Dvouhmotový setrvačník, shrnutí.

Kulaté velké předokolky/AWD
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 287
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Vůz: S60 2.5T 04
Bydliště: Ostrava

#1 Dvouhmotový setrvačník, shrnutí.

Příspěvek od Makronis »

Je tady toho napsáno dost, nicméně dost a zároveň skoro nic. Pokud jsem tedy nehledal blbě :oops: I tak si myslím že to někdo ocení.
Setrvačník, jak již vypovídá název, se snaží svojí hmotou setrvávat v pohybu, aby pohlcoval nerovnoměrný chod motoru. Nerovnoměrný, protože mámě čtyři doby a pracovní je jen jedna. Čili standartně je to zjednodušeně jenom hmotné kolo na kterém je spojková lamela. Jenže někomu to je málo a tak tady máme setrvačník dvouhmotový, který má navíc takovou zajímavou vlastnost, že jeho konce se dokáží vůči sobě o pár desítek stupňů otočit (pro představu: motor stojí ale spojková lamela se může pootočit o těch pár stupňů). Můj názor je, že myšlenka je to výborná, funkční to je a technicky stupidně jednoduchá věc. Prostě místo jednoho kola máme kola dvě, která se mohou nezávisle pootočit o pár desítek stupňů díky pružinám, které nám tlumí chod, nepravidelnosti, a pravě tyto pružiny nám dělají tu vůli (chtělo by to nákres toho mechanismu uvnitř, ale to myslím není pro tento druh článku nutné). Tak proč sakra musí stát na moji S60 ( kterou ještě nemám) nový setrvačník 25000Kč??? Hold protože jsou vyráběny tak aby nešly rozebrat (aspon těch několik co jsem viděl). Je to jednoducha věc, ve které se mohou maximalně unavit pružiny nebo prasknout, většinou tam je jen kluzne ložisko ktere se nemůže vysypat. Samozřejmě že když vam praskne tělo, čili kotouč samotny tak papa. Myslim že by nebyl problem je vyrabět tak, aby bylo možno je rozebrat a opotřebovany dil vyměnit.
Ale, je zde záchrana v podobě sad, která se montuje místo dvouhmoťáku, je to normální setrvačník, lamela ložisko, přítlačňák, stojí to pár šupů a máte po starostech. Na volvo jsem nenašel (aspon jsem si nebyl jist jestli je to ono pač za 7000Kč je to jakesi levne) ale třeba na oktávku to vyšlo za 8500Kč celá sada! Navíc Volvo má výhodu v 5V motorech, které mají plynulejší chod.
Nechtěl jsem rozebírat šílené detaily a rýpat se v technických popisech, jenom doufám že si někdo udělá obrázek co to je, k čemu, kolik to stojí a ať i ví, že je zde i mnohem levnější náhrada která je plně funkční. Pokud uvážíte že melu kraviny a je to mimo mísu tak to klidně smažte, nerad bych někoho mystifikoval.
_________________
Volvo... automobily s duší.
S60 12/2003 2,5T B5254T2 M56 370kKm black and white.

Sibr
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1059
Registrován: 17 roků 3 měsíce
Bydliště: Slapy
Vůz: Volvo S60D5 a V70 AWD

#2 Dvouhmotový setrvačník, shrnutí.

Příspěvek od Sibr »

No a nebo ho také můžeš spálit :D
Jinak dá se pořídit i za 23k origo. Určo i levněji.
_________________
S60 D5, r.v.05, D5244T, V70AWD MY00, B5254T, ___ __ 5.0i, r.v. 99, S62, KoncernV10 BiTurbo, r.v.04, S60 D5, r.v.05, D5244T (Máti autí)
Bylo: 360 GL, 2.0i, r.v. 87, C70 T5, 2.3T, r.v. 02, coupe, B5234T3, 480 S, 2.0i, r.v.93 B20F, 855 T5, 2.3T, r.v.95 B5234Tx "Kouzelná krabička",
V40 T4, r.v.00(MY01!), B4204T5, 744Turbo IC, 2.3T, r.v. 89, B230FT, S80 D5, r.v. 04 D5244T, 855R , r.v. 96, B5204T, S70 2.5T, r.v. 97, 855TDI

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 287
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Vůz: S60 2.5T 04
Bydliště: Ostrava

#3 Dvouhmotový setrvačník, shrnutí.

Příspěvek od Makronis »

Spálit taky, kalíme, kalíme a dokalili jsme :green: Kouknul jsem i na nějake zahranični servery a na volvo to bylo vcelku drahé, viděl jsem okolo 750juro, na jine vozy třeba jen za 550juro. Ale i 20k je dost nepoměr vůči náhradě 8k nebo klidně i za 10k.
_________________
Volvo... automobily s duší.
S60 12/2003 2,5T B5254T2 M56 370kKm black and white.

Lukaso
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1663
Registrován: 16 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: S60
Bydliště: Praha

#4 Dvouhmotový setrvačník, shrnutí.

Příspěvek od Lukaso »

Sice to je dost, ale proč tam dávat něco co tam nepatří...:)
_________________
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 287
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Vůz: S60 2.5T 04
Bydliště: Ostrava

#5 Dvouhmotový setrvačník, shrnutí.

Příspěvek od Makronis »

Nevím jestli rozumím, ale tím "nepatří" mylíš ty náhrady? Výrobci je vyrábějí protože zjistili že přínos vzhledem k ceně takový není a tak se vrátili ke starému způsobu. Ty náhradní sady ne že nepatří, ale je to prostě klasický jednohmotový setrvačník a akorát je vylepšená lamela, toť celé. Normálně se to montuje bez úprav, není to žádný bastl nebo něco co tam nepatří. Je to jen levnější možnost bez vlivu na funkčnost :) .
_________________
Volvo... automobily s duší.
S60 12/2003 2,5T B5254T2 M56 370kKm black and white.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1281
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Tábor
Vůz: V60

#6 Dvouhmotový setrvačník, shrnutí.

Příspěvek od Dural8 »

Vliv na funkčnost to mít musí ne? Jinak by se nedělal dvouhmoťák vůbec...že je to v podobě komfortu a přenosu vibrací, to je věc druhá, nicméně u Volva asi očekávaná. I když ono asi i u nejnabušenějšího Passata v chrochtu...;-)
Ale jasně, neříkám že to nejde :oops:
_________________
V60 D4

Lukaso
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1663
Registrován: 16 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: S60
Bydliště: Praha

#7 Dvouhmotový setrvačník, shrnutí.

Příspěvek od Lukaso »

Pokud tam je z výroby dvouhomotový a ty tam chceš dát jednohmotový tak z logiky věci je to něco co tam nepatří...:) asi tak jsem to myslel :) Bastl to asi bude, jsou tu i tací kteří tomu opravdu rozumí a tvrdí, že dvouhmotový setrvačník je nesmysl, já si ale myslím že páni z Volva přeci jen vědí co dělají. Jelikož slouží k tomu aby vyrovnával rázy od kliky, předpokládám že se zvýší vibrace a celkově se sníží "sametovost" chodu kterou D5 na to že to je diesel opravdu má. Další diskutabilní věc je že když celé toto zařízení počítali tak jistě ostatní komponenty navrhnuli S dvouhmoťákem, takže otázka je co může odejít, nebo se o to víc opotřebit pokud tam nebude. U staršího auta co má něco nalítáno je to věc k zamyšlení :)
_________________
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024

Lukaso
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1663
Registrován: 16 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: S60
Bydliště: Praha

#8 Dvouhmotový setrvačník, shrnutí.

