Dobrý den, jsem tady nově registrovaný a rád bych vás poprosil o názory / zkušenosti s aktuální V60. Pročetl jsem tady některá vlákna a líbí se mi, že na rozdíl od fór jiných značek se tady diskutuje víceméně k věci a slušně. Abych trochu osvětlil mou situaci - mám objednaného Golfa Variant 2.0 TSI 4Motion (tu čtyřkolku nutně mít nemusím, ale s tím motorem to bez ní nejde) s R-Linem paketem a několika příplatky (matrix světla, Webasto, audio, tažné) navíc. Cena po slevě je 980000 Kč a termín dodání je cca květen 2026. I když se kolem aut pohybuji od malička, a posledních devět let jsem byl správcem docela velkého vozového parku, tak se značkou Volvo jsem nikdy do styku nepřišel. Delší dobu ale koukám právě po V60 - vždy jsem si myslel, že se cenově pohybují vysoko nad miliónem. O to více jsem překvapený, že v ČR je docela dost skladovek v pěkné výbavě s cenou kolem miliónu. Z těch všech jsem našel jednu předváděčku s nájezdem 1500 km a dostupnou prakticky hned v lednu. Jedná se o model V60 B4 Dark plus. Cena by byla po dodělání tažného zařízení o necelých 20 tisíc vyšší než je cena Golfa (těch 20 tisíc nehraje roli). Tím, že s Volvem nemám opravdu žádnou zkušenost, tak se obávám výše servisních nákladů a dostupnosti servisu a ND. Bydlím v Jeseníkách, cca 50 km od Olomouce, 90 Ostravy, 130 Brna. Jaké jsou vaše zkušenosti? Řešil jste tady někdo podobnou volbu? Je něco, co by mě u Volva oproti koncernu VW mile / nemile překvapilo? Ta V60 je opravdu lákává, líbí se mi styl a co jsem četl a na videích viděl i zpracování a použité materiály. Čeho se bojím, je složitost pohonného ústrojí a ceny za servis. Děkuji všech za názory. Petr
PS: ještě jedna zvědavá otázka. Proč těch V60 potkám na cestách tak málo? Přitom ceny, za které se inzerují jsou opravdu na úrovni Golfa, Octavie, Leona ...
Volba mezi V60 a VW Golf Variant
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 3
- Registrován: 1 den
- Bydliště: Rýmařov
- Vůz: Aktuálně žádný
-
Offline
- Příspěvky: 1040
- Registrován: 17 roků 6 měsíců
- Bydliště: Olomouc city a okolí
- Vůz: R design 2018 V60 D4
- Bydliště: Olomouc city a okolí
Volba mezi V60 a VW Golf Variant
Usuzuji, že jseš někde v okolí Šumperku nebo Zábřehu n. M. Pokud ano s jednou V60 tě seznámím. Případně pisni SZ.
_________________
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(
-
Offline
- Příspěvky: 3
- Registrován: 1 den
- Bydliště: Rýmařov
- Vůz: Aktuálně žádný
Volba mezi V60 a VW Golf Variant
Ahoj, jsem z Rýmařova, tak odhad dobrý
. To bych byl moc rád. Ono jestli se rozhodnu pro V60, tak určitě v první polovině ledna ať můžu případně zrušit objednávku Golfa.
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 2531
- Registrován: 9 roků 3 měsíce
- Bydliště: Přerovsko
- Vůz: Bílý
Volba mezi V60 a VW Golf Variant
Za me hraje roli v porizeni auta i nasledujici:
- kde a jaky mam nejblizsi servis a jestli tam nekoho znam
- ztrata hodnoty (prumerna...predpokladana)
- zarucni podminky
V60 bude celkem asi "vic auto", ikdyz zrovna vybrany golf je opravdu vrchol daneho modelu a to uz neni jak zaklad za 600tis...
Preju stastnou ruku pri vyberu
- kde a jaky mam nejblizsi servis a jestli tam nekoho znam
- ztrata hodnoty (prumerna...predpokladana)
- zarucni podminky
V60 bude celkem asi "vic auto", ikdyz zrovna vybrany golf je opravdu vrchol daneho modelu a to uz neni jak zaklad za 600tis...
Preju stastnou ruku pri vyberu
-
Online
- Příspěvky: 997
- Registrován: 6 roků 5 měsíců
- Bydliště: Uhříněves
- Vůz: V70 II D5 120kw 2004
Volba mezi V60 a VW Golf Variant
Ona ta V60 není tak drahá, protože v reálu o moc lepší než ten Golf není. Chce si to vyzkoušet, jestli ti to auto bude sedět.
Přestože ma volvo složitější přední nápravu, tak že by bylo pohodlnější, nebo mělo lepší jízdní vlastnosti než Golf úplně říct nemůžu. B4 výkonově pro V60 stačí, ale koncernový TSI je živější. Co se týká hlučnost na dálnici, tak za mě bych si v obou případech představoval, ze bude auto za milion tišší. Obě ty auta by si zasloužily min. dodatečné odhlučnění podlahy.
Jízdou mi víc vyhovuje Golf, interiér mi víc sedí ve Volvu... chce to vyzkoušet.
Přestože ma volvo složitější přední nápravu, tak že by bylo pohodlnější, nebo mělo lepší jízdní vlastnosti než Golf úplně říct nemůžu. B4 výkonově pro V60 stačí, ale koncernový TSI je živější. Co se týká hlučnost na dálnici, tak za mě bych si v obou případech představoval, ze bude auto za milion tišší. Obě ty auta by si zasloužily min. dodatečné odhlučnění podlahy.
Jízdou mi víc vyhovuje Golf, interiér mi víc sedí ve Volvu... chce to vyzkoušet.
-
Offline
- Příspěvky: 2129
- Registrován: 5 roků 2 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
Volba mezi V60 a VW Golf Variant
Omlouvám se za lehký OT, na téma jsem narazil náhodou.
Pokud Ti jde o bezpečnost, tak z těchto dvou Volvo. Sice Tvoje verze Golfa je "našlapaná", ale pořád je to stejná odlehčená kastle jako u auta v základu, tj. 1.3 - 1.4t. Kdysi jsem se chtěl kouknout na US testy, ale bohužel Golf už se tam nevyváží vyjma ostřejších verzí. Těžko říct, jak na tom reálně je a evropské testy jsou o ničem.
Pokud Ti jde o bezpečnost, tak z těchto dvou Volvo. Sice Tvoje verze Golfa je "našlapaná", ale pořád je to stejná odlehčená kastle jako u auta v základu, tj. 1.3 - 1.4t. Kdysi jsem se chtěl kouknout na US testy, ale bohužel Golf už se tam nevyváží vyjma ostřejších verzí. Těžko říct, jak na tom reálně je a evropské testy jsou o ničem.
-
Offline
- Příspěvky: 1040
- Registrován: 17 roků 6 měsíců
- Bydliště: Olomouc city a okolí
- Vůz: R design 2018 V60 D4
- Bydliště: Olomouc city a okolí
Volba mezi V60 a VW Golf Variant
VW Golf Variant 2.0 TSI (GTI-Varianta) nabízí větší top rychlost zatímco
Volvo V60 B4 (často mírný hybridní benzinový motor) vyšší špičky točivého momentu (709 Nm vs. cca. 420 Nm na některých verzích golfu), lepší ovladatelnost (drive duel) a vyšší bezpečnostní standardy skóre, i když je omezena při maximální rychlosti (180 km/h) a Golf GTI může mít sprintu výhodu – ale oba vozy jsou různé třídy (kompakt vs. Střední třída), Volvo dává pohodlí a prémiový pocit v popředí a Golf kombinuje více praktičnosti a sportovnosti.
Volkswagen Golf Variant 2.0 TSI (Příklad: GTI)
Zaměření: Sportovnost, manipulace, často jako GTI varianta s větší silou a silou sprintu.
Motor: 2.0 TSI (často přeplňovaná, vysoké číslo PS možné).
Výkon: V závislosti na přesné verzi (např. 333 koní na srovnávacím modelu).
Zrychlení: 0-100 km/h cca. 4,80 s (příklad).
Maximální rychlost: Až 250 km/h (často regulováno).
Točivé momenty: Výrazně nižší než V60 B4 v konkrétním srovnání (např. 420 Nm vs. 709 Nm.)
Volvo V60 B4 (Mírný Hybrid)
Zaměření: Pohodlí, bezpečnost, prémiový pocit, často s mírnou hybridní technologií (B4).
Motor: 2,0 litrový hybridní benzinový motor (B4).
Výkon: Často o něco méně špičkového výkonu než GTI, ale silná tažná síla.
Zrychlení: Může se lišit v závislosti na roce výroby (např. 0-100 km/h za méně než 7s), ale často pomalejší než GTI.
Maximální rychlost: Typicky elektronicky regulováno rychlostí 180 km/h.
Točivé momenty: Velmi vysoký točivý moment díky mírnému hybridu (např. 709 Nm.)
Závěr porovnání
Sportovní: Golf GTI je obvykle agilnější a rychlejší sprinterský umělec.
Dlouhá vzdálenost/pohodlí: V60 B4 září s vyšší kvalitou, bezpečností a jízdním komfortem.
Technika: V60 často nabízí modernější platformu pro infotainment a lepší připojení (Apple CarPlay/Android Auto).
Třída: Golf je kompaktní třída, střední třída V60 (často na platformě SPA), která se odráží v ceně a prostoru.
Volvo V60 B4 (často mírný hybridní benzinový motor) vyšší špičky točivého momentu (709 Nm vs. cca. 420 Nm na některých verzích golfu), lepší ovladatelnost (drive duel) a vyšší bezpečnostní standardy skóre, i když je omezena při maximální rychlosti (180 km/h) a Golf GTI může mít sprintu výhodu – ale oba vozy jsou různé třídy (kompakt vs. Střední třída), Volvo dává pohodlí a prémiový pocit v popředí a Golf kombinuje více praktičnosti a sportovnosti.
Volkswagen Golf Variant 2.0 TSI (Příklad: GTI)
Zaměření: Sportovnost, manipulace, často jako GTI varianta s větší silou a silou sprintu.
Motor: 2.0 TSI (často přeplňovaná, vysoké číslo PS možné).
Výkon: V závislosti na přesné verzi (např. 333 koní na srovnávacím modelu).
Zrychlení: 0-100 km/h cca. 4,80 s (příklad).
Maximální rychlost: Až 250 km/h (často regulováno).
Točivé momenty: Výrazně nižší než V60 B4 v konkrétním srovnání (např. 420 Nm vs. 709 Nm.)
Volvo V60 B4 (Mírný Hybrid)
Zaměření: Pohodlí, bezpečnost, prémiový pocit, často s mírnou hybridní technologií (B4).
Motor: 2,0 litrový hybridní benzinový motor (B4).
Výkon: Často o něco méně špičkového výkonu než GTI, ale silná tažná síla.
Zrychlení: Může se lišit v závislosti na roce výroby (např. 0-100 km/h za méně než 7s), ale často pomalejší než GTI.
Maximální rychlost: Typicky elektronicky regulováno rychlostí 180 km/h.
Točivé momenty: Velmi vysoký točivý moment díky mírnému hybridu (např. 709 Nm.)
Závěr porovnání
Sportovní: Golf GTI je obvykle agilnější a rychlejší sprinterský umělec.
Dlouhá vzdálenost/pohodlí: V60 B4 září s vyšší kvalitou, bezpečností a jízdním komfortem.
Technika: V60 často nabízí modernější platformu pro infotainment a lepší připojení (Apple CarPlay/Android Auto).
Třída: Golf je kompaktní třída, střední třída V60 (často na platformě SPA), která se odráží v ceně a prostoru.
_________________
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(
-
Offline
- Příspěvky: 3
- Registrován: 1 den
- Bydliště: Rýmařov
- Vůz: Aktuálně žádný
Volba mezi V60 a VW Golf Variant
Děkuji za reakce a názory. Určitě se na začátku ledna domluvím na prohlídce auta a zkušební jízdě. Jen si říkám, že jízda která obvykle trvá do půl hodiny mi až tak moc nedá.
Navážu ještě na můj první příspěvek:
Je něco, co by mě u Volva oproti koncernu VW mile / nemile překvapilo? Ta V60 je opravdu lákává, líbí se mi styl a co jsem četl a na videích viděl i zpracování a použité materiály.
PS: ještě jedna zvědavá otázka. Proč těch V60 potkám na cestách tak málo? Přitom ceny, za které se inzerují jsou opravdu na úrovni Golfa, Octavie, Leona ...
Umíte mi prosím napsat i k tomu něco? A v interiéru drnčí nebo vrže něco? V tomto je Golf relativně v pohodě. I když ne 100%.
Děkuji
Navážu ještě na můj první příspěvek:
Je něco, co by mě u Volva oproti koncernu VW mile / nemile překvapilo? Ta V60 je opravdu lákává, líbí se mi styl a co jsem četl a na videích viděl i zpracování a použité materiály.
PS: ještě jedna zvědavá otázka. Proč těch V60 potkám na cestách tak málo? Přitom ceny, za které se inzerují jsou opravdu na úrovni Golfa, Octavie, Leona ...
Umíte mi prosím napsat i k tomu něco? A v interiéru drnčí nebo vrže něco? V tomto je Golf relativně v pohodě. I když ne 100%.
Děkuji
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 2531
- Registrován: 9 roků 3 měsíce
- Bydliště: Přerovsko
- Vůz: Bílý
Volba mezi V60 a VW Golf Variant
Protoze je ta znacka "cizi". Proc potkame mene Japonskych aut, nez koncernu? Jsou snad mene kvalitni?
