Jak se chovat k turbu?
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 9887
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
#1 Jak se chovat k turbu?
čau přátelé...
já, jakožto autoamatér a nemechanik se chci zeptat, jak se chovat k turbu a co pro něj můžu udělat, aby mě jen tak rychle neopustilo? Samozřejmě mám na mysli turbo na moji D5 ale určitě se to dá globalizovat.
Co vím, tak nechat vychladnout po zátěži....víc nevím nic
dík
já, jakožto autoamatér a nemechanik se chci zeptat, jak se chovat k turbu a co pro něj můžu udělat, aby mě jen tak rychle neopustilo? Samozřejmě mám na mysli turbo na moji D5 ale určitě se to dá globalizovat.
Co vím, tak nechat vychladnout po zátěži....víc nevím nic
dík
Naposledy upravil(a) hajnej dne 24 črc 2009 12:55, celkem upraveno 1 x.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Radní
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 3674
- Registrován: 16 roků 11 měsíců
- Bydliště: České Budějovice
- x 1
#2 Jak se chovat k turbu?
už zase jedno z věčných témat minuta hledání https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=4&t=15051&hilit=turbo%2C+chlazen%C3%AD
_________________
V70 2,4T B5244T3 AWD, r.v. 2001
V70 2,5T B5254T,r.v.12/1998
bylo: V40 1,8 B4184SM r.v.1999
V70 2,4T B5244T3 AWD, r.v. 2001
V70 2,5T B5254T,r.v.12/1998
bylo: V40 1,8 B4184SM r.v.1999
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 9887
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
#3 Jak se chovat k turbu?
o tom dochlazování vím...já měl spíš na mysli nějaký mazáníčko nebo čištění nebo já nevim co za čerta s tim udělat aby mi drželo
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Radní
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 3674
- Registrován: 16 roků 11 měsíců
- Bydliště: České Budějovice
- x 1
#4 Jak se chovat k turbu?
Každý večer přečíst na dobrou noc pohádku o hodném turbíčku
_________________
V70 2,4T B5244T3 AWD, r.v. 2001
V70 2,5T B5254T,r.v.12/1998
bylo: V40 1,8 B4184SM r.v.1999
V70 2,4T B5244T3 AWD, r.v. 2001
V70 2,5T B5254T,r.v.12/1998
bylo: V40 1,8 B4184SM r.v.1999
#5 Jak se chovat k turbu?
tak v první řadě bych řekl, že je to o motorovym oleji, lej tam to co tam patří jak udává výrobce (viskozita,specifikace) a za druhý při studenejch startech chvíli počkat než se olej dostane do všech koutů a pak při jízdě plynule zrychlovat - tak jezdim já. pokavad to pracuje tak jak má, tak to neřešim. víc nevim.
_________________
valícíse kamení
valícíse kamení
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 9887
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
#6 Jak se chovat k turbu?
yoby píše:Každý večer přečíst na dobrou noc pohádku o hodném turbíčku
k motoru se chovám slušně. takže doufám, že mi za to prokáže protislužbu a olej tam taky leju solidní
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 4151
- Registrován: 18 roků 4 měsíce
- Bydliště: R.I.P.
- Vůz: ---
- Bydliště: Jindřichův Hradec
#7 Jak se chovat k turbu?
2 hayney: v autě máš turbo s variabilní geometrií lopatek, takže další zásada je nejezdit klobouka s podtočeným motorem, jinak ti zatuhnou lopatky nebo jejich ovládání a bude ti to padat do nouzovýho režimu. Prostě když se motor ohřeje, tak se nebát to aspoň jednou za čas prošlápnout.....
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 9887
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
#8 Jak se chovat k turbu?
myslím, že tahle rada mě potěšila a můžu říct, že se tak často dějedali píše:2 hayney: v autě máš turbo s variabilní geometrií lopatek, takže další zásada je nejezdit klobouka s podtočeným motorem, jinak ti zatuhnou lopatky nebo jejich ovládání a bude ti to padat do nouzovýho režimu. Prostě když se motor ohřeje, tak se nebát to aspoň jednou za čas prošlápnout.....
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 9887
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
#9 Jak se chovat k turbu?
jak poznám, že mi začíná odcházet turbo? slyšel jsem, že se dá jaksi přetěsnit nebo co, aby třeba fungovalo jako za mlada. Budu rád za podobné poznatky....a případná repase turba???
díky
díky
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 286
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC90 D5 147kW 2011
- Bydliště: Praha, Č.B.
#10 Jak se chovat k turbu?
dali, podtočeným motorem je myšleno pod cca 2000?dali píše:2 hayney: v autě máš turbo s variabilní geometrií lopatek, takže další zásada je nejezdit klobouka s podtočeným motorem, jinak ti zatuhnou lopatky nebo jejich ovládání a bude ti to padat do nouzovýho režimu. Prostě když se motor ohřeje, tak se nebát to aspoň jednou za čas prošlápnout.....
_________________
XC90 I D5 , 147kW, 2011, D5244T18, AT, silver, černá kůže
bylo: V70 II D5, 120kW, 2002, D5244T, man., platinum green, béžový interiér, kůže, ALU Canaveral... pěkně ošvédovanej kočár!
XC90 I D5 , 147kW, 2011, D5244T18, AT, silver, černá kůže
bylo: V70 II D5, 120kW, 2002, D5244T, man., platinum green, béžový interiér, kůže, ALU Canaveral... pěkně ošvédovanej kočár!
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 4151
- Registrován: 18 roků 4 měsíce
- Bydliště: R.I.P.
- Vůz: ---
- Bydliště: Jindřichův Hradec
#11 Jak se chovat k turbu?
Nevím konkrétně u tvýho motoru - dost by ti měl napovědět graf průbehu výkonu a točivýho momentu.. Nejhorší případi jezdí tak, že turbo ani nezatáhne ...odhadem do 1500ot u tvýho motoru. Při 2000 už máš turbo roztočený, ale kvůli tý variabilní geometrii bych tomu určitě aspoň jednou za čas došláp přes 3000 a dál.... Spotřebě to určitě neprospěje, ale pořád menší zlo než řešit zatuhlý ovládání....lookass_V70 píše: dali, podtočeným motorem je myšleno pod cca 2000?
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 238
- Registrován: 15 roků 3 měsíce
- Vůz: S 60 D5244T 2,4l 05" black automat
- Bydliště: Handlová, Slovensko
#12 Jak se chovat k turbu?
Riešením je aut.prevodovka,ja neviem,čo je to podtočený motor.RJ mi nedovolí ani v manuálnom režime znížiť otáčky motora
pod únosnú mieru(napr. pri rýchlosti 40km/h tam päťku nedám).
Zase na druhú stranu je s automatom vyššia spotreba a ani servis prevodovky nie je lacný
pod únosnú mieru(napr. pri rýchlosti 40km/h tam päťku nedám).
Zase na druhú stranu je s automatom vyššia spotreba a ani servis prevodovky nie je lacný
_________________
S 60 D5 Move,D5244T,AW55-50/51SN, r.v 2005 Čierny
S60 2,4i Kinetic,B5244S,AW55-50/51SN, r.v.2005 Zlatý
galéria
S 60 D5 Move,D5244T,AW55-50/51SN, r.v 2005 Čierny
S60 2,4i Kinetic,B5244S,AW55-50/51SN, r.v.2005 Zlatý
galéria
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 5 Odpovědi
- 861 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od PINĎABC