Rozměr okroužků do servotroniku S80

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
karel hb
Offline
Příspěvky: 1
Registrován: 3 hodiny 52 minut
Bydliště: Nová Ves u Chotěboře
Vůz: Volvo S80, 2,4D5, 2003, facelift,

Rozměr okroužků do servotroniku S80

Příspěvek od karel hb »

Ahoj kluci, jsem tu nový a potřeboval bych radu. Před cca 2 lety jsem si nechal z Německa přivézt Volvo S80 první generace po faceliftu, r.v. 2003, 2,4 D5 v automatu ve výbavě Executive. Teklo mu řízení a vypadalo to na vadný okroužek. Nakonec jsme zjistili , že byla poškozená trubka, tak opravář objednal nové servo od Elstocku a použil z něj novou trubku včetně obou okroužků. Dva roky a asi 30000km jsem jezdil bez problémů, potom to ze dne na den začalo lejt. Bylo to z té měněné trubky, těsnění bylo podélně prořízlé. Dojel jsem k jinému mechanikovy, který byl podstatně blíž a ten obě těsnění vyměnil, ale za obyčejné, které měl a rozměrově seděly. Vydrželo to asi měsíc a zase to začalo téct. Tak tu operaci provedl ještě jednou a s tím jsem už nedojel ani domů.
Bohužel, původní origo gumičky při první opravě vyhodil a já jsem zjistil, že samostatně se nedají sehnat. Podle umělé inteligence jsem se dopracoval k rozměru 7,66x1,78, ale ty jsou moc velké. Trubka má 7mm a šachta 10mm, takže z toho vyplývá optimální rozměr 7x1,5. Jenomže těsnění je na trubce navlečeno volněji, lepší by bylo 6,8-6,9 x1,6, ale to běžně neseženu. Taky nevím, jestli zvolit materiál Viton s tvrdostí 80 (tvrdší se nedělá) a nebo klasický NBR s tvrdostí 90.
Pokud jste to někdo řešil a znáte rozměry těch okroužků, budu velmi vděčný za info, rozměr si mohu nechat vyrobit.
Jinak se jedná o řízení Servotronik s proměnným účinkem, který má to uchycení trubek pomocí vydlicového plechu a jednoho šroubu a ne pomocí šroubovacích holendrů, přetažených přes trubku.
Vůbec netuším, co by mohlo být příčinou neustálého problému. Trubka je čistá a hladká, to samé sedlo, vše bez vrypů a poškození. Pochopil bych, že odešly neorigo gumičky, ale nevím, proč odešla ta originální. Zajímavé je, že odchází vždy na té samé trubce a ta druhá drží, i když je tam stejný tlak (levá versus pravá strana). Jinak se servo chová příkladně, nekope, nehučí, krásně reaguje, tak tam bych problé asi neviděl.
Moc děkuji všem za případné postřehy.

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14779
Registrován: 16 roků
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

Rozměr okroužků do servotroniku S80

Příspěvek od raolsa »

Otázka zní jestli ta trubička není prasklá. Už jsem se s tím setkal. Je to poměrně běžná porucha.

Trubičky se dají normálně koupit zvlášť jako samostatný díl, včetně těsnění.

Nevím jaký model tam máš, jsou dva:

https://www.skandix.de/en/spare-parts/suspension-steering/steering/power-steering-system/oilpipe-steering-system-kit/1032389/
https://www.skandix.de/en/spare-parts/suspension-steering/steering/power-steering-system/oilpipe-steering-system-kit/1029599/
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé