Jaké startovací kabely na V70 II D5?

Kulaté velké předokolky/AWD
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 286
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC90 D5 147kW 2011
Bydliště: Praha, Č.B.

#1 Jaké startovací kabely na V70 II D5?

Příspěvek od lookass_V70 »

_________________
XC90 I D5 , 147kW, 2011, D5244T18, AT, silver, černá kůže
bylo: V70 II D5, 120kW, 2002, D5244T, man., platinum green, béžový interiér, kůže, ALU Canaveral... pěkně ošvédovanej kočár!

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 20
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Praha

#2 Jaké startovací kabely na V70 II D5?

Příspěvek od henry »

Pokud chceš mít startovací kabely spolehlivě použitelné, tak na čím víc Ampér budou dimenzované tím lépe. D5 je poměrně velký motor (v zásadě se takové objemy montují do menších náklaďáků :-) a k tomu dízl, tedy co do náročnosti na startování jedna z nejhorší kombinací a na startovacích kabelech u ní nejde šetřit.

Mám nicméně zkušenost, že některé levné šmejdíky se nestydí nalepit nálepku 400A na drátek, který by byl vhodný tak na napájení vánočního stromečku. Osobně jsem se snažil pomoci paní, která chudák v dobré víře koupila startovací kabely na benzínce a divila se, že to nic nedělá. Proud odebíraný startérem je opravdu extrémní a to hlavně při náběhu a přestože táhla šťávu z baterky od dízlového Transportéra a snažila se nastartovat jen obyčejného 206 benzínového Pažoutka, tak přes ty dráty se motor ani trochu nepohnul i když se dráty rožhavily jak žárovka (a to do té doby v pohodě běhal - jen nechala zapnutá světla přes noc a bylo to v létě). Slušní výrobci udávají vedle ampér i použitý celkový průžez svazku drátu použitého na kabely. Většinou cca někde okolo hodnot:

300A, Cu 10mm²
400A, Cu 16mm²
500A, Cu 25mm²
700A, Cu 35mm²

Tohle platí pro běžné délky od 2,5-3,5m na delší kabely by byl potřeba ještě větší průřez - na 12V jsou s délkou a při těhle proudech docela ztráty. U toho 500A kabelu to odpovídá cca průměru materiálu okolo 6 mm (pokud počítám dobře), ale svazek bude mít v reálu okolo 7mm !!! možná o chlup víc když vezmeš v úvahu že svazek není plný materiál a tedy nabejvá prostorem mezi drátky svazku. Konečne z prosté logiky věci - koukni, jaký kábl vede ke starteru a ten propojovací by neměl být o nic moc tenčí (ten v autě je trochu naddimenzován s ohledem na dlouhodobou spolehlivost, ale zase je kratší a nemá úzká místa jako kleště).

A jsme u dalšího potenciálního kamene úrazu - kleště - dobře dimenzovaný kabel na potřebný odběr sám o sobě nepomůže, pokud jsou na něj nandané nedostatečně dimenzované kleště nebo pokud je přechod kabel-kleště poddimenzovaný.

Proč to vlastně píšu - z těch popisek e-shopu na tvém odkaze evidentně nic z tohoto nevyčteš (i ten obrázek mají srandovně prťavej). Takže si můžeš koupit třeba ten 500A a doufat, že na "levne-autodoplnky" mají pravdu a nekecají oni nebo výrobce :-)) , nebo zajdeš do krámu, kde si tyhle věci ověříš sám před koupí či alespoň najdeš kšeft, kde si uvědomují, že tyhle parametry by mohly někoho zajímat a uvádějí je (což bude mimochodem známka, že snad vědí, co prodávají a k čemu je to určené). Jinak riskuješ, že až je budeš jednou za uherskej rok potřebovat a spolehneš se na ně, tak tě vypečou.

P.S. ještě jedna rada - byť kosmetická - izolace by měla být ze silikonu, ne z PVC - PVC izolace hojně používaná na některých asijských šmejdících v zimě ztvrdne a rozláme se nehledě na to, že PVC by se zahřátími při startu zničilo i kdyby nepopraskalo.
_________________
---
XC 70 AWD, D5 man. (2008)

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 286
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC90 D5 147kW 2011
Bydliště: Praha, Č.B.

#3 Jaké startovací kabely na V70 II D5?

Příspěvek od lookass_V70 »

No tak tomu říkám vyčerpávající odpověď :!: Moc díky - snad to pomůže i ostatním... teď už jen drobný dotaz: máš tip, kde tedy kupovat? (nebo přímo u Volva?) :razz:
_________________
XC90 I D5 , 147kW, 2011, D5244T18, AT, silver, černá kůže
bylo: V70 II D5, 120kW, 2002, D5244T, man., platinum green, béžový interiér, kůže, ALU Canaveral... pěkně ošvédovanej kočár!

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 20
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Praha

#4 Jaké startovací kabely na V70 II D5?

Příspěvek od henry »

Přímo u Volva to asi bude zbytečně drahé (ani nevím, zda něco takového mají v příslušenství - spíš bych o tom pochyboval). Ale nejspíš dobře pochodíš v běžných skušných kšeftech s autodíly, tam obvykle i poradí - mám nejraději takové ty menší krámky, kde to mají našlapané v regálech :-). Moc jsem to nezjišťoval. Zkus zagooglit na internetu a s ohledem na to co jsem napsal najít i třeba e-shop, kde vědí, co prodávají. Já si také všechny ty parametry také nepamatuji z hlavy, vypadly z googla na požádání (je fakt, že jsem věděl, co hledám) - hrát si na odborníka přes kabely nehodlám, jen jsem se po tom nedávno pídil.

čau
_________________
---
XC 70 AWD, D5 man. (2008)

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 300
Registrován: 18 roků 9 měsíců
Vůz: C 70

#5 Jaké startovací kabely na V70 II D5?

Příspěvek od LADA11 »

ted sem nahazoval brachovu V70 a kabely mam 200A z OBI za 180kc a chytlo to hned...
_________________
Volv

selap
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1323
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 III D3 AT '12

#6 Jaké startovací kabely na V70 II D5?

Příspěvek od selap »

Kdo chce mít jistotu a je aspoň trochu šikovný tak si koupí kabel,příslušné kleště a zkloubí to do sebe sám.
Vycházím ze zkušeností mechaniků nákl. aut.Koupit se dá ledasco,ale zravidla jim fungují pravě jen tyhle.
Cenově je to malikko dražší,ale v řádu desetikorun.
_________________
V70III D3 aut. 2012
bylo 760 GLE 2.4 TD 1986,V70I 2.4 Tdi 1999, V70II 2.5TDI 01 man.

petr´S
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 459
Registrován: 16 roků 7 měsíců
Bydliště: Česká Lípa
Kontaktovat uživatele:

#7 Jaké startovací kabely na V70 II D5?

Příspěvek od petr´S »

LADA11 píše:ted sem nahazoval brachovu V70 a kabely mam 200A z OBI za 180kc a chytlo to hned...
přesně tak, taky jsme kdykoliv nastartovali cokoli čímkoli :) kabel můžeš mít jakej chceš, na kontaktu kleští s něčím na sousedově baterce stejně nedosáhneš 10mm2 (natož 35:) styčné plochy. Lehce se kleště odporově přivaří a už se jede:)))
_________________
MB Viano MY2012, XC90 D5 Polestar MY2011
bylo S40 1.8 2003; 780 Bertone 1987; S60 2.5T AWD 2004, S80 V8 AWD 2007,V50 2.0D 2008, 262C Bertone, C70 T5 2010

http://www.plastservis.net

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 20
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Praha

#8 Jaké startovací kabely na V70 II D5?

Příspěvek od henry »

petr S60 píše:...jsme kdykoliv nastartovali cokoli čímkoli ...
pak jste měli kliku, že tomu "cokoliv" k nastartování stačilo pomoct málo nebo jste měli kliku, že to "čímkoliv" bylo prostě dost tlusté na daný odběr. Samozřejmě, že kleště nebudou mít styk 35mm2, ale také tohle úzké místo není dlouhé 2-3 metry, ale jen nějakou desetinu mm, takže výsledný tohoto přechodu to příliš neovlivní.

