Infarkt řídící jednotky = MY2004 S60/S80/V/XC70/XC90 ?

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
pepa.paur
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 896
Registrován: 17 roků 8 měsíců
Bydliště: české budějovice
Vůz: V70 2.5D, S70 2.5D, C70 2.4T, V70II 2.4D

Infarkt řídící jednotky = MY2004 S60/S80/V/XC70/XC90 ?

Příspěvek od pepa.paur »

Tak a je to tu znovu, v pátek auto totálně zkolabovalo po pětiminutovém zaparkování na slunku, CEMka vydržela jet bez problému 14 měsíců od Chorvatského selhání. :(
Čekám na volný termín u Míry Žídka.
_________________
V70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
S70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
C70 2.4 T, B5244T, 142kW, man, rok 2000, D5T5 ST2
V70II 2.4 D, D5244T2, 96kW, man, rok 2004, D5T5 ST2
V70I 2,0, B5202S, 93kW, man, rok 1997

Romulusw
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5855
Registrován: 11 roků 11 měsíců
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

Divně se chovající DIM

Příspěvek od Romulusw »

Zajímavá věc. Minulý týden jsem prvně tankoval LPG za draho a dnes jsem prvně vyrazil. Do Berouna :)

Rozjedu se a koukám na palubku kde místo 6km na tripu je 0.1 a průměrná spotřeba 99,9l :D

říkám si, što slučílos? průměrná spotřeba začala padat dole a v Králováku 10,5.

Po 4 hoďkách pracovního nasazení sednu do auta, nastartuju a - trip 0 průměrná 99,9l říkám si DIM dělá pápá. Koukám píše to servisní interval, odkejvu.

Přijedu do Velké Chuchle k závorám, vypnu motor. Přejede vlak, zapnu zapalování, je tam na tripu 40km a 10,1 l průměr. Nastartuju (koukám, že disleje pohasly) a je tam 0 a 99,9 :evil: a zase servisní interval.

Zeby podpětí?

Doma napíchnu a BEZ CHYBY :shock:

Vymažu serisní interval v DIM, nastartuju a vše OK

Tak mi teda řekněte CO TO JE? To je taková odrůda? :D

Jarda.JM
Offline
Příspěvky: 718
Registrován: 9 roků 1 měsíc
Bydliště: Brno - Hodonín
Vůz: XC70 D5 AWD 2003

Infarkt řídící jednotky = MY2004 S60/S80/V/XC70/XC90 ?

Příspěvek od Jarda.JM »

Tak jsem se přiřadil do klubu "Infarktová CEM". :cry:
Jestli to někomu pomůže níže se pokusím popsat co přecházelo a jak to neštěstí přicházelo.

Před 2 roky jsem jel delší trasu po hnusné silnici s karavanem (ta hnusná silnice a karavan se tu budou opakovat až do infarktu), najednou hláška s červeným trojúhelníkem, "že si prej mám zavřít zadní levé dveře". Zastavil jsem na vhodném místě a po otevření dveří se o ně opíral nějaký předmět, tak jsem trochu přehrábl náklad a jel dál. Po několik minutách hláška znova. To už na dveře nic netlačilo. A pak ještě jednou a byl jsem doma (tedy v cíli cesty).

Před několika měsíci opět karavan, tentokrát dálnice. Po příjezdu na místo jsem nechal dochladit motor. Pomáhal jsem mu topením puštěným naplno. Když jsem přišel za pár minut, hláška že "SRS Airbag chce do servisu". Můj dvorní mechanik s Vidou to tipnul na umírající palubovku.

Ještě musím zmínit, že mi čas od času nešel zapnout tempomat, nebo bezdůvodně "vypadnul". Tomu jsem moc pozornosti nevěnoval, zvláště když po výměně ABS kroužků se to stávalo už jen sporadicky.

Nadešel čas a já opět na hnusné cestě s karavanem. Jestli někdo jel z Brna do Náchoda (přes celé Brno a přes Svitavy), tak jistě pochopí co mám na mysli. Zákon schválnosti tomu chtěl že v půlce cesty (na každou stranu bylo cca 110km) nejprve zdechl tempomat. A tak to chvilku nějak zvládnu i podle tachometru a pak až to půjde, zastavím, udělám restart a jedu zas. Pak to ale šlo v rychlém sledu, hláška (kterou si nepamatuju), pak další a cosi o nutnosti zastavení. Zhasla komplet palubovka, nešly blinkry. Jaké štěstí, že stěrače (lilo jak z konve) jely i když nezastavovaly, ventilátor též jel a i světla svítila. Motor taky běžel. Ba i řadit šlo a auto jelo. Pomačkal jsem tlačítko s chybama, ale to bylo vše. Ty hlášky vyskákaly za nějakou minutu znovu a vše směřovalo k odtahu.
Podařilo se mi najít plac, kde se dalo i s karavanem zastavit a snad i otočit zpět domů. Zavolal jsem svému dvornímu mechanikovi a ten celkem jednoznačně identifikoval závadu (jako později nezávisle tři další). Mám prý šanci po ochlazení CEM znovu jet "normálně".
Tak jsem to risknul. Následujících 106km jsem jel s otevřenými okny (venku déšť a 16°C) s ventilátorem naplno na nohy. Nicméně posranej strachy, vystresovanej jak xxxx jsem dorazil do Náchoda už bez hlášek.
Na 220km zpátky jsem vyrazil za kuropění, skoro ještě tmy, mlhy a mírného deště, opět s otevřenými okýnky a ventilátorem nadoraz pod nohy. CEM byla spokojená, ani jednou nezhebla. Zato já na infarkt a ještě dnes se mi třesou kolena.
_________________
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003

Chase
Offline
Uživatelský avatar
Radní
Příspěvky: 2491
Registrován: 11 roků 3 měsíce
Bydliště: Petrovice (okr. Třebíč)
Vůz: S80 V8, XC70 3.2, XC70 D5, C70 T5
Organizer x 3

Infarkt řídící jednotky = MY2004 S60/S80/V/XC70/XC90 ?

Příspěvek od Chase »

Tak já si dal před měsícem v Rumunsku infarkt CEM dohromady asi desetkrát za dva týdny ježdění. Ke konci už nepomáhala ani klima na plno pod palubku. Manuál má vyhodu v tom, že můžeš ještě fakt řadit, automat se odporoučí do nouze a zustane ti jen trojka + zpátečka. K tomu padnou všechny adaptace, takže každou změnu směru jízdy doprovází luxusní nakopnutí. :D
Holt modelové roky 2004 tuhle bolístku mají předem danou, je jen otázka času, kdy to přijde. Naštěstí je to řešitelné. :)
_________________
S80 V8 Executive '07 automat, B8444S, Onyx Black Metallic | XC70 3,2 AWD '08 automat, B6324S, Stage 1, 182kW 400Nm, Willow Green Metallic | XC70 D5 (Gumbalkan special) 04' automat, D5244T , Onyx Black Metallic | C70 T5 '98 manual, B5234T3, S60R manifold, 3¨ downpipe, ARD Stage 2, Custom Blue | C70XC Cabrio (Gumbalkan special) '00 manuál, B5204T4, Montana Mist

Jarda.JM
Offline
Příspěvky: 718
Registrován: 9 roků 1 měsíc
Bydliště: Brno - Hodonín
Vůz: XC70 D5 AWD 2003

Infarkt řídící jednotky = MY2004 S60/S80/V/XC70/XC90 ?

Příspěvek od Jarda.JM »

Bude po repasi a následném klonování v CEM něco "chybět"? Pokud budou hodiny ukazovat nesmysly, nebo nebudou v paměti polohy zrcátek či sedadla, to bych zvládnul. Nevypadnou ale např. adaptace AT nebo něco podobného?
Po tom infarktu, který CEM potkal jsem nakonec ještě najel cca 400km, než jsem ji mohl vytáhnout z auta. To se chovalo celou tu dobu úplně normálně, tak snad tam zůstalo vše potřebné.
_________________
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14803
Registrován: 16 roků
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

Infarkt řídící jednotky = MY2004 S60/S80/V/XC70/XC90 ?

Příspěvek od raolsa »

Pokud budeš dávat zpět původní CEM, tak nevidím důvod pro nějaké klonování, vše by se v ní mělo zachovat.
Adaptace AT jsou v její jednotce, takže ty se ti taky nesmažou a i kdyby, tak si je uděláš znova, no. :D
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

Jarda.JM
Offline
Příspěvky: 718
Registrován: 9 roků 1 měsíc
Bydliště: Brno - Hodonín
Vůz: XC70 D5 AWD 2003

Infarkt řídící jednotky = MY2004 S60/S80/V/XC70/XC90 ?

Příspěvek od Jarda.JM »

Momentálně nevím jaké léčení proběhne, zda klon do repasované, či repas původní. Tipuji ale tu první variantu.
Když jsem na jiných místech četl o problémech s adaptací AT, tak bych se tomu procesu rád vyhnul.
_________________
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003

short_circuit
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 17
Registrován: 3 roky 11 měsíců
Bydliště: Košice
Vůz: XC90 D5244T MY2004

Infarkt řídící jednotky = MY2004 S60/S80/V/XC70/XC90 ?

Příspěvek od short_circuit »

Ak sa CEM sklonuje tak ako ma, bude sa chovať presne ako pôvodná.Všetky konfigurácie sa zachovajú. Ešte bude mať aj dokonca pôvodne chybové kódy (DTC) v prípade, že tá pôvodná nejaké predtým mala.

Ale najlepšie je zrepasovat pôvodnú. Ak sa repas spraví kvalitne, vydrží tá CEM aj večnosť. Po oprave sa len nahodí a funguje všetko, ako predtým.

Použiť a naklonovať nejakú jazdenú, nerepasovanú by znamenalo skôr či neskôr znovu ten samý problém,keďže tie CEM-ký na to všetky trpia.
_________________
Voz : Volvo XC90 MY2004 D5244T
Volvo tools: ViDA DiCE ,VDASH

Servis a opravy vsetkych druhov riadiacicch jednotiek vsetkych znaciek,vratane Volvo casto problemovych CEM,DIM,ICM,Audio a ine...hlavne po hardverovej stranke.
Opravy elektroinstalacii,diagnostika zavad,upravy,retrofit vybavy,zmena podsvietenia a vela ineho...

Jarda.JM
Offline
Příspěvky: 718
Registrován: 9 roků 1 měsíc
Bydliště: Brno - Hodonín
Vůz: XC70 D5 AWD 2003

Infarkt řídící jednotky = MY2004 S60/S80/V/XC70/XC90 ?

Příspěvek od Jarda.JM »

Klonována bude samozřejmě jednotka repasovaná, jinak by to nemělo význam.
Tuto akci pochopitelně svěřuji odborníkům. Přestože jsem kus života strávil při vývoji elektroniky, dnes bych si na CEM netroufnul.
Těmi dotazy se jenom snažím připravit na to co mohu ještě případně očekávat, abych nebyl moc překvapený.
_________________
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003

Tarkin
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1215
Registrován: 8 roků 7 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design 178kW/480Nm

Infarkt řídící jednotky = MY2004 S60/S80/V/XC70/XC90 ?

Příspěvek od Tarkin »

Předem se omlouvám, že to píšu sem, ale jiné vlákno jsem k tomuhle nenašel.

O víkendu jsem měl kolaps jednotky CEM na své V60 2011.

Dojel jsem z Plzně do Teplic, tam chvíli stál a při parkování jsem si všiml, že nefungovalo ICM, display se nezapl, hlídání pruhů nefungovalo, zbytek auta funkční.

Druhý den jsem auto nastartoval a vyrazil směrem na Plzeň, po zhruba 10 kilometrech se ICM zaplo a od té doby v pořádku.

Hledal jsem možné příčiny (napověděl i Jakub Svoboda).
Nějaký fyzický defekt, podpětí v síti a nebo přehřátí jako tyto jednotky z MY2004.

Přehřátí by asi i mohlo být, nicméně dnes bylo auto celý den na slunci, uvnitř dle dongle 50+ a naběhlo to ok.

Podpětí v síti možná ano. Ale jak to diagnostikovat?
Baterie mi selhala v zimě, nějakou dobu jsem s autem nejezdil a pak pustil bufik před startem = už jsem nenastartoval, napětí bylo snad kolem 7V. Ale ještě ten den jsem ji nabíjel. Dlouho při tom napětí nebyla.
Každopádně od té doby mi občas budíky zahlásí, že je baterie vybitá a to i po resetu kontrolního systému baterie.
Na druhou stranu napětí dle VDD bylo vždy ok a starty bez problémů, moc jsem to neřešil.

Co dál s tím? Mám v plánu jet přes prázdniny V60 k moři, nevím co další kolaps CEM může způsobit.

Ještě doplním. První chyba na VDD byla cem-p062f00, další den ráno PAC-U015687 a CEM-U200187.
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design ST2 178kW/480Nm, VDD inside, Heico Sportiv Kit
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1
Díly na prodej: https://auto.bazos.cz/inzerat/209440688/dily-na-volvo-s80-v60-zrcatka-pricniky.php

Jakub Svoboda
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6078
Registrován: 9 roků 1 měsíc
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

Infarkt řídící jednotky = MY2004 S60/S80/V/XC70/XC90 ?

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Jen pro pořádek, žádný kolaps CEM se rozhodně nekonal. Takovou P3 neznám, kde lehla. CEM odpojuje na CANu jednotky co "nepotřebuje" při podpětí.
Takže baterii na přádný analogonýzátěžák a budeš mít jasno.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Tarkin
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1215
Registrován: 8 roků 7 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design 178kW/480Nm

Infarkt řídící jednotky = MY2004 S60/S80/V/XC70/XC90 ?

Příspěvek od Tarkin »

Auto půjde na tester, možná rovnou na novou baterku. Stejně jsem ji chtěl koupit.

Každopádně, pokud by to opravdu bylo poklesem napětí, proč by to hodilo chybu vadné EEPROM a proč by se to stalo po 150km cestě?
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design ST2 178kW/480Nm, VDD inside, Heico Sportiv Kit
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1
Díly na prodej: https://auto.bazos.cz/inzerat/209440688/dily-na-volvo-s80-v60-zrcatka-pricniky.php

Jarda.JM
Offline
Příspěvky: 718
Registrován: 9 roků 1 měsíc
Bydliště: Brno - Hodonín
Vůz: XC70 D5 AWD 2003

Infarkt řídící jednotky = MY2004 S60/S80/V/XC70/XC90 ?

Příspěvek od Jarda.JM »

Nemusí být vždy na vině jen baterka. Je i var.č.2
Spoje vodičů, které by měly být hodně dobře vodivé, jsou občas jen vodivé a sem tam jenom příležitostně vodivé.
Lhostejno jedná-li se o spoje šroubované, krimplované, pájené, či libovolné konektory.
Pokud zjistíš, že baterka je v normě, tak tě čeká ta varianta č.2
_________________
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003

mammooth
Offline
Příspěvky: 3
Registrován: 5 měsíců
Bydliště: Česká Třebová
Vůz: V70 2000, 2.4T, aisin 55-50

Infarkt řídící jednotky = MY2004 S60/S80/V/XC70/XC90 ?

Příspěvek od mammooth »

Ahoj, jako Volvo nováček mám trochu prekérku.. Projevuje kolabováním elektroniky. Skoro bych řekl, že je to závada na CEM nebo ABS modulu, ale nedisponuji ani žádnou pořádnou diagnostikou, ani znalostmi a zkušenostmi. Po nastartování chvíli vše funguje, někdy i několik minut jízdy, jindy jen pár vteřin. Pak nastávají v náhodném sledu různé jevy, jako výpadek ABS s patřičnou hláškou, zaseknutí rychloměru, otáčkoměru, poté jejich pád k nule, nepřičítání kilometrů (odometrie), trhané přidávání a ubírání plynu, i když je pedál ve stejné poloze (dnes mi vyběhla chyba polohy plynového pedálu), nejspíš občas zhasínání světel (viděl jsem jen na kontrolce, a děje se málo), kolísání palubního napětí, občas se sám zapne palubní telefon (hláška vložte SIM), končí to chcípnutím motoru, klidně za jízdy. Nejhorší je zpravidla stání, kdy motor pochcípává. Také to trochu kope do převodovky. Při přeřazení R-N-D dokonce hodně. Občas je ten kopanec za jízdy velký, ale spíš ne. Řazení je nevyvážené, ale to bude asi tím svévolným ubíráním a přidáváním plynu. Navštívil jsem krátce předtím obecný autoservis pro obecný úkon. :-) Měnili svíčky a 1 cívku a asi dělali nějakou zběžnou diagnostiku - zpráva o rozvodech a baterce... U baterky jsem měl ukostřený (mnou, amatérsky) modul parkovacích senzorů, přičemž toto ukostření bylo sejmuto a nebylo vráceno, takže senzory nefungovaly, pod kapotou zapomněli svítilnu a když jsem zkoumal, zda aktuální závada v elektronice není nějaká banalita, jsem na trubce sání našel uvolněnou sponu, která po ní sjela dolů, blíže k motoru, a patrně tam narušila izolaci nějakého kabelu. Vodiče, zdá se, však přerušeny nejsou. Ten kabel - jsou v něm, zdá se, dva vodiče, snad nemá vliv. Též na jeho konci visí volně konektor od tohoto kabelu, který byl původně někde přichycený, ale to předpokládám, že se uvolnilo už kdysi dávno. Je to normálně zapojené a tváří se to navenek v pořádku a nevím, kam to vede. :-) Baterka je tam sice už špatná - chtěl jsem dát v létě novou s olejem apod. Když to třeba týden stojí, tak je schopná se vybít. Ale jinak běžně startuje, teď teda startuje pořád, protože mi to každých 0,5-15 km chcípe... :D Předpokládám, že s tím servisním úkonem to snad nesouvisí. Máte zkušení kolegové tip? Dodávám, že Mirka Židka jsem kontaktoval a domluvili jsme se, že vymažu chybové kódy a až se závada projeví, zaznamenám to. Problém tedy trochu je, že Mirek je ode mě docela daleko a při těch chcípáních, chybách abs, budíku a všeho možného mi má China OBD čtečka žádné kódy nenajde - až dnes tu chybu polohy pedálu plynu. Jinak čisto.

ok2ucx
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2607
Registrován: 17 roků 6 měsíců
Bydliště: Poodří
Vůz: V90CC-T6/P*/740/940

Infarkt řídící jednotky = MY2004 S60/S80/V/XC70/XC90 ?

Příspěvek od ok2ucx »

Ahoj,

s MY00 jsme tu sice lehce mimo téma (infarkty MY04) - ale budiž - z toho, co píšeš mi tak křišťálová koule napovídá více (možná nezávislých) problémů:

0. pokud je baterka KO, ihned ji vyměň za novou. Jinak se a) cokoli špatně diagnostikuje, b) koleduješ si o problémy se smazáním immo kódů (auto stojí úplně a máš o zábavu postaráno).
1. padání otáček a rychlosti - tohle patrně souvisí s padající komunikaci na CAN HS sběrnici - to je ta, kde sedí CEM, ECM+ETM, BCM. Přestanou chodit informace mezi nimi, takže převodovka neví, co řadit, klapka sání (ETM) neví, jak škrtit vzduch, CEM nemá do poslat do DIM (ke zobrazení). Problém může být v samotných jednotkách, ale také v každém z dvou drátů CAN HS (mohou být přerušené, zkratované mezi sebou, na kostru nebo na 12V, případně jakýkoli jiný drát v autě). Pokud vím, u MY00 to není nic typického, takže hledání této závady (která pak často může být fakt triviální) může zabrat spoustu úsilí.
2. ETM by tu měla být pověstná klapka Magneti Marelli - ta dokáže dělat podobné divy z bodu 1.
3. parkovacího asistenta bych řešil až nakonec. To je pak už prkotina.
4. a pokud auto něco reálně vybíjí, tak bych také zkoumal až po odstranění předešlého.

A asi bych to zavezl někam, kde Volvům rozumí. Tipuji, že se v tom hrabalo už spousta lidí a asi to nebude hezký pohled.

/pl
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. P*2 2021 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé