Nový člen rodiny - Olofson

Všechno o sedmách a devítkách!
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 21
Registrován: 18 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha - Řepy

#1 Nový člen rodiny - Olofson

Příspěvek od SobaThor »

Tak nám do rodiny k jednou švédskému autu přibylo i další. Sháněl jsem pro přítulkyni něco s čím by se rozjezdila a co by se nám oboum líbilo. Volva padla na Volbo bo Saaba v rozumném stavu bych za peníze jež jsem byl ochoten investovat nesehnal a také proto že jsem o něj měl vždycky zájem a oboum se nám líbilo. No a protože přítulkyně chtěla něco malého, přivezl jsem jí 740tku :palec: . Dlužno podotknout že vzhledem k tomu že se jí zalíbila, ani moc neprotestovala a už máme za sebou i první cvičné jízdy.

A teď co jsem to vlastně koupil. Je to atmosferický diesel z roku 1987, má navrčeno 420 000 a byl měněný motor (v TP je turbodiesel - tak jestli ho seženu, asi ho tam šoupnu zpátky - atmosféra prostě zoufale nejede). Motor se včera po zakoupení cukal - evidentně netěsní vstřik (asi třetí odpředu), ale v průběhu dne se to zlepšilo. Taky ustalo výrazné cvakání ("CFF-CFF-CFF-CFF...") vstřikovacího čerpadla a začal vynikat na diesel poměrně příjemný zvuk šestiválce. Interiér je docela špatný (popraskaná palubka, vysezená sedadla), ale kastle je supr a podvozek relativně zachovalý. Auto je pohodlené a prostorné, i když 9000 je patrně přecijen větší, hlavně širší. Co mě trochu zklamalo jsou jízdní vlastnosti, Saab už byl v té době přecijen trochu jinde.
Přílohy
Olofson
Olofson
DSC03976_S.JPG (58.67 KiB) Zobrazeno 798 x
_________________
Saab 9000 Aero 199kW, 401Nm, Volvo 740 D24 (patří přítulce)
Volvo ergo sum

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2427
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#2 Nový člen rodiny - Olofson

Příspěvek od jarek.krizan »

Gratuluji, ale musím oponovat co se týká jízdních vlastností. Pokud je podvozek v perfektním stavu, jsou jízdní vlastnosti nejen konkurence schopné, ale navíc i fantasticky hravé. Mám 740 už skoro 10 let, tak vím o čem mluvím.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

neuman zdenek
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 5784
Registrován: 17 roků 8 měsíců
Bydliště: R.I.P.
Vůz: Volvo 760 GLE 1989 D 24 TIC

#3 Nový člen rodiny - Olofson

Příspěvek od neuman zdenek »

gratuluji a užij si jí :palec:
_________________
Volvo 760 GLE 1989 - D24 TIC - Sojkovka
Volvo V 70 II. 2000 - TDI ÁLA
Volvo V 70 R AWD 1998 Blondýny

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 21
Registrován: 18 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha - Řepy

#4 Nový člen rodiny - Olofson

Příspěvek od SobaThor »

Měl bych několik dotazů ohledně provozu:

1. Má 740 nějaká mazací místa na podvozku (nebo kardanu)? Myslím jako třeba na starých škodovkách bylo třeba měnit tukovou náplň v nábojích předních kol a tak.
2. Kolik stojí čepy a tlumiče a kde nejlépe je seženu (na saabtuning.cz sice díly v katalogu mají, ale neuvádějí cenu).
3. Jak se značí vstřikovače u 24D (bez turba)? Doporučili byste netěsnící kus vyměnit nový nebo sehnat na vrakáči (kde nejlépe?) celou sadu (tedy pokud to vyjde levnějc) a vykombinovat funkční kombinaci?
4. Spojka je předpokládám lankem.
5. Nějaké postřehy a doporučení ohledně brzd - asi jsou na jedné straně tak troch seklé. Auto při pojíždění píská (pokud to nejsou ložiska) a při brždění má tendenci se stáčet doprava. Tedy je snažší vyměnit brzdiče nebo se to snažit uvolnit?

Za odpovědi děkuji.

Jinak včera v noci si přítulka odbyla další jízdní lekci, tentokrát na silnici. Olofson se jí líbí, ale chudák neřídila asi dva roky a předtím vždycky jen sem tam a byla na sebe přehnaně kritická. Pravda je že v mém hlase asi zněla jistá naléhavost smýšená se strachem když jsem na ní volal že ještě kousek a budem v příkopě. Také jsem po dlouhé době nahlas zatoužil po cigaretě... Ale jsem přesvědčen že to brzo zvládne.

Jo, překvapilo mě že motor (Audi) je schopnej celkem nstartovat i takhle ráno v mrazu (jen jsem to dnes teda přeparkovával a bral si služební) i když vstřikovací čerpadlo evidentně nutně potřebuje seřídit. Prostě to trochu začoudí, ale po chvilce to jede skoro pravidelně. A hlavně, konečně je to diesel kterej smrdí jako opravdovej diesel Si pamatuju jak jsem jako malý děcko jezdil do Tater od táty z práce na firemní zájezdy a vozila nás tam stará Karosa která po ránu po nastartování taky chvilku čioudila- tak Olofson smrdí úplně stejně. Nesmějte se mě, ale tenhle smrad mi prostě chyběl
_________________
Saab 9000 Aero 199kW, 401Nm, Volvo 740 D24 (patří přítulce)
Volvo ergo sum

lookens
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 396
Registrován: 16 roků 11 měsíců
Bydliště: Zaječov
Vůz: Nyni: V70 I, B5254T, 98'
Bydliště: Zaječov (Beroun)

#5 Nový člen rodiny - Olofson

Příspěvek od lookens »

:palec: :tlesk:
_________________
Nyní hledám
Dříve:
V70 I, B5254T, 98' (1 rok)
940 GL, B200F, 92' kombi (mesic)
940 POLAR, B230FD, 94' kombi (4 roky)
740 GL, B230F, 89' kombi (1 rok)
240 GL, B230A, 86' sedan (10 let)
740 GLE, D24T, 89' sedan (3 roky)

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2597
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#6 Nový člen rodiny - Olofson

Příspěvek od Sergej »

SobaThor píše:Měl bych několik dotazů ohledně provozu:

1. Má 740 nějaká mazací místa na podvozku (nebo kardanu)? Myslím jako třeba na starých škodovkách bylo třeba měnit tukovou náplň v nábojích předních kol a tak.
2. Kolik stojí čepy a tlumiče a kde nejlépe je seženu (na saabtuning.cz sice díly v katalogu mají, ale neuvádějí cenu).
3. Jak se značí vstřikovače u 24D (bez turba)? Doporučili byste netěsnící kus vyměnit nový nebo sehnat na vrakáči (kde nejlépe?) celou sadu (tedy pokud to vyjde levnějc) a vykombinovat funkční kombinaci?
4. Spojka je předpokládám lankem.
5. Nějaké postřehy a doporučení ohledně brzd - asi jsou na jedné straně tak troch seklé. Auto při pojíždění píská (pokud to nejsou ložiska) a při brždění má tendenci se stáčet doprava. Tedy je snažší vyměnit brzdiče nebo se to snažit uvolnit?

Za odpovědi děkuji.

Jinak včera v noci si přítulka odbyla další jízdní lekci, tentokrát na silnici. Olofson se jí líbí, ale chudák neřídila asi dva roky a předtím vždycky jen sem tam a byla na sebe přehnaně kritická. Pravda je že v mém hlase asi zněla jistá naléhavost smýšená se strachem když jsem na ní volal že ještě kousek a budem v příkopě. Také jsem po dlouhé době nahlas zatoužil po cigaretě... Ale jsem přesvědčen že to brzo zvládne.

Jo, překvapilo mě že motor (Audi) je schopnej celkem nstartovat i takhle ráno v mrazu (jen jsem to dnes teda přeparkovával a bral si služební) i když vstřikovací čerpadlo evidentně nutně potřebuje seřídit. Prostě to trochu začoudí, ale po chvilce to jede skoro pravidelně. A hlavně, konečně je to diesel kterej smrdí jako opravdovej diesel Si pamatuju jak jsem jako malý děcko jezdil do Tater od táty z práce na firemní zájezdy a vozila nás tam stará Karosa která po ránu po nastartování taky chvilku čioudila- tak Olofson smrdí úplně stejně. Nesmějte se mě, ale tenhle smrad mi prostě chyběl
1: tak to neviem, zozen si Haynes manual ;-)
2: capy co som pozeral tak cca 500SKK/ks, tlmice - zalezi od znacky ale mne ponukali cca 2000,-SKK/ks predne. na Ebay sa daju v pohode kupit vsetky 4 KYB GR2 za 140USD
3: viewtopic.php?f=52&t=3050&start=25 Cely drziak vstreku ma oznacenie KCA44S ale idu pouzit aj ine, dolezite je dodrzat znacenie trysky DN0SD193(0) Viec na fore, riesili sa tu aj otvaracie tlaky.
Nove je nove a stare je stare, Zalezi kde ti to tecie, mozno staci len vymenit tepelne stity a pouzit predpisany utahovaci moment, pokial tecie samotny vstrek, kludne kupit stary a dat donho novu trysku, na vrakaci budu aj tak asi vsetky trysky pripchate.
4: Ano, lankom. Ale su aj hydraulicke.
5: Zalezi na ich celkovom stave, ale ja som mal to iste a v pohode som ich rozhybal, je tiez dobre kupit nove gumicky (500SKK/za sadu na jedno koleso) Novy kompletny brzdic zozenes asi za 3500CZK.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2427
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#7 Nový člen rodiny - Olofson

Příspěvek od jarek.krizan »

Mazací místa na sedmě zespod jsou jen na křížích kardanu. Někdy jsou tam mazničky a někdy jen červík, který se vyšroubuje a místo něj našroubuje maznička.
Brzdy jsou základ. Rozebrat, vyčistit, přetěsnit, promazat, složit a rozhýbat.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „700 / 900“