Otázka, na kterou neznám odpověď

...i nemožném! ALE JEN POKUD TO SOUVISÍ S VOLVEM!!! (potažmo evt. s jinými automobily)

VYKECAT SE MŮŽETE V LAMPÁRNĚ!!!
  • Autor
  • Zpráva
PetrXC70
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6002
Registrován: 6 roků 9 měsíců
Bydliště: Kamenice
Vůz: XC 70 2.4D 2010
Bydliště: Praha východ

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od PetrXC70 »

Teď sem vyměnil zrcátko na Boxeru a mám dotaz...

Jeden kabel klasicky zapojenej, předpokládám ovládání a vyhřívání a druhej kabel je teploměr?

Na přístrojovce teplotu nemám, ani na PP když přepínám, tak tam teplota neni a na původním zrcátku zapojenej taky nebyl.

Je možný, že tam neni konektor? Nerozebíral sem celý dveře, jen ovládání oken a reprák, pak bylo možný se dostat ke konektorům. Žádnej jinej sem tam nenahmatal...
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
XC70 2010 151kw/420NM

Munga
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2317
Registrován: 6 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha 12
Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Munga »

Majkl1 píše: 02 pro 2025 15:22
raolsa píše: 02 pro 2025 13:41 Hele a nevypadla zátka úhlovky?
Nedalo mi to a stejně jsem teď vlezl pod auto. Oleje už tam bylo nesrovnatelně méně, ale pár kapek tam rozprskaných bylo. I úhlovka zespodu, kterou jsem předevčírem otřel, byla trochu od oleje. Na zátku není vidět ani se zrcátkem. Je asi někde hned pod malým turbem.
Nicméně mokrý je i simering, kterým do úhlovky vchází pravá poloosa. Poloosa i ten simering ale byly od směsi rzi a oleje, kdežto olej dole na úhlovce je průzračně čistý. Uvidím, co na to řekne mechanik, co to montoval.
Když jsem koupil volvo tak bylo po velkém servisu v autorizáku a i v papírech napsáno unik oleje z úhlovky a pod autem vše zamaštěno a žlutý olej co máš ty - když jsem chtěl dolít olej abych vydržel než půjde na repas tak olej nechyběl a naopak vytekl. Po mé výměně už nic nekapalo tj to bylo z autorizáku pořádně přelito.
Pokud jsi olej vyměnil a dolil normálně po zátku a nenatlačil víc/ostříkl převodovku čističem brzd tak by už nic nemělo téct že bys viděl kapky. Pokud ano tak bych řešil reklamaci.

Tomas78
Offline
Příspěvky: 2113
Registrován: 5 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Tomas78 »

Zkusím do pléna ne-Volvo dotaz:
chtěl bych na tom držáku olemovat otvor - dát nějakou lemovací bužírku. Je to 4-ka plech. Vůbec nevím, kde zapátrat. Ideál něco měkkého, PVC. Dělají se ochrany hran na plechy v rozváděčích, ale má to ocelovou vložku, je to tvrdé a není to na 4-ku plech. Prostě něco měkkého decentního, ideál v černé barvě :) Nenapadá někoho něco?
image.png
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Vizibable
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 906
Registrován: 4 roky 7 měsíců
Bydliště: Bruntál
Vůz: S60 2,4T B5244 T3 01' 147kW

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Vizibable »

Pryzovy profil U (samosvor) - je toho plny internet.

Pouzivam na vystupy pro kabely aby se neprodrela izolace.

Majkl1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 813
Registrován: 5 roků
Bydliště: Ždírec nad Doubravou
Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Majkl1 »

Budu měnit vakuovku. Začala krom propouštění oleje i hnusně skřípat na volnoběh. Krom koupě té správné (koukal jsem, že jsou dva typy) je u výměny nějaký špek? Nebo stačí baterii a filtrbox ven, dvě hadičky dolů, cca tři šrouby a je venku? Vakuovku jsem u D5 ještě nedělal. :oops:
_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 13320
Registrován: 15 roků
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Urvanej »

Tomas78: používáme občas obyč hadičku, kterou jen rozřízneme a nasadíme. Ale záleží jak moc kluzká je na tom povrchovka.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Tomas78
Offline
Příspěvky: 2113
Registrován: 5 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Tomas78 »

@Vizable, Urvanej: pánové moc děkuji za inspiraci, určitě mrknu na oboje :thumbup:

Přidáno za 7 minut :
Majkl1 píše: 07 pro 2025 12:38 Budu měnit vakuovku. Začala krom propouštění oleje i hnusně skřípat na volnoběh. Krom koupě té správné (koukal jsem, že jsou dva typy) je u výměny nějaký špek? Nebo stačí baterii a filtrbox ven, dvě hadičky dolů, cca tři šrouby a je venku? Vakuovku jsem u D5 ještě nedělal. :oops:
Mně ji Kuba S. přetěsňoval při výměně termostatu, co si pamatuju, tak nějak to bylo, ale nechci mluvit za něj :) Akorát uvidíš v jaké stavu jsou šrouby v boxu baterie. Já je měl totálně uhnilé a odvrtával jsem. Pak jsme tam udělali odvodňovací dírky. Lepší byl ten šroub u držáku pod tím, ten stál za to, ale ten není myslím nutné demontovat, pokud si poradíš s těmi uhnilými šrouby od Battery Boxu.

EDIT: určitě jsme dělali ty odvodňovací dírky u toho držáku, nejsem si jist jestli u toho boxu baterie, už je to nějakou dobu :roll:

Battery Box
image.png
Držák
image.png
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Majkl1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 813
Registrován: 5 roků
Bydliště: Ždírec nad Doubravou
Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Majkl1 »

Mezitím jsem si řekl, že bych jí taky zkusil nejdříve přetěsnit, ale nemohu najít nikde těsnění pod víko. Jen to menší mezi blok a vakuovku. Mám tu i ten ventilek, tak vyměním i ten. Malé těsnění má své oem číslo, to velké ne. Našel jsem pouze na alíku jako set. Nechce se mi ale dávat litr za jedno těsnění v hodnotě max. dvou stovek.
_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)

Jakub Svoboda
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6075
Registrován: 9 roků 1 měsíc
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Jine, než mezi blok koupit nejde, v origu je jen sada pro T6. Ale vetsinou tece stejne mezi blokem.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Majkl1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 813
Registrován: 5 roků
Bydliště: Ždírec nad Doubravou
Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Majkl1 »

OK, zatím nevím odkud přesně to teče. Vyměním to těsnění mezi blokem a ventilek. To je otázka dvou stovek.
_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)

Jakub Svoboda
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6075
Registrován: 9 roků 1 měsíc
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Kde maj ventilek za pár stovek?
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Majkl1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 813
Registrován: 5 roků
Bydliště: Ždírec nad Doubravou
Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Majkl1 »

Já ho už mám několik let od minulé XC70, ale na alíkku jich je plný pytel i za pár desetikorun. Prodávají i samotné membrány.
_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)

Jakub Svoboda
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6075
Registrován: 9 roků 1 měsíc
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Ty pravě nefungujou.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Majkl1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 813
Registrován: 5 roků
Bydliště: Ždírec nad Doubravou
Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Majkl1 »

Ajta krajta. Já dal na Volvoswedena z youtube. V jednom dával tu levnou membránu do původního ventilku a fungovalo to.
Tak za zkoušku nic nedám. Přijdu max. o 45 minut času.
_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)

Jakub Svoboda
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6075
Registrován: 9 roků 1 měsíc
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Já vyzkoušel 3 typy z Aliku a nic
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Majkl1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 813
Registrován: 5 roků
Bydliště: Ždírec nad Doubravou
Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Majkl1 »

Zasvítilo sluníčko, nedalo mi to a šel jsem vyměnit ten čínský ventilek. Práce je to na 25 minut. pokud se nic nevykadí. Nejvíc jsem bojoval s vrácením plastu pod baterku. Nějak mimo auto nabobtnal nebo co :D

Bylo "velkým" překvapením, že ventilek nepasuje. Přesněji nepasuje vývod, který byl na menší průměr hadičky. Tak jsem přehodil jen samotnou membránu. Původní byla úplně utržená. Krom občasného zaplesknutí a jakoby skřípnutí na volnoběh jsem nezaznamenal jiný nešvar. Brzdy brzdily, turbo turbovalo a stěrače stíraly. "Pyskovou" zkouškou samozřejmě byl ventilek volně průchozí oběma směry. Samotná čínská membrána na omak má stejnou ohebnost, plicní zkouškou pouští jen jedním směrem, druhým drží.
Přitom jsem zjistil, že mechanik úplně zapomněl zapáskovat sání k filtrboxu a motor si tak dva týdny vesele přisával vzduch až za váhou. Dneska aby si člověk buď vše dělal sám nebo kontroloval úplně vše. :oops:

Po nastartování s novou membránou ticho jak psí pšouk. I po sundání víka na olej je 90% klapotu fuč. Nevím, jak na to může mít ta membrána vliv, když je mimo motor. Při samotné jízdě zmizelo "klepání vstřiku". Ještě že jsem se do toho pustil. Po vánocích jsem chtěl koupit sadu nových vstřiků za 35 litrů.