Každopádně osobní zkušenosti jsou celkem jasné v tom smyslu, že mizerným kabelem nešel nastartovat ani malý motůrek v létě, takže bych si nedovolil radit někomu, že dízlovej 2,5litr nastartuje sichr "čímkoliv". Myslím, že tazatele zajímalo spíš nějaké racionální vysvětlení co na kabelech zkoumat při koupi, která by mu měla co nejjistěji ušetřit starosti, až bude jednou v úzkejch, než náhodná zkušenost s blíže nedefinovaným "čímkoliv". Pokud nějak dokážeš vysvětlit, proč je "cokoliv" dostatečné, pak se ale nechám rád poučit - pak by mě ale zajímalo proč jsem s mizernými dráty toho pažouta nenastartoval (dokonce ani nepootočil) byť se kábly rozpálily, že se na nich málem tavila izolace a se slušnými to šlo bez jiného zásahu napoprvé a bez potíží (že by ty prvé nebyly "cokoliv"? - případně jak poznám to správné "cokoliv"?). Jo a také asi všichni výrobci kabelů jsou tak trochu nedůvtipní, když používají různé tloušťky kabelů pro různé odběry - přece by strašně ušetřili, kdyby použili stejně tenký drát na 100A i 700A dráty a ty 700A by mohly prodávat dráž. Jsem zvědav, kde dělají chybu všichni, co je zajímá, jak nadimenzovat SPOLEHLIVÉ startovací kabely.
_________________
---
XC 70 AWD, D5 man. (2008)

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 54
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha 4

#9 Jaké startovací kabely na V70 II D5?

Příspěvek od medlis »

Sam mam homodomo kabely 35mm Cu delka 4m a musim zatukat potreboval jsem je jen jednou. Mrtveho chrochta slo nastartovat hned, nebylo treba cekat az neco natece do baterky, chytnul na prvni otoceni, kabely pochopitelne studene :)
Z teto zkusenosti si troufam doporucit cim silnejsi kabely, tim lepe. Vyplati se pri koupi koukat na zminovany prurez vodicu jak napsal uz Henry ve svem vycerpavajicim prispevku.
_________________
V70 T5, 1999, B5234T3 kredenc

petr´S
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 459
Registrován: 16 roků 7 měsíců
Bydliště: Česká Lípa
Kontaktovat uživatele:

#10 Jaké startovací kabely na V70 II D5?

Příspěvek od petr´S »

medlis píše:Sam mam homodomo kabely 35mm Cu delka 4m a musim zatukat potreboval jsem je jen jednou. Mrtveho chrochta slo nastartovat hned, nebylo treba cekat az neco natece do baterky, chytnul na prvni otoceni, kabely pochopitelne studene :)
Z teto zkusenosti si troufam doporucit cim silnejsi kabely, tim lepe. Vyplati se pri koupi koukat na zminovany prurez vodicu jak napsal uz Henry ve svem vycerpavajicim prispevku.
čím silnější tím lepší samozřejmě platí bez debat, leč strašit volváky 700A odběrem je nerozumné:)
_________________
MB Viano MY2012, XC90 D5 Polestar MY2011
bylo S40 1.8 2003; 780 Bertone 1987; S60 2.5T AWD 2004, S80 V8 AWD 2007,V50 2.0D 2008, 262C Bertone, C70 T5 2010

http://www.plastservis.net

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 286
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC90 D5 147kW 2011
Bydliště: Praha, Č.B.

#11 Jaké startovací kabely na V70 II D5?

Příspěvek od lookass_V70 »

Objednal jsem 400A, tak uvidím... když to tedy nedejbože bude nutný :mrgreen:
_________________
XC90 I D5 , 147kW, 2011, D5244T18, AT, silver, černá kůže
bylo: V70 II D5, 120kW, 2002, D5244T, man., platinum green, béžový interiér, kůže, ALU Canaveral... pěkně ošvédovanej kočár!

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 20
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Praha

#12 Jaké startovací kabely na V70 II D5?

Příspěvek od henry »

petr S60 píše:...strašit volváky 700A odběrem je nerozumné:)
nerad to ještě otvírám, ale jediné místo, kde padlo 700A je v mém příspěvku, tak se musím ohradit:

a) straší je někdo tímhle odběrem? Fakt to nikde nevidím !- vidím jen příklad toho, jak bývají kvalitní kabely pro různé odběry dimenzovány, aby měl tazatel představu o tom, jak by měl kabel s určitou nálepkou ampér vypadat (tj. aby se nenechal opít kabelem s nálepkou sice 700A, ale průřezem jak ke sluchátkám k iPodu).

b) nerozumné mi přijde naopak přijde radit, že "nastartuje cokoli čímkoli" - to se mu fakt nepovede - a jestli řekneš že jo, tak tě nechám nastartovat libovolné Volvo dle tvé volby (jen s vytlučenou baterkou) napájecí 3metrovou dvoulinkou na 220V - tuším 2x pramínek Cu 0,75mm nejlépe přidržovanou na kontaktech rukou - protože nebude mít kleště :)
_________________
---
XC 70 AWD, D5 man. (2008)

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 54
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha 4

#13 Jaké startovací kabely na V70 II D5?

Příspěvek od medlis »

petr S60 píše:...strašit volváky 700A odběrem je nerozumné:)
strasit? probuh jen to ne, chtel jsem jenom zduraznit dulezitost prurezu vodicu a na mem prikladu predvest ze 35mm je v pohode. Ziskal jsem je zdarma a prikoupil jenom kvalitni svorky a uz se startovalo :)
K dispozici byl i prurez 50mm tak jsem trochu vahal ale nakonec je videt ze by to asi bylo zbytecne predimenzovane. Technicky zdatnym jedincum muzu tuto cestu jen doporucit, vedet co vozite v kufru je v jistou chvili k nezaplaceni. V dnesni dobe nebyva problem sehnat nejake vyrazene NN kabely.
_________________
V70 T5, 1999, B5234T3 kredenc

petr´S
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 459
Registrován: 16 roků 7 měsíců
Bydliště: Česká Lípa
Kontaktovat uživatele:

#14 Jaké startovací kabely na V70 II D5?

Příspěvek od petr´S »

henry píše:
petr S60 píše:...strašit volváky 700A odběrem je nerozumné:)
nerad to ještě otvírám, ale jediné místo, kde padlo 700A je v mém příspěvku, tak se musím ohradit:

a) straší je někdo tímhle odběrem? Fakt to nikde nevidím !- vidím jen příklad toho, jak bývají kvalitní kabely pro různé odběry dimenzovány, aby měl tazatel představu o tom, jak by měl kabel s určitou nálepkou ampér vypadat (tj. aby se nenechal opít kabelem s nálepkou sice 700A, ale průřezem jak ke sluchátkám k iPodu).

b) nerozumné mi přijde naopak přijde radit, že "nastartuje cokoli čímkoli" - to se mu fakt nepovede - a jestli řekneš že jo, tak tě nechám nastartovat libovolné Volvo dle tvé volby (jen s vytlučenou baterkou) napájecí 3metrovou dvoulinkou na 220V - tuším 2x pramínek Cu 0,75mm nejlépe přidržovanou na kontaktech rukou - protože nebude mít kleště :)
:lol: nj to je samo pravda, dvojlinka to nespraví, tím "čímkoli" byly myšleny vcelku jakékoliv - i levné - startovací kabely z obi atd....
takový šméčka tady mám, s PVC bužírkou a startuju s tím v pohodě Sprintera když je extra zima, osobáky v pohodě a nidke se nic netaví, nežhaví. Taky je samozřejmě pravda, že čím silnější a kvalitnější kabely tím lepší, o tom není pochyb. Jen bych to zas tak nedramatizoval.
_________________
MB Viano MY2012, XC90 D5 Polestar MY2011
bylo S40 1.8 2003; 780 Bertone 1987; S60 2.5T AWD 2004, S80 V8 AWD 2007,V50 2.0D 2008, 262C Bertone, C70 T5 2010

http://www.plastservis.net

Honza
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 5112
Registrován: 20 roků 6 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená

#15 Jaké startovací kabely na V70 II D5?

