945 2,4 TDic, po GO a problém s palubkou atd. HELP

Všechno o sedmách a devítkách!
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 16
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: u Českého Brodu, okr. Kolín

#1 945 2,4 TDic, po GO a problém s palubkou atd. HELP

Příspěvek od wolfenstein940 »

Zdar, tak jsem se stal snad šťastným majitelem 940tky dovezené z Německa.
Výbava: 4Q + Overdrive(5), 2x AIRBAG, vyhřívané př. sedáky, el. okna, el. zrcáka, kůže, autoklima, mříž pro psa, roletka, stěrače na světlometech, tažné.
OVERDRIVE, na což jsem koukal jako blázen. První zkušenosti co jsem přijel po vlastní ose (700km), holka jela vpohodě, začne tahat až od 2500 ot./m, a pak si zakouřila temným obláčkem. Po zahřátí cvakaly nějaké hydroštely, TURBO nebylo slyšet.
Spotřeba oleje byla cca 0,8-1L l na 1000km. Tak jsem to dal na seřízení a stalo se....
Výměna vstřiků (kapaly a nerozpračovaly)
Seřízen předstřik čerpadla
Kontrola hlavy (průser-mikrotrhliny, repase :shock: , teď je jako nová ale bylo to za 10tku)
Výměna pístních kroužků
Nové šály na klikovce
Nová těsnění, rozvody
výměna všech hydroštelů a také ventilů, kterí již byly vymlácené
Turbo není moc v dobré kondici, menší vůle na ložisku, dříve nebylo ani slyšet)
čidlo teploty motoru(rozpadlo se) a termostat
Výměna volnoběžkky na startéru a uhlíky v alternátoru....prostě na co se sáhlo, tak se to sypalo

PROBLÉM:
1)Po připojení pár konektorů v motoru: baterie, alternátor, čidlo teploty motoru a něco na čerpadle se rozsvítily při nastarování na palubovce všechny kontrolky a nezhasly. Nefunguje otáškoměr, svítí voda v odstřikovači, ABS, SRS bliká, TURBO (?), ručka, teploměr vlevo ukazuje hausnumera a svítí na něm nějaká červená led (?). Pán co mi to dělal, vše znova překontroloval rozpojil a spojil ale nepodařilo se mu to odstranit. Nevíte co stím??? Nejspíš špatně uzemněná palubka, ale proč? Vše chodilo. Jinak blinkry, světla, hodiny, tachometr OK.

2) Motor má krásný ostrý zvuk, klape jakk má,ale: Při vyšších otáčkách, kdy začnu slyšet TURBO, se při zvyšování otáček ozývá zvuk jako z vysavače, jako by něco podfukovalo a motor né a né tahat jako předtím, Jakoby někde něco ufoukávalo.......Moc to točit nechci, zatím poklidu, jo a když přeřadím na vyšší stupeň a otáčky poklesnou, motor udělá pfffsssff, jako by si odfoukl a koloběh se opakuje.

3) Zazlobila mi autoklima, momentálně jezdím bez asi bez média, nechladí to, tlačítko A/C mám zmáčknuté, což je asi kompresor OFF. Již před opravou motoru se mi nějak rozblikalo světýlko pod tlačítkem A/C a někdy to nechce nic dělat, jen slyším cvakat relátko, které je dole vpravo pod krytem palubky /vedle vlevo ventilátoru) Někdy to naskočí, bliká to ale stále a nevím co stím. Nevím jestli to má spojkitost s bodem 1) ?

4) Brzdy: Byly od koupě podezřele slabé, pedál zabírá níže a je měkký, na motoru jižpři koupi je namontovaná asi nová vývěva /vyadá jako nová) ale jak říkám, nic moc to nebrzdí.

5) SPOJKA, po sundání motoru je spojka prý měněná, takže oddych, problém je že se mi stane občas to, že při rychl. stupni 1 se pedál spojky nezvedne, stále je dole a chvíly nereaguje. Pak se pozvolna vrátí a už jde zase řadit normálně.

5) OVERDRIVE, Jen dotaz, je třeba nějak tento future nějak udržovat? Výměna oleje, filtru atp?. Je to nějaký extra příprc na klasické 4kvaltové převodovce?

Díky moc, ríd se někdy objevím na srazu, ale nejdříve to musím dát do rychtiku, neb v tom vozím sebe i druhé.....
PS: S hvězdou jsem se dlouze loučil (MB 300 TD, 300D) ale myslím že jsem neprohloupil :D
Díky WOLF
Naposledy upravil(a) wolfenstein940 dne 02 říj 2008 09:12, celkem upraveno 5 x.
_________________
Volvo model 940, TYP 945-965, 5Dkombi, 2,4 D TIC, 205/55 R16, Rok výroby 1994

GDPR_user

#2 940 2,4 TDic, po GO a problém s palubkou atd. HELP

Příspěvek od GDPR_user »

Když si vyplníš bydliště,třebs ti někdo poradí lépe

Honza
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 5111
Registrován: 20 roků 6 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená

#3 940 2,4 TDic, po GO a problém s palubkou atd. HELP

Příspěvek od Honza »

martinopel píše:Když si vyplníš bydliště,třebs ti někdo poradí lépe
A do podpisu typ auta
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2598
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#4 940 2,4 TDic, po GO a problém s palubkou atd. HELP

Příspěvek od Sergej »

K tym brzdam: Pravdepodobne budes mat zodrate kotuce alebo platnicky. Pokial aj po vymene ostane pedal makky, tak nahanaj bublinu alebo mas zodrate gumicky v hlavnom brzdovom valci. Samozrejme treba skontrolovat brzdice ci niekde netecu.

Spojka: Pozri ci mas hydraulicku (pod brzdovym valcom este jeden maly) alebo mechanicku (klasicky bowden) Mechanicka potrebuje od vypinacej paky natiahnutu pruzinu k mostu prevodovky.

palubka: skor ako zemnenie palubky si skontroluj zemnenie alternatora, baterie. Bateria je zemnena v dvoch bodoch - o motor a o lavy nosnik. Vsetky spoje rozobrat ocistit smirglom, zlozit a najlepsie zastreknut nejakou vazelinou. To iste s kontaktami na baterii. pred akoukolvek pracou s elektroinstalaciou nezabudni odpojit konektory od airbag-u (ak mas)
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

GDPR_user

#5 940 2,4 TDic, po GO a problém s palubkou atd. HELP

Příspěvek od GDPR_user »

PROBLÉM:
1)Po připojení pár konektorů v motoru: baterie, alternátor, čidlo teploty motoru a něco na čerpadle se rozsvítily při nastarování na palubovce všechny kontrolky a nezhasly. Nefunguje otáškoměr, svítí voda v odstřikovači, ABS, SRS bliká, TURBO (?), ručka, teploměr vlevo ukazuje hausnumera a svítí na něm nějaká červená led (?). Pán co mi to dělal, vše znova překontroloval rozpojil a spojil ale nepodařilo se mu to odstranit. Nevíte co stím??? Nejspíš špatně uzemněná palubka, ale proč? Vše chodilo. Jinak blinkry, světla, hodiny, tachometr OK.Může být vadný tišťák na palubovce(zrovna jsem tento problém řešil),může to být někde vadná kostra

2) Motor má krásný ostrý zvuk, klape jakk má,ale: Při vyšších otáčkách, kdy začnu slyšet TURBO, se při zvyšování otáček ozývá zvuk jako z vysavače, jako by něco podfukovalo a motor né a né tahat jako předtím, Jakoby někde něco ufoukávalo.......Moc to točit nechci, zatím poklidu, jo a když přeřadím na vyšší stupeň a otáčky poklesnou, motor udělá pfffsssff, jako by si odfoukl a koloběh se opakuje.Nemáš někde povolenou hadici od IC,NEBO PRASKLÝ IC??

3) Zazlobila mi autoklima, momentálně jezdím bez asi bez média, nechladí to, tlačítko A/C mám zmáčknuté, což je asi kompresor OFF. Již před opravou motoru se mi nějak rozblikalo světýlko pod tlačítkem A/C a někdy to nechce nic dělat, jen slyším cvakat relátko, které je dole vpravo pod krytem palubky /vedle vlevo ventilátoru) Někdy to naskočí, bliká to ale stále a nevím co stím. Nevím jestli to má spojkitost s bodem 1) ?Může být měně náplně,může to však mít i souvislost s bodem1

4) Brzdy: Byly od koupě podezřele slabé, pedál zabírá níže a je měkký, na motoru jižpři koupi je namontovaná asi nová vývěva /vyadá jako nová) ale jak říkám, nic moc to nebrzdí.Pokud máš ABS může to být i zavzdušněné

5) SPOJKA, po sundání motoru je spojka prý měněná, takže oddych, problém je že se mi stane občas to, že při rychl. stupni 1 se pedál spojky nezvedne, stále je dole a chvíly nereaguje. Pak se pozvolna vrátí a už jde zase řadit normálně.Může být přidřený váleček na spojce,je otázka,jestli při pedálu dole prokluzuje i spojka

5) OVERDRIVE, Jen dotaz, je třeba nějak tento future nějak udržovat? Výměna oleje, filtru atp?. Je to nějaký extra příprc na klasické 4kvaltové převodovce?Údržba prakticky není třeba,OD je opravdu modul přidaný k 4Q převodovce

Jinak další dotazy ti rád zodpovím na tel 775148152

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 16
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: u Českého Brodu, okr. Kolín

#6 940 2,4 TDic, po GO a problém s palubkou atd. HELP

Příspěvek od wolfenstein940 »

Sergej píše:..... pred akoukolvek pracou s elektroinstalaciou nezabudni odpojit konektory od airbag-u (ak mas)
Ano, jsou zde dva (volant a spolujezdec). Myslíš konektory, které jsou přímo u airbagu? Není zde nějaká deaktivační pojistka? Není potřeba před rozpojení konektorů/kontaktů vypnout autobaterii? THX
_________________
Volvo model 940, TYP 945-965, 5Dkombi, 2,4 D TIC, 205/55 R16, Rok výroby 1994

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2598
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#7 940 2,4 TDic, po GO a problém s palubkou atd. HELP

Příspěvek od Sergej »

wolfenstein940 píše:
Sergej píše:..... pred akoukolvek pracou s elektroinstalaciou nezabudni odpojit konektory od airbag-u (ak mas)
Ano, jsou zde dva (volant a spolujezdec). Myslíš konektory, které jsou přímo u airbagu? Není zde nějaká deaktivační pojistka? Není potřeba před rozpojení konektorů/kontaktů vypnout autobaterii? THX
Osbne bag nemam, ale je to spominane aj s obrazkom v kazdom servisnom manuale, nemam ho so sebou, ked pridem domov oscanujem a dodam.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2598
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#8 945 2,4 TDic, po GO a problém s palubkou atd. HELP

Příspěvek od Sergej »

Podla Chiltona, treba vypnut zapalovanie, odpojit -pol baterie a rozpojit zlty konektor na lavej strane stredoveho tunela. Toto plati pre 7xx 1987 -->, dufam ze pre 9xx budu farby rovnake.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 16
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: u Českého Brodu, okr. Kolín

#9 945 2,4 TDic, po GO a problém s palubkou atd. HELP

Příspěvek od wolfenstein940 »

Tak jsem kontroloval ty zemnící kabely na alternátoru a levém nosníku jsou vyčištěny a OK, výsledek s palubovkou a otáčkoměrem stále stejná. Na alternátoru jsou dva malé kablíky, záměna je asi nesmysl co? Délka kablíků je na míru, sice měl mechanik alternátor sundaný, ale nepředpokládám, že by s ním cokoli dělal. Mechanik proměčoval i dobíjení a jde z alternátoru kolem 14V, takže je to asi OK.
Čistil jsem i jiné konektory,ale zdály se býti ve velice solidním stavu. Narazill jsem i na zajímavý konektor, osazený testovacím PINem s tlačítkem a červenou LED, ale na konektoru byly obsazeny pouze dva kontakty?(zřejmě diagnostika?)
Byly odpojeny pouze kontakty alternátoru, na čerpadle, čidla teplot, tak nechápu co se stalo....
Je pravda, že když odpojím ty dva konektory od alternátoru, Nesvítí ABS,SRS,TURBO a další, které před tím vždy po nastarování zhasly :shock:
Tak nevím, do palubky se mi nechce....
_________________
Volvo model 940, TYP 945-965, 5Dkombi, 2,4 D TIC, 205/55 R16, Rok výroby 1994