Příspěvek od Lukaso »

Ale abychom se vrátili od tlachání zpět k řešení problému. Jednohmotový setrvačník je stručně řečeno kus železa co rotuje...koupit si za 7000 kus železa se mi teda fakt nezdá moc levný...krom toho, pokud najdeš firmu ( a oni jsou ) tak ti ten dvouhmoťák provaří a vyváží a tím máš jednohmotový. Myslím že by ses tak do 2000 kč vešel. Pak se tu nabízí ještě jedna možnost co mě teď napadla. Brácha říkal, že teď snad koupil D5 na díly a má najeto 90tkm, nevím jestli těch setrváků není víc ale myslím že ne, a věřím že by ti ho v rozmezí 5 až 8 tisíc prodal...Ale cenu nevím, kontakt je kdyžtak v kontaktech, autodíly stránčice. Neříkám to tu abych mu dělal reklamu ale když jsem ho sháněl já tak ho jednak vůbec neměli a říkali že kdyby jo tak 10k a pak jsem narazil na jednoho ten mi ho nabízel za 8k ale z auta které mělo najeto 240tkm...(možná se doba změnila nevím ) takže to spíš říkám jako pomoc a upřímě řečeno je to cesta kterou bych šel já...
_________________
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 287
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Vůz: S60 2.5T 04
Bydliště: Ostrava

#9 Dvouhmotový setrvačník, shrnutí.

Příspěvek od Makronis »

Věřím, že vliv na funkčnost to fakt nemá, jedině co se týče komfortu (vibrace, řazení...), ale když automat jezdí s klasickým setrvačníkem a manuál už má dvouhmotu tak předpokládám, že automobilu to neuškodí, asi jen pocítíme snížení komfortu při řazení. Ale, jsou to jen teoretické dohady 8)
Samozřejmě, dokud se to nevyzkouší, nebudeme vědět. Já osobně bych do toho šel a prubnul to (samo že starší auto). Jinak, ta cena 8000 je za sadu i se spojkou, ne jen setrvák. Čas ukáže.
Víš o někom kdo je schopen udělat opravu dvouhmoťáku? Ja pravěže nikoho nenašel a proto jsem to tak moc řešil. Jestli o někom víš tak myslím, že bybylo dobé i por ostatní dát kontakt. Jak píšeš, je to jen o tom ten setrvák rozdělat, zase svařit a vyvážit. Zkusím pohledat a když něco najdu, hodím to sem.
_________________
Volvo... automobily s duší.
S60 12/2003 2,5T B5254T2 M56 370kKm black and white.

Lukaso
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1663
Registrován: 16 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: S60
Bydliště: Praha

#10 Dvouhmotový setrvačník, shrnutí.

Příspěvek od Lukaso »

Makronis píše:Věřím, že vliv na funkčnost to fakt nemá, jedině co se týče komfortu (vibrace, řazení...), ale když automat jezdí s klasickým setrvačníkem a manuál už má dvouhmotu tak předpokládám, že automobilu to neuškodí,
Automat nemá žádný setrvačník, automat má měnič momentu...hele kdo chce kam pomozme mu tam :wink:
_________________
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024

hajnej
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 9872
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#11 Dvouhmotový setrvačník, shrnutí.

Příspěvek od hajnej »

já bych to teda do mýho auta nedal
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 287
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Vůz: S60 2.5T 04
Bydliště: Ostrava

#12 Dvouhmotový setrvačník, shrnutí.

Příspěvek od Makronis »

Tak to jsem netušilk že mají jen ten hydrodynamický měnič :oops:

Ale celkem sranda, na jednu stranu plno lidí nadává jak je to drahé, ale když výrobci začnou vyrábět jiné technické řešení tak se toho zase všichni štítí :crazy:
To pak nemá smysl debatovat a ať si každý koupí origo a nepláče. Jsem z toho trošku zmatený :sorry:
Každopádně sem ještě hodím několik odkazů pro informace.
_________________
Volvo... automobily s duší.
S60 12/2003 2,5T B5254T2 M56 370kKm black and white.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 287
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Vůz: S60 2.5T 04
Bydliště: Ostrava

#13 Dvouhmotový setrvačník, shrnutí.

Příspěvek od Makronis »

Tady pár dobrých odkazů s věcmi okolo dvouhmoťáku.

info:
http://www.autokelly.cz/cz/informace/technicke-informace/jak-utlumit-vibrace-a-hluk-spojene-s-vyssim-vykonem-motoru/c422
infos s pěknym videem a popisem náhrady za dvouhmotu:
https://www.mjauto.cz/html/dvouhmotovy_setrvacnik.html
parádní PDF dokument s rozebraným dvouhmoťákem do mrtě:
http://www.elit.cz/download.aspx?dontparse=true&FileID=33

A to je vše přátelé... tádydádydáá :green:
_________________
Volvo... automobily s duší.
S60 12/2003 2,5T B5254T2 M56 370kKm black and white.

selap
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1323
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 III D3 AT '12

#14 Dvouhmotový setrvačník, shrnutí.

Příspěvek od selap »

Já bych to tak neodsuzoval,u náhrady se pružiny víceméně přesunou ze setrváku do lamely,třeba to není 100%,ale fungovat to určitě bude taky dobře.Navíc 5ti válce jsou na tom slušně už koncepčně.
_________________
V70III D3 aut. 2012
bylo 760 GLE 2.4 TD 1986,V70I 2.4 Tdi 1999, V70II 2.5TDI 01 man.

kout.jk

#15 Dvouhmotový setrvačník, shrnutí.

Příspěvek od kout.jk »

když vynecháme ortodoxní volvaře, co jedou pouze v komplet originálně řešenym autě a v ničem jinym- je tu někdo, kdo ví, jestli jde a popř. z čeho jinýho to předělat na jednohmotu s odpruženou lamelou? Čeká mě výměna úplně komplet spojky a příčí se mi tam dávat něco tak drahýho s tak malou životnotí

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 4156
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

#16 Dvouhmotový setrvačník, shrnutí.

Příspěvek od dali »

kout.jk píše:když vynecháme ortodoxní volvaře, co jedou pouze v komplet originálně řešenym autě a v ničem jinym- je tu někdo, kdo ví, jestli jde a popř. z čeho jinýho to předělat na jednohmotu s odpruženou lamelou? Čeká mě výměna úplně komplet spojky a příčí se mi tam dávat něco tak drahýho s tak malou životnotí
Řada 850 kromě awd a tdi používala u stejných motorů a převodovek jako se montovaly později do S/C/V70 jednohmotu + odpruženou lamelu. Nejsilnější varianta byla na 850R a používá 240 lamelu. Nejjednodušší řešení bude vzít setrvák a spojkovou sadu z nejpodobnějšího modelu, takže 850 2,5 10V. Takže kecy, že to tam nepatří, když to samotný Volvo montovalo mi připadaj poněkud lichý. Rozdíl oproti dvouhmotě je znát, záběr spojky je kousavější, ale je to jen a jen o zvyku. Ani při bezprostředním přesednutí z V70 do 850 mi nedělá problém okamžitě plynule řadit.

wickey
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 3745
Registrován: 19 roků 7 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

#17 Dvouhmotový setrvačník, shrnutí.

Příspěvek od wickey »

gratulace k 3000 dali :)
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD

hajnej
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 9872
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#18 Dvouhmotový setrvačník, shrnutí.

Příspěvek od hajnej »

nojo. lámeš rekordy. jen tak dál :good:
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

hajnej
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 9872
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#19 Dvouhmotový setrvačník, shrnutí.

Příspěvek od hajnej »

nominuju Tě na dalšího moderátora
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 4156
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

#20 Dvouhmotový setrvačník, shrnutí.

Příspěvek od dali »

wickey píše:gratulace k 3000 dali :)
Díky :wink:
hayney píše:nominuju Tě na dalšího moderátora
Vážím si toho, ale nejsem si jistej jestli k tomu mám osobnostní předpoklady :crazy: . Bojím se totiž, že by mi nově nabytá moc mohla stoupnout do hlavy :green:

kout.jk

#21 Dvouhmotový setrvačník, shrnutí.

