TO: Na co koukat při koupi 740

Všechno o sedmách a devítkách!
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 4
Registrován: 15 roků 7 měsíců

#1 TO: Na co koukat při koupi 740

Příspěvek od Bobrik »

Zdravím,

tak jsem se rozhodl, že jako další auto bude Volvo. Upřímně, nikdy jsem v tom nejel, ale tak trochu mi ta hranatá věc učarovala. V autech se vyznám tak trochu, vím jak vapadá rez :D ale tyhle auta do hloubky neznám, tak bych se chtěl zeptat:

Když bych si chtěl koupit 740 GLE r.v. 1988 sedan, manuál, bez výbavy (to neva - co tam není, to se nepo . . .), 2.3 benzín 96 kW s údajnými 290000km . . .

Kam koukat?
Kde a co poslouchat?
Jak by to mělo startovat?
Jak by měla řadit převodovka?
Jak poznám vymletej diferenciál?
Kdy poznám že je špatné servo?
Když to má střešní okno, kam koukat?
Je mi jasný, že to nebude mít jízdní vlastnosti ferrari, ale když by to náhodou plavalo jak loď, co může být špatně?


Díky za rady!

Drtic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1067
Registrován: 17 roků 4 měsíce
Bydliště: Bangkok
Vůz: XC70 B5244T3 '02

#2 TO: Na co koukat při koupi 740

Příspěvek od Drtic »

Kam koukat?
To zalezi, jak moc to chces davat do kupy...
Kde a co poslouchat?
Stejne tak
Jak by to mělo startovat?
Benziny na skrtnuti
Jak by měla řadit převodovka?
Manual jako po masle
Jak poznám vymletej diferenciál?
Uslysis
Kdy poznám že je špatné servo?
Kdyz piska, jde ztuha, sekane a neotocis volantem zapestim
Když to má střešní okno, kam koukat?
Nahoru :mrgreen: Zajet do mycky a koukat, jestli netece
Je mi jasný, že to nebude mít jízdní vlastnosti ferrari, ale když by to náhodou plavalo jak loď, co může být špatně?
Mozna tlumice... ale jizda jako na lodi je prave pro tyhle vozy typicka,
_________________
Volvo XC70, B5244T3, AW50/51, 170kW(ard), 2002 Obrázek
Volvo 964, B280E, AW71, 125kW, 1991, diplomat, jeste vetsi plna palba Obrázek
Volvo 744, B200E, M47, 85kW, 1991, diplomat - Bushovka, plna palba
Volvo 244, B19A, 1983 - v renovaci

Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 4
Registrován: 15 roků 7 měsíců

#3 TO: Na co koukat při koupi 740

Příspěvek od Bobrik »

Mno, já potřebuju hlavně jezdit . . . hodně, často, krátce i dalece. Spolehlivě. Kosmetické vady neřešim, ale nechci aby to někde vyplivlo uprostřed pustiny nebo abych se propadl se sedačkou na silnici - jak se mi málem stalo u moji bejvalé W123 :D

Asi to nějakou investici chtít bude. To je jasný.

Jinak, ten motor, to už by mohlo bejt vstřikování nebo ještě karbec?

Drtic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1067
Registrován: 17 roků 4 měsíce
Bydliště: Bangkok
Vůz: XC70 B5244T3 '02

#4 TO: Na co koukat při koupi 740

Příspěvek od Drtic »

Koroze kastle neni u tehle rady az tak casta, auta jsou velmi dobre chemicky osetrena a plechy vysoce kvalitni.. ale bacha, hnije spoustu ostatnich veci. 96 kW by uz mohla bejt strikacka, ale jiste to nevim.
Motory, pokud se jedna o ctyrvalec jsou jedny z nejspolehlivejsich vubec, ale taky zalezi na majiteli. Mozna bych kouknul pod vicko oleje a sahnul dovnitr na vacku (radeji pri vypnutem motoru 8) ). Jestli se ti bude zdat obehana, je zle. Jestli nebudes hmatem pozorovat opotrebeni - i po pul melounu km to byva normalni. Obcas huci manualni prevodovky - opet vetsinou pricina spatnyho mazani, ale neni nijak na zavadu. Jezdit se s tim klidne da dalsi tisice dal. Kouknout na spojkovej valec, jestli netece..vic me momentalne nenapada
_________________
Volvo XC70, B5244T3, AW50/51, 170kW(ard), 2002 Obrázek
Volvo 964, B280E, AW71, 125kW, 1991, diplomat, jeste vetsi plna palba Obrázek
Volvo 744, B200E, M47, 85kW, 1991, diplomat - Bushovka, plna palba
Volvo 244, B19A, 1983 - v renovaci

GDPR_user

#5 TO: Na co koukat při koupi 740

Příspěvek od GDPR_user »

Bobrik píše:Zdravím,

tak jsem se rozhodl, že jako další auto bude Volvo. Upřímně, nikdy jsem v tom nejel, ale tak trochu mi ta hranatá věc učarovala. V autech se vyznám tak trochu, vím jak vapadá rez :D ale tyhle auta do hloubky neznám, tak bych se chtěl zeptat:

Když bych si chtěl koupit 740 GLE r.v. 1988 sedan, manuál, bez výbavy (to neva - co tam není, to se nepo . . .), 2.3 benzín 96 kW s údajnými 290000km . . .

Kam koukat?
Kde a co poslouchat?
Jak by to mělo startovat?
Jak by měla řadit převodovka?
Jak poznám vymletej diferenciál?
Kdy poznám že je špatné servo?
Když to má střešní okno, kam koukat?
Je mi jasný, že to nebude mít jízdní vlastnosti ferrari, ale když by to náhodou plavalo jak loď, co může být špatně?


Díky za rady!
Jde o nějaké konkrétní auto??

Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 4
Registrován: 15 roků 7 měsíců

#6 TO: Na co koukat při koupi 740

Příspěvek od Bobrik »

Jo, ale nemůžu nají ten odkaz :( Ale je to v Praze v tom bazaru na Plzeňský.

EDIT: Našel jsem:
https://www.sauto.cz/car_detail.php?filt ... id=6545951

VanThomas
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1194
Registrován: 18 roků 2 měsíce
Vůz: 745 D24T M46+OD 90'
Bydliště: Praha 3

#7 TO: Na co koukat při koupi 740

Příspěvek od VanThomas »

Mno, mám takovej pocit, že už tam stojí dost dlouho... Z těch fotek se moc nepozná, chce to vidět osobně, když to klapne časoprostorově, klidně tam s tebou zajedu...
_________________
V70 B5254T AW50 98'
bylo 745 D24T M46+OD 90'

HonzaA
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 741
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: 244 B23E

#8 TO: Na co koukat při koupi 740

Příspěvek od HonzaA »

Obávám se, že ta tam stojí už roky.
_________________
244 GLE B21E 1979 | 244 GLE B23E 1981 a další

Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 4
Registrován: 15 roků 7 měsíců

#9 TO: Na co koukat při koupi 740

Příspěvek od Bobrik »

VanThomas píše:Mno, mám takovej pocit, že už tam stojí dost dlouho... Z těch fotek se moc nepozná, chce to vidět osobně, když to klapne časoprostorově, klidně tam s tebou zajedu...
Aj, to čtu až teď, když už sem tam byl, ale . . .

Vskutku tam to auto stojí déle než obvykle, pan bazarník povídal, že mělo původní cenu 25.000 Kč, nyní je za 9.900 Kč a má SPZ v depozitu. Ale bazarník říkal, že technickou zařídí. Che che. :lol:

Takže, po obhlídce jsem shledal, že vůz skutečně byl na nějaké ambasádě - má držák na vlaječku v pravém blatníku a nálepky "CD", vnitřek je celkem zachovalý, volant je ošoupanej a pedály taky, takže těch 298 tis km asi odpovídá. Ale asi s tim před tím jezdil bazarník osobně, páč tam bylo dost zahnojeno a propálení dírky do sedaček. Grrr!

Bazarník přivezl baterku z tatry a nastartoval to . . . motor chyt naporvé ale hned zase chcíp. Sám. Pak to chytlo asi na pátý otočení a už to vrčelo samo. Ale klepalo se to jak osyka, připadalo mi, že to místama vynechává. Ovšem podle toho bordelu co vrtule vysála z chladiče včetně myší se vůbec divim, že to nastartovalo. Jinak je to vstřikování. Celkově byl na motoru olej a okolo hroznej šumtus od prachu s olejem, ale motor běžel a ve vyšších otáčkách relativně stabilně strašně hučela ta vrtule. Visko věc ale fungovala, dalo se to udržet rukou. Řemeny nepískaly, nikde nic neteklo. Jan si z nás kolega bazarník uděla prču, páč přímo pod motorem byla hadice - děravá - a pustil tam vodu. Chvíli mi trvalo, než mi to došlo, ale z motoru nic neteklo. A taky bych se rád zeptal, ty věci jak k nim vedou hadičky a nad každym sacím kanálkem je jedna, to jsou vstřiky? Já že k tomu nede žádnej kabel ani trubka, tak mi to přijde divný.

Kastle jako taková je ošuntělá, odřená a obušená, ale spíš od toho, že se s tim někdo někam nevešel, přední blatníky určitě měnený byly, ale jsou tam raznice volvo, takže asi ambasáda nešetřila. Kapota při otvírání dře o postředek ohybu plechu před sklem, asi jak to bylo ťuklý na přední levý horní roh nad světlem. Problém je, že to má šíbr a okolo něho je na tapecu střechy mapa evropy. Šíbr jde jen vyklápět, zajet se mu nechce, je to nějak skřížený nebo co. Možná po ráně pěstí ze zhora by šel, ale před panem bazarníkem sem nechtěl nějak moc zkoušet co to udělá. V kufru je místo na pět mrtvejch taliánů, rez nikde a dokonce tam asi ani neteče. Zsdní dveře se zavíraly na jedno buchnutí, přední -hlavně u řidiče- vyžadovaly víc síly. Teda, míň než u feldy.

Co se týče spodního pohledu, jsem ochuzen o dojmy, rampa nikde.

Servo servovalo, jen trochu bzučelo. Ale řekl bych, že to bude tim, že to má rozvalený nedofouklý gumy. Řízení jako takové, zdá se být bez vůlí. Při prupružení nikde nic nepraská, jen všechno vrže od minimálně 6ti měsíčního klidu.

Co se týče brzd, nevím, ale je to všechno dost solidně olezlé tou rezavou mrchou. Ale kapalina ani moc černá není a posilovač nesičel.

Jen sem nepochopil, jak funguje to nitro tlačítko na řadičce. Bazarník říkal, že to je elektrická pětka. Mohl by mi to někdo přiblížit? Jinak řadit šlo pěkně, ale na místě se prd pozná. O testovací jízdu sem se bál říct, protože vyjet s tou almarou by znamenalo přelogistikovat půl bazaru :mrgreen:

Suma sumárum, ta obluda na mě uděla dojem absolutní nezničitelnosti :D

Za ty peníze, nevim, ale možná asi jo. Jenom, nevíte, jak je s tou eko daní???

@VanThomas: Myslíš, že by jsi sem tam se mnou jel na to podívat? Vim že to neni kráska, ale zvíře to je. Bazarník říkal že tam jsou do šesti. Nevím jak ty, le já zítra už musím do práce, tak bych mohl nejdřív v půl čtvrtý. Když tak kontakt na mně je 608/215164

EDIT: Teď mě tak napadá, sice to nekupuju, ale co taková věc tak vlastně žere? Stačí tomu natural 95? Dá se stim do deseti mimo město a ve městě do dvanácti? Jakej olej se leje do motoru? Co se leje do převodovky a difu?

EDIT2: Jo a ještě sem si vzpomněl, má to ruplý zadní sklo . . . ale drží tam. Vono je dvouvrstvý jako přední?

GDPR_user

#10 TO: Na co koukat při koupi 740

Příspěvek od GDPR_user »

Bobrik píše:
VanThomas píše:Mno, mám takovej pocit, že už tam stojí dost dlouho... Z těch fotek se moc nepozná, chce to vidět osobně, když to klapne časoprostorově, klidně tam s tebou zajedu...
Aj, to čtu až teď, když už sem tam byl, ale . . .

Vskutku tam to auto stojí déle než obvykle, pan bazarník povídal, že mělo původní cenu 25.000 Kč, nyní je za 9.900 Kč a má SPZ v depozitu. Ale bazarník říkal, že technickou zařídí. Che che. :lol:

Takže, po obhlídce jsem shledal, že vůz skutečně byl na nějaké ambasádě - má držák na vlaječku v pravém blatníku a nálepky "CD", vnitřek je celkem zachovalý, volant je ošoupanej a pedály taky, takže těch 298 tis km asi odpovídá. Ale asi s tim před tím jezdil bazarník osobně, páč tam bylo dost zahnojeno a propálení dírky do sedaček. Grrr!

Bazarník přivezl baterku z tatry a nastartoval to . . . motor chyt naporvé ale hned zase chcíp. Sám. Pak to chytlo asi na pátý otočení a už to vrčelo samo. Ale klepalo se to jak osyka, připadalo mi, že to místama vynechává. Ovšem podle toho bordelu co vrtule vysála z chladiče včetně myší se vůbec divim, že to nastartovalo. Jinak je to vstřikování. Celkově byl na motoru olej a okolo hroznej šumtus od prachu s olejem, ale motor běžel a ve vyšších otáčkách relativně stabilně strašně hučela ta vrtule. Visko věc ale fungovala, dalo se to udržet rukou. Řemeny nepískaly, nikde nic neteklo. Jan si z nás kolega bazarník uděla prču, páč přímo pod motorem byla hadice - děravá - a pustil tam vodu. Chvíli mi trvalo, než mi to došlo, ale z motoru nic neteklo. A taky bych se rád zeptal, ty věci jak k nim vedou hadičky a nad každym sacím kanálkem je jedna, to jsou vstřiky? Já že k tomu nede žádnej kabel ani trubka, tak mi to přijde divný.

Kastle jako taková je ošuntělá, odřená a obušená, ale spíš od toho, že se s tim někdo někam nevešel, přední blatníky určitě měnený byly, ale jsou tam raznice volvo, takže asi ambasáda nešetřila. Kapota při otvírání dře o postředek ohybu plechu před sklem, asi jak to bylo ťuklý na přední levý horní roh nad světlem. Problém je, že to má šíbr a okolo něho je na tapecu střechy mapa evropy. Šíbr jde jen vyklápět, zajet se mu nechce, je to nějak skřížený nebo co. Možná po ráně pěstí ze zhora by šel, ale před panem bazarníkem sem nechtěl nějak moc zkoušet co to udělá. V kufru je místo na pět mrtvejch taliánů, rez nikde a dokonce tam asi ani neteče. Zsdní dveře se zavíraly na jedno buchnutí, přední -hlavně u řidiče- vyžadovaly víc síly. Teda, míň než u feldy.

Co se týče spodního pohledu, jsem ochuzen o dojmy, rampa nikde.

Servo servovalo, jen trochu bzučelo. Ale řekl bych, že to bude tim, že to má rozvalený nedofouklý gumy. Řízení jako takové, zdá se být bez vůlí. Při prupružení nikde nic nepraská, jen všechno vrže od minimálně 6ti měsíčního klidu.

Co se týče brzd, nevím, ale je to všechno dost solidně olezlé tou rezavou mrchou. Ale kapalina ani moc černá není a posilovač nesičel.

Jen sem nepochopil, jak funguje to nitro tlačítko na řadičce. Bazarník říkal, že to je elektrická pětka. Mohl by mi to někdo přiblížit? Jinak řadit šlo pěkně, ale na místě se prd pozná. O testovací jízdu sem se bál říct, protože vyjet s tou almarou by znamenalo přelogistikovat půl bazaru :mrgreen:

Suma sumárum, ta obluda na mě uděla dojem absolutní nezničitelnosti :D

Za ty peníze, nevim, ale možná asi jo. Jenom, nevíte, jak je s tou eko daní???

@VanThomas: Myslíš, že by jsi sem tam se mnou jel na to podívat? Vim že to neni kráska, ale zvíře to je. Bazarník říkal že tam jsou do šesti. Nevím jak ty, le já zítra už musím do práce, tak bych mohl nejdřív v půl čtvrtý. Když tak kontakt na mně je 608/215164

EDIT: Teď mě tak napadá, sice to nekupuju, ale co taková věc tak vlastně žere? Stačí tomu natural 95? Dá se stim do deseti mimo město a ve městě do dvanácti? Jakej olej se leje do motoru? Co se leje do převodovky a difu?

EDIT2: Jo a ještě sem si vzpomněl, má to ruplý zadní sklo . . . ale drží tam. Vono je dvouvrstvý jako přední?
Podle mého jde o motor B230E se vstřikováním paliva Bosch K-Jetronic

VanThomas
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1194
Registrován: 18 roků 2 měsíce
Vůz: 745 D24T M46+OD 90'
Bydliště: Praha 3

#11 TO: Na co koukat při koupi 740

Příspěvek od VanThomas »

K-jetronic to nejspíš bude, pokud není v pořádku, může oprava přijít na slušnej balík (tušim, že Drtic má nějakou zkušenost :) ) K tomu nejspíš brzdy, zadní okno... asi by pan bazarník měl slevit nejmíň ještě na polovic, daji se sehnat mnohem hezčí kusy...
tel na mně 603707782
Joa ta ekodaň snad ještě aktuální neni, bo to senát celý vrátil parlamentu, nejdřív od novýho roku...
_________________
V70 B5254T AW50 98'
bylo 745 D24T M46+OD 90'

selap
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1323
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 III D3 AT '12

#12 TO: Na co koukat při koupi 740

Příspěvek od selap »

Pokud bude TK v ceně tak by to šlo,ale ještě můžeš něco zkusit.Ovšem chce to člověka co se s tím chce pomazlit a pak to ještě nadělá moc služby.ND jsou za hubičku a je jich zatím dost,takže eventuelnímu vymazlení nic nestojí v cestě.
_________________
V70III D3 aut. 2012
bylo 760 GLE 2.4 TD 1986,V70I 2.4 Tdi 1999, V70II 2.5TDI 01 man.

Drtic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1067
Registrován: 17 roků 4 měsíce
Bydliště: Bangkok
Vůz: XC70 B5244T3 '02

#13 TO: Na co koukat při koupi 740

Příspěvek od Drtic »

Ja u K-Jetu vymenoval jenom vstriky, kazdy po cca 1000,- Kc original Bosh... ostatni je vicemene spolehlive
_________________
Volvo XC70, B5244T3, AW50/51, 170kW(ard), 2002 Obrázek
Volvo 964, B280E, AW71, 125kW, 1991, diplomat, jeste vetsi plna palba Obrázek
Volvo 744, B200E, M47, 85kW, 1991, diplomat - Bushovka, plna palba
Volvo 244, B19A, 1983 - v renovaci
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „700 / 900“