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2598
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#10 945 2,4 TDic, po GO a problém s palubkou atd. HELP

Příspěvek od Sergej »

Tie dva kable sa samozrejme nesmu zamienat,jeden je otackomer (vyvod W) a druhy budiace vinutie - napojene na ziarovku dobijania na palubke.
Ze altik dava 14V je celkom dobre (mal by ale davat 14,5) zalezi vsak kdea ako meras. Treba merat na baterii zvlast (tj oba hroty meraku na baterii) a altik treba zasa merat len na altiku (tj, jeden kabel na vyvod+, druhy na kostru altika) rozdielom hodnot dostanes ubytky napatia. Ak ziadne nie su, treba ist po konektoroch. Ked som kupil svoje auto, pomohlo rozpojit a znovu spojit vsetky konektory. Moze byt tiez samozrejme zoxidovany/poskodeny flexi plosak zozadu pristrojovky.
D24TIC nema ziadny pocitac, co si nasiel neviem, moze to byt alarm, ABS, airbag, pasy alebo nejaky iny CML o ktorom neviem.
Pristrojovka by mala ist vybrat lahko tusim drzi na 2 srobikoch pod krytkami...
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

GDPR_user

#11 945 2,4 TDic, po GO a problém s palubkou atd. HELP

Příspěvek od GDPR_user »

wolfenstein940 píše:Tak jsem kontroloval ty zemnící kabely na alternátoru a levém nosníku jsou vyčištěny a OK, výsledek s palubovkou a otáčkoměrem stále stejná. Na alternátoru jsou dva malé kablíky, záměna je asi nesmysl co? Délka kablíků je na míru, sice měl mechanik alternátor sundaný, ale nepředpokládám, že by s ním cokoli dělal. Mechanik proměčoval i dobíjení a jde z alternátoru kolem 14V, takže je to asi OK.
Čistil jsem i jiné konektory,ale zdály se býti ve velice solidním stavu. Narazill jsem i na zajímavý konektor, osazený testovacím PINem s tlačítkem a červenou LED, ale na konektoru byly obsazeny pouze dva kontakty?(zřejmě diagnostika?)
Byly odpojeny pouze kontakty alternátoru, na čerpadle, čidla teplot, tak nechápu co se stalo....
Je pravda, že když odpojím ty dva konektory od alternátoru, Nesvítí ABS,SRS,TURBO a další, které před tím vždy po nastarování zhasly :shock:
Tak nevím, do palubky se mi nechce....
Dráty na alternátoru máš na 100% přehozené

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 16
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: u Českého Brodu, okr. Kolín

#12 945 2,4 TDic, po GO a problém s palubkou atd. HELP

Příspěvek od wolfenstein940 »

Děkuji MOC, MartinOpel mšl pravdu, drátky na alternátoru jsem s trochou strachu vyměnil a vše funguje jak má, tedy kontrolky se rozsvítí, pak zhasnou a otáčkoměr funguje :D

DOTAZ k TURBU:
Koukal jsem na TURBO a těsnost propojek mezi vzduchovým filtrem a turbem, je zde takový kovový mezikus, kde je aretační kovová spona která nepustí mezikus z turba ven. Zdálo se mi že tento mezikus má vůli, sponu jsem sundal a stáhl mezikus z TURBA. Na něm jsem si všiml dvou drážek, 1. pro aretační sponu a 2. byla prázdná....??? NEMÁ ZDE BÝT NĚJAKÉ TĚSNĚNÍ (GUMOVÝ KROUŽEK) ???
Díky, WOLF :mrgreen:
_________________
Volvo model 940, TYP 945-965, 5Dkombi, 2,4 D TIC, 205/55 R16, Rok výroby 1994

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2430
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#13 945 2,4 TDic, po GO a problém s palubkou atd. HELP

Příspěvek od jarek.krizan »

Těsnící gumový O kroužek by tam být měl
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „700 / 900“