Příspěvek od kout.jk »

dali píše:
kout.jk píše:když vynecháme ortodoxní volvaře, co jedou pouze v komplet originálně řešenym autě a v ničem jinym- je tu někdo, kdo ví, jestli jde a popř. z čeho jinýho to předělat na jednohmotu s odpruženou lamelou? Čeká mě výměna úplně komplet spojky a příčí se mi tam dávat něco tak drahýho s tak malou životnotí
Řada 850 kromě awd a tdi používala u stejných motorů a převodovek jako se montovaly později do S/C/V70 jednohmotu + odpruženou lamelu. Nejsilnější varianta byla na 850R a používá 240 lamelu. Nejjednodušší řešení bude vzít setrvák a spojkovou sadu z nejpodobnějšího modelu, takže 850 2,5 10V. Takže kecy, že to tam nepatří, když to samotný Volvo montovalo mi připadaj poněkud lichý. Rozdíl oproti dvouhmotě je znát, záběr spojky je kousavější, ale je to jen a jen o zvyku. Ani při bezprostředním přesednutí z V70 do 850 mi nedělá problém okamžitě plynule řadit.

děkuji, to jsem potřeboval vědět. tím kousavym záběrem se vypořádám - bude to jako u jiných aut akorát výměna spojky nebude stát zbytečně moc a navíc to bude asi něco jinýho, než rázy od dvojhmoty před smrtí..

GDPR_user

#22 Dvouhmotový setrvačník, shrnutí.

Příspěvek od GDPR_user »

Dvouhmotový setrvačník se začal vyrábět,aby se minimalizovaly vibrace ,ale dle mého názoru byl hlavní důvod získat další možnost jak ze zákazníka vytáhnout peníze.
Na devítce jsem měl jak dvouhmotu,tak klasiku a rozdíl znát není.
Osobně bych ale volil duralový setrvačník. :Yahoo!: :Yahoo!:

kout.jk

#23 Dvouhmotový setrvačník, shrnutí.

Příspěvek od kout.jk »

tak první kusy V70 maj jednohmotový setrvačník :D Vůli mám jenom v odpružené lamele, což je finančně úplně někde jinde, než dvouhmoťák - ony ty obstarožní (jak se tu někdo k mojemu volvu vyjádřil)auta maj něco do sebe 8)

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 287
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Vůz: S60 2.5T 04
Bydliště: Ostrava

#24 Dvouhmotový setrvačník, shrnutí.

Příspěvek od Makronis »

Mi se ta svině dvouhmotová ozývá :bad: , a jelikož to jde nejvíce poznat na nízkých stupních a já trajdám po městě, tak mě to trošken vytáčí =@ . Pak pude do pryč, hodí se jednohmota, odpružená lamela a tradá :green:
_________________
Volvo... automobily s duší.
S60 12/2003 2,5T B5254T2 M56 370kKm black and white.

jou81
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1038
Registrován: 16 roků
Bydliště: Brno / Hradec Králové
Vůz: XC90 MY17 Inscription

#25 Dvouhmotový setrvačník, shrnutí.

Příspěvek od jou81 »

Nahrazovat dvouhmotu jednohmotou je podle mě pěkný nesmysl, vzhledem k nákladům na práci, kdy výsledek nemusí být podle představ, bych se do toho vůbec nepouštěl.

Já sem koupil dvouhmotu LUK novou na D5 za 6500 i s poštou z UK, v ČR mi ji nikdo nenabídnul pod 23tis. Ušetřil jsem tudíž 16,5 tis.

Na český ceny se vůbec nedívej, mrkni na zahraniční weby :good:
_________________
https://www.zidekmir.cz/ - Volvo diagnostika s úsměvem, v Brně zdarma :-)
Oprava přístrojovek a jiné elektroniky z S/V/XC s doživotní zárukou :-) tel. 602749614

S80 V8 Executive, XC90 2017 Inscription, ice white. S60R MY05. Byla S80 T6 200kw MY04, S60 D5 2002.
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „S60, V / XC70 II (-07), S80 (-06), XC90“