dotaz - sedící zadek v245

Kategorie věnovaná dvojkám
  • Autor
  • Zpráva
michal 244GL
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 41
Registrován: 19 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha 1

#1 dotaz - sedící zadek v245

Příspěvek od michal 244GL »

potřeboval bych se zeptat jestli někdo nemáte praktické zkušenosti se zvednutím zadku u naložené 245, když to naložím, tak to sedí, v noci to svítí moc nahoru a ve dne to vypadá hnusně

napadají mě následující možnosti co s tím:

1. zesílené pružiny

buď zátěžové pružiny nebo pružiny pro vysoké zatížení (to je z katalogu saabtuning, dle p. Kučery jsou únosnější pružiny pro vysoké zatížení)

2. vzduchové měchy

viz http://www.4runnerclub.org/mechy/mechy.htm

Tady je fotka jak to vypadá naložené bez pasažérů (pneu vpředu 185/70 R14, vzadu 175/80 R14):

http://cea51.tripod.com/pic/1.html

Tak děkuju za praktické zkušenosti, případně další geniální nápady :-D
nazdar
_________________
945, B200FT, M90,´97
(bylo +244GL, B23A, M46,´82 +245, B230A, M47,´85 )

Honza
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 5112
Registrován: 20 roků 5 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená

#2 dotaz - sedící zadek v245

Příspěvek od Honza »

michal 245 píše:potřeboval bych se zeptat jestli někdo nemáte praktické zkušenosti se zvednutím zadku u naložené 245, když to naložím, tak to sedí, v noci to svítí moc nahoru a ve dne to vypadá hnusně

napadají mě následující možnosti co s tím:

1. zesílené pružiny

buď zátěžové pružiny nebo pružiny pro vysoké zatížení (to je z katalogu saabtuning, dle p. Kučery jsou únosnější pružiny pro vysoké zatížení)

2. vzduchové měchy

viz http://www.4runnerclub.org/mechy/mechy.htm

Tady je fotka jak to vypadá naložené bez pasažérů (pneu vpředu 185/70 R14, vzadu 175/80 R14):

http://cea51.tripod.com/pic/1.html

Tak děkuju za praktické zkušenosti, případně další geniální nápady :-D
nazdar
Namontovat Nivomat
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány

standa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 1735
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

#3

Příspěvek od standa »

ty měchy už jsou dost geniální! cena nízká, dostupnost ND vynikající, funkčnost stejná jako u nivomatu.

zjistím rozměry měchu, tohle bych si na kombíka namontoval...
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Jarda S40
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 1491
Registrován: 19 roků 1 měsíc
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

#4

Příspěvek od Jarda S40 »

Dost bych se u těch měchů bál, co to bude dělat v zatáčce. Asi to bude fungovat jako nafukovací matrace, čili na té straně, kam půjde váha vzduch uteče a na druhou stranu se přelije. Čili výrazný náklon v zatáčce, asi by to chtělo odělit oba měchy od sebe. Jinak listové péro lze tzv. vyhamrovat, je li unavené, dá se překovat poměrně jednoduše kladivem. Trabantáři asi pamatují :-D Cena nivomatu by asi výrazně překročila časovou cenu vozidla ( jeden tlumič asi 15kKč?)

standa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 1735
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

#5

Příspěvek od standa »

Jardo, originál nivomat má také oba měchy spojené spojkou (téčkem). Pohledám, kuchnu, poinformuju. Nikdy jsem o tom nepřemýšlel, ale máš pravdu, táhlá zatáčka, vzduch se přestěhuje na jednu stranu, ve výjezdu ze zatáčky překážka (třeba los ;) ) a než se vzduch vrátí zpátky...
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Jarda S40
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 1491
Registrován: 19 roků 1 měsíc
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

#6

Příspěvek od Jarda S40 »

Asi by nebyl problém hustit každý měch zvlášť, je to jenom o jedno Téčko míň a jednu hadičku víc. A dát pod kapotu 12v kompresorek z Globusu asi za cca 200Kč, dalo by se dohušťovat za jízdy. A měl bys toho vytouženýho citroena DS :lol: Půjdem do toho?

standa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 1735
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

#7

Příspěvek od standa »

Jardo, já vím o 245, která má originál Nivomat kompresůrek, ovládací panýlek s tlačítky a manometříkem (dává se místo dvou záslepek nad popelník), hadičky a tlumiče Nivomat s děravými měchy :badgrin: ! Možná by majitel prodal...

Déeska, ach jo.
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

travex
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 1054
Registrován: 20 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha

#8

Příspěvek od travex »

DejFe píše:
Honza píše:A taky nejhorší


Za malo penez malo hudby 8)
problem je zten ze na dvojce ani sedmicce nemate vzadu listove pruziny, takze se to musi vymyslet trosku jinak... jinak co si vzpominam tak treba OPEL REKORD KOMBI (mel jsem 2,2 automat) tohle mel v serii, takze zadny velky objev.... jinak mechy jsou spolehlive, vydrzi opravdu hodne a rozhodne bych se jich nebal.....k popisovanemu reseni: dofuk kompresorem ze supermarketu je dobra vec.....rozhdodne mechy neoodelujte (nechte je pekne propojene) zvyseneho naklaneni v zatackach bych se nebal ani trochu....

jinak nez se do toho pustite, tak by stalo za to vyzkouset HD pruziny na zadku.... ja osobne to chci udelat touhle cestou.... cena jedny pruziny je cca 1700 penez
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

Jarda S40
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 1491
Registrován: 19 roků 1 měsíc
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

#9

Příspěvek od Jarda S40 »

Hluboce se kaju :prayer: ! Já ví, že budu za vola, ale celá diskuse ve mně vyvolala pocit, že na 2xx jsou listové pružiny. Navíc jsem měl pocit, že jsem tu i cosi také četl. Teprve teď jsem vlezl pod Florindu a vidím vinuté pružiny a torzní stabilizátor. Takže vše je jinak! Měchy bych tam necpal, ale vzpoměl jsem si, že kdysi u žigulíků, když měli unavená zadní péra, tak se do nich vkládali tenisové míčky. Ty fungovali jako měchy, ideální počet byl 3 kusy. Chtělo by to doladit a odzkoušet. Ideální bylo, že fungovaly až od určitého zatížení.

standa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 1735
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

#10

Příspěvek od standa »

Travexi, neměl jsem na mysli větší naklánění v zatáčkách, ale při výjezdu ze zatáčky se musí objemy vzduchu ve vacích srovnat - a to trvá nenulovou dobu.

Jardo - péro jako péro - hlavně když funguje 8) .

Už znám rozměry měchu Karosa. Dnes jsem si lehl pod auto a našel jsem místo, kam by šly měchy nacpat - na místo gumového dorazu. Ideální místečko - na nápravě je navařená plošinka, nad ní na karoserii dvě matky (které drží gumový doraz) - ale co s původním dorazem? Je v měchu nějaký doraz? Znám moc dvoustovek s uhnilým dorazem, ale :-k . Popřemýšlím a dám vědět.
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

veetec
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 228
Registrován: 18 roků 9 měsíců
Bydliště: Nižbor
Vůz: 240 GL, B230F, 1989
Bydliště: Nižbor

#11

Příspěvek od veetec »

michal 245 píše:
Jarda S40 píše:měli unavená zadní péra, tak se do nich vkládali tenisové míčky. Ty fungovali jako měchy, ideální počet byl 3 kusy. Chtělo by to doladit a odzkoušet. Ideální bylo, že fungovaly až od určitého zatížení.
tak to je geniální, jdu nakupovat tenisáky :-)
právě testuji tento support pružin tenisáky na 244, bohužel zatím pro nedostatek tenisáků pouze na pravé straně, jen co se vyhrabu z garáže a najdu dalších nejméně 9 kousků, budu jezdit ako pánko ;)
_________________
960, *1996, B6304S+LPG - Augustýn
960, *1994, B6254S - Černá M.

DejFe
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 285
Registrován: 20 roků 3 měsíce
Bydliště: Brno
Vůz: Služební
It’s my birthday

#12

Příspěvek od DejFe »

travex píše:
DejFe píše:

Za malo penez malo hudby 8)
problem je zten ze na dvojce ani sedmicce nemate vzadu listove pruziny, takze se to musi vymyslet trosku jinak... jinak co si vzpominam tak treba OPEL REKORD KOMBI (mel jsem 2,2 automat) tohle mel v serii, takze zadny velky objev.... jinak mechy jsou spolehlive, vydrzi opravdu hodne a rozhodne bych se jich nebal.....k popisovanemu reseni: dofuk kompresorem ze supermarketu je dobra vec.....rozhdodne mechy neoodelujte (nechte je pekne propojene) zvyseneho naklaneni v zatackach bych se nebal ani trochu....

