent3:

Spojce nerozumím.Jde pedál lehce (jako že se ložisko ještě nedotýká talířové pružiny) a nebo je cítit odpor pružiny? Má ta spojka bowden nebo kapalinu (jak jsi sháněl váleček)? Néé že bych Tě podceňoval, ale nebude chyba tam? :badgrin:

Zítra si jedu pro disky na kombajna, takže si budeš moct přijet pro plecháče.
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

crtec
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 106
Registrován: 20 roků 5 měsíců
Bydliště: Nedvědice
Vůz: 964(94, B200ET OD) 760(83, B23ET OD)
Bydliště: Nedvědice

#12

Příspěvek od crtec »

vstřikovače :-({|=
Jen mám ještě volnoběh kolem 500rpm přizahřátým motoru, ale to se poddá. Spojka je tam kapalinová, ale vedlejší váleček už byl na konci rozsahu, chcala z něj kapalina při sešlápnutí - z pod pístku a furt nic. Dneska to gooomnu :)

Ad kola - pristi tyden, si? tak 20.týho a dál.
_________________
964(94, B200ET OD)
760(83, B23ET OD)

crtec
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 106
Registrován: 20 roků 5 měsíců
Bydliště: Nedvědice
Vůz: 964(94, B200ET OD) 760(83, B23ET OD)
Bydliště: Nedvědice

#13

Příspěvek od crtec »

Oznamiuji všem že můj mazel dnes absolvoval první metry! Pomalu ho učím:)

Použil jsem pulku kardanu - zadni z 9xx, přední ze 7xx, celý je to složený v křížku. Je možný aby to bylo špatně vyvážený? Celý to od 60ti vejš vibruje, ale sou tam gumy rozervaný - možná je to nima. Jdu se POVOZIT :)
_________________
964(94, B200ET OD)
760(83, B23ET OD)

standa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1735
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

#14

Příspěvek od standa »

vibrace - víš,jak mají být sesazeny poloviny kardanu (na tisícihranu)? není to totiž jedno 8)

spojka - čím to bylo?

kola - do vánoc by to bylo prima, jinak je nadělím pod stromek někomu jinýmu :)


Přeju hezkej výlet

So long.
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

crtec
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 106
Registrován: 20 roků 5 měsíců
Bydliště: Nedvědice
Vůz: 964(94, B200ET OD) 760(83, B23ET OD)
Bydliště: Nedvědice

#15

Příspěvek od crtec »

Kardan - mrknu, ale myslim ze sesazovaci dil tan ted neni vubec, zustal tam zadni dil z 960, ten tuto "vůli" zajistuje. Navic diferák je nasroubovanej na kastli a ma to poloosy, takze zadny vysunovani neni treba..... Mrknu pod auto, ale nevim esi tam je. A jesi jo, tak znacky sem si neudelal :(

Ad spojka - je mooooc oblozena, musel jsem vložit mezi dřík z pístku a páku spojky podložky a už to fachá excelentně. Ještě mám nemocnej výfuk a stěrače a podobný krávoviny

2standa
Kola - jestli by to slo v nedeli, tak se mnou pocitej. Jeste se ozvu, budu tyden fuc ale jeziskvi je nedavej!! :)
_________________
964(94, B200ET OD)
760(83, B23ET OD)
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Jak co opravit???“