Nejvhodnější kola na 850
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 13
- Příspěvky: 311
- Registrován: 16 roků 1 měsíc
- Bydliště: Praha
- Vůz: 850 Estate
- Bydliště: Praha 8
#1 Nejvhodnější kola na 850
Výhledově budu řešit zimní, ale i letní kola. Přesněji hlavně letní, v zimních mám celkem jasno – na 15'' plechy dám asi Nokiany WR nebo GY UG 7, případně Dunlop WS M3. Ale co na léto? Jaký je podle vás, kteří máte něco naježděno s 850, nejvhodnější rozměr disků a pneumatik? Koupil jsem s autem 17'' a chci je dát pryč, takovej blázen nejsem, abych na tom jezdil. Na okruh se opravdu nechystám. Navíc mám jen 2,5 10V se 106 kW.
Ale CO TAM DÁT PRO DOSAŽENÍ NEJLEPŠÍCH JÍZDNÍCH VLASTNOSTÍ??? Na vzhled v tomto případě sere pes. (chybí smajlík) :!: To bych tam dal ty 17'', kdybych šel po estetice. Ale koneckonců, podle mě, když se vyberou pěkný disky (poklice), jsou na tom autě i 15'' pěkný (viz současný vzhled Grahama Greena, aniž bych se chtěl utěšovat, mně se to opravdu líbí).
Takže abych se dostal k věci: 15'', nebo 16''??? A jakou šířku? A jakou pneumatiku použít?
Nikdy jsem s koly neexperimentoval, na starých škodovkách, se kterýma jsem jezdil, se prostě bralo, co tam bylo. Takže to znám jen teoreticky. Jestli to dobře chápu, větší průměr disku vylepší pouze vzhled a naopak sníží pohodlí kvůli nižší pneu. Širší kolo líp sedí v zatáčkách, ale víc plave na vodě, má větší tření na suchu a hůř se vyrovná s nerovnostmi. A nižší profil pneumatiky zase jen zhorší komfort, je to pouze daň většímu disku, a tedy zase estetice.
Takže závěr: Když pominu vzhled, mám v létě jezdit na nějakých 195/xx/15, nebo na 205/xx/16? Jaký rozměr bude optimální? Momentálně mám 195/asi 65, nejsem si jistý/15. V zatáčkách to na můj styl jízdy sedí dostatečně, zatímco nějaké větší zhoršení komfortu bych celkem nerad, jezdím docela často po okreskách typu válečné pole.
P.S.: Daj se vůbec sehnat na 850 litý 15''. Který novější Volva mají kompatibilní kola k 850?
Ale CO TAM DÁT PRO DOSAŽENÍ NEJLEPŠÍCH JÍZDNÍCH VLASTNOSTÍ??? Na vzhled v tomto případě sere pes. (chybí smajlík) :!: To bych tam dal ty 17'', kdybych šel po estetice. Ale koneckonců, podle mě, když se vyberou pěkný disky (poklice), jsou na tom autě i 15'' pěkný (viz současný vzhled Grahama Greena, aniž bych se chtěl utěšovat, mně se to opravdu líbí).
Takže abych se dostal k věci: 15'', nebo 16''??? A jakou šířku? A jakou pneumatiku použít?
Nikdy jsem s koly neexperimentoval, na starých škodovkách, se kterýma jsem jezdil, se prostě bralo, co tam bylo. Takže to znám jen teoreticky. Jestli to dobře chápu, větší průměr disku vylepší pouze vzhled a naopak sníží pohodlí kvůli nižší pneu. Širší kolo líp sedí v zatáčkách, ale víc plave na vodě, má větší tření na suchu a hůř se vyrovná s nerovnostmi. A nižší profil pneumatiky zase jen zhorší komfort, je to pouze daň většímu disku, a tedy zase estetice.
Takže závěr: Když pominu vzhled, mám v létě jezdit na nějakých 195/xx/15, nebo na 205/xx/16? Jaký rozměr bude optimální? Momentálně mám 195/asi 65, nejsem si jistý/15. V zatáčkách to na můj styl jízdy sedí dostatečně, zatímco nějaké větší zhoršení komfortu bych celkem nerad, jezdím docela často po okreskách typu válečné pole.
P.S.: Daj se vůbec sehnat na 850 litý 15''. Který novější Volva mají kompatibilní kola k 850?
_________________
Volvo 850 2,5 10V Estate, Graham Green, ∗ 1996, 106 kW
Volvo 850 2,5 10V Estate, Graham Green, ∗ 1996, 106 kW
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 782
- Registrován: 16 roků 6 měsíců
- Bydliště: Budkov, Vimperk
#2 Nejvhodnější kola na 850
Já mám na zimu klasiku plecháče 15" a na nich obyčejné Barum Bravuris či co to je - 190/60. Asi to není na sportování, ale jesdit se s tím dá.
Na léto mám 16" Michelin Pilot (vpředu Sport, vzadu Primacy) 205/55. A na léto bych asi 15" disky a užší pneumatiky nechtěl. Rozdíl ve výšce profilu je necelého půl centimetru, ani jsem to nepoznal. Širší guma nejen drží mnooohem líp v zatíčkách, ale právě taky líp jede po těch tankodromech, jaks psal (taky po nich jezdim tak z 60-70%) - díky šířce pneumatiky mnoho drobných nerovností ani neucítíš, zkus to samé se 165 a uvidíš ten rozdíl. Sporty odvádějí vodu dle mého velmi dobře, ale jsou celkově tvrdší, takže na mokru to prý není takové jako s GY nebo Pirelly. Zase víc vydrží. Je to vždycky něco za něco.
Závěrem nutno poznamenat, že A) nejsem žádný zkušený jezdec/závodník/pracovník gumárenského průmyslu; B) v techničáku mám 205/50, na autě 205/55 - o podběhy mi gumy nedřou (třeba už není o co ), předpokládám, že původní majitel je tam dal proto, že jsou výrazně levnější než 205/50 a asi krapet pohodlnější, jestli mi do toho budu kecat policaji, tak je pošlu k šípku, neb v techničáku mám oproti manuálu něco úplně jiného, takže ať si napřed zametou před vlastním prahem.
Ouplně nakonec, slyšel jsem, že zrovna Dunlop je ze známých velkých značek ta nejhorší a za ty prachy to nestojí. Nevím, nerozumím tomu, jak jsem dostal, tak předávám.
Na léto mám 16" Michelin Pilot (vpředu Sport, vzadu Primacy) 205/55. A na léto bych asi 15" disky a užší pneumatiky nechtěl. Rozdíl ve výšce profilu je necelého půl centimetru, ani jsem to nepoznal. Širší guma nejen drží mnooohem líp v zatíčkách, ale právě taky líp jede po těch tankodromech, jaks psal (taky po nich jezdim tak z 60-70%) - díky šířce pneumatiky mnoho drobných nerovností ani neucítíš, zkus to samé se 165 a uvidíš ten rozdíl. Sporty odvádějí vodu dle mého velmi dobře, ale jsou celkově tvrdší, takže na mokru to prý není takové jako s GY nebo Pirelly. Zase víc vydrží. Je to vždycky něco za něco.
Závěrem nutno poznamenat, že A) nejsem žádný zkušený jezdec/závodník/pracovník gumárenského průmyslu; B) v techničáku mám 205/50, na autě 205/55 - o podběhy mi gumy nedřou (třeba už není o co ), předpokládám, že původní majitel je tam dal proto, že jsou výrazně levnější než 205/50 a asi krapet pohodlnější, jestli mi do toho budu kecat policaji, tak je pošlu k šípku, neb v techničáku mám oproti manuálu něco úplně jiného, takže ať si napřed zametou před vlastním prahem.
Ouplně nakonec, slyšel jsem, že zrovna Dunlop je ze známých velkých značek ta nejhorší a za ty prachy to nestojí. Nevím, nerozumím tomu, jak jsem dostal, tak předávám.