Příspěvek od Honza »

Nejvíc mě dojal jeden motorista když vytáhl kabely udělané ze svíčkového kablíku kterej má průřez asi 1mm ale 4 mm izolaci. :lol:
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 20
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Praha

#16 Jaké startovací kabely na V70 II D5?

Příspěvek od henry »

Honza píše:Nejvíc mě dojal jeden motorista když vytáhl kabely udělané ze svíčkového kablíku kterej má průřez asi 1mm ale 4 mm izolaci. :lol:
IMHO nebudou mít zdaleka ani ten 1mm2 - letí přes ně co vím vysoké napětí (= malé ztráty = nepotřebují velký průřez z principu), nebývají dělané na dlouhé vedení (obvykle do 1 metru = zase není potřeba moc materiálu) a odběr v A nebude nejspíš stát za řeč. Co si pamatuji svíčkové kablíky, tak v nich bývaly 3-4 chloupky tenoulinké mědi. Tlustou izolaci měly právě kvůli tomu vysokému napětí - aby ho dokázaly odizolovat a neprobíjely cestou (což se stejně u některých mizerných izolací stávalo zvláště po nějakém čase, když zpuchřely a navlhly - pak šla jiskra do bloku a ne do svíčky ).

Takže startovat svíčkovým kabelem by mohla být dobrá zábava - myslím, že by po otočení klíčkem zafungoval trochu jako pojistkový drát :) Snad jen ta tlustá izolace by zabránila pyroefektům :)
_________________
---
XC 70 AWD, D5 man. (2008)

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 54
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha 4

#17 Jaké startovací kabely na V70 II D5?

Příspěvek od medlis »

petr S60 píše:takový šméčka tady mám, s PVC bužírkou a startuju s tím v pohodě Sprintera když je extra zima, osobáky v pohodě a nidke se nic netaví, nežhaví. Taky je samozřejmě pravda, že čím silnější a kvalitnější kabely tím lepší, o tom není pochyb. Jen bych to zas tak nedramatizoval.
Svata pravda, pri bezne delce by myslim vyhovely i ty nejslabsi kabely z vyctu uvedeneho kdesi vys, jenom je potreba pri koupi dat pozor jestli je tam vevnitr doopravdy tolik medi, kolik tvrdi vyrobce, na kabely ze stanku bych se moc nespolihal :o
mala rada na zaver. Hmotnost celkem napovi, neb med je o poznani tezsi nez plast.
_________________
V70 T5, 1999, B5234T3 kredenc

petr´S
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 459
Registrován: 16 roků 7 měsíců
Bydliště: Česká Lípa
Kontaktovat uživatele:

#18 Jaké startovací kabely na V70 II D5?

Příspěvek od petr´S »

Honza píše:Nejvíc mě dojal jeden motorista když vytáhl kabely udělané ze svíčkového kablíku kterej má průřez asi 1mm ale 4 mm izolaci. :lol:
:mrgreen: a co na tom měl za kleště :?: :lol:
_________________
MB Viano MY2012, XC90 D5 Polestar MY2011
bylo S40 1.8 2003; 780 Bertone 1987; S60 2.5T AWD 2004, S80 V8 AWD 2007,V50 2.0D 2008, 262C Bertone, C70 T5 2010

http://www.plastservis.net

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 54
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha 4

#19 Jaké startovací kabely na V70 II D5?

Příspěvek od medlis »

pocitam ze to pridrzoval rukama ne? :razz:
_________________
V70 T5, 1999, B5234T3 kredenc
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „S60, V / XC70 II (-07), S80 (-06), XC90“