švédská vzájemnost

Odkazy na ruzne fotky - YouTube, Metacafe, Google, apod.
  • Autor
  • Zpráva
koch
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1549
Registrován: 16 roků 7 měsíců
Bydliště: Opava (Oščadnica, SK)
Vůz: Volvo S60 2.4T

#26 švédská vzájemnost

Příspěvek od koch »

si robia prdel... so svedskou vzajomnostou dobre ze sa ne..... slovenska vzajomnost im nic nehovori ;-)

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 2598
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#27 švédská vzájemnost

Příspěvek od Sergej »

koch píše:si robia prdel... so svedskou vzajomnostou dobre ze sa ne..... slovenska vzajomnost im nic nehovori ;-)
Mozno im viac povie slovenska pospolitost.... ale nahajme tak...

To Goalie: Cim si tak presvedceny ze tranzit je kopiou MNA1000, a nie prave naopak ? Je tiez mozne, ze sa len dizajnovo podobaju, resp. urcite aj koncepcne (Da sa to vobec riesit inak ?). Kludne mohli dve firmy robit nezavisle na rovnakom koncepte a vyslo im to iste... A ze bol po revolucii vsade bordel (a vo velkych podnikoch, ako BAZ duplom) ako argument velmi neobstoji.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Peťo-goalie
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 341
Registrován: 16 roků 8 měsíců

#28 švédská vzájemnost

Příspěvek od Peťo-goalie »

Sergej píše:
koch píše:si robia prdel... so svedskou vzajomnostou dobre ze sa ne..... slovenska vzajomnost im nic nehovori ;-)
Mozno im viac povie slovenska pospolitost.... ale nahajme tak...

To Goalie: Cim si tak presvedceny ze tranzit je kopiou MNA1000, a nie prave naopak ? Je tiez mozne, ze sa len dizajnovo podobaju, resp. urcite aj koncepcne (Da sa to vobec riesit inak ?). Kludne mohli dve firmy robit nezavisle na rovnakom koncepte a vyslo im to iste... A ze bol po revolucii vsade bordel (a vo velkych podnikoch, ako BAZ duplom) ako argument velmi neobstoji.
OK nechajme to tak nemam to z vlastnej hlavy este raz opakujem prva generacia Transita v 90rokoch bola okopcena z BAZ

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 169
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Bydliště: Loucká pošta VELVARY

#29 švédská vzájemnost

Příspěvek od Pavel V »

goalie píše:
Sergej píše: Mozno im viac povie slovenska pospolitost.... ale nahajme tak...

To Goalie: Cim si tak presvedceny ze tranzit je kopiou MNA1000, a nie prave naopak ? Je tiez mozne, ze sa len dizajnovo podobaju, resp. urcite aj koncepcne (Da sa to vobec riesit inak ?). Kludne mohli dve firmy robit nezavisle na rovnakom koncepte a vyslo im to iste... A ze bol po revolucii vsade bordel (a vo velkych podnikoch, ako BAZ duplom) ako argument velmi neobstoji.
OK nechajme to tak nemam to z vlastnej hlavy este raz opakujem prva generacia Transita v 90rokoch bola okopcena z BAZ
Aha! Tak to je velmi zajímavé, tento tip vozu tedy TRANSIT je vyráběn od roku 1986-2002 obrázek je tip z roku 1992. Nevěřím že by Ford okopíroval BAZ a zároveň věřím že BAZ nekopíroval FORD, je jen věčná škoda že nedošlo k výrobě.
Přílohy
Transit.jpg
Transit.jpg (3.7 KiB) Zobrazeno 872 x
_________________
Dáreček Volvo 940 POLAR 2,0GL r.v.1994 5+2
Youngtimer: VAZ 2102 Kombi r.v. 1974 Žíža, jménem tím jmenován jest
"Pán Bůh stvořil svět, lidé mu dali pravý úhel a Volvo z něj udělalo dokonalost."

Lachtan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 5099
Registrován: 18 roků 7 měsíců
Bydliště: PRG
Kontaktovat uživatele:

#30 švédská vzájemnost

Příspěvek od Lachtan »

goalie píše:OK nechajme to tak nemam to z vlastnej hlavy este raz opakujem prva generacia Transita v 90rokoch bola okopcena z BAZ
¨...takové drobné rejpnutí - "prva generacia Transita" - to myslíš ty co byly vyráběné někdy na konci 60-tých let ??? :shock: :twisted: :twisted:
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)

Peťo-goalie
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 341
Registrován: 16 roků 8 měsíců

#31 švédská vzájemnost

Příspěvek od Peťo-goalie »

Lachtan píše:
goalie píše:OK nechajme to tak nemam to z vlastnej hlavy este raz opakujem prva generacia Transita v 90rokoch bola okopcena z BAZ
¨...takové drobné rejpnutí - "prva generacia Transita" - to myslíš ty co byly vyráběné někdy na konci 60-tých let ??? :shock: :twisted: :twisted:
Si to dobre precitaj kua "prva generacia Transita v 90rokoch" a rob si prdel :roll:
Len pre zaujimavost chodte sa kuknut k nam do Dopravneho muzea v Ba a ked tu budete mozme hodit osobne rec o tom prototype a Volvach.
Toto Vam odporucam precitat nic lepsie som nenasiel:
http://www.automagazin.sk/am0306/am_02.php
Citujem:
"Dodávkové automobily z Bratislavy
Napriek uzneseniu vlády, že sa v Bratislavských automobilových závodoch bude vyrábať ročne 18-tisíc úžitkových automobilov, nevyšiel z nich ani jeden. Je to škoda, pretože sa tu rodili veľmi vydarené návrhy. Tím vývojárov tu riešil projekt malého nákladného automobilu (skratka MNA) pod označením M8, MNA 900 a MNA 1000. Hlavným problémom všetkých prototypov bol motor. V celom Československu sa nevyrábal väčší motor ako s objemom 1,3 litra, ktorý sa do úžitkových verzií nehodil (hoci sa to nezdá, všetky prototypy MNA 900 aj MNA 1000 dosiahli veľkosť dnešných úžitkových vozidiel triedy Fiat Ducato či Ford Transit). Na ich pohon by sa hodil turbodiesel s objemom asi 2,5 litra. O takom však v krajinách socializmu ani nesnívali! Motor Tatry 613 nemôžeme brať do úvahy, pretože išlo o malosériovú výrobu. Podobná situácia bola aj v NDR, kde ich pekné mikrobusy Barkas B 1000 poháňal litrový dvojtakt z Wartburgu s výkonom 45 koní. Ku koncu osemdesiatych rokov sa zvažovala tiež spolupráca so sovietskym výrobcom Moskvičov (vyrábal motory 1,6 OHC a pripravoval aj motor s objemom1,8 litra). Kto si v bratislavskom Dopravnom múzeu pozrie prototyp MNA 900 a porovná ho s Renault Espace, prejde mu mráz po chrbte. Za dizajnérsky návrh prototypu MNA 900 a MNA 1000 by sa nemuselo hanbiť žiadne svetové karosárske štúdio. Dovolím si tvrdiť, že s prototypom MNA 1000 by sme mali úspech ešte aj dnes. A ak si niekto myslí, že smerovky v spätných zrkadlách objavili v Mercedese, nech si pozorne pozrie prototyp MNA 1000 – mal ich už vtedy... Koncept MNA 1000 predbehol dobu o veľa rokov a stal sa inšpiráciou pre iné úžitkové vozidlá – v zahraničí. Tím konštuktérov pod vedením Ing. Ivana Mičíka riešil napríklad aj problém minimalizácie výšky úžitkovej plochy nad vozovkou či systém pohonu 4x4. Medzitým však boli Bratislavské automobilové závody zrušené."
Přílohy
MNA 1100.jpg
MNA 1100.jpg (51.11 KiB) Zobrazeno 809 x
transit 1992.jpg
transit 1992.jpg (111.87 KiB) Zobrazeno 805 x

Lachtan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 5099
Registrován: 18 roků 7 měsíců
Bydliště: PRG
Kontaktovat uživatele:

#32 švédská vzájemnost

Příspěvek od Lachtan »

Tak tam nepiš: první generace..... :twisted:
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 169
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Bydliště: Loucká pošta VELVARY

#33 švédská vzájemnost

Příspěvek od Pavel V »

goalie píše:
Lachtan píše:¨...takové drobné rejpnutí - "prva generacia Transita" - to myslíš ty co byly vyráběné někdy na konci 60-tých let ??? :shock: :twisted: :twisted:
Si to dobre precitaj kua "prva generacia Transita v 90rokoch" a rob si prdel :roll:
Len pre zaujimavost chodte sa kuknut k nam do Dopravneho muzea v Ba a ked tu budete mozme hodit osobne rec o tom prototype a Volvach.
Toto Vam odporucam precitat nic lepsie som nenasiel:
http://www.automagazin.sk/am0306/am_02.php
Citujem:
"Dodávkové automobily z Bratislavy
Napriek uzneseniu vlády, že sa v Bratislavských automobilových závodoch bude vyrábať ročne 18-tisíc úžitkových automobilov, nevyšiel z nich ani jeden. Je to škoda, pretože sa tu rodili veľmi vydarené návrhy. Tím vývojárov tu riešil projekt malého nákladného automobilu (skratka MNA) pod označením M8, MNA 900 a MNA 1000. Hlavným problémom všetkých prototypov bol motor. V celom Československu sa nevyrábal väčší motor ako s objemom 1,3 litra, ktorý sa do úžitkových verzií nehodil (hoci sa to nezdá, všetky prototypy MNA 900 aj MNA 1000 dosiahli veľkosť dnešných úžitkových vozidiel triedy Fiat Ducato či Ford Transit). Na ich pohon by sa hodil turbodiesel s objemom asi 2,5 litra. O takom však v krajinách socializmu ani nesnívali! Motor Tatry 613 nemôžeme brať do úvahy, pretože išlo o malosériovú výrobu. Podobná situácia bola aj v NDR, kde ich pekné mikrobusy Barkas B 1000 poháňal litrový dvojtakt z Wartburgu s výkonom 45 koní. Ku koncu osemdesiatych rokov sa zvažovala tiež spolupráca so sovietskym výrobcom Moskvičov (vyrábal motory 1,6 OHC a pripravoval aj motor s objemom1,8 litra). Kto si v bratislavskom Dopravnom múzeu pozrie prototyp MNA 900 a porovná ho s Renault Espace, prejde mu mráz po chrbte. Za dizajnérsky návrh prototypu MNA 900 a MNA 1000 by sa nemuselo hanbiť žiadne svetové karosárske štúdio. Dovolím si tvrdiť, že s prototypom MNA 1000 by sme mali úspech ešte aj dnes. A ak si niekto myslí, že smerovky v spätných zrkadlách objavili v Mercedese, nech si pozorne pozrie prototyp MNA 1000 – mal ich už vtedy... Koncept MNA 1000 predbehol dobu o veľa rokov a stal sa inšpiráciou pre iné úžitkové vozidlá – v zahraničí. Tím konštuktérov pod vedením Ing. Ivana Mičíka riešil napríklad aj problém minimalizácie výšky úžitkovej plochy nad vozovkou či systém pohonu 4x4. Medzitým však boli Bratislavské automobilové závody zrušené."
Asi jsem jenom českej pepík, ale kde se tam píše že prototyp ukradl Ford?? Nebo kde je tam zmínka o přesném roku??? Znova zdůrazňuji že týmu ing Mičáka neupírám kvality, ale nemohlo dojít k návrhu zakulaceného vozu paralelně?? V osobních vozech právě na sklonku Osmdesátých let začalo zaoblování (nikoliv Volvo zaplať pánbůh) a východní blok (nět děngov-nebyli peníze). Proto mám pocit že vývoj mohl být paralelní v obou automobilkách.
_________________
Dáreček Volvo 940 POLAR 2,0GL r.v.1994 5+2
Youngtimer: VAZ 2102 Kombi r.v. 1974 Žíža, jménem tím jmenován jest
"Pán Bůh stvořil svět, lidé mu dali pravý úhel a Volvo z něj udělalo dokonalost."

Robertissimo
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 85
Registrován: 16 roků 3 měsíce
Bydliště: Frýdek-Místek
Vůz: Volvo V60 2.0 D3 Drive-E Momentum Automa
Bydliště: okr. Frýdek-Místek

#34 švédská vzájemnost

Příspěvek od Robertissimo »

Už se pobili :evil: :pij:
_________________
Současné vozítko - Volvo V60 2.0 D Momentum Automat, 2.0 110 kW D3, r.v. 2018 Šedá metalíza

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 2598
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#35 švédská vzájemnost

Příspěvek od Sergej »

Ze do po novembri 89 chodili do ceskoslovenskych podnikov zahranicne delegacie, je zname, a ze to neboli iba manazeri je jasne. Ale myslim ze vyvojove zazemie Forda ( a hociakej zapadnej automobilky) bolo a je dostatocne silne na to, aby nemuseli kopirovat socialisticke automobily. Ina vec su ciastkove riesenia (napriklad blinkre v zrkadielkach), ale na to netreba kradnut plany, staci aby sa odbornik pozrel na prototyp alebo pokecal s konstrukterom. Osobne si vsak myslim, ze sa tymu v BAZ, iba podaril navrh rovnako kvalitny ako mala v tom case konkurencia. Druha vec je dovod nezacatia vyroby... Mozno keby prisli o nejaky rok skorej...
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

tomik
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 35
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Vůz: Saab 99 Combi Coupe Turbo ´79
Bydliště: Praha 4

#36 švédská vzájemnost

Příspěvek od tomik »

koch píše:si robia prdel... so svedskou vzajomnostou dobre ze sa ne..... slovenska vzajomnost im nic nehovori ;-)
... slovAnská, ty patriote ... ;-)
_________________
Tomáš

JE Bezzubka Volvo V50 2.0D-'05 + Dědouš Saab 99 Combi Coupé TURBO-'79 + Kábro Saab 900 2.0T-´89 + Sršínek Saab 9-5 SW 2.0T Vector E85 sw-'03
BYL Želvák Volvo V50 1.6D - '05 + Švestka - expediční manažerské SUV - '08 - vyměnil svůj plechový život za můj a já mu nadosmrti budu vděčný!

Peťo-goalie
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 341
Registrován: 16 roků 8 měsíců

#37 švédská vzájemnost

Příspěvek od Peťo-goalie »

tomik píše:
koch píše:si robia prdel... so svedskou vzajomnostou dobre ze sa ne..... slovenska vzajomnost im nic nehovori ;-)
... slovAnská, ty patriote ... ;-)
Anoi sme slovania ale on myslel naozaj tu slovenskú :) ejha íha boha vasho, čučoriedky a halušky na Vas :P
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Foto“