-
Offline
- Příspěvky: 1040
- Registrován: 17 roků 6 měsíců
- Bydliště: Olomouc city a okolí
- Vůz: R design 2018 V60 D4
- Bydliště: Olomouc city a okolí
Volba mezi V60 a VW Golf Variant
Mám 2 vozy za drahší peníz, volvo nájezd 70 tkm a evok nájezd 125 tkm, kvituji, že ani jedno nedrnčí, nemá pazvuky, nevrže ani když jedu po nerovné vozovce, do volva se jen více přenášejí zvuky podvozku při průjezdu dírou, ve srovnání s evokem, ale má nízky profil pneu. Doplním, že volvo je otravné s těmi "oranžovými hláškami" typu vybitá baterie, servis překročen nebo kolizní systém deaktivován. To evok to má daleko lépe ošetřen, neruší při jízdě, hláška se prosvítí a po ch ilce vypne, z hlediska bezpečnosti volvo zaostává, no chtějí za vše prachy a bezpečnost jde stranou.
_________________
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(
-
Online
- Příspěvky: 997
- Registrován: 6 roků 5 měsíců
- Bydliště: Uhříněves
- Vůz: V70 II D5 120kw 2004
Volba mezi V60 a VW Golf Variant
U V60 mě trochu zklamala právě ta hlučnost od podvozku na nerovnostech a hluk od podlahy ve vyšších rychlostech. Celkově v jízdním projevu chybí ta "prémiovost", auto působí více jako "golf" než jako "audi a4".
Golf má větší kufr, ale ani V60 není nijak tragicky malá, čekal jsem to horší.
Naopak v interiéru mi V60 přijde jako příjemnější místo k životu oproti Golfu.
A abych upřesnil ty AI nesmysly výše, tak B4 opravdu nemá 700 Nm, ale 300 Nm. Koncernové TSI 150 kW má 320 Nm. TSI za me jede lépe, ale ve 4 kolce bude mít oproti B4 vyšší spotřebu.
Golf má větší kufr, ale ani V60 není nijak tragicky malá, čekal jsem to horší.
Naopak v interiéru mi V60 přijde jako příjemnější místo k životu oproti Golfu.
A abych upřesnil ty AI nesmysly výše, tak B4 opravdu nemá 700 Nm, ale 300 Nm. Koncernové TSI 150 kW má 320 Nm. TSI za me jede lépe, ale ve 4 kolce bude mít oproti B4 vyšší spotřebu.
-
Offline
- Příspěvky: 1040
- Registrován: 17 roků 6 měsíců
- Bydliště: Olomouc city a okolí
- Vůz: R design 2018 V60 D4
- Bydliště: Olomouc city a okolí
Volba mezi V60 a VW Golf Variant
prémiovost u a4 je vykoupena měkším podvozkem, čili větší náklony nechci
_________________
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(
-
Online
- Příspěvky: 997
- Registrován: 6 roků 5 měsíců
- Bydliště: Uhříněves
- Vůz: V70 II D5 120kw 2004
Volba mezi V60 a VW Golf Variant
Právě, Volvo je zbytečně tvrdé, už to není tak plavné jako P2/P3. Přitom to není ve prospěch agility, je vidět, že to audi i přes větší body-roll projíždí lépe, blíže ke kuželu.
-
Offline
- Příspěvky: 1040
- Registrován: 17 roků 6 měsíců
- Bydliště: Olomouc city a okolí
- Vůz: R design 2018 V60 D4
- Bydliště: Olomouc city a okolí
Volba mezi V60 a VW Golf Variant
nezávodím , snaha je ve zdraví a bez nehod dojet
dom, výkon ani extrapohodlí nehledám, proto raději jezdím s evokem, volvo doma je spíše doplněk, ale nehaním ho.
A ohledně pohodlí původně jsem chtěl citroen
C5X, který dodává velmi pohodlnou jízdu, pak mi přistála v garáži v60ka, a já v pohodlí rozdíl nevidím, možná bude rozdíl mezi a4 a vlvem, nicméně já ho nepoznám.
dom, výkon ani extrapohodlí nehledám, proto raději jezdím s evokem, volvo doma je spíše doplněk, ale nehaním ho.
A ohledně pohodlí původně jsem chtěl citroen
C5X, který dodává velmi pohodlnou jízdu, pak mi přistála v garáži v60ka, a já v pohodlí rozdíl nevidím, možná bude rozdíl mezi a4 a vlvem, nicméně já ho nepoznám.
_________________
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Jarda.JM