_________________
Volvo 850 kombi, B5254, 1996
Volvo 740 kombi, B230F, 1990 - bylo => pojízdný kombajn na Mazdy; třeba ji od Adama koupím časem zpátky
Volvo 850 kombi, B5254, 1996
Volvo 740 kombi, B230F, 1990 - bylo => pojízdný kombajn na Mazdy; třeba ji od Adama koupím časem zpátky
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 156
- Registrován: 16 roků 9 měsíců
- Bydliště: Police nad Metují
- Vůz: Volvo 850 T5-R kombi ; 1984 ccm, B5204T,
- Bydliště: Police nad Metují
#3 Nejvhodnější kola na 850
Titany - 17x45x205 "poslouchej instinkt" a dej na design
_________________
Volvo 850 T5-R kombi "lahváč"
1984 ccm, B5204T, M56,
Volvo 850 T5-R kombi "lahváč"
1984 ccm, B5204T, M56,
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 13
- Příspěvky: 311
- Registrován: 16 roků 1 měsíc
- Bydliště: Praha
- Vůz: 850 Estate
- Bydliště: Praha 8
#4 Nejvhodnější kola na 850
Já mám v TP 185/65/15, 195/60/15, 205/55/15, 205/50/16, 205/45/17 a zimní 185/65/15.
Takže když dám širší, aby to, jak říkáš, hrochu, líp sedělo i jelo na nerovnostech, tak potom je lepší 205/50/16, nebo 205/55/15??? Anebo 195/60/15???
Takže když dám širší, aby to, jak říkáš, hrochu, líp sedělo i jelo na nerovnostech, tak potom je lepší 205/50/16, nebo 205/55/15??? Anebo 195/60/15???
_________________
Volvo 850 2,5 10V Estate, Graham Green, ∗ 1996, 106 kW
Volvo 850 2,5 10V Estate, Graham Green, ∗ 1996, 106 kW
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 3741
- Registrován: 19 roků 8 měsíců
- Bydliště: Bratislava
- Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
- Bydliště: Bratislava - Staré Mesto
#5 Nejvhodnější kola na 850
16ky jsou celkem fajn kompromis mezi pohodlim, vzhledem a sedenim v zatackach atd.
a na vyber je jich celkem hodne druhu z 850 a S/V70
a na vyber je jich celkem hodne druhu z 850 a S/V70
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic
ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic
ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 782
- Registrován: 16 roků 6 měsíců
- Bydliště: Budkov, Vimperk
#6 Nejvhodnější kola na 850
Kdybych měl vybírat z 205/55 a 205/50, tak zvolím to první už jenom kvůli ceně. U slušných pneumatik to může v pohodě dělat 2kKč za sadu. Ale asi se tomu musí patřičně upravit takové ty "podložky" (nedavno se tu o tom psalo a byly tu i fotky). Ale jestli k autu byly 17", tak by mě nepřekvapilo, kdyby už tam ty tlustší byly.
BTW: Vyfoť ty 17" kola, ať se můžem pokochat
BTW: Vyfoť ty 17" kola, ať se můžem pokochat
_________________
Volvo 850 kombi, B5254, 1996
Volvo 740 kombi, B230F, 1990 - bylo => pojízdný kombajn na Mazdy; třeba ji od Adama koupím časem zpátky
Volvo 850 kombi, B5254, 1996
Volvo 740 kombi, B230F, 1990 - bylo => pojízdný kombajn na Mazdy; třeba ji od Adama koupím časem zpátky
-
Offline
- Radní
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 3674
- Registrován: 16 roků 11 měsíců
- Bydliště: České Budějovice
- x 1
#7 Nejvhodnější kola na 850
2Menhir: já přešel z 15 na 17 ( viewtopic.php?f=4&t=13027 ) a musim říct že nějaký 16 205/50-55 je celkem rozumnej kompromis.
_________________
V70 2,4T B5244T3 AWD, r.v. 2001
V70 2,5T B5254T,r.v.12/1998
bylo: V40 1,8 B4184SM r.v.1999
V70 2,4T B5244T3 AWD, r.v. 2001
V70 2,5T B5254T,r.v.12/1998
bylo: V40 1,8 B4184SM r.v.1999
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 3094
- Registrován: 18 roků 3 měsíce
- Bydliště: Teplicko
- Vůz: TeslaS85D,Volvo S60 2.4T,V70 2.4,850T-5R
- Bydliště: Bílina
#8 Nejvhodnější kola na 850
hele vím o 16" za cca 4000Kč ... jestli je chceš, tak SZ.