jinak nez se do toho pustite, tak by stalo za to vyzkouset HD pruziny na zadku.... ja osobne to chci udelat touhle cestou.... cena jedny pruziny je cca 1700 penez
No u tech dvojek to az takovej problem neni,znam uz dost dvojek co ma podlozky a spokojene jezdi a nemaj problemy,a ze zatacek taky jeste nevilitli :lol:
Ale na 940 jsem nasel dodo pruziny (orig. volvo) kterym sla donastavit tuhost ( jak moc maji byt nasponovany) a bylo to vne puvodnich pruzin :roll:
_________________
Volvo 960 _ B204FT _ M46 _´93 _ 140KW
Volvo 850 R
Volvo V70 I T5

Jarda S40
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 1491
Registrován: 19 roků 1 měsíc
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

#13

Příspěvek od Jarda S40 »

A kolik jich bylo a kolik asi stojej? Jdu je kupovat taky :) Starý věci jsou nejlepší :lol:

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 179
Registrován: 19 roků 11 měsíců
Bydliště: Praha východ
Vůz: Volvo S70 B5234T3 1997

#14

Příspěvek od OndraH »

DejFe píše:No u tech dvojek to az takovej problem neni,znam uz dost dvojek co ma podlozky a spokojene jezdi a nemaj problemy,a ze zatacek taky jeste nevilitli :lol:
Existují prý dokonce originál Volvo podložky pod pružiny. Ale vetší problém je v tom, že pokud nacpu pod pružinu podložku, prodloužím tím pracovní rozsah tlumiče. Decentní podložka asi tolik nevadí, ale pokud tam narvu například 5cm jeklu, tak o těch 5cm se taky musí natáhnout tlumič při propružení a to mu nedělá dobře. Může to setsakra zkrátit jeho životnost, takže co člověk ušetří na nových pružinách bude muset investovat do tlumičů. Osobně ty podložky nechápu,radši zainvestuju do nových pružin, než zrovna tohle.
_________________
Je:BMW 325xi 2006
Bylo:Volvo S70, B5234T3, 1997Volvo V70, B5252S, 1998/Subaru Legacy Outback EJ25 2000/Volvo 764 D24TIC 1988/Volvo 245 D24 1985

standa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 1735
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

#15

Příspěvek od standa »

Ondro, nápravu drží na autě právě tlumič (kdyby tam nebyl, tak by náprava "vypadla" a pružina by vyskočila ze svého horního lůžka), takže podložky nevadí vůbec ničemu, naopak při unavených pružinách (a naloženém autě) nedochází tak často ke kontaktu nápravy s horním dorazem.
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Jarda S40
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 1491
Registrován: 19 roků 1 měsíc
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

#16

Příspěvek od Jarda S40 »

standa píše:Ondro, nápravu drží na autě právě tlumič (kdyby tam nebyl, tak by náprava "vypadla" a pružina by vyskočila ze svého horního lůžka), takže podložky nevadí vůbec ničemu, naopak při unavených pružinách (a naloženém autě) nedochází tak často ke kontaktu nápravy s horním dorazem.
U opravdu luxusních aut je tam textilní kurta :lol: a pod pružinou regulační šroub. Viď Stando :lol:

standa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 1735
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

#17

Příspěvek od standa »

OT, neboli mimo mísu: Jardo, v sobotu jsem se svým luxusním autem jel na sraz do Lednice, kde bylo 61 jiných luxusních aut ;) http://ck.tatraportal.sk/gallery/category.php?cat=3
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 179
Registrován: 19 roků 11 měsíců
Bydliště: Praha východ
Vůz: Volvo S70 B5234T3 1997

#18

Příspěvek od OndraH »

standa píše:Ondro, nápravu drží na autě právě tlumič (kdyby tam nebyl, tak by náprava "vypadla" a pružina by vyskočila ze svého horního lůžka), takže podložky nevadí vůbec ničemu, naopak při unavených pružinách (a naloženém autě) nedochází tak často ke kontaktu nápravy s horním dorazem.
Ta to ještě naštestí vím, mě šlo ale o to, že se prostě prodlouží pracovní dráha tlumiče o délku podložek, takže dochází častěji k úplnému natažení tlumiče a to mu nemusí dělat dobře. Dokonce to tady i kdysi někdo psal( mám pocit že to byl Clive) že takhle oddělal tlumiče.
_________________
Je:BMW 325xi 2006
Bylo:Volvo S70, B5234T3, 1997Volvo V70, B5252S, 1998/Subaru Legacy Outback EJ25 2000/Volvo 764 D24TIC 1988/Volvo 245 D24 1985

