Odklon kolies
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 2597
- Registrován: 17 roků 1 měsíc
- Vůz: V960, B6304F, 1992
- Bydliště: Piešťany/Praha
- Kontaktovat uživatele:
#1 Odklon kolies
Da sa nejako nadstavit odklon kolies prednej napravy ? Bol som na geometrii a tam namerali, ze jedno koleso ma odklon +2* (ma byt tusim -19´) Nemoze to byt napr krivym diskom ?
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 1193
- Registrován: 18 roků 3 měsíce
- Vůz: 745 D24T M46+OD 90'
- Bydliště: Praha 3
#2 Odklon kolies
spíš bych tipoval horní uložení, zkus zahoupat autem, jestli je v něm vůleSergej píše:Da sa nejako nadstavit odklon kolies prednej napravy ? Bol som na geometrii a tam namerali, ze jedno koleso ma odklon +2* (ma byt tusim -19´) Nemoze to byt napr krivym diskom ?
_________________
V70 B5254T AW50 98'
bylo 745 D24T M46+OD 90'
V70 B5254T AW50 98'
bylo 745 D24T M46+OD 90'
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 2597
- Registrován: 17 roků 1 měsíc
- Vůz: V960, B6304F, 1992
- Bydliště: Piešťany/Praha
- Kontaktovat uživatele:
#3 Odklon kolies
Vzperu som mal kompletne rozobratu (menil som tlmice), ale nezda sa mi, ze by sa tam dalo nieco zle zlozit... Kde by ta vola mala byt ?VanThomas píše:spíš bych tipoval horní uložení, zkus zahoupat autem, jestli je v něm vůleSergej píše:Da sa nejako nadstavit odklon kolies prednej napravy ? Bol som na geometrii a tam namerali, ze jedno koleso ma odklon +2* (ma byt tusim -19´) Nemoze to byt napr krivym diskom ?
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 1193
- Registrován: 18 roků 3 měsíce
- Vůz: 745 D24T M46+OD 90'
- Bydliště: Praha 3
#4 Odklon kolies
v motorovem prostoru, pod matkou, kterou je uchycený tlumič. Mám tam na prvý straně dobrý 2mm, nejlíp je to vidět když autem zahoupeš... odklon to rozhodí slušně.
_________________
V70 B5254T AW50 98'
bylo 745 D24T M46+OD 90'
V70 B5254T AW50 98'
bylo 745 D24T M46+OD 90'
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 2597
- Registrován: 17 roků 1 měsíc
- Vůz: V960, B6304F, 1992
- Bydliště: Piešťany/Praha
- Kontaktovat uživatele:
#5 Odklon kolies
Aha, no to by mohlo byt..horna panva (ten vrchny plech,co drzi strunu stlacenu - neviem odborny nazov) bola dost ohrdzavena, tak som ju natrel hrdzostopom a nastriekal.VanThomas píše:v motorovem prostoru, pod matkou, kterou je uchycený tlumič. Mám tam na prvý straně dobrý 2mm, nejlíp je to vidět když autem zahoupeš... odklon to rozhodí slušně.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
-
Offline
- Servisman
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 2427
- Registrován: 17 roků 10 měsíců
- Vůz: S80, 2,4
- Bydliště: Zlín
#6 Odklon kolies
2°v pozitivu je celkem neobvyklé, většinou to jde do negativu, kór pokud by byla na horním uložení vůle. Spíš mne napadá, jestli to máš správně složené. jinak pokud se dělá geometrie, tak se točí kolem, aby se vycentrovalo a skalibrovalo zařízení ( snímač, nebo zářič ) na vůz. Já jsem dal na sedmici 1,5° negativ na každém kole a tím se hodně zlepšili jízdní vlastnosti na suchu a v zatáčkách. Pokud tam máš 2° pozitiv, tak se naopak musí jízdní vlastnosti výrazně zhoršit a o sjíždění hrany pneumatiky nemluvě. Můžeš mít špatně našrubovaný spodní čep ( o 180° ) , nebo taky ohnutou těhlici, nebo osku, je těch možností víc. A co záklon čepu a sbíhavoost byla jaká ?
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
#7 Odklon kolies
Jak chceš svislák namontovat o 180° jinak???To přece nejde.jarek.krizan píše:2°v pozitivu je celkem neobvyklé, většinou to jde do negativu, kór pokud by byla na horním uložení vůle. Spíš mne napadá, jestli to máš správně složené. jinak pokud se dělá geometrie, tak se točí kolem, aby se vycentrovalo a skalibrovalo zařízení ( snímač, nebo zářič ) na vůz. Já jsem dal na sedmici 1,5° negativ na každém kole a tím se hodně zlepšili jízdní vlastnosti na suchu a v zatáčkách. Pokud tam máš 2° pozitiv, tak se naopak musí jízdní vlastnosti výrazně zhoršit a o sjíždění hrany pneumatiky nemluvě. Můžeš mít špatně našrubovaný spodní čep ( o 180° ) , nebo taky ohnutou těhlici, nebo osku, je těch možností víc. A co záklon čepu a sbíhavoost byla jaká ?
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 2597
- Registrován: 17 roků 1 měsíc
- Vůz: V960, B6304F, 1992
- Bydliště: Piešťany/Praha
- Kontaktovat uživatele:
#8 Odklon kolies
Zbiehavost mi nadstavil (menil som bocny cap). Pohybane tam nie je nic (aspon nie viditelne) Pokusal sa najst pricinu, ale neuspel. Tvrdil ze odklon kolies sa neda nadstavit, jedine ked sa pohne hornym ulozenim McPhersona oproti kastli. Ako pricinu uvadzal bud pohnutu karoseriu, alebo krivu vzperu(ohnuty cap klesa). Oboje je mozne, ale podla vyjadrenia majitela auta, burane nebolo, a vzpery pochadzaju z rovnakeho typu auta s rovnakym motorom takisto bez havarie.jarek.krizan píše:2°v pozitivu je celkem neobvyklé, většinou to jde do negativu, kór pokud by byla na horním uložení vůle. Spíš mne napadá, jestli to máš správně složené. jinak pokud se dělá geometrie, tak se točí kolem, aby se vycentrovalo a skalibrovalo zařízení ( snímač, nebo zářič ) na vůz. Já jsem dal na sedmici 1,5° negativ na každém kole a tím se hodně zlepšili jízdní vlastnosti na suchu a v zatáčkách. Pokud tam máš 2° pozitiv, tak se naopak musí jízdní vlastnosti výrazně zhoršit a o sjíždění hrany pneumatiky nemluvě. Můžeš mít špatně našrubovaný spodní čep ( o 180° ) , nebo taky ohnutou těhlici, nebo osku, je těch možností víc. A co záklon čepu a sbíhavoost byla jaká ?
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
-
Offline
- Servisman
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 2427
- Registrován: 17 roků 10 měsíců
- Vůz: S80, 2,4
- Bydliště: Zlín
#9 Odklon kolies
Vzhledem k tomu, že tam jsou dva šrouby a čep je excentricky, tak i to už jsem viděl.martinopel píše: Jak chceš svislák namontovat o 180° jinak???To přece nejde.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 2597
- Registrován: 17 roků 1 měsíc
- Vůz: V960, B6304F, 1992
- Bydliště: Piešťany/Praha
- Kontaktovat uživatele:
#10 Odklon kolies
Ako sa teda normalne nadstavuje odklon ? Ide to vobec ? Pride mi, ze iba dlzkou kosti stabilizatora/spodneho ramena..
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
-
Offline
- Servisman
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 2427
- Registrován: 17 roků 10 měsíců
- Vůz: S80, 2,4
- Bydliště: Zlín
#11 Odklon kolies
Za normálních okolností to nejde, ale Monroe dodává i excentrické šrouby na nastavení odklonu. Musí se akorát trochu upravit nápravnice, aby se měl excentr o co opřít.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
#12 Odklon kolies
Právě proto že je excentricky není mi jasné jak by tam šel dát.jarek.krizan píše:Vzhledem k tomu, že tam jsou dva šrouby a čep je excentricky, tak i to už jsem viděl.martinopel píše: Jak chceš svislák namontovat o 180° jinak???To přece nejde.
-
Offline
- Servisman
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 2427
- Registrován: 17 roků 10 měsíců
- Vůz: S80, 2,4
- Bydliště: Zlín
#13 Odklon kolies
Ono vyměnit tento čep je celkem jednoduchá věc a jde udělat i bez sundání kola. Jenže i to se jednomu ( schválně nejmenuju, protože je jinak šikovný ) podařilo namontovat obráceně. Volal, že mu něco skřípe od kola jako plechový zvuk a má příčku nakřivo. A pak z něho vypadlo, že si koupil čep TRW a sám měnil a ani mu nebylo divné, že tam nějak nesedí.martinopel píše:Právě proto že je excentricky není mi jasné jak by tam šel dát.jarek.krizan píše:
Vzhledem k tomu, že tam jsou dva šrouby a čep je excentricky, tak i to už jsem viděl.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
-
Offline
- Servisman
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 2427
- Registrován: 17 roků 10 měsíců
- Vůz: S80, 2,4
- Bydliště: Zlín
#14 Odklon kolies
Jinak podle výrobce seřídit odklon jde až o 1°. Pokusím se to stručně popsat.
Povolí se a vyšrubují matky horního uložení na hrnci podběhu.
Auto se přizvedne tak, aby tlumič klesl natolik, aby štefty vyjely z otvorů.
U předních otvorů po směru jízdy se vyfrézují drážky, tak aby bylo možné posouvat celý person, drážka přitom nemá být delší než 10 mm.
Opracovaný kov se ošetří proti korozi a nalakuje.
Vozidlo se znovu spustí na horní uložení tlumiče.
Nejdříve se dotáhnou zadní matice 48 Nm
Pak přední, pod které se použije větší podložka opět 48 Nm
Nakonec už jen seřízení geometrie, tj. odklonu a sbíhavosti.
Oklon se seřizuje posouváním mc-persnu směrem k blatníku, nebo motoru.
Povolí se a vyšrubují matky horního uložení na hrnci podběhu.
Auto se přizvedne tak, aby tlumič klesl natolik, aby štefty vyjely z otvorů.
U předních otvorů po směru jízdy se vyfrézují drážky, tak aby bylo možné posouvat celý person, drážka přitom nemá být delší než 10 mm.
Opracovaný kov se ošetří proti korozi a nalakuje.
Vozidlo se znovu spustí na horní uložení tlumiče.
Nejdříve se dotáhnou zadní matice 48 Nm
Pak přední, pod které se použije větší podložka opět 48 Nm
Nakonec už jen seřízení geometrie, tj. odklonu a sbíhavosti.
Oklon se seřizuje posouváním mc-persnu směrem k blatníku, nebo motoru.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 111
- Registrován: 16 roků 6 měsíců
- Bydliště: Blučina, Havlickova 106
- Kontaktovat uživatele:
#15 Odklon kolies
Ne to opravdu nejde protoze to je absolutni blbost kterou jsem kdy slysel.martinopel píše:Jak chceš svislák namontovat o 180° jinak???To přece nejde.jarek.krizan píše:2°v pozitivu je celkem neobvyklé, většinou to jde do negativu, kór pokud by byla na horním uložení vůle. Spíš mne napadá, jestli to máš správně složené. jinak pokud se dělá geometrie, tak se točí kolem, aby se vycentrovalo a skalibrovalo zařízení ( snímač, nebo zářič ) na vůz. Já jsem dal na sedmici 1,5° negativ na každém kole a tím se hodně zlepšili jízdní vlastnosti na suchu a v zatáčkách. Pokud tam máš 2° pozitiv, tak se naopak musí jízdní vlastnosti výrazně zhoršit a o sjíždění hrany pneumatiky nemluvě. Můžeš mít špatně našrubovaný spodní čep ( o 180° ) , nebo taky ohnutou těhlici, nebo osku, je těch možností víc. A co záklon čepu a sbíhavoost byla jaká ?
_________________
Mercedes E320 lorin.Volvo V40 1.6 16V
Mercedes E320 lorin.Volvo V40 1.6 16V
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1491
- Registrován: 19 roků 1 měsíc
- Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
- Bydliště: Praha 9
#16 Odklon kolies
Místo té podložky bych použil kus plechu cca 1,5mm s vyvrtanýma dírama podel rozteče šroubu a po seřízení odklonu bych ho CO-čkem přibodoval k podběhu. Aby se v budoucnu odklon nerozhodil. Jinak dobrej návodjarek.krizan píše:Jinak podle výrobce seřídit odklon jde až o 1°. Pokusím se to stručně popsat.
Povolí se a vyšrubují matky horního uložení na hrnci podběhu.
Auto se přizvedne tak, aby tlumič klesl natolik, aby štefty vyjely z otvorů.
U předních otvorů po směru jízdy se vyfrézují drážky, tak aby bylo možné posouvat celý person, drážka přitom nemá být delší než 10 mm.
Opracovaný kov se ošetří proti korozi a nalakuje.
Vozidlo se znovu spustí na horní uložení tlumiče.
Nejdříve se dotáhnou zadní matice 48 Nm
Pak přední, pod které se použije větší podložka opět 48 Nm
Nakonec už jen seřízení geometrie, tj. odklonu a sbíhavosti.
Oklon se seřizuje posouváním mc-persnu směrem k blatníku, nebo motoru.
#17 Odklon kolies
Také si myslím,neboť vyosení je snad okolo 8mm.Snad jedině chytit na jeden šroub.Zbynek píše: Ne to opravdu nejde protoze to je absolutni blbost kterou jsem kdy slysel.
-
Offline
- Servisman
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 2427
- Registrován: 17 roků 10 měsíců
- Vůz: S80, 2,4
- Bydliště: Zlín
#18 Odklon kolies
Jsem včera strávil 2 hod. hledáním té fotky. Už si přesně nepamatuju jak to tam bylo naprasené, ale na šroubech to bylo na obou. Dokonce to bylo i na focené, ale nemůžu ty fotky najít, ale možná je má kolega.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 43
- Registrován: 17 roků 7 měsíců
- Bydliště: Radějov
- Vůz: 2x - 940 kombi, 97, B200FT, LPG
#19 Odklon kolies
Taky potřebuju poradit. Vyměnil jsem čepy řízení a nechal si udělat geometrii. Při 90 až 100 se ale auto třepe, volant kmitá. Mám to dobře nastavené?
- Přílohy
-
- PICT0002.JPG (94.69 KiB) Zobrazeno 1609 x
_________________
Hamar
zelená 940 kombi, 96, B200FT, LPG
Hamar
zelená 940 kombi, 96, B200FT, LPG
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 2597
- Registrován: 17 roků 1 měsíc
- Vůz: V960, B6304F, 1992
- Bydliště: Piešťany/Praha
- Kontaktovat uživatele:
#20 Odklon kolies
A kolesa su vyvazene ?hamar píše:Taky potřebuju poradit. Vyměnil jsem čepy řízení a nechal si udělat geometrii. Při 90 až 100 se ale auto třepe, volant kmitá. Mám to dobře nastavené?
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 43
- Registrován: 17 roků 7 měsíců
- Bydliště: Radějov
- Vůz: 2x - 940 kombi, 97, B200FT, LPG
#21 Odklon kolies
Vyvážené a dofouklé.A kolesa su vyvazene ?
_________________
Hamar
zelená 940 kombi, 96, B200FT, LPG
Hamar
zelená 940 kombi, 96, B200FT, LPG
#22 Odklon kolies
A nejsou třeba probržděné? Jedna taková ploška na gumě toho nadělá...
Jestli ok tak taky někde může bejt vůle a to je potom taky hned. Když pojedeš ještě rychleji tak to přestane, nebo už to dělá pořád?
Jestli ok tak taky někde může bejt vůle a to je potom taky hned. Když pojedeš ještě rychleji tak to přestane, nebo už to dělá pořád?
_________________
Volvo 740 | D24 | 1986 | SOLD
Volvo 740 | D24 | 1986 | SOLD
#24 Odklon kolies
Jestli to přestane, tak to znamená někde vůli.
Jedny typy aut, nejsou to Volva tak nebudu jmenovat měli problém s tím, že když byl trochu horší kotouč ( házející ) ale v pedálu to nebylo nikterak výrazně cítít a mělo to ještě trochu volnější silentblok spodního ramene, tak to dělalo přesně tohle. Nejdřív to řešil nový kotouč ale když se to začalo vracet, tak se teprvá zjistilo, že je to v silentbloku ramene...
Jedny typy aut, nejsou to Volva tak nebudu jmenovat měli problém s tím, že když byl trochu horší kotouč ( házející ) ale v pedálu to nebylo nikterak výrazně cítít a mělo to ještě trochu volnější silentblok spodního ramene, tak to dělalo přesně tohle. Nejdřív to řešil nový kotouč ale když se to začalo vracet, tak se teprvá zjistilo, že je to v silentbloku ramene...
_________________
Volvo 740 | D24 | 1986 | SOLD
Volvo 740 | D24 | 1986 | SOLD
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek