TURBO na 2,4 D TIC v 945

Všechno o sedmách a devítkách!
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 16
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: u Českého Brodu, okr. Kolín

#1 TURBO na 2,4 D TIC v 945

Příspěvek od wolfenstein940 »

DOTAZ: Po GO motoru na turbo nezbyly peníze, bylo vyčištšno a namontováno zpět. Při vyšších otáčkách 2300 a výš kdy asi turbo začíná zabírat jde slyšet jeho pískot(to je asi OK), ale při 2800 a výš to začne někde přisávat a po přeřazení na nižžší stupeň si motor odfoukne psssfff. Sundal jsem tedy takovou tu spojku mezi vzduchovým filtrem a turbínou, kde na turbu jsou dbva zářezy. 1. pro sponu - aretaci spojky a druhá díle od turba byla prázdná.
- Nemá tam být náhodou těsnění? Pokud ano tak jaké a za kolik???
- To že je na kraji turba trochu oleje, znamená to že je vůle v ložisku? nebo může to téct odfukem z víka ventilů ?
- Jak se pozná kondice TURBA?
Díky, Wolf
turbína
turbína
turbo1.jpg (67.35 KiB) Zobrazeno 998 x
turbo2.jpg
turbo2.jpg (65.71 KiB) Zobrazeno 998 x
_________________
Volvo model 940, TYP 945-965, 5Dkombi, 2,4 D TIC, 205/55 R16, Rok výroby 1994

selap
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1323
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 III D3 AT '12

#2 TURBO na 2,4 D TIC v 945

Příspěvek od selap »

Závadu hledáš ze špatné strany,trocha oleje tam bude vždy a je z odpařováku.Na straně sání nic nepoznáš,tam je jen mírný podtlak vzniklý sáním.I kdyby to tam netěsnilo požene to přes chladič do válců.To oddechnutí musíš hledat jinde(podle popisu to zni jako bys měl BLOW-OF,ale na ropákovi?)
Taky na tom sání je taková drátěná nic moc spona,ale páč je tam podtlak tak to stačí.
Pokud motor táhne jak má,tak jen sleduj jestli moc nekouří a nemizí olej.
_________________
V70III D3 aut. 2012
bylo 760 GLE 2.4 TD 1986,V70I 2.4 Tdi 1999, V70II 2.5TDI 01 man.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 16
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: u Českého Brodu, okr. Kolín

#3 TURBO na 2,4 D TIC v 945

Příspěvek od wolfenstein940 »

Motor má nové kroužky, hlavu, vstřiky, seřízené čerpadlo, šály na klikovce, rozvody, těsnění a další...nechce se mi to točit přes 3500, nekouří a zatím s tím olejem nevím, najel jsem na tom 200km, tak uvidím.
BLOW OFF, co je to? a jak se to projevuje?
_________________
Volvo model 940, TYP 945-965, 5Dkombi, 2,4 D TIC, 205/55 R16, Rok výroby 1994

selap
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1323
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 III D3 AT '12

#4 TURBO na 2,4 D TIC v 945

Příspěvek od selap »

Aha,tak než se to zaběhne,tak se olej mírně ztrácet může.Ten Blow-off ventil mají benzíny,je to tu někde popsané,ty dělají to psss při řazení,je to kvůli klapce která se zavře-upouští tlak aby se nepoškodilo turbo,ale to ropáci nemají,pááč to nepotřebují.
_________________
V70III D3 aut. 2012
bylo 760 GLE 2.4 TD 1986,V70I 2.4 Tdi 1999, V70II 2.5TDI 01 man.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 275
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Vůz: Volva
Bydliště: Havlíčkův Brod

#5 TURBO na 2,4 D TIC v 945

Příspěvek od Fery »

Jednou jsem při jízdě po dálnici ztratil jeden ze tří svorníků na konci turba, co drží objímku výfukového potrubí. Jelikož díra na svorník bylá průchozí až do turba, tak to za jízdy při vyšších otáčkách a v zátěži syčelo jak hejno hadů. Stačilo jen ubrat plyn a syčení zmizelo. Než jsem tu závadu našel, tak jsem prolezl celou cestu od turba až po sání. Včetně výměmy IC ...

marra
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 912
Registrován: 19 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#6 TURBO na 2,4 D TIC v 945

Příspěvek od marra »

v ty druhy drážce ma bej o-kroužek za par kč
_________________
VOLVO C70 2.5 T aut. r.v. 1998. vstřiky 440ccm 19" turbo s provozem na E85
VOLVO 850 2.3 T5 20V r.v. 1996 man.R.I.P
50°06´18.15"S 14°21´31.50"V

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2434
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#7 TURBO na 2,4 D TIC v 945

Příspěvek od jarek.krizan »

Já měl pocit, že jsem to sem psal. :shock: Asi už blbnu z přepracování :?
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 16
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: u Českého Brodu, okr. Kolín

#8 TURBO na 2,4 D TIC v 945

Příspěvek od wolfenstein940 »

Fery píše:Než jsem tu závadu našel, tak jsem prolezl celou cestu od turba až po sání. Včetně výměmy IC ...
Ten IC asi Intercooler, co to vlastně je a která část toho motoru to je a k čemu to slouží? Myslíte že by mohlo být špatně pčidělané sání,které se těsní na co? Těsnění nebo tmel?
_________________
Volvo model 940, TYP 945-965, 5Dkombi, 2,4 D TIC, 205/55 R16, Rok výroby 1994

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#9 TURBO na 2,4 D TIC v 945

Příspěvek od Sergej »

wolfenstein940 píše:
Fery píše:Než jsem tu závadu našel, tak jsem prolezl celou cestu od turba až po sání. Včetně výměmy IC ...
Ten IC asi Intercooler, co to vlastně je a která část toho motoru to je a k čemu to slouží? Myslíte že by mohlo být špatně pčidělané sání,které se těsní na co? Těsnění nebo tmel?
IC je skutocne intercooler a v preklade to znamena medzichladic. TJ chladi tlakovy vzduch z turba na teplotu optimalnu pre chod motora (cim studensi, tym ma vacsiu hustotu a na jednotkovy objem pripadne viac kyslika) Nachadza sa za chladicom vody (alebo pred nim...), a taktiez tak vyzera.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 16
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: u Českého Brodu, okr. Kolín

#10 TURBO na 2,4 D TIC v 945

Příspěvek od wolfenstein940 »

Tak HURÁ, závada nalezena. Znova jsem překontroloval cesty kolem turba ahle...úplně jsem přehlédl přívod ochlaeného vzduchu z IC. Koleno spojené s IC a turbínou (zespodu) přes malou hadici-spojku bylo jemně vyklouzhlé...asi mastnota a stará spojka, ktrá se povolila způsobila netěsnost a falešné přisávání při vyšších otáčkách 2700 až 3600. Auto vůbec netáhlo a popravdě řečeno po všech věcech co dostal motor nové, jsem byl zoufalý... :cry:
Vůbec jsem si toho předtím nevšiml. Očistil jsem spoje, napojovací hadice a spojky a řádně dotáhl. Možná bude dobré vyměnit staré kovové spny za nové. Nyní auto při vyšších otáčkách začne motor krásně tahat, motor má najeto 400 km po GO, je tichoučký, klaklaklaklakla, nejspíše se to bude ještě zlepšovat :lol:
Dotaz k IC: je třeba trubky popřípadě celý systém až k turbu čas od času očistit tech. benzánem a vytřít do čista???
Dotaz k odfuku na víku ventů: Na víku před hadicí vedoucí do spojky na turbu kde se mísí vzduch ze vzduchového filtru, je třeba tento kulatý nesmysl nějak čistit, vymě%novat, držovat atd???

THX, Wolf
_________________
Volvo model 940, TYP 945-965, 5Dkombi, 2,4 D TIC, 205/55 R16, Rok výroby 1994
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „700 / 900“