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 179
Registrován: 19 roků 11 měsíců
Bydliště: Praha východ
Vůz: Volvo S70 B5234T3 1997

#19

Příspěvek od OndraH »

Já Tě pochopil, neboj. Vím jak to myslíš, náprava drží za tlumič, ale jak často ho při běžné jízdě úplne natáhneš? No ale pokud tam dáš podložky, může se ti to povést podstatně častěji (při příliš velké délce podložek) Já jenom píšu to, co zde zmínil již před nějakou dobou Clive
_________________
Je:BMW 325xi 2006
Bylo:Volvo S70, B5234T3, 1997Volvo V70, B5252S, 1998/Subaru Legacy Outback EJ25 2000/Volvo 764 D24TIC 1988/Volvo 245 D24 1985

Jarda S40
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 1491
Registrován: 19 roků 1 měsíc
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

#20

Příspěvek od Jarda S40 »

Ono jde Ondro taky o to, jaké podložky tam dáš. Je li péro kleslé dejme tomu o 5cm únavou a ty ho opět o 5cm zvedneš podložkou, je to O.K. Ale budeš li nenažraný a dáš tam podložku 10cm, pak opravdu bude stále bušit tlumič do konce a to mu nesvědčí. Ovšem to jde o extrém, pro který mě nenapadá slušný přívlastek. Takže vše s mírou a je to :) . A právě pro tento případ mají ty nejkvalitnější :lol: vozy ještě nějaký dolní doraz. Standa určitě myslel podložky s rozumnou výškou a zmiňovanou blbost nebral v potaz.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 179
Registrován: 19 roků 11 měsíců
Bydliště: Praha východ
Vůz: Volvo S70 B5234T3 1997

#21

Příspěvek od OndraH »

Jarda S40 píše:Ono jde Ondro taky o to, jaké podložky tam dáš. Je li péro kleslé dejme tomu o 5cm únavou a ty ho opět o 5cm zvedneš podložkou, je to O.K. Ale budeš li nenažraný a dáš tam podložku 10cm, pak opravdu bude stále bušit tlumič do konce a to mu nesvědčí. Ovšem to jde o extrém, pro který mě nenapadá slušný přívlastek. Takže vše s mírou a je to :) . A právě pro tento případ mají ty nejkvalitnější :lol: vozy ještě nějaký dolní doraz. Standa určitě myslel podložky s rozumnou výškou a zmiňovanou blbost nebral v potaz.
No přesně takhle jsem to myslel, heuréka :lol:
_________________
Je:BMW 325xi 2006
Bylo:Volvo S70, B5234T3, 1997Volvo V70, B5252S, 1998/Subaru Legacy Outback EJ25 2000/Volvo 764 D24TIC 1988/Volvo 245 D24 1985

standa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 1735
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

#22

Příspěvek od standa »

mě vůbec nenapadlo, že by Ondra vypodložkoval auto do podoby dragsterů :badgrin:
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 179
Registrován: 19 roků 11 měsíců
Bydliště: Praha východ
Vůz: Volvo S70 B5234T3 1997

#23

Příspěvek od OndraH »

Já to taky tak nehodlám udělat, podle mě nejsou podložky optimální řešení, ale vím že lidi jsou někdy hrozní borci schopní všeho :-D
_________________
Je:BMW 325xi 2006
Bylo:Volvo S70, B5234T3, 1997Volvo V70, B5252S, 1998/Subaru Legacy Outback EJ25 2000/Volvo 764 D24TIC 1988/Volvo 245 D24 1985

Jarda S40
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 1491
Registrován: 19 roků 1 měsíc
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

#24

Příspěvek od Jarda S40 »

To jsem měl zrovna na mysli, kdybys viděl Stando, so dokázali lidi udělat u T603, ta je k tomu jako stvořená :lol: Ale pak byly v háji třeba kameny na poloosách atd. Zkrátka ideál je udržovat vůz ve stavu jako z fabriky.

standa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 1735
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

#25

Příspěvek od standa »

případně maličko vylepšit ;)
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „200 - opravy“