Bohužial, situacia v dnešnej dobe je taka že predajcovia vedia tak dobre vyleštit ojazdene auta a skryt ich zavady že tažko niečo zistiš ihned pri kupe, takže nič ine ti neostava len trvat a trvat a trvat na tom, a mat to napisane jasne a stručne v zmluve že ako nahle sa objavi nejaka skryta zavada, auto okamžite vratiš predajcovi a predajca je povinny ti vratit celu sumu peniaze bez omeškania.
Dalšie finty čo rady použivaju:
- Veta: "Stav kilometrov na tachometri tolko a tolko" pravne neobstoji, nech je tam napisane "počet skutočnych ojazdenych kilometrov"!
- "Stav motora, prevodovky, spojky...atd.: zodpoveda veku "--> tiež zle, radšej "plno funkčne a bez zavad"
Všeobecne pri každom ojazdenom aute:
Na skušobnu jazdu nerozpravat sa ani nedovolit predajcovi hovorit ani puštat radio ani otvarat okna. nech je uplne ticho aby si počul motor, podvozok, prevodovku... rachot, buchot, hučanie, vrčanie, piskanie, klepanie....atd atd. riadenie rychlosti ma byt plynule, pozor vždy na II.stupen, spojka nesmie vysoko zaberat ani pošmykovat, skus rozbehnut na pätke z nizkej rychlosti že sa auto dusi=ok alebo či sa zvyšuju otačky RPM ale rychlost rovnaka= nie je to ok, najradšej najst kopec a vyskušat to iste tam takisto.
Potom pri zastavke vyskušat každy kombik, tlačidlo, svetla, stierače, klima, radio/CD, zrkadla --> neber ich na lahku vahu, oprava može stat vela.
Čo sa tyka Volvo konkretne: Zaručne opravy!!! = "Volvo recall" neviem ake boli pre 1.6D 07 ročnik ale určite nejake boli nahlasene, treba hladat na nete, a zistit či už boli spravene. ale toto viem: Teplomer! spravne ukazuje vonkajšiu teplotu? ak nie tak bola zanedbana jedna zaručna oprava, neber to lahostajne lebo najprv blbne teplomer, potom klima, zamky a okna, do auta sa dostaneš! konnector koroduje a kopec elektroniky v aute blbne.
Stav turba + EGR ventil: Čierne kryty pri hmlovkach dat dole a hmatat potrubie a klby iduce do a odchadzajuce z medzichladiča "intercooler", je na nich rozprašeny olej vo velmi malom množstve = nevadi, tečie a alebo kvapka z nich olej = ruky od auta preč! pravdepodobne ich bude mat umyte takže až o 1000km tvrdej jazdy zistiš pravdu ale oznamit mu to že to budeš sledovat... a pozor na biely dym z vyfuku pri volnobežnych otačkach.
2007 = euro 4 motor = filter pevnych častic = starost na vyšše, pri každych 60k km sa doplnuje pridavna nadrž aditivom a resetuje sa kontrolka len vo Volve! bolo to už spravene?
Maš tam Radio/CD, sa mi zda že 2007 maju už aj AUX konnektor, ak nie tak sa možeš rozlučit s formatom mp3, len aby si o tom vedel.
Diagnostika vo Volve stoji 33€ a vela prezradi, odporučam!
Volva su tažke auta, z 1.6D neočakavaj športovu jazdu, čo tak 2.0D?
Volva su užasne, pohodelne a bezpečne auta "pokial su bez zavad!" lebo je v nich kopec elektroniky a malo odbornikov sa v nich dobre vyzna takže radšej 3 krat "meraj" pred "strihom" :prace:
Tu cenu stiahni na 13200 - 13500€ max
