Autobaterie do S60 2,4 (co s nejvetsi kapacitou)

Kulaté velké předokolky/AWD
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 266
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Hradec Králové

#51 Autobaterie do S60 2,4 (co s nejvetsi kapacitou)

Příspěvek od killer »

hermanson píše:Nebude to tuk-tuk nahodou vysunuti kotvy a uz nezbyva dost stavy na otoceni starteru s motorem!!!
Pul hodiny provozu autoradia na vybiti baterie je podezrele malo!Uz se mi stalo,ze jsem zapomnel pusteny autoradio i pres noc a rano jsem nastartoval.
Na kamionu vzdy pri vymene davame misto originalnich baterii baterie s vetsi kapacitou.A palubni pocitac,ktery umi merit i hodnoty odberu proudu,podle kterych signalizuje praskle zarovky a podobne zavady nijak neprotestuje!!!Kdo vi jake mela kdysi Avia baterie--tak jsme je vymenili za jednu 180A,kterou jsme dali za sedadlo spolujezdce a tim autem jsme pak v zime startovali vsechny ostatni auta na parkovisti pres kabely!!!A vse bez potizi!
no pruser je ze kdyz ti hraje radio tak maka i klima a sviti cela palubka takze to ma odber poradny
vim ze u novejsich modelu se automaticky treba vypina klima a tak aby auto usetrilo energii coz asi u starsiho modelu udelat nepujde
_________________
killer
Bude: Volvo ???
Provizorne: Volkswagen Golf, Das Auto :-).
Bylo: Volvo S60 2,4 103kW/140Hp + LPG Elpigaz, r.v.2001, manual, Platinum Green
Bylo: Volvo 440Turbo 1,7 88kW/120Hp, r.v. 1991, manual, zelena metaliza

Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 10
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: Neratovice

#52 Autobaterie do S60 2,4 (co s nejvetsi kapacitou)

Příspěvek od hermanson »

Chces mi rict,ze na osobnim volvu musis "rozsvitit" palubku a kontrolky aby hralo radio???To je divne-na saabu stacilo zasunout klic a otocit na I aby hralo radio.A v kamionu to ma vetsinou kazdy udelano tak aby to hralo i bez klicku!!!Ted mam pujceneho seata a ten hraje taky i bez klicku a je to tak pry original.
_________________
zatim nevolvista!
donedavna Saab 9-5 2,3T kombi r.2000

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 231
Registrován: 20 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha 9
Vůz: V70III D5 136kw
Bydliště: Praha 9

#53 Autobaterie do S60 2,4 (co s nejvetsi kapacitou)

Příspěvek od tiktak »

NA prvni poloze klicku by se melo zapnout radio, sterace, zasuvka zapalovace a taky se mi spina vetrak. Klimatizace samozrejme ne, kompresor se spousti az pri nastartovanym motoru. To, ze pri popojizdeni a castym startovani, sviceni, pouzivani elektroinstalace jako radio a rozmrazovani oken a zrcatek se baterka dost namaha je jasna vec (ono takovy rozmrazovani oken pri realne cca. 14 Voltech je peknejch par amper prikonu).
Pokud netrpis nejakym "odchodem" proudu bez priciny (typicky nekde nejaky nefunkcni koncacek byt treba na zarovicku - doporucuju prolezt pojistky s amperemetrem na baterce, zdali uzavreny a zamknuty auto nekde "nezere" zbytecne proud), pak i tak by se mela baterka stacit reltivne dobijet za jizdy, ovsem specilene pri takovemto intenzivni pouzivani je idelani zvalst v zime ji treba jednou za 2,3 mesice zkontrolovat a dolit a pokud je bezudrzbova, tak ji taky nechat jednou za tenhle cyklus plne dobit na domaci nabijecce. Pak baterka nejakou dobu vydrzi (pokud to neni zrovna nejaka chbyna serie nebo uz neni proste vekem sesla, ci neni poskozeny clanek atd. Samozrejme je dobre koupit takovou baterii, ktera se vejde do drzaku na to urcenym a nejake extra baterie jsou potreba jenom skutecne tam, kde je v aute nejake extra vykonne audio, ci se pouziva nadstandartne (treba jako taxik - furt nekde stoji s pustenym radiem, napaji vice elektroinstalace nez je pubvodne urceno atd. Jinak bezne baterka slusneho vyrobce a typu urceneho do modelu auta dostacuje, jen to chce se o ni postarat alepson tim ctvrtletnim dobitim.
_________________
Je: Volvo V70 III D5, 2009, 136 kw
bylo:Volvo V70 II D5 136kw, Volvo 855 Estate T5, 1995, 166kw, "Sazka edition"

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 266
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Hradec Králové

#54 Autobaterie do S60 2,4 (co s nejvetsi kapacitou)

Příspěvek od killer »

hermanson píše:Chces mi rict,ze na osobnim volvu musis "rozsvitit" palubku a kontrolky aby hralo radio???To je divne-na saabu stacilo zasunout klic a otocit na I aby hralo radio.A v kamionu to ma vetsinou kazdy udelano tak aby to hralo i bez klicku!!!Ted mam pujceneho seata a ten hraje taky i bez klicku a je to tak pry original.
no kdyz das do polohy I tak se cela palubka rozsviti a zacne hrat radio a funguje i klima kdyz neni vypnuta takze odber to musi mit poradnej
samorjemne si muzes prepojit radio tak aby hralo i bez klicu coz nekdy zkusim udelat
a vyzkousim jestli to treba 2h vydrzi bez problemu
_________________
killer
Bude: Volvo ???
Provizorne: Volkswagen Golf, Das Auto :-).
Bylo: Volvo S60 2,4 103kW/140Hp + LPG Elpigaz, r.v.2001, manual, Platinum Green
Bylo: Volvo 440Turbo 1,7 88kW/120Hp, r.v. 1991, manual, zelena metaliza

Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 10
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: Neratovice

#55 Autobaterie do S60 2,4 (co s nejvetsi kapacitou)

Příspěvek od hermanson »

Mne se teda pri otoceni klicku do polohy I jen odemkla radicka a zprovoznilo radio,stahovani oken,sterace.Vetrak,klima ani rozmrazovani oken nebo vyhrivani sedacek pri teto poloze jeste nefungovalo.
Jen pro predstavu co vydrzi baterie,i kdyz vetsi:2x220A zapojene do serie aby davaly 24V.Ted v zime zapnute nezavisle topeni,zapnuta kompresorova chladnicka+prehravani videa na notebooku+zvuk z toho notebooku zapojen pres radio a pres zesilovac do 8 repro+subwooferu,pricemz NB,radio a zesilovac jsou napajeny z menice napeti,ktery dela z tech 24V cistych 12V takze nejaka ztrata je i v tom menici.Pri tomto odberu se palubni pocitac prihlasi s poklesem napeti po cca 7-8 hodinach provozu.Takze nejaka 60-70A baterie v osobaku musi samotne radio utahnout v radu dnu a i s nejakym odberem navic minimalne 12hodin.Nejvetsi zrout napeti jsou jakekoliv rozmrazovace a vyhrivace+ zarovky.A taky se nesmi zapominat na zhavici svicky.Nevim jak zhavi dieselova volva,ale kdysi jsem cetl navod na jednoho diesela a tam byla takova vychytavka,ze kdyz otevrete dvere ridice tak se samo sepne zhaveni,protoze se auto takzvane chysta na to,ze nastupuje ridic a urcite bude chtit startovat.Kroutil jse nad tim hlavou s tim co to asi udela s baterkama kdyz nekdo desetkrat pri myti interieru otevre a zavre dvere a pritom nikam nepojede!
_________________
zatim nevolvista!
donedavna Saab 9-5 2,3T kombi r.2000

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 266
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Hradec Králové

#56 Autobaterie do S60 2,4 (co s nejvetsi kapacitou)

Příspěvek od killer »

diesela nemam ale jen to podsviceni palubky musi zrat dost energie :(
zkusim si udelat prepinac aby slapalo jen radio i bez klicku a pak schvalne otestuji vydrz
_________________
killer
Bude: Volvo ???
Provizorne: Volkswagen Golf, Das Auto :-).
Bylo: Volvo S60 2,4 103kW/140Hp + LPG Elpigaz, r.v.2001, manual, Platinum Green
Bylo: Volvo 440Turbo 1,7 88kW/120Hp, r.v. 1991, manual, zelena metaliza

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 231
Registrován: 20 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha 9
Vůz: V70III D5 136kw
Bydliště: Praha 9

#57 Autobaterie do S60 2,4 (co s nejvetsi kapacitou)

Příspěvek od tiktak »

hermanson píše:Mne se teda pri otoceni klicku do polohy I jen odemkla radicka a zprovoznilo radio,stahovani oken,sterace.Vetrak,klima ani rozmrazovani oken nebo vyhrivani sedacek pri teto poloze jeste nefungovalo.
Jen pro predstavu co vydrzi baterie,i kdyz vetsi:2x220A zapojene do serie aby davaly 24V.Ted v zime zapnute nezavisle topeni,zapnuta kompresorova chladnicka+prehravani videa na notebooku+zvuk z toho notebooku zapojen pres radio a pres zesilovac do 8 repro+subwooferu,pricemz NB,radio a zesilovac jsou napajeny z menice napeti,ktery dela z tech 24V cistych 12V takze nejaka ztrata je i v tom menici.Pri tomto odberu se palubni pocitac prihlasi s poklesem napeti po cca 7-8 hodinach provozu.Takze nejaka 60-70A baterie v osobaku musi samotne radio utahnout v radu dnu a i s nejakym odberem navic minimalne 12hodin.Nejvetsi zrout napeti jsou jakekoliv rozmrazovace a vyhrivace+ zarovky.A taky se nesmi zapominat na zhavici svicky.Nevim jak zhavi dieselova volva,ale kdysi jsem cetl navod na jednoho diesela a tam byla takova vychytavka,ze kdyz otevrete dvere ridice tak se samo sepne zhaveni,protoze se auto takzvane chysta na to,ze nastupuje ridic a urcite bude chtit startovat.Kroutil jse nad tim hlavou s tim co to asi udela s baterkama kdyz nekdo desetkrat pri myti interieru otevre a zavre dvere a pritom nikam nepojede!

Sohlas, akorat s tim rozdilem, ze pokud mas na radiu dale poveseny poradny zesilovac, vetsi subwoofer a volume troksu do prava :) tak tam litaj z 12V na miste pri vybuzeni subwooferu i desitky amper, takze i plne nabita a dobra trab cca. 60A baterka to tech 7 hodin nema sanci vydrzet ani omylem, ale to je uz trosku extrem :) Mne tedy rozhodne 7 hodin auto hrat na miste nevydrzi :)
_________________
Je: Volvo V70 III D5, 2009, 136 kw
bylo:Volvo V70 II D5 136kw, Volvo 855 Estate T5, 1995, 166kw, "Sazka edition"

Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 10
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: Neratovice

#58 Autobaterie do S60 2,4 (co s nejvetsi kapacitou)

Příspěvek od hermanson »

Oni taky ty nakladni baterky jsou jinaci kalibr,ale asi se shodneme na tom,ze jestli po hodine hrani nenastartuje volvika tak je treba hledat nekde zavadu anebo uz ma baterie totalne v haji!!!Kdysi jsem se setkal s autem co se u nej museli odpojit na noc baterii jinak byla totalne v haji a nakonec se ukazalo,ze byl spatnej spinac zpatecky/svetla/ na prevodovce.Pojistku to nevyhazovalo,za jizdy to nebylo znat,zpatecka se rozsvecela jak ma,ale pri dlouhem stani to proste dokazalo vyzkratovat baterii!Prislo se na to uplnou nahodou.
_________________
zatim nevolvista!
donedavna Saab 9-5 2,3T kombi r.2000

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 198
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Hlavní město piva
Vůz: XC90 3.2

#59 Autobaterie do S60 2,4 (co s nejvetsi kapacitou)

Příspěvek od danillo »

Začal jsem aktuálně řešit baterku poté co mě po cca 40 minutách stání s klíčkem v poloze I. nechala na holičkách. Pročtení tohodle topicu mě navedlo k přeměření spotřeby v klidu abych taky odhalil případný únik proudu. Takže pro info pokud to někoho zajímá:

klíč poloha 0, vše vypnuto - odemčené auto: 0.05A
klíč poloha 0, zapnuté osvětlení interiéru, otevřené dveře a kufr: 1.5A
klíč poloha 1, zapnuté rádio (CD): 8.3A
_________________
Volvo XC90 3.2, 2007
bylo: Volvo V70 D5, 2004
bylo: Volvo V40 1.9DI 2004

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 231
Registrován: 20 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha 9
Vůz: V70III D5 136kw
Bydliště: Praha 9

#60 Autobaterie do S60 2,4 (co s nejvetsi kapacitou)

Příspěvek od tiktak »

Hodnoty v klidu jsou OK, takže to bude asi skutečně baterka :)

Mne nedávno taky opustila (ještě původní z výroby - nenastartoval jsem na výjezdu z myčky, takže to byla celkem sranda, odtlačit V70tku po mokrý dlažbě z myčky ven, kde mne hodný pán s fabií potupně nahodil mými kabely :) ) ale celkem jí tleskám, neboť tam mám 2kW v audiu a to baterky moc rády nemaj.
Původně jsem si říkal, že pořídím nějakou gelovku/rounovku právě pro žravé audio, ale nakonec jsem to zavrhl (jelikož investice cca 10000-15000 do baterky, když na 90% jezdím s manželkou a prckem a tím pádem s rádiem potichu, mi přišla zbytečná. Po poradě s člověkem, který baterie prodává už mnoho let jsem zakoupil Exide Premium 100Ah, 900A a zatím (několik týdnů) maximální spokojenost. Nová baterka je skutečně znát - startování je dílem jednoho dvou otočení.
Na téma baterií jsem měl právě věcnou diskuzi se "znalcem" a v podstatě mi potvrdil, že dnes baterie podobných kapacit, startovacích proudů a ceny jsou kvalitativně hodně srovnatelné, jejich životnost je "normována" na cca 3 až maximálně 5 let (protože dnešní auta plná elektroniky mají podstatně větší spotřebu proudu, než před desetiletím a tak je baterka samozřejmě mnohem více namáhána.
Obecně prý s Exide, Vartou, Bannerem ale i dalšími trošku lepšími a vyššími typy bezúdržbovek chybu neudělám, pokud se o ně budu trochu starat - alespoň jednou za čtvrt roku nabít slušnou nabíječkou, zkontrolovat kontaky, v případě nějakého extrémního vybití co nejrychleji nabít nabíječkou.
_________________
Je: Volvo V70 III D5, 2009, 136 kw
bylo:Volvo V70 II D5 136kw, Volvo 855 Estate T5, 1995, 166kw, "Sazka edition"
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „S60, V / XC70 II (-07), S80 (-06), XC90“