Aditiva do nafty
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 1025
- Registrován: 17 roků 1 měsíc
- Bydliště: Brno / Hradec Králové
- Vůz: XC90 MY17 Inscription
Aditiva do nafty
Aditiva do nafty - zajímá mě váš názor, přidáváte, má to smysl? Pokud ano, jak často, jaké množství, jaký výrobce?
_________________
https://www.zidekmir.cz/ - Volvo diagnostika s úsměvem, v Brně zdarma :-)
Oprava přístrojovek a jiné elektroniky z S/V/XC s doživotní zárukou :-) tel. 602749614
S80 V8 Executive MY09, XC90 2017 Inscription, ice white. S60R MY05. Byla S80 T6 200kw MY04, S60 D5 2002.
https://www.zidekmir.cz/ - Volvo diagnostika s úsměvem, v Brně zdarma :-)
Oprava přístrojovek a jiné elektroniky z S/V/XC s doživotní zárukou :-) tel. 602749614
S80 V8 Executive MY09, XC90 2017 Inscription, ice white. S60R MY05. Byla S80 T6 200kw MY04, S60 D5 2002.
-
Offline
- Příspěvky: 3187
- Registrován: 16 roků 10 měsíců
- Bydliště: Slaný, okr. Kladno
- Vůz: SAAB 9-5 AERO 04, V70II R 04, C70 T5 98
Aditiva do nafty
co je to nafta ? 

_________________
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE
-
Offline
- Příspěvky: 1025
- Registrován: 17 roků 1 měsíc
- Bydliště: Brno / Hradec Králové
- Vůz: XC90 MY17 Inscription
Aditiva do nafty
Mastnej likér, na který mi volvíčko ujede běžně 1200km/nádrž
Škoda že se to neleje do sekaček 


_________________
https://www.zidekmir.cz/ - Volvo diagnostika s úsměvem, v Brně zdarma :-)
Oprava přístrojovek a jiné elektroniky z S/V/XC s doživotní zárukou :-) tel. 602749614
S80 V8 Executive MY09, XC90 2017 Inscription, ice white. S60R MY05. Byla S80 T6 200kw MY04, S60 D5 2002.
https://www.zidekmir.cz/ - Volvo diagnostika s úsměvem, v Brně zdarma :-)
Oprava přístrojovek a jiné elektroniky z S/V/XC s doživotní zárukou :-) tel. 602749614
S80 V8 Executive MY09, XC90 2017 Inscription, ice white. S60R MY05. Byla S80 T6 200kw MY04, S60 D5 2002.
-
Offline
- Příspěvky: 3187
- Registrován: 16 roků 10 měsíců
- Bydliště: Slaný, okr. Kladno
- Vůz: SAAB 9-5 AERO 04, V70II R 04, C70 T5 98
Aditiva do nafty
ty jo, dvanáctset, jo? Tak to ji tam naleju taky !
_________________
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE
-
Offline
- Příspěvky: 3187
- Registrován: 16 roků 10 měsíců
- Bydliště: Slaný, okr. Kladno
- Vůz: SAAB 9-5 AERO 04, V70II R 04, C70 T5 98
Aditiva do nafty
A to ti to ujede 1200km, protože tam přidávaš jako aditivum poctivé béňo jedna k jedný ?
Anebo máš nádrž 150 L?
Anebo máš nádrž 150 L?
_________________
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE
-
Offline
- Příspěvky: 1025
- Registrován: 17 roků 1 měsíc
- Bydliště: Brno / Hradec Králové
- Vůz: XC90 MY17 Inscription
Aditiva do nafty
Ani jedno, ani druhý, ale třetí, jezdím tempomatový dlouhý trasy neprasáckou jízdou - to teď ale neřeš a drž se tématu 