_________________
je: Millennium Falcon Tesla model S 85D 2015, Solid White; andělíček můj strážníček S60 2.4T 147kW 2001, Maya Yellow; Strup 850 T5R 7 místné kombi 177kW 1994, Cream Yellow (schovaná pod Stone Black); Weisser Riese - bílý obr V70 2.4i 103kW 2001, Polar White; lehárošwágen VW T2b 1.6 37,5kW 1973, Kansas Beige/Pastel White
bylo: S80 se zadřenou 2.5T avtomat AWD 2004; Volvo C70 T5 (B5234T3) 1999
je: Millennium Falcon Tesla model S 85D 2015, Solid White; andělíček můj strážníček S60 2.4T 147kW 2001, Maya Yellow; Strup 850 T5R 7 místné kombi 177kW 1994, Cream Yellow (schovaná pod Stone Black); Weisser Riese - bílý obr V70 2.4i 103kW 2001, Polar White; lehárošwágen VW T2b 1.6 37,5kW 1973, Kansas Beige/Pastel White
bylo: S80 se zadřenou 2.5T avtomat AWD 2004; Volvo C70 T5 (B5234T3) 1999
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 13
- Příspěvky: 311
- Registrován: 16 roků 1 měsíc
- Bydliště: Praha
- Vůz: 850 Estate
- Bydliště: Praha 8
#9 Nejvhodnější kola na 850
Mimochodem, co jsi udělal s těma 15?yoby píše:...já přešel z 15 na 17...
_________________
Volvo 850 2,5 10V Estate, Graham Green, ∗ 1996, 106 kW
Volvo 850 2,5 10V Estate, Graham Green, ∗ 1996, 106 kW
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 1323
- Registrován: 17 roků 5 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: V70 III D3 AT '12
#10 Nejvhodnější kola na 850
Pokud řešíš i ekonomiku provozu,tak je lepší mít letní i zimní stejný rozměr.
Klidně mě kamenujte,ale mě nedělá problém dojet zimáky v létě.
Klidně mě kamenujte,ale mě nedělá problém dojet zimáky v létě.
_________________
V70III D3 aut. 2012
bylo 760 GLE 2.4 TD 1986,V70I 2.4 Tdi 1999, V70II 2.5TDI 01 man.
V70III D3 aut. 2012
bylo 760 GLE 2.4 TD 1986,V70I 2.4 Tdi 1999, V70II 2.5TDI 01 man.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 13
- Příspěvky: 311
- Registrován: 16 roků 1 měsíc
- Bydliště: Praha
- Vůz: 850 Estate
- Bydliště: Praha 8
#11 Nejvhodnější kola na 850
To přece můžu tak jako tak, když mám dvoje disky, ne?selap píše:Pokud řešíš i ekonomiku provozu,tak je lepší mít letní i zimní stejný rozměr.
Klidně mě kamenujte,ale mě nedělá problém dojet zimáky v létě.
Zimní mám předepsaný 185, a na léto chci širší.
_________________
Volvo 850 2,5 10V Estate, Graham Green, ∗ 1996, 106 kW
Volvo 850 2,5 10V Estate, Graham Green, ∗ 1996, 106 kW
-
Offline
- Radní
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 3674
- Registrován: 16 roků 11 měsíců
- Bydliště: České Budějovice
- x 1
#12 Nejvhodnější kola na 850
mam je v garáži, budu je ničit zimním provozemMenhir píše:Mimochodem, co jsi udělal s těma 15?yoby píše:...já přešel z 15 na 17...
_________________
V70 2,4T B5244T3 AWD, r.v. 2001
V70 2,5T B5254T,r.v.12/1998
bylo: V40 1,8 B4184SM r.v.1999
V70 2,4T B5244T3 AWD, r.v. 2001
V70 2,5T B5254T,r.v.12/1998
bylo: V40 1,8 B4184SM r.v.1999
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 103
- Registrován: 16 roků 5 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: bylo V70 D5 OPTIMA, AT, MY03
#13 Nejvhodnější kola na 850
Zas až takový rozdíl v komfortu mezi 15 a 17 není. Volvo je trochu tvrdší na příčné nerovnosti i s 15-kama (ale v zatáčkách se naklání). Širší pneu, nejenom že bude lépe sedět v zatáčkách, ale bude i lépe brzdit, právě díky větší třecí ploše, kvůli které samozřejmě má i o trochu větší valivý odpor. Jak se tu už psalo, je to vždy něco za něco. Jinak já mám 215/45 R17 Pirreli Zero Nero na léto a jsem velice spokojený a i vzhledu to hooodně pomůže, je to opravdu velký rozdíl po stránce exteriéru. Na zimu mám plecháče se zimním obutím 195/60 R15 Michelin (teď nevím typ) a neměl jsem žádný problém. Pravda ale je, že v Praze zase nebývá až tolik sněhu.
_________________
Volvo V70 II D5, 120kW, MY03, OPTIMA, AT
bylo Volvo V70 2,5D, 103kW(140PS), r.v.1999, černá, radio SC901 s 3CD changer, šíbr.
http://www.oriasis.info
Volvo V70 II D5, 120kW, MY03, OPTIMA, AT
bylo Volvo V70 2,5D, 103kW(140PS), r.v.1999, černá, radio SC901 s 3CD changer, šíbr.
http://www.oriasis.info
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 178
- Registrován: 18 roků 2 měsíce
- Bydliště: Kostelec nad Labem
#14 Nejvhodnější kola na 850
Já mám 205/55-16 a v pohodě. Nikde nedřou, nedřely ani na s70, slušně sedí a necítím každý hrbol. Takže bych tento rozměr klidně doporučil. A to co je ve velkym techničáku neni třeba řešit. Technická na zimácích je ok:-)
_________________
Je: Škoda Superb 3
Bylo: Chrysler 300c CRD, SRT design, Škoda Octavia Combi Tour 1.9 TDI, 66 kw, v70-2.3 T5 - 176 kW - sazka edition, 850-2.5-125 kW, s70-2.3. T5 - 176 kW - R.I.P., s40-2.0-103 kW
Je: Škoda Superb 3
Bylo: Chrysler 300c CRD, SRT design, Škoda Octavia Combi Tour 1.9 TDI, 66 kw, v70-2.3 T5 - 176 kW - sazka edition, 850-2.5-125 kW, s70-2.3. T5 - 176 kW - R.I.P., s40-2.0-103 kW
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 13
- Příspěvky: 311
- Registrován: 16 roků 1 měsíc
- Bydliště: Praha
- Vůz: 850 Estate
- Bydliště: Praha 8
#15 Nejvhodnější kola na 850
Tady je fotka na těch 17, jinou nemám, teď nejsou obutý, ležej na chatě.
- Přílohy
-
- Green.JPG (30.17 KiB) Zobrazeno 1651 x
Naposledy upravil(a) Menhir dne 30 črc 2008 14:53, celkem upraveno 1 x.
_________________
Volvo 850 2,5 10V Estate, Graham Green, ∗ 1996, 106 kW
Volvo 850 2,5 10V Estate, Graham Green, ∗ 1996, 106 kW
#16 Nejvhodnější kola na 850
Mne pripadal podvozek celkem tvrdy i na 15kach. Taky mozna castecne kvuli tezkemu predku s dieselem a vyssimu tlaku vzduchu,protoze jsem casto jezdil po dalnici a malokdy jen sam. Mel jsem tam celou dobu rozmer 195/65/15,tzn. o trochu vyssi profil,nez je predepsany v technicaku-tohle je asi nejlevnejsi a nejrozsirenejsi rozmer gum v 15ce. Velke rafky jsou jen hloupa moda-drahe gumy,trpi podvozek i zadek pasazeru,zveda se spotreba a klesa bezpecnost na vode i snehu. Malokdo si asi porizuje takovouto liazku s navesem kvuli zavodum na zatackovitych okreskach,aby potreboval siroke papuce. Vetsinu clovek stejne ujede po rovine a v klidu,takze pokud nechces zavodit,nema velka a siroka guma vyznam. 195ka drzi v zatackach az az.Howgh.
_________________
XC 70 3.2
XC 70 3.2
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 1676
- Registrován: 15 roků 10 měsíců
- Bydliště: Kousek za Prahou, na východ.
- Vůz: Karkulka
- Kontaktovat uživatele:
#17 Nejvhodnější kola na 850
K 15kam.
Ano i ne. 850ka je velky vuz, ktery vyzaduje velke kolo.
Neni to kvuli drzeni idealni stopy za kazdych podminek, ale velke kolo lepe prekonava male nerovnosti a pri rozumnem profilu je i lepe tlumi. Navic jde o to, aby jsi nebrousil hrany, na coz je vyssi profil nachylnejsi (pri losim testu by jste to meli videt).
Jestli muzu kecat do vetsich aut, bral bych 205/55/R16. Nejbeznejsi model v 16kach a rozumny kompromis mezi vyse zminovanym. Samozrejme s danym rychlostnim indexem, predpokladam "V". Nejde o to, jestli jezdis na rychlostni hranici sveho vozu, ale cim vyssi rchlostni index, tim lepsi je odolnost proti prorazeni.
Mimochodem, ja mam Fulda Karat Excelero a nemuzu na ne rict ani popel. uz jsem je koupil s autem, tudiz stari je vec neznama, ale sedi bajecne jak na suchu, tak na vode. Moc me prekvapily.
Tot muj nazor na vec.
Ano i ne. 850ka je velky vuz, ktery vyzaduje velke kolo.
Neni to kvuli drzeni idealni stopy za kazdych podminek, ale velke kolo lepe prekonava male nerovnosti a pri rozumnem profilu je i lepe tlumi. Navic jde o to, aby jsi nebrousil hrany, na coz je vyssi profil nachylnejsi (pri losim testu by jste to meli videt).
Jestli muzu kecat do vetsich aut, bral bych 205/55/R16. Nejbeznejsi model v 16kach a rozumny kompromis mezi vyse zminovanym. Samozrejme s danym rychlostnim indexem, predpokladam "V". Nejde o to, jestli jezdis na rychlostni hranici sveho vozu, ale cim vyssi rchlostni index, tim lepsi je odolnost proti prorazeni.
Mimochodem, ja mam Fulda Karat Excelero a nemuzu na ne rict ani popel. uz jsem je koupil s autem, tudiz stari je vec neznama, ale sedi bajecne jak na suchu, tak na vode. Moc me prekvapily.
Tot muj nazor na vec.
_________________
Karkulka V60 CC T5 AWD MY 2018, POLESTAR
Již jsem se rozloučil s V40 2.0T E85, Padík - V50 T5 AWD + BSR + IPD HD TCV
Karkulka V60 CC T5 AWD MY 2018, POLESTAR
Již jsem se rozloučil s V40 2.0T E85, Padík - V50 T5 AWD + BSR + IPD HD TCV
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 170
- Registrován: 17 roků 10 měsíců
- Vůz: byla v70 a 740gle
- Bydliště: Budejice
#18 Nejvhodnější kola na 850
No urcite bych koupil co tam ma bejt, zadny 205/55/16, ale 205/50/16 W. Uz jenom kvuli tomu ze az pojedes na technickou tak bys ji taky nemusel dostat. 16ky na leto a 15ky na zimu 195/60. A nebo muzes na technickou jet se zimakama se spravnym rozmerem.
_________________
V70 1997 B5254S 2,4i 20V 125kW
740GLE 1986 84kW limuzina ex.
V70 1997 B5254S 2,4i 20V 125kW
740GLE 1986 84kW limuzina ex.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 782
- Registrován: 16 roků 6 měsíců
- Bydliště: Budkov, Vimperk
#19 Nejvhodnější kola na 850
850 a tvrdší podvozek Tak to si sedni do Fobky nebo něčeho takového. Když jedu po D1 přes Vysočinu, tak skoro nevím o tom, že to je taková hrůza.... vlastně to poznám jen podle toho, že se zvýší hluk a ostatní zpomalují
Podle mě je rozdíl mezi 195 a 205 v držení stopy i schopnosti vyrovnávat nerovnosti poměrně značný a za tu trochu "nepohodlí" to stojí. Navíc rozdíl v profilu mezi 195/60 a 205/55 je 4,25 mm, to mi fakt přijde jako zanedbatelné z hlediska pohodlí. A jak jsem psal, ta širší guma líp rovná drobné vady našich okresek, takže ve výsledku mi přijdou 205/55 pohodlnější. Co se týče jízdních vlastností na sněhu, tak zimáky bych taky nechal 195 nebo i 185; na vodě je to o gumách víc než o šířce (nestěžuju si na Sporty )... a na vodě tak jako tak uberu.
Podle mě je rozdíl mezi 195 a 205 v držení stopy i schopnosti vyrovnávat nerovnosti poměrně značný a za tu trochu "nepohodlí" to stojí. Navíc rozdíl v profilu mezi 195/60 a 205/55 je 4,25 mm, to mi fakt přijde jako zanedbatelné z hlediska pohodlí. A jak jsem psal, ta širší guma líp rovná drobné vady našich okresek, takže ve výsledku mi přijdou 205/55 pohodlnější. Co se týče jízdních vlastností na sněhu, tak zimáky bych taky nechal 195 nebo i 185; na vodě je to o gumách víc než o šířce (nestěžuju si na Sporty )... a na vodě tak jako tak uberu.
_________________
Volvo 850 kombi, B5254, 1996
Volvo 740 kombi, B230F, 1990 - bylo => pojízdný kombajn na Mazdy; třeba ji od Adama koupím časem zpátky
Volvo 850 kombi, B5254, 1996
Volvo 740 kombi, B230F, 1990 - bylo => pojízdný kombajn na Mazdy; třeba ji od Adama koupím časem zpátky
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 1676
- Registrován: 15 roků 10 měsíců
- Bydliště: Kousek za Prahou, na východ.
- Vůz: Karkulka
- Kontaktovat uživatele:
#20 Nejvhodnější kola na 850
Jasny, gumy dle TP.
Jestli jsem psal 205/55/16, tak jsem radne necetl pripevky vyse, tudiz jasne 205/50/16.
Rychlostni index "W" urcite ano, ikdyz by 100% stacil "V". Kdyz mas nizssi rychlostni index, mel by jsi mit vylepene toto upozorneni v dohledu.
Jestli jsem psal 205/55/16, tak jsem radne necetl pripevky vyse, tudiz jasne 205/50/16.
Rychlostni index "W" urcite ano, ikdyz by 100% stacil "V". Kdyz mas nizssi rychlostni index, mel by jsi mit vylepene toto upozorneni v dohledu.
_________________
Karkulka V60 CC T5 AWD MY 2018, POLESTAR
Již jsem se rozloučil s V40 2.0T E85, Padík - V50 T5 AWD + BSR + IPD HD TCV
Karkulka V60 CC T5 AWD MY 2018, POLESTAR
Již jsem se rozloučil s V40 2.0T E85, Padík - V50 T5 AWD + BSR + IPD HD TCV
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 36
- Registrován: 17 roků 8 měsíců
- Vůz: Volvo S80 D5 2004
- Bydliště: Stará Huť, Střední Čechy
#21 Nejvhodnější kola na 850
Mám léto zima 205/55 R16, mám je psané jak v techničáku tak i na dvířkách od nádrže Užívám si luxusní jízdy, jiné bych asi ani nedával, leda by to byli 17ky Titáni
_________________
Volvo S80 D5, D5244T, 120kW r.v. 2004 ... Černoch
Ford Fiesta RS1800, 96kW, manuál, r.v. 1994
Bylo: 855 2.5T AWD, B5254T, 142kW, manuál, r.v.1996
Volvo S80 D5, D5244T, 120kW r.v. 2004 ... Černoch
Ford Fiesta RS1800, 96kW, manuál, r.v. 1994
Bylo: 855 2.5T AWD, B5254T, 142kW, manuál, r.v.1996
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 13
- Příspěvky: 311
- Registrován: 16 roků 1 měsíc
- Bydliště: Praha
- Vůz: 850 Estate
- Bydliště: Praha 8
#22 Nejvhodnější kola na 850
Potřeboval bych co nejrychleji vědět, jestli se nějak liší disky u 850 a 70. Myslím, že mají stejné E 43 a rozteč šroubů 108. Ale co středový otvor? Díky za 100% info.
_________________
Volvo 850 2,5 10V Estate, Graham Green, ∗ 1996, 106 kW
Volvo 850 2,5 10V Estate, Graham Green, ∗ 1996, 106 kW
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 1059
- Registrován: 17 roků 4 měsíce
- Bydliště: Slapy
- Vůz: Volvo S60D5 a V70 AWD
#23 Nejvhodnější kola na 850
100% stejné Jsou to i stejné dílyMenhir píše:Potřeboval bych co nejrychleji vědět, jestli se nějak liší disky u 850 a 70. Myslím, že mají stejné E 43 a rozteč šroubů 108. Ale co středový otvor? Díky za 100% info.
_________________
S60 D5, r.v.05, D5244T, V70AWD MY00, B5254T, ___ __ 5.0i, r.v. 99, S62, KoncernV10 BiTurbo, r.v.04, S60 D5, r.v.05, D5244T (Máti autí)
Bylo: 360 GL, 2.0i, r.v. 87, C70 T5, 2.3T, r.v. 02, coupe, B5234T3, 480 S, 2.0i, r.v.93 B20F, 855 T5, 2.3T, r.v.95 B5234Tx "Kouzelná krabička",
V40 T4, r.v.00(MY01!), B4204T5, 744Turbo IC, 2.3T, r.v. 89, B230FT, S80 D5, r.v. 04 D5244T, 855R , r.v. 96, B5204T, S70 2.5T, r.v. 97, 855TDI
S60 D5, r.v.05, D5244T, V70AWD MY00, B5254T, ___ __ 5.0i, r.v. 99, S62, KoncernV10 BiTurbo, r.v.04, S60 D5, r.v.05, D5244T (Máti autí)
Bylo: 360 GL, 2.0i, r.v. 87, C70 T5, 2.3T, r.v. 02, coupe, B5234T3, 480 S, 2.0i, r.v.93 B20F, 855 T5, 2.3T, r.v.95 B5234Tx "Kouzelná krabička",
V40 T4, r.v.00(MY01!), B4204T5, 744Turbo IC, 2.3T, r.v. 89, B230FT, S80 D5, r.v. 04 D5244T, 855R , r.v. 96, B5204T, S70 2.5T, r.v. 97, 855TDI
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 4151
- Registrován: 18 roků 4 měsíce
- Bydliště: R.I.P.
- Vůz: ---
- Bydliště: Jindřichův Hradec
#24 Nejvhodnější kola na 850
Když jezdíš na spotřebu jako já , tak je mnohem úspornější setřást nějakýho dotěru v zatáčkách (v mnohem menší rychlosti), než to honit do plnejch po rovině .hynek9 píše:Malokdo si asi porizuje takovouto liazku s navesem kvuli zavodum na zatackovitych okreskach,aby potreboval siroke papuce. Vetsinu clovek stejne ujede po rovine a v klidu,takze pokud nechces zavodit,nema velka a siroka guma vyznam. 195ka drzi v zatackach az az.Howgh.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 13
- Příspěvky: 311
- Registrován: 16 roků 1 měsíc
- Bydliště: Praha
- Vůz: 850 Estate
- Bydliště: Praha 8
#25 Nejvhodnější kola na 850
Ještě drobnost: Dali byste na zimu plechy 15 x 6, nebo 16 x 6,5 :?: :?: :?:
_________________
Volvo 850 2,5 10V Estate, Graham Green, ∗ 1996, 106 kW
Volvo 850 2,5 10V Estate, Graham Green, ∗ 1996, 106 kW
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek