Taak jsem dneska byl na technické s žabožroutem a nebyl jsem línej se zeptat jak na AWD a modří už vědí.
navzdory předpovědím "fundovaných" se nikde nic nezvedá a dokonce se neničí ani haldex, řešení je prosté.
Prostě se válce přepnou na režim 4x4 což obnáší převratné technické řešení a to toto: válce se neotáčejí oba stejným směrem, leč překvapivě se jeden točí vpřed, druhý vzad a tím se pochopitelně nepřenáší přes dif nic na zadek a takto se zkouší brzdy.
Jak prosté
petr S60 píše:Taak jsem dneska byl na technické s žabožroutem a nebyl jsem línej se zeptat jak na AWD a modří už vědí.
navzdory předpovědím "fundovaných" se nikde nic nezvedá a dokonce se neničí ani haldex, řešení je prosté.
Prostě se válce přepnou na režim 4x4 což obnáší převratné technické řešení a to toto: válce se neotáčejí oba stejným směrem, leč překvapivě se jeden točí vpřed, druhý vzad a tím se pochopitelně nepřenáší přes dif nic na zadek a takto se zkouší brzdy.
Jak prosté
Tak to mi přijde jako pěkná pikačovina.Protože zcela určitě budou mít brzdy jinou účinnost při jízdě vpřed a jinou při jízdě vzad.Netroufám si odhadovat jak velký rozdíl to bude,ale např.auto na ručku se při brzdění s kopce ŕozjede a do kopce se jakoby ručka zasekne.S kotoučovými brzdami to bude méně znatelné,ale rozdíl tam určitě bude.Navíc nechápu jakou funkci to bude mít na případný mezinápravový diferenciál.
petr S60 píše:Taak jsem dneska byl na technické s žabožroutem a nebyl jsem línej se zeptat jak na AWD a modří už vědí.
navzdory předpovědím "fundovaných" se nikde nic nezvedá a dokonce se neničí ani haldex, řešení je prosté.
Prostě se válce přepnou na režim 4x4 což obnáší převratné technické řešení a to toto: válce se neotáčejí oba stejným směrem, leč překvapivě se jeden točí vpřed, druhý vzad a tím se pochopitelně nepřenáší přes dif nic na zadek a takto se zkouší brzdy.
Jak prosté
Tak to mi přijde jako pěkná pikačovina.Protože zcela určitě budou mít brzdy jinou účinnost při jízdě vpřed a jinou při jízdě vzad.Netroufám si odhadovat jak velký rozdíl to bude,ale např.auto na ručku se při brzdění s kopce ŕozjede a do kopce se jakoby ručka zasekne.S kotoučovými brzdami to bude méně znatelné,ale rozdíl tam určitě bude.Navíc nechápu jakou funkci to bude mít na případný mezinápravový diferenciál.
měří se levé, pak pravé kolo a reverzují se prý válce...slova technika na STK, mě to přijde logický.
Apropos jak bys to dělal ty? V průhonicích mi technici nedokázali odpovědět, tady na fóru přes tři stránky plků nic.... Mě to s tím opačným smyslem otáčení kol přijde technicky čisté a logické řešení. Naprosto nejlepší by bylo zvednout zadek auta, ale to jsem na žádné STK neviděl a jistě by se odrbal spodek při pohybování autem při zkoušení...
Stejný problém v jiné situaci, co se děje když otočím auto s AWD přes ručku? Přední kola se točí, zadek stojí, mělo by to přes kardan prát na zadek ne?
martinopel píše:Tak to mi přijde jako pěkná pikačovina.Protože zcela určitě budou mít brzdy jinou účinnost při jízdě vpřed a jinou při jízdě vzad.Netroufám si odhadovat jak velký rozdíl to bude,ale např.auto na ručku se při brzdění s kopce ŕozjede a do kopce se jakoby ručka zasekne.S kotoučovými brzdami to bude méně znatelné,ale rozdíl tam určitě bude.Navíc nechápu jakou funkci to bude mít na případný mezinápravový diferenciál.
měří se levé, pak pravé kolo a reverzují se prý válce...slova technika na STK, mě to přijde logický.
Apropos jak bys to dělal ty? V průhonicích mi technici nedokázali odpovědět, tady na fóru přes tři stránky plků nic.... Mě to s tím opačným smyslem otáčení kol přijde technicky čisté a logické řešení. Naprosto nejlepší by bylo zvednout zadek auta, ale to jsem na žádné STK neviděl a jistě by se odrbal spodek při pohybování autem při zkoušení...
takže jsem právě telefonoval s kamarádem,který dělá na STK.
Technicky není možné vyzkoušet auto se stálým pohonem 4X4,neboť zvednutí zadní nápravy je nepřípustné!!!Takže jediná možnost jízdní zkouška.
martinopel píše:
takže jsem právě telefonoval s kamarádem,který dělá na STK.
Technicky není možné vyzkoušet auto se stálým pohonem 4X4,neboť zvednutí zadní nápravy je nepřípustné!!!Takže jediná možnost jízdní zkouška.
tak to zas přijde jako pikačovina mě vsadím se, že zaměstnanec STK nemůže vyjet s autem z areálu, navíc jak by to brždění asi posoudil? V České Lípě se to dělá tak jak jsem to napsal výše, interpretuju co mi bylo řečeno.
Osobně bych rozhodně nedal nějakýmu jouzovi z STK klíče od auta ať si jede zkusit brzdy :prace:
martinopel píše:
takže jsem právě telefonoval s kamarádem,který dělá na STK.
Technicky není možné vyzkoušet auto se stálým pohonem 4X4,neboť zvednutí zadní nápravy je nepřípustné!!!Takže jediná možnost jízdní zkouška.
tak to zas přijde jako pikačovina mě vsadím se, že zaměstnanec STK nemůže vyjet s autem z areálu, navíc jak by to brždění asi posoudil? V České Lípě se to dělá tak jak jsem to napsal výše, interpretuju co mi bylo řečeno.
Osobně bych rozhodně nedal nějakýmu jouzovi z STK klíče od auta ať si jede zkusit brzdy :prace:
mno a dělá se to teda tak jak řekli mě nebo ne? vždyť ty výsledky brzd speciálně jsou v počítači spolu s protokolem o STK od vjezdu auta ne? pokud se nebudeme bavit jak STK "nelegálně" obejít, jediná možnost jak z toho baráku oficiálně vyjet s vylepenou známkou je projet i přes zkoušku brzd.
Něvěřím, že se s tím jede technik projet a řekne že si myslí že to brzdí nebo ne....to prostě nejde. nebo jde dokud se nic nestane.
Kdo byl jedinkrát v životě na školení BOZP ví, že technik STK je právně odpovědný za auta která pustí přes kontrolu...takže takovýto "jó to brzdí v poho" by byl pro něj poslední průšvih v životě...
Mno ten obrázek nahoře je pravděpodobnej (ale náročnej na nastavení), ten prostřední právě při posouvání auta při zkoušce odrbe spodek nebo to spadne ze spojánku.
petr S60 píše:Taak jsem dneska byl na technické s žabožroutem a nebyl jsem línej se zeptat jak na AWD a modří už vědí.
navzdory předpovědím "fundovaných" se nikde nic nezvedá a dokonce se neničí ani haldex, řešení je prosté.
Prostě se válce přepnou na režim 4x4 což obnáší převratné technické řešení a to toto: válce se neotáčejí oba stejným směrem, leč překvapivě se jeden točí vpřed, druhý vzad a tím se pochopitelně nepřenáší přes dif nic na zadek a takto se zkouší brzdy.
Jak prosté
Nejsem zrovna technik a asi proto nechápu, jak je tímto způsobem možné rozpohybovat kolo, které je na těch válcích položené. :?: :?: :?:
mno, já bych to asi řešil podvozkem s heverem
prostě 4 kola, rám a dva hevery, kterými zvednu zadní půlku vozu..
ale to je samozřejmě věc STK.
vypnutí DSTC je další věc, kterou bych asi zvažoval
_________________ V70 5.2000 I.generace 2.5TDi
několik w353 v různém stavu pojízdnosti, Opel agila 1.2
petr S60 píše:Taak jsem dneska byl na technické s žabožroutem a nebyl jsem línej se zeptat jak na AWD a modří už vědí.
navzdory předpovědím "fundovaných" se nikde nic nezvedá a dokonce se neničí ani haldex, řešení je prosté.
Prostě se válce přepnou na režim 4x4 což obnáší převratné technické řešení a to toto: válce se neotáčejí oba stejným směrem, leč překvapivě se jeden točí vpřed, druhý vzad a tím se pochopitelně nepřenáší přes dif nic na zadek a takto se zkouší brzdy.
Jak prosté
Nejsem zrovna technik a asi proto nechápu, jak je tímto způsobem možné rozpohybovat kolo, které je na těch válcích položené. :?: :?: :?:
Teď nechápu co nechápeš...jedna strana zkušebních válců se točí standartně, druhá strana opačně, potom se diferák protáčí a nepřenáší moment do převodovky....nebo jak jsi to myslel?
element5 píše:
Nejsem zrovna technik a asi proto nechápu, jak je tímto způsobem možné rozpohybovat kolo, které je na těch válcích položené. :?: :?: :?:
Teď nechápu co nechápeš...jedna strana zkušebních válců se točí standartně, druhá strana opačně, potom se diferák protáčí a nepřenáší moment do převodovky....nebo jak jsi to myslel?
2Bobes: u AWD DSTC nejni vypínací
Protočily se mi panenky a nedočetl jsem diskuzi. Teď už to chápu, ale prve jsem se domníval, že myslíš ty dva válce na kterých je položeno jedno kolo, ... jako je to na těch obrázcích z manuálu.
Každopádně to, že by se kola (pravé a levé) při zkoušce brzd na STK točila opačně, jsem nezaregistroval.
petr S60 píše:
Teď nechápu co nechápeš...jedna strana zkušebních válců se točí standartně, druhá strana opačně, potom se diferák protáčí a nepřenáší moment do převodovky....nebo jak jsi to myslel?
Válec před kolem a válec za kolem.
_________________ V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány
petr S60 píše:Aha, to mě nenapadlo ani ve snu
Mno mám do technické ještě 7 měsíců tak se třeba dozvím jak na to bez investice 40tis do úhlovky
2 element5: jupí, tys už s AWD na STK byl, paráda, a jak to teda dělal?
No jak asi, v sobotu jsem marrovi zaplatil 30K (ne 40K) za novou úhlovku.
Ale vážně, zadek nezvedli a ani nepoložili na samostatné válce. Když jsem to viděl, už bylo pozdě a na můj dotaz mi tvrdili, že to tak dělají s Oktávkami s haldexem normálně a nic se neděje. Tu tebou zmiňovanou technickou novinku nijak nezmiňovali ... Už jsem o tom tady někde psal.
Jak ale píše marra, je dost pravděpodobné, že AWD bylo v té době už dávno v háji.
element5 píše:že to tak dělají s Oktávkami s haldexem normálně a nic se neděje. Tu tebou zmiňovanou technickou novinku nijak nezmiňovali ... Už jsem o tom tady někde psal
no jak už se tady taky psalo, to by tě při funkčním AWD okamžitě vystrkalo z válců hin----
tak a jak je to s tou ručkou? ku.ví to úhlovku nebo je to nějak domyšlené :?:
eLzyx píše:mno snažil jsem se
Ale zatím se zdá, že na autorevue je to samej playstationovej honič F430, ale žádnej odborník na běžný problémy u běžných aut
Honiči jo,ale čeho?
_________________ V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány
eLzyx píše:mno snažil jsem se
Ale zatím se zdá, že na autorevue je to samej playstationovej honič F430, ale žádnej odborník na běžný problémy u běžných aut