Male volva a chovanie na snehu

  • Autor
  • Zpráva
Dzambor
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 541
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Trenčín
Vůz: Volvo V50 2.0D Momentum 08' 6. manual

#1 Male volva a chovanie na snehu

Příspěvek od Dzambor »

Vsimol som si ze je diskusia na "velke" volva a ich chovanie na shenu. a co tie nase male S40/V40, V50? Ja mam za sebou skusenost na dialnici Trnava - Trencin, silne snezenie, narazovy vietor, neodhrnuta dialnica, kvalitna tma, viditelnost cca 10m, ultra speed 40km/h. :) ale islo sa. Prechadzanie z pruhu do pruhu bol problem. Sneh strasne akosi trhal s autom (no ked som chcel prejist z pruhu do pruhu vzdy mi cuklo auto na shenu co bol uprostred. Par krat sa na mna vykaslala stabilizacia a musel som zasahovat ja :( co som bol prekvapeny. (Ale ani sa jej necudujem ved dovdedy blikala stale. tak si dala pauzu 8)) Inac ovladanie auta bolo vynikajuce na tie podmienky. Len problem s brzdnou drahou :) Mierny problem pridat (zacali presmykovat kolesa a zasiahol obmedzovac na pretocenie kolies)

Inac citil som sa bezpecne vzhladom na to co sa dialo vonku a viem ze kebyze sa cosi udeje tak Švédi ma zachrania :)

P.S.: pokial niekto chce tak mam aj videa z jazdy. A celkom dost. Tak pokial bude zaujem neni problem uploadnut :).
_________________
Volvo V50 2.0D r.v. 2008

yoby
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Radní
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 3677
Registrován: 16 roků 10 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Participant x 1

#2 Male volva a chovanie na snehu

Příspěvek od yoby »

Člověče, se mi zdá že jsi trochu objevil ameriku :lol: sníh a led holt klouže a fyzikální zákony neočůráš :lol: A pokud na tebe celou cestu řvou všechny bezpečnostní systémy, asi to bude chtít vylepšit software mezi sedačkou a volantem :lol:
Mam obě auta na stejnejch nových gumách, takže trochu srovnat můžu, holt 70 je těžký stabilní auto, nerozhodí ho tolik věcí, takže rovně je to ok, ale nesmíš vymejšlet voloviny:-) 40 je holt lehčí a menší, tak je jankovitější při tebou popisovaných podmínkách, ale zase v zatáčkách si nechá líbit víc i na sněhu. Prostě splňujou co se od nich očekává :-)
_________________
V70 2,4T B5244T3 AWD, r.v. 2001
V70 2,5T B5254T,r.v.12/1998
bylo: V40 1,8 B4184SM r.v.1999

mr1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2416
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Rudice/BK

#3 Male volva a chovanie na snehu

Příspěvek od mr1 »

To bude spíš HardWare... :lol:
_________________
je: S60 2,4D r.06/854 TDI r.96/964 3.0 r.95/S80 TDI r.00/XC90 D5 r.05
bylo: 944 2.3FB r.92/363 2.0K r.??/S40 2.0LPT r.00/V70 TDI r.97
Obrázky Spotřeby

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 99
Registrován: 16 roků
Vůz: Volvo 760GL, TD
Bydliště: Praha

#4 Male volva a chovanie na snehu

Příspěvek od Esis »

Nevim co na to ostatni,ale ja najezdim cca 200km denne,vetsinou po praze..Nekolik krizovych situaci jsem zazil a pokud uz se stalo ze se auto v zatacce utrhlo slo vzdycky bokem cely,ne predek nebo zadek.Proste se chova dost predvidatelne a neutralne..Navic jsem zjistil,ze system DSA za me obcas docela dost veci resi, aniz bych to vedel. To jsem zjistil pote co jsem ho vypnul. :D
_________________
Volvo 244GL ,r.v.80, bílá kůže, Volvo 760, TD GL, 82 kW
Bylo: Volvo S40 T4, Opel Combo r.v.06, Ford Escort Xr3i, r.v.89, Volvo 340DL..past

Lachtan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 5093
Registrován: 18 roků 6 měsíců
Bydliště: PRG
Kontaktovat uživatele:

#5 Male volva a chovanie na snehu

Příspěvek od Lachtan »

Esis píše:...a pokud uz se stalo ze se auto v zatacce utrhlo slo vzdycky bokem cely,ne predek nebo zadek.Proste se chova dost predvidatelne a neutralne...
Přesně tohle je i moje zkušenost :palec:
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)

Dzambor
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 541
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Trenčín
Vůz: Volvo V50 2.0D Momentum 08' 6. manual

#6 Male volva a chovanie na snehu

Příspěvek od Dzambor »

a tak na to ze to auto ma 1,5 tony...je jasne ze fyziku neocuram. ABS som testoval a pracuje 110% :) ale aj tak zo 40km/h som sa rutil este cez cca 60m co so smykalo

A co mas za gumy na tych autach? Ja mam Michelin alpin prime (dufam ze som to napisal spravne :oops: )
_________________
Volvo V50 2.0D r.v. 2008

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 56
Registrován: 15 roků 4 měsíce
Bydliště: Bučovice
Vůz: V50 2.0D Momentum + RTI, r. v. 2006

#7 Male volva a chovanie na snehu

Příspěvek od Lumpy »

Tak k tomuto mám taky co říct: o víkendu jsem se byl sklouznout v rámci minisrazu na Macoše. Jeli jsme takový malý závod do vrchu, povrch byl jen ujetý sníh, pod tím to mohlo být místy namrzlé.

Na rychlejší rozjezd je DSTC úplně na prd, protože se ti sice neprotočí kola, ale zase na tom můžeš stát jak na rýču a nic. Elektronika tak omezí motor, že sice máš plný, ale ono si to jede podle svýho, až se to trochu chytne, tak potom to zabere naplno. Na výjezd ze zatáček je to gut, jen když pracuješ v zatáčkách s plynem, tak to furt bliká na palubce jak blbý a vydává to prapodivný zvuky. Jen jednou mi ustřelil zadek, když se z táhlé levé brzdilo do pravého vracáku do kopce. Když jsem dobržďoval a chtěl to překývnout do pravé, tak to ustřelilo, ale musím říct, že než jsem si levou stačil přišlápnout brzdu (na sněhu hodně využívám brždění levou), tak se to srovnalo, což jsem čuměl. Ale jak píšou kluci, kupodivu to neutíkalo po předku, když to mělo snahu ustřelit, tak spíš dveřma napřed, což se dalo srovnat. A to můžu říct i o kolegovi jou81, když jsem jeho S60 viděl v zrcátku jet dveřma napřed... :mrgreen: :mrgreen:
Takže výsledek je ten, že se s tím dá na sněhu hodně dobře jezdit, pokud teda máš odpovídající gumy (já fungl nové Pirelli Sottozero). Ale je fakt, že jen na to se spoléhat nejde, pořád je tam ještě ten mezikus mezi volantem a sedačkou a pokud ten selže, tak jsou ti všechny systémy k ničemu...
Já jsem s jízdníma vlastnostma V50 nadmíru spokojený..., ale taky to chce znát meze
Naposledy upravil(a) Lumpy dne 24 úno 2009 16:08, celkem upraveno 1 x.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 38
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha

#8 Male volva a chovanie na snehu

Příspěvek od kwak »

Já se zapotila několikrát, vždy víceméně ve stejné situaci.. když bylo levý a pravý přední kolo na různém povrchu. Obzvlášť při rozjezdu do kopce je to lahůdka... . Jedno kolo se chytí, druhý ne, zapne se nějaká automatika, která to srovnává, a volant se zcvokne, takže tiché drama na místě, od jednoho kola lítá sníh (hlína, asfalt), auto stojí a já v něm zuřivě kvedlám volantem.. majitelé méně důmyslných vozítek okolo nechápou. I když ta méně důmyslná vozítka jsou už většinou odstavená pod kopcem, abych zas volvu nekřivdila. Když dávám bacha, aby byla obě kola na tom samém.. pokud to jde, a mám na paměti, že led je led a mé saně mají 1400 kilo, nemám se zimou problém. Jinak mám automat a na něm winterrežim a zánovní Goodyeary Ultragripy.
_________________
S40 2.0 T r.v. 2003, automat

Dzambor
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 541
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Trenčín
Vůz: Volvo V50 2.0D Momentum 08' 6. manual

#9 Male volva a chovanie na snehu

Příspěvek od Dzambor »

hh v sladkovicove sa mi stalo ze vchadzam do krizovatky, stupim na brzdu a nic :D auto si slo dalej :D tam bola fest namraza na ceste :D este som si dopomahal rucnou do dobrzdit aby som zastavil lebo abs nestacilo :) zastavil som to akurat pred krizovatkou tak ze som mal rovno vyhlad aj do lava aj do prava :) prestal som verit odhrnutej ceste v zime :D :kuch: ako hned som mal respekt pred nasimi cestami :D
_________________
Volvo V50 2.0D r.v. 2008

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 528
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Vůz: V50 D5, 2008, 132KW, 360Nm
Bydliště: Hradec Králové

#10 Male volva a chovanie na snehu

Příspěvek od jogin3 »

No u me je to podobny, s V40 se pekne manipuluje, pokud si davas pozor a neutrhnes ji, pac pak jede tim smerem kterym se trhla a stim uz nic moc nezmuzes, jelikoz ma DSA, ktery je vlastne vice mene jenom prokluz, tudiz kdyz se rozhodi neni zadna elektronika podobna ESP nebo DSTC, ktery je vlastne okamzite samocine aniz by si slapal na plyn, zabere ruzna kola tak aby to co nejrychleji srovnalo auto.

Ale to DSA to je dobre, kdyz stim clovek umi zachazet a nebat se i pri smyku ho proste pouzit, ale zatim me to nako moc nejde, ono je totiz tezke rici mozku aby slapnul na plyn v zatacce kdyz hodi smyk :mrgreen: vetsinou se de na brzdu a spojku. Ale DSA pokud jede, tak auto drzi stopu a je pravda ze do zatacky z jedne strany sem nekolikrat hazel snich az na chdonik, kde lidi koukali co to lita, jeslti nahodou neskchrnuju snich nebo co :mrgreen: a z druhehoí kola nic. to je pak dobrej pocit jak to krasne jede za volantem.

Skoda no, ze V40 z 99 nema jeste uplnou stabilizaci, bylo by to lepsi.
_________________
Byla V50 D5, 2008, Momentum 132KW (D5244T8), nádherný auto.
Byla S60 2.3 T5 , R5 20V ,(B5234T3) 184Kw, vyborna vybava a luxus.
Byla V40 2.0T rk.v. 1999 (B4204T) , kuze, vyhrev, aut.klima
GALERIE

Dzambor
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 541
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Trenčín
Vůz: Volvo V50 2.0D Momentum 08' 6. manual

#11 Male volva a chovanie na snehu

Příspěvek od Dzambor »

nejako som si zvykol z pocitaca ze ked dostanem smyk tak podradim, a pridavam a snazim sa auto zrovnat aj pomocou rucnej brzdy. Rucna pribrzdi zadok, a predok uz sa stabilizuje lahsie ako zadok :)
_________________
Volvo V50 2.0D r.v. 2008

doktor
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 3226
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Bydliště: Slaný, okr. Kladno
Vůz: SAAB 9-5 AERO 04, V70II R 04, C70 T5 98

#12 Male volva a chovanie na snehu

Příspěvek od doktor »

Dzambor píše:nejako som si zvykol z pocitaca ze ked dostanem smyk tak podradim, a pridavam a snazim sa auto zrovnat aj pomocou rucnej brzdy. Rucna pribrzdi zadok, a predok uz sa stabilizuje lahsie ako zadok :)
myslím, že když dostaneš v reálu smyk, tak nestihneš zatáhnout ručku a už vůbec ne podřadit. Já dostal velký smyk 2x v životě (jednou olcit 11 club a jednou V460) a pokaždé jsem to ustál tím, že jsem honem rychle kroutil volantem tak, aby přední kola furt směřovali dopředu kam jsem chtěl jet.

Před dvěma lety mi náhle ruply na golfu II v Praze brzdy v cca 40tce a to jsem ubrzdil jen tak tak ručkou a ještě jsem u toho zmáknul jednu myšku se zablokovanýma zadníma kolama kolem zaparkovaného mercedesu :?
_________________
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 56
Registrován: 15 roků 4 měsíce
Bydliště: Bučovice
Vůz: V50 2.0D Momentum + RTI, r. v. 2006

#13 Male volva a chovanie na snehu

Příspěvek od Lumpy »

to Dzambor: samozřejmě tě nechci nijak podceňovat, ale o smycích trochu vím, pár let jsem se věnoval rally. Ale rozhodně tě nesmysl, když při smyku dáš ruční brzdu. Už jen z pohledu fyziky. Když ti utíká zadek, tak bys to auto musel nejdřív překývnout do druhé strany, aby jsi mohl použít ruční brzdu, protože jinak se při zatažení ruční roztočíš víc.
Když ti uteče předek, tak nejlepší je samozřejmě odstavit plyn nebo zkusit střídavě ubírat a přidávat, ale to je o tom, že to musíš mít vyzkoušené a trochu v tom praxi. Tímto způsobem projíždí "hraboši" (náhon na předek) zatáčky při rally, hlavně na šotolině a místech, kde je vytahaný bordel... prostě tam, kde to má snahu po předku jít ven.
Je to jen můj názor, samozřejmě si jezdi podle svýho, ale bohužel na silnici to jako v PC hře nefunguje. Tam když něco posereš, tak ti restart nepomůže...

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 269
Registrován: 15 roků 1 měsíc
Bydliště: Česká Lípa
Vůz: XC70 ex740-760-780
Bydliště: Česká Lípa

#14 Male volva a chovanie na snehu

Příspěvek od zoid »

Na kluzkým povrchu při nedotáčivosti někdy nestačí vyšlápnout spojku, přenos váhy na přední kola i tak nemusí stačit a nezatočim. Občas je třeba pomoct ručkou, ale ne zablokovat kola, ale jen zvýšit tlak přední nápravy. Jak se předek chytne, je potřeba podle situace dojet zatáčku buď bez plynu, a nebo dojde-li k ustřelení zadku přidat s citem plyn a řídit smykem...toť mé skušenosti s volvem 740... jedno nepovedené :) videjko: ... annel_page
_________________
740/B230F-760/B230FT-780/B28E

Dzambor
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 541
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Trenčín
Vůz: Volvo V50 2.0D Momentum 08' 6. manual

#15 Male volva a chovanie na snehu

Příspěvek od Dzambor »

no prave ja jazdim jedna ruka na volante a druha na rucnej (keby cosi)
2 doktor: ja som povacsmi lietal po snehu nez po asfalte. a nesiel som tak ze by sa mi zablokovali zadne kolesa ale len som jemne pritiahol rucnu aby mi to trochu spomalilo zadok.
_________________
Volvo V50 2.0D r.v. 2008

libre
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 427
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Bydliště: Zlín
Vůz: V40, 2.0i B4204S2, r.v.99, manuál
Bydliště: Zlín

#16 Male volva a chovanie na snehu

Příspěvek od libre »

zoid píše:...toť mé skušenosti s volvem 740...
Nevím, jestli sis toho všiml, ale řada 7xx má proti S/V40 jeden podstatný rozdíl (mimo jiných), který zcela mění způsob jízdy na sněhu. :)
_________________
Je: Volvo V40 - 2,0i 100kW (B4204S2) - r.v.99, model 2000 - manuál M56H1 (od 6.2006) - info - Obrázek
Bylo: Škoda 105L - 33kW - r.v.85 (od 7.1997 do 12.2006) ..... Bude: Volvo V70 II (nejdříve od 2013)

kwiko
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1484
Registrován: 16 roků 8 měsíců
Bydliště: Horné Saliby
Vůz: 850,C70,V40...
Bydliště: hmmm

#17 Male volva a chovanie na snehu

Příspěvek od kwiko »

Lumpy píše:to Dzambor: samozřejmě tě nechci nijak podceňovat, ale o smycích trochu vím, pár let jsem se věnoval rally. Ale rozhodně tě nesmysl, když při smyku dáš ruční brzdu. Už jen z pohledu fyziky. Když ti utíká zadek, tak bys to auto musel nejdřív překývnout do druhé strany, aby jsi mohl použít ruční brzdu, protože jinak se při zatažení ruční roztočíš víc.
Když ti uteče předek, tak nejlepší je samozřejmě odstavit plyn nebo zkusit střídavě ubírat a přidávat, ale to je o tom, že to musíš mít vyzkoušené a trochu v tom praxi. Tímto způsobem projíždí "hraboši" (náhon na předek) zatáčky při rally, hlavně na šotolině a místech, kde je vytahaný bordel... prostě tam, kde to má snahu po předku jít ven.
Je to jen můj názor, samozřejmě si jezdi podle svýho, ale bohužel na silnici to jako v PC hře nefunguje. Tam když něco posereš, tak ti restart nepomůže...
:palec: :tlesk:

Mam rovnake skusenosti. Teraz som si nacvicoval jazdu s fackom. Najprv bez retazi, potom s nimi. kopce aj zakruty boli strme, ale vseci sme prezili . Minulu zimu som zazil pamatny zjazd z Donoval na S40 po cersto napadanom snehu s letnymi pneu :oops: Tam som citil ako by auto malo 100ton.
obcas som zablokoval vsetky 4 kolesa :mrgreen:

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 269
Registrován: 15 roků 1 měsíc
Bydliště: Česká Lípa
Vůz: XC70 ex740-760-780
Bydliště: Česká Lípa

#18 Male volva a chovanie na snehu

Příspěvek od zoid »

...Nevím, jestli sis toho všiml, ale řada 7xx má proti S/V40 jeden podstatný rozdíl (mimo jiných), který zcela mění způsob jízdy na sněhu. :)

pravda pravda
Ale v krizi pomůže přesná práce s ručkou od trabantu po Volvo :)
První reakce na problem je stejná, výjezd ze zatáčky se řeší jinak
_________________
740/B230F-760/B230FT-780/B28E
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „C30 / S40 / V40 / V50“