geartronic S40

  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 88
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Zvolen, SK

#1 geartronic S40

Příspěvek od sonyque »

Zdravi pani. Tak ku nam do rodiny pribudla namiesto C3 S40, vid podpis. Konecne nejake poriadne auto. Ale mam dotaz ohladne geartronicu. Auto ma 240 tis. km so serviskou a co som hladal o geartronicu, tak som sa len docital ze dost odchadzal na s80 T6-kach, koli ulozeniu a vykonu. Mam obavu o automat, lebo to neni lacna zalezitost. Neviete nahodou kolko moze pri normalnom zachadzani vydrzat, priblizne. V moj prospech hra to, ze tato s40 chodila na dlhe trate po dialniciach do Holandska, takze tam automat buchol petku a isiel. Preto aj tolko kilometrov. Tak ma vlastne zaujma nejaka zovseobecnena zivotnost geartronicu a este jedna vec. Ked radim sekvencne, nehodi mi okamzite ten stupen, ako keby nejaku sekundu rozmyslal, neviem ci je to ok, kedze v novej trojke bmw, co som skusal, steptronic ci ako sa vola ich prevodovka radila sekvence okamzite. Ked stojim na D a pustim brzdu tak napriklad kamaratov petkovy bavorak sa rozbehne rychlejsie a s40 tak lezernejsie pomalsie, neviem ci je to ok, a ten geartronic je tak nastaveny, alebo ten horsi pripad ze pomalinky odchdza. Olej mame v plane menit v tom geartronicu, pretoze si dovolim zapochybovat ze bol meneny, aj ked bol servis v origo volve v ZV na SVK, ale tam tvrdia ze to je dozivotna napln, co je podla mna hlupost. Dakujem za kazdy prispevok.

edit: Lachtan, nieco som doplnil, ale neviem presne co si myslel, ked som tam uz vlastne auto vypisane mal, pridal som tam vykon, kilometre a bydlisko do profilu koli tomu servisu. Hadam sme sa pochopili 8)
Naposledy upravil(a) sonyque dne 13 dub 2009 22:49, celkem upraveno 1 x.
_________________
Volvo S60 T5 2001 manual, 250HP + LPG
Volvo S40 2.4i 2004 geartronic, 170HP
Volvo V50 1.6 HDI, 2007

Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 500
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Náměšť na Hané
Vůz: S60 2.4 LPG / V70 D4

#2 geartronic S40

Příspěvek od flaksy »

Ona obcas zavaha .. rozumnej ma lehkou prodlevu a ne ze cukne jak kobyla, ktere se nelibi hrebec priblizujici se zezadu ... (napr za studena v zime, nez se zahreje olej ... coz tak odhaduju), rozhodne by nemela vahat pri delsich cestach. Rozjezd by mel byt okamzity, aspon ja si teda musim davat bacha na plyn, pac jednicka je silene ostra a plyn pekelne citlivy :) Na D moc nejezdim, jen v kolonach. Radim sekvencne a myslim, ze teda radi rychleji nez 1 vterina. Rozhodne bych na tvem miste menil olej. Co jsem tak cetl na netu, tak puvodne se rikalo, ze napln je dozivotni, pak se stanovily nejake limity vymeny, setkal jsem se s tremi: 80k, 100k, 120k km, tak babo rad :) Ale na tvem miste bych rozhodne nechal prevodovku vyplachnout a vymenit olej.

Lehke vahani je 5st. geartronicum obecne vytykano, ale podle me nevahaji zas az tak hrozne, jak se i o novych ustrojich vyjadruji. Samozrejme s dvouspojkovymi automatickymi prevodovkami se rychlost zareni nemuze srovnavat.
_________________
Volvo S60 2.4 (B5244S2), LPG, MY01
Volvo V70 D4 (D4204T5), MY15

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 88
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Zvolen, SK

#3 geartronic S40

Příspěvek od sonyque »

Dakujem za odpoved, olej rozhodne chcem vymenit v automate, je jasne ze dozivotna napln je hlupost. Este otazka k tomu sekvencnemu radeniu. Pises ze menej ako sekundu, ale nieje to okamzite. Proste hodim dajme tomu dvojku ale nieje to okamzite preradenie. Tebe to preradi bezprostredne po potiahnuti paky dole alebo hore? Mne sa stihne vratit paka aj do povodnej polohy, kym to preradi a neviem ci to tak ma byt...
_________________
Volvo S60 T5 2001 manual, 250HP + LPG
Volvo S40 2.4i 2004 geartronic, 170HP
Volvo V50 1.6 HDI, 2007

Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 500
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Náměšť na Hané
Vůz: S60 2.4 LPG / V70 D4

#4 geartronic S40

Příspěvek od flaksy »

Ono zalezi, jak zrovna taky slapes na plyn. Pokud jedes na doraz tak tam treba necha rychlost o malinko dele, nez po pokynu paky preradi. Pri strednim plynu radi takrka okamzite. Ono geartronicum je vycitano obcasne vahani. To se tezko takto popisuje :(
Nicmene za standartnich podminek radi takrka okamzite pri pokynu pakou, rozhodne se nestava, ze paka je zpet v poloze mezi + a - a ty porad jedes napr na 3 misto na 4 ...
_________________
Volvo S60 2.4 (B5244S2), LPG, MY01
Volvo V70 D4 (D4204T5), MY15

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 88
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Zvolen, SK

#5 geartronic S40

Příspěvek od sonyque »

Zdravim, este mam jednu otazocku. Je na automate v poriadku, konkretne na tomto geartronicu v s40, ked stojim v prudkom kopci, drzim brzdu zaradim D, brzdu pustim a auto v tom kopci pomaly cuva? Alebo ked aj normalne idem na D a zastanem v prudkom kopci, ale skusal som to fakt v prudkom kopci a auto cuvalo na D. Nemal by automat stat na D za kazdych okolnosti nehladiac na to, aky kopec to je? Kamaratovo Bmw v tom istom kopci stalo na D.
_________________
Volvo S60 T5 2001 manual, 250HP + LPG
Volvo S40 2.4i 2004 geartronic, 170HP
Volvo V50 1.6 HDI, 2007

Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 500
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Náměšť na Hané
Vůz: S60 2.4 LPG / V70 D4

#6 geartronic S40

Příspěvek od flaksy »

Tak to jsem nezkousel ... ale podle me by mel stat. Na rovince musi pomalu jet dopredu, v mirnem kopci vim, ze stoji. Zadny 12% a vic jsem nezkousel :(

Podle me by klasicky automat (napr jako geartronic u s40, ci tiptronic u wv) mel stat. Jediny co jsem zazil, ze couva i v mirnem kopci je CVT od nissanu, vzhledem k odlisne konstrukci.
_________________
Volvo S60 2.4 (B5244S2), LPG, MY01
Volvo V70 D4 (D4204T5), MY15

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 88
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Zvolen, SK

#7 geartronic S40

Příspěvek od sonyque »

Dakujem za prispevok, a chcem ta poprosit, ked budes mat cestu cez nejaky prudky kopec, neskusil by si to? Predsa ma to moje volvo 240 tis. a ked citam o tom ze zivotnosot je okolo 200 tis. tak mam trocha obavy. V miernom kopceku stoji v prudkom kopci cuva na D.

Ak skusis, tak sem napis prosim Ta. Ja to tu budem priebezne kontrolovat.

Dakujem
_________________
Volvo S60 T5 2001 manual, 250HP + LPG
Volvo S40 2.4i 2004 geartronic, 170HP
Volvo V50 1.6 HDI, 2007

Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 500
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Náměšť na Hané
Vůz: S60 2.4 LPG / V70 D4

#8 geartronic S40

Příspěvek od flaksy »

Tak jsem to dnes zkousel. Vyjezd od baraku, hooodne prudkej, schvalne jsem zastavil u vrcholu, pod nim je nejprudsi misto. No ve stupnich to nedokazu definovat, ale normalni silnice takto prudke zdaleka nejsou :) No a neudrzi se, zacal couvat. Ja mam totiz dojem, ze on, aby neudusil motor, tak vyradi (totiz kdykoli, kdy to smeruje k podtoceni a nemas nohu na plynu, tak vyradi).
_________________
Volvo S60 2.4 (B5244S2), LPG, MY01
Volvo V70 D4 (D4204T5), MY15

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 88
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Zvolen, SK

#9 geartronic S40

Příspěvek od sonyque »

Dakujem za ochotu. Potesil si ma, asi je to u geartronicov normalne.
_________________
Volvo S60 T5 2001 manual, 250HP + LPG
Volvo S40 2.4i 2004 geartronic, 170HP
Volvo V50 1.6 HDI, 2007
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „C30 / S40 / V40 / V50“