Odklon kolies

Pro sedmy a devítky
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#1 Odklon kolies

Příspěvek od Sergej »

Da sa nejako nadstavit odklon kolies prednej napravy ? Bol som na geometrii a tam namerali, ze jedno koleso ma odklon +2* (ma byt tusim -19´) Nemoze to byt napr krivym diskom ?
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

VanThomas
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1194
Registrován: 18 roků 2 měsíce
Vůz: 745 D24T M46+OD 90'
Bydliště: Praha 3

#2 Odklon kolies

Příspěvek od VanThomas »

Sergej píše:Da sa nejako nadstavit odklon kolies prednej napravy ? Bol som na geometrii a tam namerali, ze jedno koleso ma odklon +2* (ma byt tusim -19´) Nemoze to byt napr krivym diskom ?
spíš bych tipoval horní uložení, zkus zahoupat autem, jestli je v něm vůle
_________________
V70 B5254T AW50 98'
bylo 745 D24T M46+OD 90'

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#3 Odklon kolies

Příspěvek od Sergej »

VanThomas píše:
Sergej píše:Da sa nejako nadstavit odklon kolies prednej napravy ? Bol som na geometrii a tam namerali, ze jedno koleso ma odklon +2* (ma byt tusim -19´) Nemoze to byt napr krivym diskom ?
spíš bych tipoval horní uložení, zkus zahoupat autem, jestli je v něm vůle
Vzperu som mal kompletne rozobratu (menil som tlmice), ale nezda sa mi, ze by sa tam dalo nieco zle zlozit... Kde by ta vola mala byt ?
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

VanThomas
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1194
Registrován: 18 roků 2 měsíce
Vůz: 745 D24T M46+OD 90'
Bydliště: Praha 3

#4 Odklon kolies

Příspěvek od VanThomas »

v motorovem prostoru, pod matkou, kterou je uchycený tlumič. Mám tam na prvý straně dobrý 2mm, nejlíp je to vidět když autem zahoupeš... odklon to rozhodí slušně.
_________________
V70 B5254T AW50 98'
bylo 745 D24T M46+OD 90'

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#5 Odklon kolies

Příspěvek od Sergej »

VanThomas píše:v motorovem prostoru, pod matkou, kterou je uchycený tlumič. Mám tam na prvý straně dobrý 2mm, nejlíp je to vidět když autem zahoupeš... odklon to rozhodí slušně.
Aha, no to by mohlo byt..horna panva (ten vrchny plech,co drzi strunu stlacenu - neviem odborny nazov) bola dost ohrdzavena, tak som ju natrel hrdzostopom a nastriekal.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 2434
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#6 Odklon kolies

Příspěvek od jarek.krizan »

2°v pozitivu je celkem neobvyklé, většinou to jde do negativu, kór pokud by byla na horním uložení vůle. Spíš mne napadá, jestli to máš správně složené. jinak pokud se dělá geometrie, tak se točí kolem, aby se vycentrovalo a skalibrovalo zařízení ( snímač, nebo zářič ) na vůz. Já jsem dal na sedmici 1,5° negativ na každém kole a tím se hodně zlepšili jízdní vlastnosti na suchu a v zatáčkách. Pokud tam máš 2° pozitiv, tak se naopak musí jízdní vlastnosti výrazně zhoršit a o sjíždění hrany pneumatiky nemluvě. Můžeš mít špatně našrubovaný spodní čep ( o 180° ) , nebo taky ohnutou těhlici, nebo osku, je těch možností víc. A co záklon čepu a sbíhavoost byla jaká ?
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

GDPR_user

#7 Odklon kolies

Příspěvek od GDPR_user »

jarek.krizan píše:2°v pozitivu je celkem neobvyklé, většinou to jde do negativu, kór pokud by byla na horním uložení vůle. Spíš mne napadá, jestli to máš správně složené. jinak pokud se dělá geometrie, tak se točí kolem, aby se vycentrovalo a skalibrovalo zařízení ( snímač, nebo zářič ) na vůz. Já jsem dal na sedmici 1,5° negativ na každém kole a tím se hodně zlepšili jízdní vlastnosti na suchu a v zatáčkách. Pokud tam máš 2° pozitiv, tak se naopak musí jízdní vlastnosti výrazně zhoršit a o sjíždění hrany pneumatiky nemluvě. Můžeš mít špatně našrubovaný spodní čep ( o 180° ) , nebo taky ohnutou těhlici, nebo osku, je těch možností víc. A co záklon čepu a sbíhavoost byla jaká ?
Jak chceš svislák namontovat o 180° jinak???To přece nejde. :shock: :shock: :shock:

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#8 Odklon kolies

Příspěvek od Sergej »

jarek.krizan píše:2°v pozitivu je celkem neobvyklé, většinou to jde do negativu, kór pokud by byla na horním uložení vůle. Spíš mne napadá, jestli to máš správně složené. jinak pokud se dělá geometrie, tak se točí kolem, aby se vycentrovalo a skalibrovalo zařízení ( snímač, nebo zářič ) na vůz. Já jsem dal na sedmici 1,5° negativ na každém kole a tím se hodně zlepšili jízdní vlastnosti na suchu a v zatáčkách. Pokud tam máš 2° pozitiv, tak se naopak musí jízdní vlastnosti výrazně zhoršit a o sjíždění hrany pneumatiky nemluvě. Můžeš mít špatně našrubovaný spodní čep ( o 180° ) , nebo taky ohnutou těhlici, nebo osku, je těch možností víc. A co záklon čepu a sbíhavoost byla jaká ?
Zbiehavost mi nadstavil (menil som bocny cap). Pohybane tam nie je nic (aspon nie viditelne) Pokusal sa najst pricinu, ale neuspel. Tvrdil ze odklon kolies sa neda nadstavit, jedine ked sa pohne hornym ulozenim McPhersona oproti kastli. Ako pricinu uvadzal bud pohnutu karoseriu, alebo krivu vzperu(ohnuty cap klesa). Oboje je mozne, ale podla vyjadrenia majitela auta, burane nebolo, a vzpery pochadzaju z rovnakeho typu auta s rovnakym motorom takisto bez havarie.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 2434
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#9 Odklon kolies

Příspěvek od jarek.krizan »

martinopel píše: Jak chceš svislák namontovat o 180° jinak???To přece nejde. :shock: :shock: :shock:
Vzhledem k tomu, že tam jsou dva šrouby a čep je excentricky, tak i to už jsem viděl.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#10 Odklon kolies

Příspěvek od Sergej »

Ako sa teda normalne nadstavuje odklon ? Ide to vobec ? Pride mi, ze iba dlzkou kosti stabilizatora/spodneho ramena..
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 2434
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#11 Odklon kolies

Příspěvek od jarek.krizan »

Za normálních okolností to nejde, ale Monroe dodává i excentrické šrouby na nastavení odklonu. Musí se akorát trochu upravit nápravnice, aby se měl excentr o co opřít.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

GDPR_user

#12 Odklon kolies

Příspěvek od GDPR_user »

jarek.krizan píše:
martinopel píše: Jak chceš svislák namontovat o 180° jinak???To přece nejde. :shock: :shock: :shock:
Vzhledem k tomu, že tam jsou dva šrouby a čep je excentricky, tak i to už jsem viděl.
Právě proto že je excentricky není mi jasné jak by tam šel dát.

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 2434
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#13 Odklon kolies

Příspěvek od jarek.krizan »

martinopel píše:
jarek.krizan píše:
Vzhledem k tomu, že tam jsou dva šrouby a čep je excentricky, tak i to už jsem viděl.
Právě proto že je excentricky není mi jasné jak by tam šel dát.
Ono vyměnit tento čep je celkem jednoduchá věc a jde udělat i bez sundání kola. Jenže i to se jednomu ( schválně nejmenuju, protože je jinak šikovný ) podařilo namontovat obráceně. Volal, že mu něco skřípe od kola jako plechový zvuk a má příčku nakřivo. A pak z něho vypadlo, že si koupil čep TRW a sám měnil a ani mu nebylo divné, že tam nějak nesedí.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 2434
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#14 Odklon kolies

Příspěvek od jarek.krizan »

Jinak podle výrobce seřídit odklon jde až o 1°. Pokusím se to stručně popsat.
Povolí se a vyšrubují matky horního uložení na hrnci podběhu.
Auto se přizvedne tak, aby tlumič klesl natolik, aby štefty vyjely z otvorů.
U předních otvorů po směru jízdy se vyfrézují drážky, tak aby bylo možné posouvat celý person, drážka přitom nemá být delší než 10 mm.
Opracovaný kov se ošetří proti korozi a nalakuje.
Vozidlo se znovu spustí na horní uložení tlumiče.
Nejdříve se dotáhnou zadní matice 48 Nm
Pak přední, pod které se použije větší podložka opět 48 Nm
Nakonec už jen seřízení geometrie, tj. odklonu a sbíhavosti.
Oklon se seřizuje posouváním mc-persnu směrem k blatníku, nebo motoru.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 111
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Bydliště: Blučina, Havlickova 106
Kontaktovat uživatele:

#15 Odklon kolies

Příspěvek od Zbynek »

martinopel píše:
jarek.krizan píše:2°v pozitivu je celkem neobvyklé, většinou to jde do negativu, kór pokud by byla na horním uložení vůle. Spíš mne napadá, jestli to máš správně složené. jinak pokud se dělá geometrie, tak se točí kolem, aby se vycentrovalo a skalibrovalo zařízení ( snímač, nebo zářič ) na vůz. Já jsem dal na sedmici 1,5° negativ na každém kole a tím se hodně zlepšili jízdní vlastnosti na suchu a v zatáčkách. Pokud tam máš 2° pozitiv, tak se naopak musí jízdní vlastnosti výrazně zhoršit a o sjíždění hrany pneumatiky nemluvě. Můžeš mít špatně našrubovaný spodní čep ( o 180° ) , nebo taky ohnutou těhlici, nebo osku, je těch možností víc. A co záklon čepu a sbíhavoost byla jaká ?
Jak chceš svislák namontovat o 180° jinak???To přece nejde. :shock: :shock: :shock:
Ne to opravdu nejde protoze to je absolutni blbost kterou jsem kdy slysel.
_________________
Mercedes E320 lorin.Volvo V40 1.6 16V

Jarda S40
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1491
Registrován: 19 roků 1 měsíc
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

#16 Odklon kolies

Příspěvek od Jarda S40 »

jarek.krizan píše:Jinak podle výrobce seřídit odklon jde až o 1°. Pokusím se to stručně popsat.
Povolí se a vyšrubují matky horního uložení na hrnci podběhu.
Auto se přizvedne tak, aby tlumič klesl natolik, aby štefty vyjely z otvorů.
U předních otvorů po směru jízdy se vyfrézují drážky, tak aby bylo možné posouvat celý person, drážka přitom nemá být delší než 10 mm.
Opracovaný kov se ošetří proti korozi a nalakuje.
Vozidlo se znovu spustí na horní uložení tlumiče.
Nejdříve se dotáhnou zadní matice 48 Nm
Pak přední, pod které se použije větší podložka opět 48 Nm
Nakonec už jen seřízení geometrie, tj. odklonu a sbíhavosti.
Oklon se seřizuje posouváním mc-persnu směrem k blatníku, nebo motoru.
Místo té podložky bych použil kus plechu cca 1,5mm s vyvrtanýma dírama podel rozteče šroubu a po seřízení odklonu bych ho CO-čkem přibodoval k podběhu. Aby se v budoucnu odklon nerozhodil. Jinak dobrej návod :palec:

GDPR_user

#17 Odklon kolies

Příspěvek od GDPR_user »

Zbynek píše: Ne to opravdu nejde protoze to je absolutni blbost kterou jsem kdy slysel.
Také si myslím,neboť vyosení je snad okolo 8mm.Snad jedině chytit na jeden šroub. :evil: :evil: :shock: :shock:

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 2434
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#18 Odklon kolies

Příspěvek od jarek.krizan »

Jsem včera strávil 2 hod. hledáním té fotky. Už si přesně nepamatuju jak to tam bylo naprasené, ale na šroubech to bylo na obou. Dokonce to bylo i na focené, ale nemůžu ty fotky najít, ale možná je má kolega.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

hamar
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 43
Registrován: 17 roků 6 měsíců
Bydliště: Radějov
Vůz: 2x - 940 kombi, 97, B200FT, LPG

#19 Odklon kolies

Příspěvek od hamar »

Taky potřebuju poradit. Vyměnil jsem čepy řízení a nechal si udělat geometrii. Při 90 až 100 se ale auto třepe, volant kmitá. Mám to dobře nastavené?
Přílohy
PICT0002.JPG
PICT0002.JPG (94.69 KiB) Zobrazeno 1586 x
_________________
Hamar
zelená 940 kombi, 96, B200FT, LPG

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#20 Odklon kolies

Příspěvek od Sergej »

hamar píše:Taky potřebuju poradit. Vyměnil jsem čepy řízení a nechal si udělat geometrii. Při 90 až 100 se ale auto třepe, volant kmitá. Mám to dobře nastavené?
A kolesa su vyvazene ?
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

hamar
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 43
Registrován: 17 roků 6 měsíců
Bydliště: Radějov
Vůz: 2x - 940 kombi, 97, B200FT, LPG

#21 Odklon kolies

Příspěvek od hamar »

A kolesa su vyvazene ?
Vyvážené a dofouklé.
_________________
Hamar
zelená 940 kombi, 96, B200FT, LPG

Amn
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 47
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha 10

#22 Odklon kolies

Příspěvek od Amn »

A nejsou třeba probržděné? Jedna taková ploška na gumě toho nadělá...:-)
Jestli ok tak taky někde může bejt vůle a to je potom taky hned. Když pojedeš ještě rychleji tak to přestane, nebo už to dělá pořád?
_________________
Volvo 740 | D24 | 1986 | SOLD

hamar
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 43
Registrován: 17 roků 6 měsíců
Bydliště: Radějov
Vůz: 2x - 940 kombi, 97, B200FT, LPG

#23 Odklon kolies

Příspěvek od hamar »

Od 110 to přestane.
_________________
Hamar
zelená 940 kombi, 96, B200FT, LPG

Amn
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 47
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha 10

#24 Odklon kolies

Příspěvek od Amn »

Jestli to přestane, tak to znamená někde vůli.

Jedny typy aut, nejsou to Volva tak nebudu jmenovat :-) měli problém s tím, že když byl trochu horší kotouč ( házející ) ale v pedálu to nebylo nikterak výrazně cítít a mělo to ještě trochu volnější silentblok spodního ramene, tak to dělalo přesně tohle. Nejdřív to řešil nový kotouč ale když se to začalo vracet, tak se teprvá zjistilo, že je to v silentbloku ramene...
_________________
Volvo 740 | D24 | 1986 | SOLD
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „700 / 900 - opravy“