Jak na stifty (skrutky bez hlavicky)

všeobecné dotazy na domácí opravy...
Pravidla fóra
Vážení uživatelé tato sekce je určena pouze pro dotazy všeobecné, které nejdou zařadit k příslušnému typu auta.
Například: Jak nalakovat plecháče a podobně. Ostatní pište podle typových řad tam kam patří.
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#1 Jak na stifty (skrutky bez hlavicky)

Příspěvek od Sergej »

takze otazka do publika prva:
Ako vyberate zahrdzaveny pripadne zapeceny stift, tak aby sa neposkodil povodny zavit ?
Konkretna situacia - stifty na vystupe z turba.
2 som vytiahol obvyklou metodou 2 matic, pripadne samosvornych blitziek. Ale 2 ani za nic. Nahradit obycajnou skrutkou nejdu a rezat novy zavit do liatiny nemam nejako moznost. Prelievanie WD40 ani inymi zarucenymi penetracnymi prostriedkami nepomaha.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

doktor
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 3226
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Bydliště: Slaný, okr. Kladno
Vůz: SAAB 9-5 AERO 04, V70II R 04, C70 T5 98

#2 Jak na stifty (skrutky bez hlavicky)

Příspěvek od doktor »

foto?

něco mě napadá, ale nevím jsetli se to dá aplikovat na tvůj problém.
Nevím, jak ten šroub vypadá
_________________
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE

GDPR_user

#3 Jak na stifty (skrutky bez hlavicky)

Příspěvek od GDPR_user »

Sergej píše:takze otazka do publika prva:
Ako vyberate zahrdzaveny pripadne zapeceny stift, tak aby sa neposkodil povodny zavit ?
Konkretna situacia - stifty na vystupe z turba.
2 som vytiahol obvyklou metodou 2 matic, pripadne samosvornych blitziek. Ale 2 ani za nic. Nahradit obycajnou skrutkou nejdu a rezat novy zavit do liatiny nemam nejako moznost. Prelievanie WD40 ani inymi zarucenymi penetracnymi prostriedkami nepomaha.
Našroubovat matice a zavařit COčkem pak ještě nejlépe nahřát autogenem

Peťo
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 363
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Vůz: V40 B4164S LPG, 1998
Zabanován: Trvale

#4 Jak na stifty (skrutky bez hlavicky)

Příspěvek od Peťo »

Myslim ze Martinove riesenie je najlepsie- nikdy som nerobil ale ma to logiku :)
ja som specialista na jemne plastove uchytky-urvane :P
_________________
est Volvo "I roll" Japan Volvo 600 japan horse best Volvo engine

Robertissimo
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 86
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: Frýdek-Místek
Vůz: Volvo V60 2.0 D3 Drive-E Momentum Automa
Bydliště: okr. Frýdek-Místek

#5 Jak na stifty (skrutky bez hlavicky)

Příspěvek od Robertissimo »

Pokud je díl (turbo) venku, tak doporučuji nechat vyjiskřit. Dělali mi to v Kopřivnici ve fabrice Tatry a doporučuji.
_________________
Současné vozítko - Volvo V60 2.0 D Momentum Automat, 2.0 110 kW D3, r.v. 2018 Šedá metalíza

GDPR_user

#6 Jak na stifty (skrutky bez hlavicky)

Příspěvek od GDPR_user »

Robertissimo píše:Pokud je díl (turbo) venku, tak doporučuji nechat vyjiskřit. Dělali mi to v Kopřivnici ve fabrice Tatry a doporučuji.
Vyjiskřování bych nechal až jako poslední štaci až se šroub zatrhne

Peťo
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 363
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Vůz: V40 B4164S LPG, 1998
Zabanován: Trvale

#7 Jak na stifty (skrutky bez hlavicky)

Příspěvek od Peťo »

Robertissimo píše:Pokud je díl (turbo) venku, tak doporučuji nechat vyjiskřit. Dělali mi to v Kopřivnici ve fabrice Tatry a doporučuji.
Co je terminus technicus "Vyjiskření" ?
_________________
est Volvo "I roll" Japan Volvo 600 japan horse best Volvo engine

GDPR_user

#8 Jak na stifty (skrutky bez hlavicky)

Příspěvek od GDPR_user »

michalV70 píše: Co je terminus technicus "Vyjiskření" ?
http://www.pramark.cz/vyjiskrovani-zalomenych-nastroju.html

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#9 Jak na stifty (skrutky bez hlavicky)

Příspěvek od Sergej »

Hmmm to vyiskrenie je vlastne take presne odvrtanie. Turbina je z D24T, typ KKK K26. Podobne som uz riesil na turbe Misivbusi TD04H, ale tam vdaka konstrukcii, isli skrutky odvrtat (zavit uz strhnuty bol) a nasadit miesto nich sroby z hlavickou.
Stavajuce stifty maju este kompletny zavit, ktory je dostatocne pevny aby som na nom pretocil matice, avsak mam obavu, aby po navareni matic nan nedoslo k pretoceniu a tym padom k zalomeniu stiftu. Nahriat Autogenom vyzera byt dobry napad...
Foto dodam dnes vecer.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

GDPR_user

#10 Jak na stifty (skrutky bez hlavicky)

Příspěvek od GDPR_user »

Sergej píše:Hmmm to vyiskrenie je vlastne take presne odvrtanie. Turbina je z D24T, typ KKK K26. Podobne som uz riesil na turbe Misivbusi TD04H, ale tam vdaka konstrukcii, isli skrutky odvrtat (zavit uz strhnuty bol) a nasadit miesto nich sroby z hlavickou.
Stavajuce stifty maju este kompletny zavit, ktory je dostatocne pevny aby som na nom pretocil matice, avsak mam obavu, aby po navareni matic nan nedoslo k pretoceniu a tym padom k zalomeniu stiftu. Nahriat Autogenom vyzera byt dobry napad...
Foto dodam dnes vecer.
Zkus ještě nastříkat štefty uvolňovačem šroubů s Mo2S a nechej tak 2hodky působit.odzkoučeno,že funguje daleko lépe než WD40

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#11 Jak na stifty (skrutky bez hlavicky)

Příspěvek od Sergej »

Slubene foto.
Přílohy
Stift_Turbo2.jpg
Stift_Turbo2.jpg (90.26 KiB) Zobrazeno 2144 x
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

selap
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1323
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 III D3 AT '12

#12 Jak na stifty (skrutky bez hlavicky)

Příspěvek od selap »

Závit vypadá ok a drží,tak proč je vlastně chceš vytáhnout?
_________________
V70III D3 aut. 2012
bylo 760 GLE 2.4 TD 1986,V70I 2.4 Tdi 1999, V70II 2.5TDI 01 man.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#13 Jak na stifty (skrutky bez hlavicky)

Příspěvek od Sergej »

selap píše:Závit vypadá ok a drží,tak proč je vlastně chceš vytáhnout?
Z principu. 2 dam nove a 2 mam nechat stare ? Krom toho hrozi realne riziko, ze pri utahovani na moment sa zavit strhne alebo stift zalomi, takze radsej kym to este nie je v aute.
Druha vec je, ze mi to nici zavity na maticiach. Myslim ze na stifte je uz zarez zavitu mensi vdaka korozivnym ubytkom, tym padom sa zavity stiftu a matice dotykaju velmi malou plochou a matica to vzdy odnesie.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

selap
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1323
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 III D3 AT '12

#14 Jak na stifty (skrutky bez hlavicky)

Příspěvek od selap »

Já to bral tak,že riziko ulomení je při vytahování podstatně větší než když je tam necháš,pokud se při dotahování zalomí,není problém povolit a pak pokračovat jako pří výměně šteftů,ale proč si dělat pakárnu dopředu....i když v principu to bereš správně,u mě je to z praktických důvodů,a taky kolikrát to budeš ještě rozdělávat....
_________________
V70III D3 aut. 2012
bylo 760 GLE 2.4 TD 1986,V70I 2.4 Tdi 1999, V70II 2.5TDI 01 man.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#15 Jak na stifty (skrutky bez hlavicky)

Příspěvek od Sergej »

No pretoze ak sa mi steft zalomi na nahodenom motore, tak vyberatturbo bude dost opruz. Kedzto teraz mam vyhodu perfektneho a rychleho pristupu.
Ale k veci: MO2S nezabral...
Idem zhanat autogen. Co konkretne treba nahrievat ? steft, alebo jeho okolie ?
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

GDPR_user

#16 Jak na stifty (skrutky bez hlavicky)

Příspěvek od GDPR_user »

Sergej píše:No pretoze ak sa mi steft zalomi na nahodenom motore, tak vyberatturbo bude dost opruz. Kedzto teraz mam vyhodu perfektneho a rychleho pristupu.
Ale k veci: MO2S nezabral...
Idem zhanat autogen. Co konkretne treba nahrievat ? steft, alebo jeho okolie ?
spíše okolí

karelvolvo
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2168
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Vrchoslavice
Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD

#17 Jak na stifty (skrutky bez hlavicky)

Příspěvek od karelvolvo »

to musí fakt bavit se s tím jen tak zbytečně drbat budeš tam dávat ty nový štefty aspon nerezový? co vým tak tam bývají origo nerez
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 408tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 236tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 264tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 438 tkm

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#18 Jak na stifty (skrutky bez hlavicky)

Příspěvek od Sergej »

nerezove su pripravene len tie stare nejdu a nejdu von...
Dnes som skusil povolit stefty nerezovymi maticami a matice vydrzali. Steft nie... Ostal trcat asi pol centimetra. Nepomohlo ani nahrievanie. Uz sa asi vymontovaniu turba nevyhnem :evil: .
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

selap
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1323
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 III D3 AT '12

#19 Jak na stifty (skrutky bez hlavicky)

Příspěvek od selap »

Já ti to říkal,a máš pakec....... 8)
_________________
V70III D3 aut. 2012
bylo 760 GLE 2.4 TD 1986,V70I 2.4 Tdi 1999, V70II 2.5TDI 01 man.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#20 Jak na stifty (skrutky bez hlavicky)

Příspěvek od Sergej »

Vyiskrenie mi spravia u nas vo firme, uz len rozobrat turbo. Ma niekto nejaky odkaz na navod na vseobecnu rozborku a zborku turba ? Je tam co pokazit ? Pripadne na co dat bacha ?
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Robertissimo
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 86
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: Frýdek-Místek
Vůz: Volvo V60 2.0 D3 Drive-E Momentum Automa
Bydliště: okr. Frýdek-Místek

#21 Jak na stifty (skrutky bez hlavicky)

Příspěvek od Robertissimo »

Sergej píše:Vyiskrenie
Se mi nevěřilo, prej poslední pokus :crazy:
_________________
Současné vozítko - Volvo V60 2.0 D Momentum Automat, 2.0 110 kW D3, r.v. 2018 Šedá metalíza

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#22 Jak na stifty (skrutky bez hlavicky)

Příspěvek od Sergej »

Ved hej, posledny...Vsetky ostatne zlyhali. V principe aj tak by sa sroby pri vyiskreni museli odrezat. A ci odrezat, alebo zalomit, vysledok je rovnaky...
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

GDPR_user

#23 Jak na stifty (skrutky bez hlavicky)

Příspěvek od GDPR_user »

Sergej píše:Vyiskrenie mi spravia u nas vo firme, uz len rozobrat turbo. Ma niekto nejaky odkaz na navod na vseobecnu rozborku a zborku turba ? Je tam co pokazit ? Pripadne na co dat bacha ?
Turbo v žádném případě nerozebírej.Max můžeš sundat turbínovou skříň,pokud je na objímku tak to dolů pujde,pokud je na šrouby,pravděpodobně je zatrhneš.V žádném případě nepovoluj a nesundávej turbínová kola,protože pak bys musel nechat vyvážit.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#24 Jak na stifty (skrutky bez hlavicky)

Příspěvek od Sergej »

Turbo je uspesne dolu, turbinova skrina bola na prirubach, ta isla tiez relativne lahko, sroby isli povolit bez problemov. Uz len dat dole wastegate a moze to vyiiskrenie.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#25 Jak na stifty (skrutky bez hlavicky)

Příspěvek od Sergej »

Po dvoch dnoch cakania boli stifty za necelu hodinu vyiskrene, takze ideme skladat...
Uz ked mam vonku tu turbinovu skrinu, je mi luto ju nechat hrdzavu. Poradite nejaku povrchovu upravu, ktora vydrzi pracovne teploty ? Napadlo ma opieskovat a nechat nasopovat hlinikom.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Jak co opravit???“