nastavení automatu 940 2,4 TD

Všechno o sedmách a devítkách!
  • Autor
  • Zpráva
GDPR_user

#1 nastavení automatu 940 2,4 TD

Příspěvek od GDPR_user »

k.tuzar píše:Ahoj,

potřeboval bych informaci jestli jde nějak nastavit atutomat na 940 2,4 TD. Asi před dvěma měsíci jsem se neudržel a koupil 94O TD v kombi, automat v kůži, lehce ťuklé na pravé světlo. Zásadní problém byl rozebraný motor a totálně vypálená hlava. Dal jsem to vše dohromady, jiná hlava z LT, atmosferická vačka, hlava je po kontrole tlaku, srovnaná, seřízené ventily, nové těsnění, trysky ve vstřikách, vodní pumpa, rozvoďák, kladky. No prostě to stálo docela fůru. Moc jsem se těšil až to bude vrčet a pěkně se projedu. Moje první jízda byla ovšem zklamání, motor jde jako střela, ale nejede to do rychla. Když šlápnu naplno tak ředí někde za 5000ot. Už jsem zoufalej a smířil jsem se s tím, že půjde zase do světa, ale přesto se mi nechce věřit, že je to normální stav. Když jedu tak okolo 140 Km/h už se mu nechce moc dál a přitom má psáno 189.

Díky za každou radu

Karel
k.tuzar@seznam.cz
777279550
Podle toho jak to popisuješ je možné,že ti prokluzuje automat.

travex
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1054
Registrován: 20 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha

#2 nastavení automatu 940 2,4 TD

Příspěvek od travex »

Automat typu ZF4HP22 samozrejme postelovat jde, neni to ale prilis trivialni (lze poladit jak otacky pro razeni jednotlivych stupnu tak i plizovy chod a rychlost ve ktere se aktivuje zaverka menice, vse se steluje vyhradne mechanickou cestou vymenou pruzinek a kulicek v labyrintu pripadne serizovacimi srouby). Z toho co popisujes bych nerekl, ze automat funguje tak jak ma, resp, ze je v poradku. Potreboval bych ale vice informaci o chovani automatu.

Muzes se podivat jakou barvu a vuni ma olej v prevodovce? Je ho tam dostatek? Nejsou v prevodovce necistoty? Radi vsechny stupne vcetne uzaverky menice? Neprokluzuje menic? Neni zasekle lano kick-downu? Je kick-down spravne serizeny?

Normalni chovani je, ze automat radi nekde kolem 2500-2800 otacek pri nevytazenem lanu kickdownu (do pul plynu), s plnym plynem by mel jit asi do 4900 ot. Uzaverka menice se spoji nekdy kolem 90-110 kmh podle serizeni. Olej ma byt pruhledny, cerveny bez zakalu a nesmi byt citit spaleninou.

Auta bych se nezbavoval, spis si dal automat dokupy, neni to tak slozite jak to muze na prvni pohled vypadat.
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2434
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#3 nastavení automatu 940 2,4 TD

Příspěvek od jarek.krizan »

Je tam automat ZF ? Je to provedení se zámkem měniče na všech rychlostech, nebo jen na poslední ? Kolik mm od dorazu na držáku plynu je váleček na lanku kick-downu ?
pokud jezdíš stále s plynem na podlaze, je to špatně. S tímto automatem se musíš naučit jezdit a pak je super. Vše je ovládáno mechanicky a je potřeba mít čistý a nepřepálený olej. Nedávat za jízdy neutrál. Jak správně napsal travex, s tímto automatem se dají dělat zázraky a je to nezmar.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

travex
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1054
Registrován: 20 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha

#4 nastavení automatu 940 2,4 TD

Příspěvek od travex »

jarek.krizan píše:Je tam automat ZF ? Je to provedení se zámkem měniče na všech rychlostech, nebo jen na poslední ? Kolik mm od dorazu na držáku plynu je váleček na lanku kick-downu ?
pokud jezdíš stále s plynem na podlaze, je to špatně. S tímto automatem se musíš naučit jezdit a pak je super. Vše je ovládáno mechanicky a je potřeba mít čistý a nepřepálený olej. Nedávat za jízdy neutrál. Jak správně napsal travex, s tímto automatem se dají dělat zázraky a je to nezmar.
k naftovejm motorum rady D24 se jina almara nez ZF4HP22 nemontovala, zamek menice je jen na nejvyssim kvaltu (u novejsich kousku) nebo chybi vubec... ale kdyz vidim v jakym to ma aute tak ocekavam verzi s lockem.
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2434
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#5 nastavení automatu 940 2,4 TD

Příspěvek od jarek.krizan »

Nechce se mi hádat, ale mě zamyká všechny kvalty.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

travex
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1054
Registrován: 20 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha

#6 nastavení automatu 940 2,4 TD

Příspěvek od travex »

jarek.krizan píše:Nechce se mi hádat, ale mě zamyká všechny kvalty.
pak je asi vicero provedeni.... mne to ani jeden ze dvou kousku zamknout jindy nez na 4ce neumel.... mas vyrobni cislo almary? docel amne to zajima tak bych se mrknul co k romu rekne ZF
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2434
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#7 nastavení automatu 940 2,4 TD

Příspěvek od jarek.krizan »

Číslo nemám, musel bych vlézt pod auto a to asi nepůjde. Je do půl dveří ve sněhu. Jel jsem s ním naposled před měsícem a od té doby stojí, protože se solí.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „700 / 900“