_________________
https://www.zidekmir.cz/ - Volvo diagnostika s úsměvem, v Brně zdarma :-)
Oprava přístrojovek a jiné elektroniky z S/V/XC s doživotní zárukou :-) tel. 602749614
S80 V8 Executive MY09, XC90 2017 Inscription, ice white. S60R MY05. Byla S80 T6 200kw MY04, S60 D5 2002.
https://www.zidekmir.cz/ - Volvo diagnostika s úsměvem, v Brně zdarma :-)
Oprava přístrojovek a jiné elektroniky z S/V/XC s doživotní zárukou :-) tel. 602749614
S80 V8 Executive MY09, XC90 2017 Inscription, ice white. S60R MY05. Byla S80 T6 200kw MY04, S60 D5 2002.
-
Offline
- Příspěvky: 260
- Registrován: 17 roků 3 měsíce
- Bydliště: Kostelec
Aditiva do nafty
prakticky všechny prodávaná paliva jsou již aditivována a některý docela hodně (Verva, V-Power, Carrera atd.), tak pozor na možné reakce. Každý výrobce aut také potvrdí, že stačí když palivo odpovídá ve všech parametrech normě - ČSN EN 590 pro naftu (rep. ČSN EN 228 pro benzín).
Při bližším pohledu na ty generálky u šraněk navíc zjistíte že je v nich vlastně nafta. Aditiva přidávaná barevnými společnostmi jsou vyráběná přímo pro tu kterou rafinerii neb například nafta z Litvínova je přeci jen trochu jiná než ze Slovnaftu (a není to o tom, která je lepší).
Vyloženě zkazit by se snad nic nemělo ale kromě placeba bych od toho moc nečekal.
Je hodně lidí kteří si myslí že přidáním plechovky nějakého "bůstru" promění obstarožní auto v závoďáka, bohužel to však nefunguje a může být dokonce nebezpečné.
Při bližším pohledu na ty generálky u šraněk navíc zjistíte že je v nich vlastně nafta. Aditiva přidávaná barevnými společnostmi jsou vyráběná přímo pro tu kterou rafinerii neb například nafta z Litvínova je přeci jen trochu jiná než ze Slovnaftu (a není to o tom, která je lepší).
Vyloženě zkazit by se snad nic nemělo ale kromě placeba bych od toho moc nečekal.
Je hodně lidí kteří si myslí že přidáním plechovky nějakého "bůstru" promění obstarožní auto v závoďáka, bohužel to však nefunguje a může být dokonce nebezpečné.
_________________
měl jsem: 740 2,4D
nyní: 940 2,0T bílá, V40 1.6 violet
měl jsem: 740 2,4D
nyní: 940 2,0T bílá, V40 1.6 violet
-
Offline
- Příspěvky: 240
- Registrován: 16 roků 9 měsíců
- Bydliště: Dobříš / Brno
- Vůz: V70 2,5TDi I.generace 2000, manuál
- Bydliště: Dobříš / Brno
Aditiva do nafty
k tématu: aditiva nepřidávám
ale mám otázku... co je míněno pojmem "generálka u šraněk"?
a jezdím za 5-6 l/100km
ale mám otázku... co je míněno pojmem "generálka u šraněk"?
a jezdím za 5-6 l/100km

_________________
V70 5.2000 I.generace 2.5TDi
několik w353 v různém stavu pojízdnosti, Opel agila 1.2
V70 5.2000 I.generace 2.5TDi
několik w353 v různém stavu pojízdnosti, Opel agila 1.2
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9925
- Registrován: 16 roků 7 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 D5 151kw 2011
Aditiva do nafty
našel se tu za tu dobu odmlky někdo, kdo začal používat aditiva do nafty? zajímá mě to
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
-
Offline
- Příspěvky: 145
- Registrován: 15 roků 10 měsíců
- Vůz: S80 D5 MY2010
- Bydliště: Praha
Aditiva do nafty
Nejlepší aditivum je benzín
Neničí (tolik) životní prostředí, neškodí vstřikům a nezpůsobuje rakovinu...

-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9925
- Registrován: 16 roků 7 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 D5 151kw 2011
Aditiva do nafty
nojo
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
-
Offline
- Příspěvky: 2400
- Registrován: 16 roků 3 měsíce
- Bydliště: Rudice/BK
Aditiva do nafty
používám VIF, v poměru o něco málo větším, než je doporučení výrobcem. v CZ tankuji vhradně u benziny, a zatím naprostá spokojenost.
http://www.41.cz/vif/doc/test_aditiv.pdf
http://www.41.cz/vif/doc/test_aditiv.pdf
-
Offline
- Příspěvky: 536
- Registrován: 16 roků 7 měsíců
- Bydliště: Kolín
- Vůz: Audi A4 (B8) Avant, 2.0TDI (105kw), r.v.
- Bydliště: Kolín
Aditiva do nafty
Tak ja se snad jako prvni vyjadrim k tematu.Vzdy pridavam http://www.vasoil.cz/detail/vif-super-diesel-aditiv-letni-aditiva-do-nafty-500-ml/vif-super-diesel-aditiv-letni/ a nemuzu si stezovat auto nikdy nekouri (vubec) ,vykon je vzdy stabilni,chod motoru pravidelny(davkuju vzdy malicko vic,nez je doporuceno).Tohle aditivum jsem vybral dle dle testu http://www.41.cz/vif/doc/test_aditiv.pdf a taky dle spousty dobrych referenci.Celkovy prinos zatim nijak posoudit nemuzu,protoze jsem bez nej jeste nikdy nejezdiljou81 píše:Aditiva do nafty - zajímá mě váš názor, přidáváte, má to smysl? Pokud ano, jak často, jaké množství, jaký výrobce?