Takže za mě - čínská membrána funguje. Aspoň zatím.
2025-12-08-13-13-14-677.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)

PetrXC70
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6002
Registrován: 6 roků 9 měsíců
Bydliště: Kamenice
Vůz: XC 70 2.4D 2010
Bydliště: Praha východ

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od PetrXC70 »

Já ji teda měnil celou, ale co ti to dělalo za zvuky?

Má někdo tip na pracovní boty co vydržej? Roky sem kupoval stejný, vydržely + - dva roky. Teď už nejdou sehnat, tak vybírám jiný...

Potřebuju vyztuženou špičku i podrážku, kotníkový, ideálně nehořlavý. Nebo někde píšou, odolnost do 300°C...
_________________
XC70 2010 151kw/420NM

jancho
Online
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 4874
Registrován: 12 roků
Bydliště: Domov: Třebestovice
Vůz: XC70 D4 120kW D5244T17 MY 2013
Bydliště: Zaměstnání: Praha

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od jancho »

_________________
Je: Volvo XC70 P3 D4 120kW D5244T17 MY 2013, Renault Twingo, Ariens gt14

Bylo: Volvo 960 1994 150kW B6304FS, XC70 D5 MY 2007 automat 136kW - chip od D5T5 Stage2 158kW/470Nm, EGR OFF, Volvo V70 XC 142kW, Land Rover Discovery 2 Td5, V70 D5 2,4 rv2003, škoda octavia super 1221 rv 1964
GALERIE
Foto-rajče

PetrXC70
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6002
Registrován: 6 roků 9 měsíců
Bydliště: Kamenice
Vůz: XC 70 2.4D 2010
Bydliště: Praha východ

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od PetrXC70 »

Určitě vvyberu, ale potřeboval bych zkušenost od někoho, kdy ty boty dostávaj zabrat. Hlavně švy, úchyty tkaniček atd...

Musim mít to označení S3...
_________________
XC70 2010 151kw/420NM

Majkl1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 813
Registrován: 5 roků
Bydliště: Ždírec nad Doubravou
Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Majkl1 »

PetrXC70 píše: 08 pro 2025 18:51 Já ji teda měnil celou, ale co ti to dělalo za zvuky?
Od minulého týdne to na volnoběh začalo jakoby pleskat a skřípat. Ale po výměně stichl motor celkově. Při akceleraci (i mírné) klapal jako vstřik nebo ventil a měl celkově hrubší zvuk, než bych od CR čekal. Fakt jsem sázel na vstřiky, protože při jízdě bez plynu to bylo tiché. Při oddělaném víčku oleje klasické hlasité klepání až mlácení. Už jsem to s takovým zvukem koupil. Teď je tichý jako byla bývalá 136kw. Oprava defakto za 20 korun a efekt obrovský. Dneska cesta 300km a úplně jsem si lebedil blahem. "Přitom taková blbost" :D
_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)

labanos
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1745
Registrován: 11 roků 6 měsíců
Bydliště: Damboritz
Vůz: neVolva

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od labanos »

Ještě k tomu HVO
_________________
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |

Warcz
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5892
Registrován: 7 roků 2 měsíce
Bydliště: Brno
Vůz: V70 II 2,5T AWD AT

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Warcz »

zrovna jsem to dokoukal. zajimavý.
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km

Majkl1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 813
Registrován: 5 roků
Bydliště: Ždírec nad Doubravou
Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Majkl1 »

Dával jsem si teď originální rozprašovací trysky ostřikovačů a docela mě překvapilo, že moje XC70, která byla určená pro švédský trh, nemá vyhřívání trysek. Čekal bych, že to bude základní výbava. Zatím mi teda nezamrzly, ale taky na druhou stranu ještě nebyly žádné větší mrazy. Jde výhřev nějak jednoduše dodělat?

Ani ty nové originální "rozprašovací" trysky (s jednou hranatou dírou) nerozprašují, ale dělají zase 2 proudy, jen o chlup širší, než původní trysky s dvěma dírkami. Celkem zklamání. Aspoň, že to stálo jen dvě stovky.
2025-12-12-15-06-37-073.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)

ksw
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1027
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Olomouc city a okolí
Vůz: R design 2018 V60 D4
Bydliště: Olomouc city a okolí

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od ksw »

Ze zvědavosti jsem byl obhlédnout Jaecoo, a mladík, který se mi věnoval, mi říkal, že auto má dvojitá skla tzv. laminována, kvůli hluku, také na sklech to mělo certifikát, dotaz: kromě luxusních má to v evropě nějaké auto?
_________________
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(

Tod2
Offline
Příspěvky: 3682
Registrován: 10 roků 5 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Tod2 »

Když si ta skla nakonfiguruješ při koupi, tak skoro každá automobilka.
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Zpět na „o všem možném :-)“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Laurel