850 urvaná palubka

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
wickey
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 3745
Registrován: 19 roků 7 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

#1 850 urvaná palubka

Příspěvek od wickey »

tak resim posledni dobou problem.

zacala se mi klepat palubka. tim mam na mysli komplet cela..
po sundani jsem zjistil, ze ze ctyr plastovych drzaku, ktere drzi palubku na miste skrz srouby spod torpeda, jsou 3 ulamane.

Opravu jsem zatim provedl zatavenim umelou hmotou do puvodniho tvaru, ale ani ne po 2000 km po tech nasich tankodromech (+ tvrdsi podvozek erka + 17ky slupky) se mi zda, ze jeden je opet urvanej..

Co se s tim da delat? Mam pocit, ze palubka jest nerozoberatelna, tudiz nejspis neni mozne vymenit jen cast s drzakmi za jinou. Koupit celou palubku z erka je nemozne..

ma nekdo nejaky kloudny napad na vyreseni moji nemile situace?

predem dekuji za rady.
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD

doktor
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 3226
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Bydliště: Slaný, okr. Kladno
Vůz: SAAB 9-5 AERO 04, V70II R 04, C70 T5 98

#2 850 urvaná palubka

Příspěvek od doktor »

otázka je, jestli pevnost té natavené hmoty postačuje.

Já měl na V70 ulomené všechny až na jeden, oprava byla zarovnáním a nanitovaním nových pevnějších úchytů. Zatím drží.
_________________
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE

Bobika
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 332
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Bydliště: Strakonice

#3 850 urvaná palubka

Příspěvek od Bobika »

To Wickey : nezoufej, zde platí heslo "zlatý český ručičky" Loni jsem řešil obdobný problém. Řešení je velmi jednoduché, jak nastínil "doktor". Sundej palubku a ulámané plastové držáky nahraď kovovýma. Já jsem je vyrobil z 1,5 mm pozink plechu a každý nový držák jsem nanýtoval 4 nýty do palubní desky. Mě naštěstí zůstaly bočnice původních plastových držáků, takže jeden nýt jsem dal do původní bočnice a druhý do zadní části palubky. Pak jsem kovové držáky oblepil tenkou samolepící molitanovou páskou (aby to někde neklepalo) a od té doby mám pokoj. Drží to jak židovská víra. Je to práce na celou sobotu nebo neděli, protože než se vyrobí ty kovové držáky, tak je to hodně hraní. ale problém to vyřeší na 100%. Bohužel nemám z této opravy fotky, protože jsem to dělal těsně před dovolenou a hodně jsem pospíchal. Oprava bude úspěšná i v případě, že se původní držák vytrhnul z palubky. Akorát to bude asi trochu míň držet, protože by se to muselo nanýtovat jen do zadní části palubky a držáky jsou namáhány na tah. Tady bych udělal dotykovou plochu nového kovového držáku větší a nanýtoval bych to cca 3 nýty na každé straně, aby byla namáhána větší plocha zadní části palubky a víc to drželo. Tím, že je zadní část palubky různě zakřivená, tak by se ta styčná plocha nového držáku taky musela naohybat. Ale nic neřešitelného.
PS - nýtovací kleště jsou podmínkou !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
_________________
Bobika
BYLO - Volvo 850 T5R "Pampeliška", 1995, 2.3 l, B5234T5, M56, 300 PS, 262 000 km, NEW turbo Mišivbuši

koch
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1553
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: Opava (Oščadnica, SK)
Vůz: Volvo S60 2.4T

#4 850 urvaná palubka

Příspěvek od koch »

osobne mam pri podobnych zalezitostech dobrou zkusenost i se silikonem... vse co jdes prinytovat jeste podsilikonuj a kdyz prinytujes, jeste presilikonuj... nepujde to videt tak co...
jinak silikon a stavebni sitka (takova ta na ytong) je taky skvela kombinace... podlepil jsem tim zenske praskly naraznik a slepil poklici a drzi to jak das uz nekolik let...

doktor
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 3226
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Bydliště: Slaný, okr. Kladno
Vůz: SAAB 9-5 AERO 04, V70II R 04, C70 T5 98

#5 850 urvaná palubka

Příspěvek od doktor »

až to budeš dělat, tak to nezapomeň nafotit pro další generace.
_________________
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE

Bobika
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 332
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Bydliště: Strakonice

#6 850 urvaná palubka

Příspěvek od Bobika »

Já mám lepší zkušenosti s polyuretanovým tmelem než se silikonem. Rozhodně víc drží.
_________________
Bobika
BYLO - Volvo 850 T5R "Pampeliška", 1995, 2.3 l, B5234T5, M56, 300 PS, 262 000 km, NEW turbo Mišivbuši

doktor
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 3226
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Bydliště: Slaný, okr. Kladno
Vůz: SAAB 9-5 AERO 04, V70II R 04, C70 T5 98

#7 850 urvaná palubka

Příspěvek od doktor »

Bobika píše:Já mám lepší zkušenosti s polyuretanovým tmelem než se silikonem. Rozhodně víc drží.
silikony náhodou držej dobře ... :D
_________________
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE

Bobika
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 332
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Bydliště: Strakonice

#8 850 urvaná palubka

Příspěvek od Bobika »

Hele Doktore, ty taky nemáš zrovna co napráci, viď. :ROFL: :ROFL: :ROFL:
_________________
Bobika
BYLO - Volvo 850 T5R "Pampeliška", 1995, 2.3 l, B5234T5, M56, 300 PS, 262 000 km, NEW turbo Mišivbuši

wickey
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 3745
Registrován: 19 roků 7 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

#9 850 urvaná palubka

Příspěvek od wickey »

njn, vyroba kovovych "konzol" byla moje moznost c. 2, kdyz tohle nepujde. Na pohled to vypadalo OK, ale nejspis to drzet poradne nebude. No nic, jakmile bude trochu vice casu, zkusim to taky tak.

jeste dotazek - ty kovove plisky, ktere vytvareji zavitnici pro srouby jste tam na ty plisky jen nasunuli nebo?
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD

Bobika
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 332
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Bydliště: Strakonice

#10 850 urvaná palubka

Příspěvek od Bobika »

Jo, jo. Kovové plíšky jsem nasunul na ty plechy, ale před tím jsem ten oblepil tou samolepící molitanovou páskou a myslím, že jsem tam ještě dával plíšek, abych docílil stejné tloušťky jako u plastových držáků. Díry v nových plechových držácích jsem vyvrtal větší díry než jsou v těch sponách, takže ty kovové spony plní stejnou funkci jako u plastových držáků.
_________________
Bobika
BYLO - Volvo 850 T5R "Pampeliška", 1995, 2.3 l, B5234T5, M56, 300 PS, 262 000 km, NEW turbo Mišivbuši

Zeb
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 885
Registrován: 20 roků
Bydliště: Praha

#11 850 urvaná palubka

Příspěvek od Zeb »

doktor píše:otázka je, jestli pevnost té natavené hmoty postačuje.

Já měl na V70 ulomené všechny až na jeden, oprava byla zarovnáním a nanitovaním nových pevnějších úchytů. Zatím drží.
Doktore, prosim Tě, jak se dá sundat celá palubka? Dokázal jsem sundat jenom ten měkkej vršek, ale co se ukrývalo po nim jsem ven nedostal. Mám to utržený úplně celý, rachtá to jako ďas, zaplať Pánbůh za rádio :(
_________________
Bylo: bílá 440 1,9 TD
Je: modrá V70 I 2,5 TDI

doktor
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 3226
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Bydliště: Slaný, okr. Kladno
Vůz: SAAB 9-5 AERO 04, V70II R 04, C70 T5 98

#12 850 urvaná palubka

Příspěvek od doktor »

Zeb píše: Doktore, prosim Tě, jak se dá sundat celá palubka? Dokázal jsem sundat jenom ten měkkej vršek, ale co se ukrývalo po nim jsem ven nedostal. Mám to utržený úplně celý, rachtá to jako ďas, zaplať Pánbůh za rádio :(
Prosím tě, já jsem to nedělal. Na mém autě to dělal můj dvorní mechanik :D , jenom vím, že je to práce na dýl a že je to pakárna a že se to musí sundat celý dohola. Spíš ti řekne bobika nebo wickey. Možná existuje i fotonávod, kde všude je to uchycený.
_________________
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE

wickey
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 3745
Registrován: 19 roků 7 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

#13 850 urvaná palubka

Příspěvek od wickey »

u 850 je palubka uchycena 4 srouby pod torpedem - musi dolu sterace, torpedo a motorek steracu, pak dolu na kazde stane pri nohach - pod krytem a uprostred za popelnikem - lepsi je se podivat do haynesu nebo poguglit nejakej ten fotonavod. Zaroven musis sundavat volant a ruzne jine veci kolem.


Mam jeste dotaz na bobiku - jak jsi prosimte nytoval, kdyz to neni dostupne z obou stran?
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD

Zeb
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 885
Registrován: 20 roků
Bydliště: Praha

#14 850 urvaná palubka

Příspěvek od Zeb »

wickey píše:u 850 je palubka uchycena 4 srouby pod torpedem - musi dolu sterace, torpedo a motorek steracu, pak dolu na kazde stane pri nohach - pod krytem a uprostred za popelnikem - lepsi je se podivat do haynesu nebo poguglit nejakej ten fotonavod. Zaroven musis sundavat volant a ruzne jine veci kolem.
Hymlhergot.... Na to asi prdim a dál budu mít nahlas rádio...
_________________
Bylo: bílá 440 1,9 TD
Je: modrá V70 I 2,5 TDI

Bobika
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 332
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Bydliště: Strakonice

#15 850 urvaná palubka

Příspěvek od Bobika »

wickey píše:u 850 je palubka uchycena 4 srouby pod torpedem - musi dolu sterace, torpedo a motorek steracu, pak dolu na kazde stane pri nohach - pod krytem a uprostred za popelnikem - lepsi je se podivat do haynesu nebo poguglit nejakej ten fotonavod. Zaroven musis sundavat volant a ruzne jine veci kolem.


Mam jeste dotaz na bobiku - jak jsi prosimte nytoval, kdyz to neni dostupne z obou stran?
Nějak to nechápu, "jak není dostupné z obou stran". Já to nýtoval po obou stranách každého držáku, nevidím v tom problém.
_________________
Bobika
BYLO - Volvo 850 T5R "Pampeliška", 1995, 2.3 l, B5234T5, M56, 300 PS, 262 000 km, NEW turbo Mišivbuši

wickey
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 3745
Registrován: 19 roků 7 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

#16 850 urvaná palubka

Příspěvek od wickey »

no dobra, ale co kdyz je drzak urvany u korenu? pak co? jedine me napada vytvarovat plisek do elka a nejako to tam nabastlit . pak si nytovani predstavuju jakoby scvaknuti plisku a spodni umele hmoty (v telese palubky) - a tam se neda dostat z obou stran..
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD

Bobika
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 332
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Bydliště: Strakonice

#17 850 urvaná palubka

Příspěvek od Bobika »

Tak jsem narychlo nakreslil. Nic na tom není a místo tam je. Doufám, že počítáš s tím, že musíš celou palubku sundat dolů. A pokud je to vyrvaný a zbyla tam díra, tak se to nanýtuje jenom na zadní část palubky.
Přílohy
obrázek palubky 02.JPG
obrázek palubky 02.JPG (14.97 KiB) Zobrazeno 339 x
obrázek držáku palubky.JPG
obrázek držáku palubky.JPG (21.06 KiB) Zobrazeno 339 x
_________________
Bobika
BYLO - Volvo 850 T5R "Pampeliška", 1995, 2.3 l, B5234T5, M56, 300 PS, 262 000 km, NEW turbo Mišivbuši

yoby
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Radní
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 3677
Registrován: 16 roků 10 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Participant x 1

#18 850 urvaná palubka

Příspěvek od yoby »

2Wickey: Na nýtování stačí mít přístup z jedný strany, proto Bobika psal že jsou třeba nýtovací kleště a trhací nýty
_________________
V70 2,4T B5244T3 AWD, r.v. 2001
V70 2,5T B5254T,r.v.12/1998
bylo: V40 1,8 B4184SM r.v.1999

Bobika
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 332
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Bydliště: Strakonice

#19 850 urvaná palubka

Příspěvek od Bobika »

yoby píše:2Wickey: Na nýtování stačí mít přístup z jedný strany, proto Bobika psal že jsou třeba nýtovací kleště a trhací nýty
Přesně tak. Předpokládám, že nýtovací kleště jsou dneska ve výbavě průměrného kutila. A trhací nýty stačí bohatě hliníkové !!!!!! Ocelové nýty by mohly zničit plast palubky, protože jsou moc tvrdé.
_________________
Bobika
BYLO - Volvo 850 T5R "Pampeliška", 1995, 2.3 l, B5234T5, M56, 300 PS, 262 000 km, NEW turbo Mišivbuši

wickey
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 3745
Registrován: 19 roků 7 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

#20 850 urvaná palubka

Příspěvek od wickey »

tohle jsem potreboval slyset - ve sve nebetycne podprumernosti a nevedomosti jsem si myslel, ze na nytovani je potrebny pristup z obou stran ;)
dik, uz je mi to jasne - clovek se uci porad.
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“