Aditiva do nafty

jak si doma vyladit motor apod.
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 568
Registrován: 16 roků 7 měsíců
Bydliště: Slovensko, Sliač

#51 Aditiva do nafty

Příspěvek od Boss »

jarek.krizan píše:Tak od STP tu máme stejné lahvičky a jen je tam buď navíc nápis commonrail, nebo antigel - ale to je proti zamrzání nafty v zimě.
Tak jsem se právě dověděl, že přecházíme stejně na LIQUI MOLY a tam je celkem obrovský sortiment. STP jsme už vypotřebovali, tak se na to stejně na firmě nepodívám. Takže jsem moc nepomohl.
Ale pomohol, nemám na fľaštičke napísané common-rail, takže to bude asi pre diesel s čerpadlom.
Skúsim to s LIQUI MOLY, od nich majú u kamaráta veľa výrobkov. Skúsim to vymeniť a uvidíme.
_________________
XC90 D5 (D5244T) '05, geartronic, čierna
bolo: V70 II D5 (D5244T) '03, 120kW, čierna *** V70 II 2,5D (D5252T) '00, čierna *** V70 I 2.5 TDI (D5252T) 12/98, čierna

Offline
Příspěvků ve vlákně: 17
Příspěvky: 837
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: NZ
Vůz: Subaru Levorg GT-S 2017
Bydliště: NZ

#52 Aditiva do nafty

Příspěvek od ..::Philip::.. »

zkusenost:
6 aut, v kazdem najeto od 100tis do 340tis bez aditiv. Do ted nebyl zadny problem.
_________________
Subaru Levorg GT-S 2017 AWD Eyesight Comfort

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 2434
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#53 Aditiva do nafty

Příspěvek od jarek.krizan »

člověk by měl hlavně dávat pozor, jaké aditivum a do čeho leje

to philip : s těmi služebními auty je to jako napsat: jezdím každý den autobusy hromadné dopravy a aditivum taky neřeším a jezdí. Tím netvrdím, že se do služebáků něco takového dává a pokud ano, většina "řidičů" o tom stejně neví
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

Offline
Příspěvků ve vlákně: 17
Příspěvky: 837
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: NZ
Vůz: Subaru Levorg GT-S 2017
Bydliště: NZ

#54 Aditiva do nafty

Příspěvek od ..::Philip::.. »

nerekl jsem, ze se jedna jen o sluzebni vozy!
o vozovy park se starame stejne bez vyjimky. kvalitni olej, filtry. aditiva jsou stejne zbytecna podle VS profesoru. nicmene, i placebo pomaha :ROFL:
_________________
Subaru Levorg GT-S 2017 AWD Eyesight Comfort

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 2434
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#55 Aditiva do nafty

Příspěvek od jarek.krizan »

Pokud tedy bylo všech 6 aut v ropě tvých ( proč ne ? ) proč tolik, když s nimi byla taková spokojenost. Ty jsi opravdu najel přez milon km jen se svými soukromými auty ? A kolik se služebáky ?
Dělám do aut už 25 let a vím za tu dobu co různá aditiva ( zvláště v poslední době, kdy nevíš co tankuješ ) zachránila už hodně vstřiků a čerpadel. Takže mě názor nějakého VS teoretika absolutně nezajímá, pokud není podložen důkazy.
To není nic proti tobě, ani mě aditiva neživí a pokud je nebudu doporučovat, tak to bude pro naši firmu výnosnější.
Je to jen dlouholetá zkušenost.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

Offline
Příspěvků ve vlákně: 17
Příspěvky: 837
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: NZ
Vůz: Subaru Levorg GT-S 2017
Bydliště: NZ

#56 Aditiva do nafty

Příspěvek od ..::Philip::.. »

zachranilo? jak? dej dukaz co by se stalo bez aditiva. :wink:
_________________
Subaru Levorg GT-S 2017 AWD Eyesight Comfort

wrbics
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 108
Registrován: 16 roků
Bydliště: Brno
Vůz: FoFo 2.0TDCi

#57 Aditiva do nafty

Příspěvek od wrbics »

..::Philip::.. : ty jsi s něma jenom jezdil , že ? Asi si nikdy neměl venku vstřiky, čerpadla těch aut ? Je zajmavé , že vždy , když se zeptam někoho kdo se vrtá v autech , tak mi vždy doporučují aditiva ! A poslední dobou se s tím setkávám často !
No jo , ale to je názor jen "vyučených" automechaniku , ten nemá asi váhu , co ?
_________________
BYLO : Volvo V50 2.0D ( D4204T ) , r.v.2005 , manual Q6 { foto }

Offline
Příspěvků ve vlákně: 17
Příspěvky: 837
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: NZ
Vůz: Subaru Levorg GT-S 2017
Bydliště: NZ

#58 Aditiva do nafty

Příspěvek od ..::Philip::.. »

tak konecne nekdo dejte realny dukaz, ze aditiva aktivne pomahaji a diskuzi ukoncime.

absolutne nemam problem uznat, ze aditiva pomahaji, ale zatim mne nikdo nepresvedcil. ani praxe.

PS: znamemu odesly vstriky po 20tis na TDCI. tankoval OMV a pridaval aditiva. (novy vuz)
_________________
Subaru Levorg GT-S 2017 AWD Eyesight Comfort

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 2434
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#59 Aditiva do nafty

Příspěvek od jarek.krizan »

..::Philip::.. píše:zachranilo? jak? dej dukaz co by se stalo bez aditiva. :wink:
Co pak chceš, telefon na majitele co přijeli na 3 válce a po ošetření aditivem odjeli na 4.
Ještě jinak, znáš firmu Pento ? To je odborný servis na diesely Bosch, proč se nezeptáš tam. Ještě jiný důkaz ? Pojď na pár týdnů do servisu a uvidíš na vlastní oči.
A teď obráceně, jak dokážeš, že to nefunguje ? Podle toho co píšeš, si určitě dlouhodobý opravář dieselů, nebo se staráš o vozový park ve firmě.
já taky nebudu poučovat fotografa, jaký film má použít jen proto, že mám ten dojem, že jeden je vyvolaný lépe než jiný. Zvláště proto, že vím že je spousta ovlivňujících faktorů.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 552
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Kolín
Vůz: Audi A4 (B8) Avant, 2.0TDI (105kw), r.v.
Bydliště: Kolín

#60 Aditiva do nafty

Příspěvek od Pavluňa »

..::Philip::.. píše:PS: znamemu odesly vstriky po 20tis na TDCI. tankoval OMV a pridaval aditiva. (novy vuz)
Ale v tomhle pripade se myslim muselo jednat o vyrobni chybu,nebo tak neco.No rekni,je normalni,aby po 20tkm bezne odchazely vstriky :unknown:
S tim dukazem je to asi tak,jako kdyby sis necistil zuby a tvrdils,ze cistit si je,je zbytecny
:ROFL:
jarek.krizan píše:Co pak chceš, telefon na majitele co přijeli na 3 válce a po ošetření aditivem odjeli na 4.
Ještě jinak, znáš firmu Pento ? To je odborný servis na diesely Bosch, proč se nezeptáš tam. Ještě jiný důkaz ? Pojď na pár týdnů do servisu a uvidíš na vlastní oči.
A teď obráceně, jak dokážeš, že to nefunguje ? Podle toho co píšeš, si určitě dlouhodobý opravář dieselů, nebo se staráš o vozový park ve firmě.
já taky nebudu poučovat fotografa, jaký film má použít jen proto, že mám ten dojem, že jeden je vyvolaný lépe než jiný. Zvláště proto, že vím že je spousta ovlivňujících faktorů.
:good:
_________________
Audi A4 (B8) Avant, 2.0TDI (105kw), r.v. 2011 r.v.2005,Kinetic
Pavluňova galerka :-)

Offline
Příspěvků ve vlákně: 17
Příspěvky: 837
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: NZ
Vůz: Subaru Levorg GT-S 2017
Bydliště: NZ

#61 Aditiva do nafty

Příspěvek od ..::Philip::.. »

pavluna:
O zuby se staram podprumerne(neco jako jen lit naftu do auta). pokud vytuhnu u programovani, cistim az rano :) v zivote jsem nepouzil zubni nit, ustni vodu. je mi skoro 28, nemam ani jeden zubni kaz, plombu, zubni kamen a zuby mam bile a z ust mi netahne :wink:
_________________
Subaru Levorg GT-S 2017 AWD Eyesight Comfort

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 2434
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#62 Aditiva do nafty

Příspěvek od jarek.krizan »

Tak to smekám, šťastný to člověk. Asi má hodně štěstí.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

Offline
Příspěvků ve vlákně: 17
Příspěvky: 837
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: NZ
Vůz: Subaru Levorg GT-S 2017
Bydliště: NZ

#63 Aditiva do nafty

Příspěvek od ..::Philip::.. »

spatne okamziky jsou jinde...rozhodne ne v autech a zubech. ale to je spis na PM.
no nic..lejte aditiva, ja nebudu a v 250tis km rozebereme sve V50-tky a porovname opotrebeni motoru. :)
_________________
Subaru Levorg GT-S 2017 AWD Eyesight Comfort

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 286
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC90 D5 147kW 2011
Bydliště: Praha, Č.B.

#64 Aditiva do nafty

Příspěvek od lookass_V70 »

jarek.krizan píše:člověk by měl hlavně dávat pozor, jaké aditivum a do čeho leje

to philip : s těmi služebními auty je to jako napsat: jezdím každý den autobusy hromadné dopravy a aditivum taky neřeším a jezdí. Tím netvrdím, že se do služebáků něco takového dává a pokud ano, většina "řidičů" o tom stejně neví
hele jarku, nevim, jestli je to blbost nebo ne, ale je možný, že přidáním aditiva (VIF letní) se zvýšila cca o 0,5 ltr spotřeba?? :o
_________________
XC90 I D5 , 147kW, 2011, D5244T18, AT, silver, černá kůže
bylo: V70 II D5, 120kW, 2002, D5244T, man., platinum green, béžový interiér, kůže, ALU Canaveral... pěkně ošvédovanej kočár!

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 2434
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#65 Aditiva do nafty

Příspěvek od jarek.krizan »

Může být. Aditiva jsou různá a ne všechna se hodí na cokoli a do čehokoli. S aditivy to není jednoduché, některé postupy můžou i škodit.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 2434
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#66 Aditiva do nafty

Příspěvek od jarek.krizan »

než já stihl odepsat na předchozí, tak už si tam měl příspěvek

pokud je tam skutečný V-Power, a to není vždy pravda, tak se celkem nic přidávat nemusí. Mělo by to stačit. Ovšem naši pumpaři jsou nevyspytatelní. Takž pokud dáváš pravidelně V-power a opravdu je poznat alespoň nějaký malý rozdíl v kouřivosti, tvrdosti chodu motoru, nebo něčem takovém, ne jen v peněžence, tak stačí jen jednou za čas přidat něco na pročištění palivové soustavy a to nejlíp před výměnou palivového filtru a mělo by to stačit.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 276
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: Kostelec

#67 Aditiva do nafty

Příspěvek od deanoli »

Drak3n píše:myslis tie aditiva v nafte ktore tam niesu ? :D cital som taky clanok kde u vas v cechach porovnavali tieto nafty s aditivami s naftami v nemecku a vyslo , ze u vas pumpari klamu ! normalne sa nebali nazvat obyc naftu , nejakou premiovou s aditivami , ja tiez neverim slovakom a kriza nekriza , chodim tankovat do rakuska !
no ono je to jaksi složitější. Ten test jsem také četl a nebyl z toho moc moudrý. Parametrů, které se dají ovlivnit aditivy je celá řada a například detergentní účinek vůbec testován nebyl. Celý výsledek a hodnocení stálo na diskutabilním navýšení cetanového čísla přidáním 2EHN.
Pro Tvojí informaci OMV a Shell dováží své prémiové produkty z Rakouska. Co Tě asi překvapí a snad i potěší tak široko daleko nejlepší nafta je ta kterou vyrábí Slovnaft.....
_________________
měl jsem: 740 2,4D
nyní: 940 2,0T bílá, V40 1.6 violet

Sarkasmic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1620
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Vůz: Volvo 1980-97

#68 Aditiva do nafty

Příspěvek od Sarkasmic »

ono nezáleží,kdo to vyrábí,ale spíš co s tím udělaj na konci. Tady v zr u tokozu na benzině bo jak se to ted menuje,vždycky dyž vemu plnou tak mám o litr vyšší spotřebu,když sem vzal do kanystru,tak se na hladině udělaly takový divný fleky a v zimě zamrzá. Kamarad co ma tu benzinku cestou,tak tam tankoval furt,před zimou musel začít používat velfobin aby mu to nezamrzalo. Pak začal tankovat jinde a opet vse v poradku. Na benzině na jihlavský je benzin vzdy o nejaky halir drazsi,ale nikdy se mi to tam nestalo. Takze je to tak ze je fuk co a kde tankujes,stejne nevis,co ti s ty hadice vytece... :evil:
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 276
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: Kostelec

#69 Aditiva do nafty

Příspěvek od deanoli »

Pavluňa píše:deanoli: tim chces rict,ze pridani jakychkoli dalsich aditiv do nafty je zbytecnost :crazy:
asi takhle -aditiv a hlavně jejich účinků je celá řada a přestože většina barevných společností dává balíčky (pěnivost, mazivost, CI, filtrovatelnost, atd.) tak některý z účinků převládá. Tím se pak společnost "chlubí". Pokud tedy inzeruje například zvýšení cetanového čísla - a tím i výkonu (haha - pozn. deanoliho), tak bych další aditivum slibující totéž už nedával. Spíš bych (když už) přidal něco třeba s detergentní složkou a úplně nejlépe bych už nic dalšího nedával.

Je to totiž asi jako kdybys do paralenu přidával paracetamol z panadolu a myslel si, že tím něco vylepšíš.
_________________
měl jsem: 740 2,4D
nyní: 940 2,0T bílá, V40 1.6 violet

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 276
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: Kostelec

#70 Aditiva do nafty

Příspěvek od deanoli »

hayney píše:deanoli...jak to máme chápat, že se pohybuješ v palivech? a doporučil bys tedy. u koho tankovat naftu?
no je to jednoduchý - u kterékoliv barevné společnosti. Bohužel jich moc nezbývá (mě z hlediska kvality a vůbec i služeb nejvíc chybí ARAL) - OMV (Avanti), Benzina, Shell, Lukoil, AGIP, EuroOil, Slovnaft. Z hlediska kvality bych se ale nebál ani například u Tesca.
Jinak platí hlavně "geografické rozdíly". Tohle rozdělení je z hlediska kvality daleko zajímavější neb pro kvalitu nafty je určující daleko víc než aditiva to co leze z trubky na konci rafinérie. Moravané tak mají obrovskou výhodu neb většinou tankují naftu ze Slovnaftu (a prakticky u všech výše uvedených barevných společností).
Jen příklad - zimní vlastnosti - nafta ze Slovnaftu v tomto ohledu danou normu daleko převyšuje zatímco oststní ji "pouze" splňují. Tzv. zimní aditiva (depresanty) tyto nízkoteplotní vlastnosti dané výrobou v žádném případě nemohou dohnat. Navíc aby jejich přidání mělo opravdu smysl tak se musí přidat do nafty při teplotě ideálně okolo 20 stupňů!
_________________
měl jsem: 740 2,4D
nyní: 940 2,0T bílá, V40 1.6 violet

hajnej
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 29
Příspěvky: 9872
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#71 Aditiva do nafty

Příspěvek od hajnej »

jsem z toho nějakej divokej. jak to tedy je? v mých počtech, když místo vervy, kterou tankuju, budu brát naftu u olympie, ušetřím ročně cca 7000,- Kč
s tou vervou si myslím, že dávám motoru to, co by měl mít, ale sedmička je sedmička :wink:
už by to měl někdo rozlousknout...nejlépe pravidelně testovat naftu a zveřejnovat výsledky
zejtra jedu pro plnou...kam to asi bude???
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 276
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: Kostelec

#72 Aditiva do nafty

Příspěvek od deanoli »

hayney píše:jsem z toho nějakej divokej. jak to tedy je? v mých počtech, když místo vervy, kterou tankuju, budu brát naftu u olympie, ušetřím ročně cca 7000,- Kč
s tou vervou si myslím, že dávám motoru to, co by měl mít, ale sedmička je sedmička :wink:
už by to měl někdo rozlousknout...nejlépe pravidelně testovat naftu a zveřejnovat výsledky
zejtra jedu pro plnou...kam to asi bude???
olympii neznám - jel bych určitě pro vervu
_________________
měl jsem: 740 2,4D
nyní: 940 2,0T bílá, V40 1.6 violet

hajnej
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 29
Příspěvky: 9872
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#73 Aditiva do nafty

Příspěvek od hajnej »

olympie míněno hypernova...známá co dělá na omw říkala, že cisterna pak jede od nich rovnou do hypru, ale opět je otázka, čím to na místě říznou?
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 286
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC90 D5 147kW 2011
Bydliště: Praha, Č.B.

#74 Aditiva do nafty

Příspěvek od lookass_V70 »

hayney píše:...v mých počtech, když místo vervy, kterou tankuju, ...
draku, jak dlouho ji konzumuje tvoje drahá černá? :) Si s ní spokojenej? Já cucám V-power Diesel...
_________________
XC90 I D5 , 147kW, 2011, D5244T18, AT, silver, černá kůže
bylo: V70 II D5, 120kW, 2002, D5244T, man., platinum green, béžový interiér, kůže, ALU Canaveral... pěkně ošvédovanej kočár!

hajnej
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 29
Příspěvky: 9872
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#75 Aditiva do nafty

Příspěvek od hajnej »

konzumujeme už určitě xtou nádrž, řekl bych něco přes deset a spokojenost je, přijde mi, že tahá líp od spodu, s kouřivostí nevim, musim nechat někoho jet v mym autě předemnou a kouknout. v zrcátku nic nevidim.
prostě spokojenost, ted dojíždím nádrž z omv tak se schválně zítra zaměřím na rozdíl
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Jak co vyladit???“