PS:dela se i zimni verze


_________________
Audi A4 (B8) Avant, 2.0TDI (105kw), r.v. 2011 r.v.2005,Kinetic
Pavluňova galerka :-)
Audi A4 (B8) Avant, 2.0TDI (105kw), r.v. 2011 r.v.2005,Kinetic
Pavluňova galerka :-)
-
Offline
- Příspěvky: 928
- Registrován: 21 roků 1 měsíc
- Bydliště: Praha
Aditiva do nafty
Přidávám a vždy jsem přidával. Nejdříve Castol, jehož jediná výhoda bylo výborné aplikační balení, jinak na 440 TD nemělo žádný význam. Další jsem zkoušel STP, po první a druhé lahvičce se zlepšil chod motoru, zimní startování, klesla spotřeba o cca 0,3l/100km. Používal jsem ho v zimně, ale díky vysoké ceně (asi 150 Kč za balení na 50l nafty) jsem přidával "ob nádrž" a spotřeba se držela, dobré starty v zimně taky. Pak jsem zkusil nějakou černou umělohmotnou plastovou pixlu o objemu 500ml, se žluto zelenou nálepkou, která po STP držela stav spotřeby. Po cestě z Chrvatska mě kamarád přemluvil, ať vezmu naftu támhle v tý vesnici, že tam má slevu. Tak jsem ušetřil 200 Kč na nádrži a spotřeba stoupla asi o litr a držela. Aditivum nepomáhalo (černá pixla), pomohlo až zase STP.
Dlouhou dobu jsem jezdil na rostlinej olej (byl hodně levnej a pak jsem ho měl i zadarmo), což bylo to nejlepší aditivum - beze srandy, auto mělo nejmenší spotřebu (pod 5 litrů), dalo se krásně podtáčet, nádherně kultivovanej a tichej chod.
Všechno výše uvedené je pro motor 1,9 TD co se dával do 440.
Teď s 2,5 Tdi přidávám VIF. Když jsem půjčoval auto tátovi, bral Lukoil bez aditiv a spotřeba byla o 0,3l větší než s aditivama.
S aditivem v 1,9 TD mám pouze kladné zkušenosti, ve 2,5 Tdi mám menší spotřebu (5,2 - 6,7 podle toho, zda jezdim město a nebo dálnice, víc jsem měl pouze když jsem stěhoval kamarády a na střeše jsem vezl dvě postele a skříň), líp jede ale víc kouří.
Dlouhou dobu jsem jezdil na rostlinej olej (byl hodně levnej a pak jsem ho měl i zadarmo), což bylo to nejlepší aditivum - beze srandy, auto mělo nejmenší spotřebu (pod 5 litrů), dalo se krásně podtáčet, nádherně kultivovanej a tichej chod.
Všechno výše uvedené je pro motor 1,9 TD co se dával do 440.
Teď s 2,5 Tdi přidávám VIF. Když jsem půjčoval auto tátovi, bral Lukoil bez aditiv a spotřeba byla o 0,3l větší než s aditivama.
S aditivem v 1,9 TD mám pouze kladné zkušenosti, ve 2,5 Tdi mám menší spotřebu (5,2 - 6,7 podle toho, zda jezdim město a nebo dálnice, víc jsem měl pouze když jsem stěhoval kamarády a na střeše jsem vezl dvě postele a skříň), líp jede ale víc kouří.
_________________
Bylo: bílá 440 1,9 TD
Je: modrá V70 I 2,5 TDI
Bylo: bílá 440 1,9 TD
Je: modrá V70 I 2,5 TDI
-
Offline
- Příspěvky: 928
- Registrován: 21 roků 1 měsíc
- Bydliště: Praha
Aditiva do nafty
Zeb píše:Přidávám a vždy jsem přidával. Nejdříve Castol, jehož jediná výhoda bylo výborné aplikační balení, jinak na 440 TD nemělo žádný význam. Další jsem zkoušel STP, po první a druhé lahvičce se zlepšil chod motoru, zimní startování, klesla spotřeba o cca 0,3l/100km. Používal jsem ho v zimně, ale díky vysoké ceně (asi 150 Kč za balení na 50l nafty) jsem přidával "ob nádrž" a spotřeba se držela, dobré starty v zimně taky. Pak jsem zkusil nějakou černou umělohmotnou plastovou pixlu o objemu 500ml, se žluto zelenou nálepkou, která po STP držela stav spotřeby. Po cestě z Chrvatska mě kamarád přemluvil, ať vezmu naftu támhle v tý vesnici, že tam má slevu. Tak jsem ušetřil 200 Kč na nádrži a spotřeba stoupla asi o litr a držela. Aditivum nepomáhalo (černá pixla), pomohlo až zase STP.
Dlouhou dobu jsem jezdil na rostlinej olej (byl hodně levnej a pak jsem ho měl i zadarmo), což bylo to nejlepší aditivum - beze srandy, auto mělo nejmenší spotřebu (pod 5 litrů), dalo se krásně podtáčet, nádherně kultivovanej a tichej chod.
Všechno výše uvedené je pro motor 1,9 TD co se dával do 440.
Teď s 2,5 Tdi přidávám VIF. Když jsem půjčoval auto tátovi, bral Lukoil bez aditiv a spotřeba byla o 0,3l větší než s aditivama.
S aditivem v 1,9 TD mám pouze kladné zkušenosti, ve 2,5 Tdi mám menší spotřebu (5,2 - 6,7 podle toho, zda jezdim město a nebo dálnice, víc jsem měl pouze když jsem stěhoval kamarády a na střeše jsem vezl dvě postele a skříň), líp jede ale víc kouří.
Pak ještě 120kw D5 po tom co jí dráždim 14 dní (asi 1800 km) tak s VIF aditivem dálnice 120km/h tempomat a asi 15% město spotřeba 5,2 l/100km. Bez aditiva nezkoušeno.
_________________
Bylo: bílá 440 1,9 TD
Je: modrá V70 I 2,5 TDI
Bylo: bílá 440 1,9 TD
Je: modrá V70 I 2,5 TDI
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9925
- Registrován: 16 roků 7 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 D5 151kw 2011
Aditiva do nafty
a ted otázka, tankovat např. u Benziny normální naftu a lejt tam aditivum nebo rovnou tankovat verva diesel a nelejt tam nic a nebo dokonce ještě dolejvat aditivum?
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
-
Offline
- Příspěvky: 119
- Registrován: 17 roků 7 měsíců
- Vůz: V70 D5 04´ černá
- Bydliště: Náchodsko
Aditiva do nafty
Přidával jsem aditivum do V40 1,9 Td a přidávám i teď. Normálně beru Diesel Extra u Shell. Jsem toho názoru, že aditivum v poměru 1:1000 (při dotankování cca 50 l je to asi "poldeci") nemůže uškodit ani snad vadit. Výhodou by mělo být snad čistění vstřiků. Jelikož jsem neměl problémy před tím ani teď budu klidně přidávat dále.
_________________
Valič V 70 D5 2004, černá, momentum, automat, xenony,
byla V 40 1,9 TD 66 kW, 1997
předtím Mazda 626 2,0 i
Valič V 70 D5 2004, černá, momentum, automat, xenony,
byla V 40 1,9 TD 66 kW, 1997
předtím Mazda 626 2,0 i
-
Offline
- Příspěvky: 260
- Registrován: 17 roků 3 měsíce
- Bydliště: Kostelec
Aditiva do nafty
Uškodit určitě ne. Poměr ve kterém se přidávají aditiva u prémiových paliv je dokonce ještě větší. Navíc jde většinou o naftu ve které jsou teprve rozpuštěny účinné látky.
Jiná otázka je smysl a ekonomika.
Dle mého názru to může lehce prodloužit živostnost. Místo zázračných vodiček (byť s nálepkou renomovaných výrobců) však kupuji raději paliva aditivovaná přímo distributorem.
Zvýšení výkonu je blbost respektive v normálním provozu spíš neměřitelné. Například u auta se 150 HP mohu díky zvýšenéní cetanového čísla dosáhnout navýšení cca 1-4 HP. Otázka zní - má to smysl? Např. Ferrari používání aditiv a dokonce ani aditivovaných paliv vůbec nedoporučuje (zdroj z Maranella).
Jiná otázka je smysl a ekonomika.
Dle mého názru to může lehce prodloužit živostnost. Místo zázračných vodiček (byť s nálepkou renomovaných výrobců) však kupuji raději paliva aditivovaná přímo distributorem.
Zvýšení výkonu je blbost respektive v normálním provozu spíš neměřitelné. Například u auta se 150 HP mohu díky zvýšenéní cetanového čísla dosáhnout navýšení cca 1-4 HP. Otázka zní - má to smysl? Např. Ferrari používání aditiv a dokonce ani aditivovaných paliv vůbec nedoporučuje (zdroj z Maranella).
_________________
měl jsem: 740 2,4D
nyní: 940 2,0T bílá, V40 1.6 violet
měl jsem: 740 2,4D
nyní: 940 2,0T bílá, V40 1.6 violet
-
Offline
- Příspěvky: 276
- Registrován: 16 roků 8 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC90 D5 147kW 2011
- Bydliště: Praha, Č.B.
Aditiva do nafty
Já sosám V-power diesel a nic do toho lejt nebudu
U 6 let starýho auta to ani nemá smysl... jestli ten motor vydrží o 3 měsíce déle je úplně šumák. Mooožná bych to pochopil u fungl novýho fára za milion a víc, ale "zachraňovat" něco po předchozím majiteli...
Prostě věřim, že to aditivovaný je a nebudu to sichrovat dalším... to je jako když si někdo na ochrannou fólii nalepí ještě jednu ochrannou fólii, aby mu chránila tu první ochrannou fólii nebo když si kamarád koupil do kufru plastovou ochrannou vanu a ještě přes ní hodil deku, aby si jí neušpinil
hawk

U 6 let starýho auta to ani nemá smysl... jestli ten motor vydrží o 3 měsíce déle je úplně šumák. Mooožná bych to pochopil u fungl novýho fára za milion a víc, ale "zachraňovat" něco po předchozím majiteli...
Prostě věřim, že to aditivovaný je a nebudu to sichrovat dalším... to je jako když si někdo na ochrannou fólii nalepí ještě jednu ochrannou fólii, aby mu chránila tu první ochrannou fólii nebo když si kamarád koupil do kufru plastovou ochrannou vanu a ještě přes ní hodil deku, aby si jí neušpinil

_________________
XC90 I D5 , 147kW, 2011, D5244T18, AT, silver, černá kůže
bylo: V70 II D5, 120kW, 2002, D5244T, man., platinum green, béžový interiér, kůže, ALU Canaveral... pěkně ošvédovanej kočár!
XC90 I D5 , 147kW, 2011, D5244T18, AT, silver, černá kůže
bylo: V70 II D5, 120kW, 2002, D5244T, man., platinum green, béžový interiér, kůže, ALU Canaveral... pěkně ošvédovanej kočár!
-
Offline
- Příspěvky: 1176
- Registrován: 19 roků 3 měsíce
- Vůz: 745 D24T M46+OD 90'
- Bydliště: Praha 3
Aditiva do nafty
Jednou jsem koupil nějakou zimní zázračnou vodu, po který (podle ceny) nejspíš nafta tuhne až někde u -273C. Po přečtení složení na flašce, dávám (když hrozí nad ránem pod -10) 1-2l benzínu do plný nádrže - udělá to stejnou službu...
_________________
V70 B5254T AW50 98'
VW Polo 2002 1.2 HTP Poloauto s půlkou motoru...
bylo 745 D24T M46+OD 90'
V70 B5254T AW50 98'
VW Polo 2002 1.2 HTP Poloauto s půlkou motoru...
bylo 745 D24T M46+OD 90'
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9925
- Registrován: 16 roků 7 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 D5 151kw 2011
Aditiva do nafty
jedu už asi desátou nádrž na Verva Diesel a ted jsem prvně nalil dvě víčka VIF aditiv. Musím říct, že jsem spokojenej. Auto táhne lépe od spodu a je hodně tiché. Budu pokračovat.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
-
Offline
- Příspěvky: 1301
- Registrován: 18 roků 6 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: V70 III D3 AT '12
Aditiva do nafty
Aditivuju naftu už moc let,vlastně ani nevím,jak to bez aditiv jede.Dávám to tam,protože jsem měl možnost vidět,co všechno se dá nataknkovat i u značkových pump.Další věc je životnost trysek,v červnu jsem je nechal preventivne zkontrolovat a bylo řečeno,že jsou ve skvělém stavu a vydrží mi ještě hodně dlouho(310000km).Používal jsem aditiva Fusch,VIF,Castrol a protože naposled nic jinýho neměli tak Wins.
Taky mírné přeaditivování paliv je spíš doporučeno-www.oleje.cz
Taky mírné přeaditivování paliv je spíš doporučeno-www.oleje.cz
_________________
V70III D3 aut. 2012
bylo 760 GLE 2.4 TD 1986,V70I 2.4 Tdi 1999, V70II 2.5TDI 01 man.
V70III D3 aut. 2012
bylo 760 GLE 2.4 TD 1986,V70I 2.4 Tdi 1999, V70II 2.5TDI 01 man.
-
Offline
- Příspěvky: 276
- Registrován: 16 roků 8 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC90 D5 147kW 2011
- Bydliště: Praha, Č.B.
Aditiva do nafty
no tak jsem na váš popud objednal letní i zimní VIF a uvidim, jakej bude rozdíl... 
Tankuju Shell V-power diesel

Tankuju Shell V-power diesel
_________________
XC90 I D5 , 147kW, 2011, D5244T18, AT, silver, černá kůže
bylo: V70 II D5, 120kW, 2002, D5244T, man., platinum green, béžový interiér, kůže, ALU Canaveral... pěkně ošvédovanej kočár!
XC90 I D5 , 147kW, 2011, D5244T18, AT, silver, černá kůže
bylo: V70 II D5, 120kW, 2002, D5244T, man., platinum green, béžový interiér, kůže, ALU Canaveral... pěkně ošvédovanej kočár!
-
Offline
- Příspěvky: 536
- Registrován: 16 roků 7 měsíců
- Bydliště: Kolín
- Vůz: Audi A4 (B8) Avant, 2.0TDI (105kw), r.v.
- Bydliště: Kolín
Aditiva do nafty
Z Vifem urco neprohloupis,jen do toholookass_V70 píše:no tak jsem na váš popud objednal letní i zimní VIF a uvidim, jakej bude rozdíl...
Tankuju Shell V-power diesel



_________________
Audi A4 (B8) Avant, 2.0TDI (105kw), r.v. 2011 r.v.2005,Kinetic
Pavluňova galerka :-)
Audi A4 (B8) Avant, 2.0TDI (105kw), r.v. 2011 r.v.2005,Kinetic
Pavluňova galerka :-)
-
Offline
- Příspěvky: 4
- Registrován: 15 roků 9 měsíců
- Bydliště: Zlínský kraj
- Vůz: XC 90 D5
Aditiva do nafty
Já jsem také dříve do nafty nic nepřidával, ale po konzultaci s majitelem servisu, který má rovněž diesel, jsem začal, podle něj, přidávat Super diesel aditiv, jak zimní tak letní. Mám důvěru v onoho majitele, který tvrdí, že rozhodně jsou u auta vstřiky čisté a snad má i menší spotřebu (tedy to auto).
Nemůžu však konstatovat, že bych zaznamenal nějaký rozdíl ve spotřebě nebo v jízdních vlastnostech. V Itálii a v Rakousku jsem při tankování nic nepřidával a zdálo se mně, že spotřeba je mírně nižší - zvláště na rakouskou ÖMV. Ale to může být subjektivní pocit i když kamarád tvrdí, že rakouská a německá nafta je trochu jiná. Podle mých informací kromě Avanti a Slovnaftu, všichni ostatní (Aral, ÖMV, Agip, Shell apod.) berou PHM v Kralupech a pak přimíchávají vlastní komponenty. A někteří majitelé a nájemci benzínek to pak ještě vylepšují - viz mlhavé informace z ČOI.
Nemůžu však konstatovat, že bych zaznamenal nějaký rozdíl ve spotřebě nebo v jízdních vlastnostech. V Itálii a v Rakousku jsem při tankování nic nepřidával a zdálo se mně, že spotřeba je mírně nižší - zvláště na rakouskou ÖMV. Ale to může být subjektivní pocit i když kamarád tvrdí, že rakouská a německá nafta je trochu jiná. Podle mých informací kromě Avanti a Slovnaftu, všichni ostatní (Aral, ÖMV, Agip, Shell apod.) berou PHM v Kralupech a pak přimíchávají vlastní komponenty. A někteří majitelé a nájemci benzínek to pak ještě vylepšují - viz mlhavé informace z ČOI.

_________________
XC 90 D5
byla V70 D4 CHIP HEICO
XC 90 D5
byla V70 D4 CHIP HEICO
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé