Výměna B200F za B230F?

Kategorie věnovaná dvojkám
  • Autor
  • Zpráva
e.w.i.n.g.1
Offline
Příspěvky: 922
Registrován: 21 roků 2 měsíce
Bydliště: ČR
Vůz: Volvo 740

Výměna B200F za B230F?

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

Chci se zeptat, jestli máte někdo zkušenosti s výměnou B200F za B230F?
Jedná se o 240-tku kombi z roku 1991. Stačí pouze přehodit motor?
Je tam stejná váha vzduchu i řídící jednotka? Dále by mě zajímalo, jestli se dá
na blok z B230F dát hlava z B200F? Zda je stejná nebo je tam nějaký rozdíl?

Děkuji za odpovědi.

Honza

jarek.krizan
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 2355
Registrován: 19 roků
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

Výměna B200F za B230F?

Příspěvek od jarek.krizan »

Co zase vymýšlíš ? Předělat to jde, ale bude toho víc. Např. váha stejná není a kabeláž taky ne, jednotka taky ne.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1789
Registrován: 21 roků 1 měsíc
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

Výměna B200F za B230F?

Příspěvek od standa »

Pokud mají oba motory řízení Bosch Jetronic LH2.4 (což je u aut vyrobených mezi roky 89 až 93 skoro jistý, tato verze má diagnostickou tlačítko-ledkovou diagnostiku), pak je VŠECHNO (kromě zdvihového objemu) ÚPLNĚ STEJNÝ a tím pádem záměnný.

Auta s motory B200F a B230F mám doma a záměny komponentů mohu nevěřícím kdykoliv předvést. Beru pětset za započatou hodinu předvádění :D .

P.S. Jeden z mých kombíků jezdí na počítač z šestnáctiventilové sedmistovky a na čidlo polohy kliky a lambdasondu z fiatu punto...
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Fery
Offline
Příspěvky: 274
Registrován: 19 roků
Vůz: Volva
Bydliště: Havlíčkův Brod

Výměna B200F za B230F?

Příspěvek od Fery »

Myslím si, že by tam šla našlápnout i 230FT. Váha vzduchu je stejná, jenom počítadlo je jiný. A kdyby šlo o starší model motoru s jednotkou LH 2.2, pak se to dá přehodit včetně předních svazků origo kabeláže. Taky o tom uvažuju a mám to doma komplet připravený, včetně kompletní kabeláže ze starší 740 FT...

e.w.i.n.g.1
Offline
Příspěvky: 922
Registrován: 21 roků 2 měsíce
Bydliště: ČR
Vůz: Volvo 740

Výměna B200F za B230F?

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

Vím o jednom motoru B230F skoro zadarmo a ten by mi tam stačil a bylo by to asi nejjednodušší na výměnu. Ale chci mít jistotu, tak se ptám na zkušenosti ostatních, pokud už toto někdo dělal..?

e.w.i.n.g.1
Offline
Příspěvky: 922
Registrován: 21 roků 2 měsíce
Bydliště: ČR
Vůz: Volvo 740

Výměna B200F za B230F?

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

Jinak motor ze sedmistovky do dvoustovky nedáš. Sedmistovka má rozdělovač vzadu a tento motor by se do dvoustovky nevešel...

Fery
Offline
Příspěvky: 274
Registrován: 19 roků
Vůz: Volva
Bydliště: Havlíčkův Brod

Výměna B200F za B230F?

Příspěvek od Fery »

e.w.i.n.g.1 píše:Jinak motor ze sedmistovky do dvoustovky nedáš. Sedmistovka má rozdělovač vzadu a tento motor by se do dvoustovky nevešel...
Použiješ z původního 2XX motoru hřídel s rozdělovačem. V bloku je to připravený. Jinak celá úprava už někde na netu byla popisovaná. Možná si někdo vzpomene kde a hodí sem odkaz

e.w.i.n.g.1
Offline
Příspěvky: 922
Registrován: 21 roků 2 měsíce
Bydliště: ČR
Vůz: Volvo 740

Výměna B200F za B230F?

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

Aha, tak to jsem nevěděl.. :-)
Ale mně bude stačit standardní B230F.. Turbo motor by byl pro to auto asi moc..
a navíc o žádném turbo motoru nevím. Takže asi zůstanu u původního plánu.
Každopádně děkuji za rady.

Fery
Offline
Příspěvky: 274
Registrován: 19 roků
Vůz: Volva
Bydliště: Havlíčkův Brod

Výměna B200F za B230F?

Příspěvek od Fery »

Mám doma komplet motor B21ET(mech. stříkačka s turbem), včetně výfukového potrubí. Chtěl jsem ho původně dát do 240 ( z které taky je), ale mamča tam turbínu nechce. Po městě to nevyužije a navíc tam má automat, který řadí kolem 2000 ot. To teprva turbo začíná foukat ...

e.w.i.n.g.1
Offline
Příspěvky: 922
Registrován: 21 roků 2 měsíce
Bydliště: ČR
Vůz: Volvo 740

Výměna B200F za B230F?

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

s tou mojí dvojkou jezdí také manželka a turbínu by asi nevyužila :-)

Fery
Offline
Příspěvky: 274
Registrován: 19 roků
Vůz: Volva
Bydliště: Havlíčkův Brod

Výměna B200F za B230F?

Příspěvek od Fery »

To moje by jí využila, ale musel bych tam dát manuál. Ale to ona zase nechce, protože automat ve městě je pro ni pohodlnej ...

jarek.krizan
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 2355
Registrován: 19 roků
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

Výměna B200F za B230F?

Příspěvek od jarek.krizan »

standa píše:Pokud mají oba motory řízení Bosch Jetronic LH2.4 (což je u aut vyrobených mezi roky 89 až 93 skoro jistý, tato verze má diagnostickou tlačítko-ledkovou diagnostiku), pak je VŠECHNO (kromě zdvihového objemu) ÚPLNĚ STEJNÝ a tím pádem záměnný.

Auta s motory B200F a B230F mám doma a záměny komponentů mohu nevěřícím kdykoliv předvést. Beru pětset za započatou hodinu předvádění :D .

P.S. Jeden z mých kombíků jezdí na počítač z šestnáctiventilové sedmistovky a na čidlo polohy kliky a lambdasondu z fiatu punto...
Není náhodou rozdíl v obohacovači ? Na B230F už samostatná tryska není a taky není výstup z ř.j. na samostatný obohacovač. Podle greenbuchu jsou rozdíly i v teplozních čidlech, což by znamenalo jiné nastavení ř.j.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

libre
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 410
Registrován: 19 roků 1 měsíc
Bydliště: Zlín
Vůz: V40, 2.0i B4204S2, r.v.99, manuál
Bydliště: Zlín

Výměna B200F za B230F?

Příspěvek od libre »

jarek.krizan píše:Co zase vymýšlíš ? Předělat to jde, ale bude toho víc. Např. váha stejná není a kabeláž taky ne, jednotka taky ne.
Přečti si případ Motorová záhada.
_________________
Je: Volvo V40 - 2,0i 100kW (B4204S2) - r.v.99, model 2000 - manuál M56H1 (od 6.2006) - info - Obrázek
Bylo: Škoda 105L - 33kW - r.v.85 (od 7.1997 do 12.2006) ..... Bude: Volvo V70 II (nejdříve od 2013)

jarek.krizan
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 2355
Registrován: 19 roků
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

Výměna B200F za B230F?

Příspěvek od jarek.krizan »

Takže motorová záhada je na Honzově kombajnu ?
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

Sarkasmic
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1594
Registrován: 18 roků 8 měsíců
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Vůz: Volvo 1980-97

Výměna B200F za B230F?

Příspěvek od Sarkasmic »

jediný co k těmhle přestavbám-co potom stk a emise?
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3

e.w.i.n.g.1
Offline
Příspěvky: 922
Registrován: 21 roků 2 měsíce
Bydliště: ČR
Vůz: Volvo 740

Výměna B200F za B230F?

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

Motor B200F a B230F vypadá úplně stejně a číslo motoru na STK většinou nekontrolují, protože se jim ho nechce hledat. Kdysi jsem na 740-tce dal místo B230F motor B234F a na evidenčce to prošlo bez problémů. A když bych u tohoto motoru dal kryt rozvodů z B200F, tak si myslím, že by to mělo být v pohodě...
Jde o to, že prostě potřebuju druhý motor a o žádném B200F v současné době nevím. Vím o motoru B230F, který má Standa v jedné odstavené dvojce a dal by ho téměř zadarmo. Myslím si, že přehození motoru by byla v této situaci asi nejlevnější varianta, když uvážím, kolik by mohla stát generálka motoru. A motor B230F podle mě pojede daleko líp než B200F, takže pokud by tam byla snadná výměna, tak se tomu nebráním.

standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1789
Registrován: 21 roků 1 měsíc
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

Výměna B200F za B230F?

Příspěvek od standa »

jarek.krizan píše:
standa píše:... VŠECHNO (kromě zdvihového objemu) ÚPLNĚ STEJNÝ a tím pádem záměnný.
Není náhodou rozdíl v obohacovači ? Na B230F už samostatná tryska není a taky není výstup z ř.j. na samostatný obohacovač. Podle greenbuchu jsou rozdíly i v teplozních čidlech, což by znamenalo jiné nastavení ř.j.
Čidla teploty jsou (co se týká odporů) stejný, novější verze LH2.4 nemají startovací ventil, protože je naprd - dle specifikací má vstříknout palivo do sání až při teplotě -20st.C. Na svých autech mám ventily odpojený (používám lišty, kde je místo vývodu na startovací ventil autoventilek na měření tlaku paliva). Dosáhnout u nás takové teploty bloku motoru je téměř nemožné. Sám na sobě mám vyzkoušeno, že ani v nejhorších mrazech za poslední čtyři zimy nebyl startovací ventil počítačem sepnut (zapojil jsem místo ventilu pípátko, takže bych to slyšel).

Verzi bez startovacího ventilu jsem ve dvoustovkách neviděl.
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

jarek.krizan
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 2355
Registrován: 19 roků
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

Výměna B200F za B230F?

Příspěvek od jarek.krizan »

Já hleděl do knížky a sledoval motory a ne v čem jsou namontované. A našel jsem právě ty rozdíly o kterých jsem psal. Nějak jsem předpokládal, že bude jedno jestli je z dvojky, nebo sedmy.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

GDPR_user

Výměna B200F za B230F?

Příspěvek od GDPR_user »

standa píše:
jarek.krizan píše:
Není náhodou rozdíl v obohacovači ? Na B230F už samostatná tryska není a taky není výstup z ř.j. na samostatný obohacovač. Podle greenbuchu jsou rozdíly i v teplozních čidlech, což by znamenalo jiné nastavení ř.j.
Čidla teploty jsou (co se týká odporů) stejný, novější verze LH2.4 nemají startovací ventil, protože je naprd - dle specifikací má vstříknout palivo do sání až při teplotě -20st.C. Na svých autech mám ventily odpojený (používám lišty, kde je místo vývodu na startovací ventil autoventilek na měření tlaku paliva). Dosáhnout u nás takové teploty bloku motoru je téměř nemožné. Sám na sobě mám vyzkoušeno, že ani v nejhorších mrazech za poslední čtyři zimy nebyl startovací ventil počítačem sepnut (zapojil jsem místo ventilu pípátko, takže bych to slyšel).

Verzi bez startovacího ventilu jsem ve dvoustovkách neviděl.
OT:Měl jsem dva motory oba B230FT oba LH-Jetronic 2.4 jeden se vstřikovacím ventilem jeden bez.

Sergej
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2618
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha

Výměna B200F za B230F?

Příspěvek od Sergej »

Vstrekovaci ventil sa montoval do roku vyroby 1992.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

e.w.i.n.g.1
Offline
Příspěvky: 922
Registrován: 21 roků 2 měsíce
Bydliště: ČR
Vůz: Volvo 740

Výměna B200F za B230F?

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

jarek.krizan píše:Co zase vymýšlíš ? Předělat to jde, ale bude toho víc. Např. váha stejná není a kabeláž taky ne, jednotka taky ne.
Já bych motor za normálních okolností neměnil, ale stávající motor nemá kompresi (viz. motorová záhada).

HonzaA
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 740
Registrován: 19 roků
Bydliště: Brno
Vůz: 244 B23E

Výměna B200F za B230F?

Příspěvek od HonzaA »

Číslo motoru se běžně kontroluje, doporučuju to pořešit před instalací B230F, dokud bude ještě venku... Troufám si tvrdit, že by to nemělo bý příliš obtížné :-)
e.w.i.n.g.1 píše:Motor B200F a B230F vypadá úplně stejně a číslo motoru na STK většinou nekontrolují, protože se jim ho nechce hledat. Kdysi jsem na 740-tce dal místo B230F motor B234F a na evidenčce to prošlo bez problémů. A když bych u tohoto motoru dal kryt rozvodů z B200F, tak si myslím, že by to mělo být v pohodě...
Jde o to, že prostě potřebuju druhý motor a o žádném B200F v současné době nevím. Vím o motoru B230F, který má Standa v jedné odstavené dvojce a dal by ho téměř zadarmo. Myslím si, že přehození motoru by byla v této situaci asi nejlevnější varianta, když uvážím, kolik by mohla stát generálka motoru. A motor B230F podle mě pojede daleko líp než B200F, takže pokud by tam byla snadná výměna, tak se tomu nebráním.
_________________
244 GLE B21E 1979 | 244 GLE B23E 1981 a další

e.w.i.n.g.1
Offline
Příspěvky: 922
Registrován: 21 roků 2 měsíce
Bydliště: ČR
Vůz: Volvo 740

Výměna B200F za B230F?

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

A napadá někoho, jak udělat z trojky nulu? Má s tím někdo zkušenosti? Já tyto věci neumím dělat a nemám s tím zkušenosti, takže si nechám poradit.

Sarkasmic
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1594
Registrován: 18 roků 8 měsíců
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Vůz: Volvo 1980-97

Výměna B200F za B230F?

Příspěvek od Sarkasmic »

ahoj. Já s tím zkušenost mám. Koupil jsem auto,kde byl jakýsi domaštěný typ motoru,vypadalo vcelku ok,i s technicakem sedelo. Jel jsem s tim na evidencku,technik na to chvilku vejral,pak to umyl,pak si dones sablonku a pak sem dostal papír závady vážné-pozměněny identifikační prvky vozidla a informaci at s tím autem uz radsi nic nedelam a vratim ho. Ze bych to mohl zkusit na jinym stk,treba by si toho tam nikdo nevsim,ale on ze ma za zady kameru a nemuze.... Tak asi tak....
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3

al-pacino
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 118
Registrován: 17 roků
Bydliště: Praha

Výměna B200F za B230F?

Příspěvek od al-pacino »

pokud budeš dávat na blok z B200 hlavu z B230 tak si musíš dát pozor na ucpávku pod sáním a na jednu ucpávku na chlazení,neni to nic podstatnýho,ale lehce to přehlídneš,jinak vím o motoru B21OE-nový rozvody,kroužky,opravená hlava,kompletně přetěsněnej a nově nalakovanej...víc po sz
_________________
164,245,745...
bylo 744,765,960,121/4dv....

Zpět na „200 - opravy“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé