Masakr.
EV: Diskuse o elektroautech
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 1734
- Registrován: 18 roků 3 měsíce
- Bydliště: Opava (Oščadnica, SK)
- Vůz: Volvo S60 2.4T
-
Online
- Příspěvky: 502
- Registrován: 13 roků 6 měsíců
- Bydliště: Region Dolní Berounka
- Vůz: V70II
-
Offline
- Příspěvky: 102
- Registrován: 18 roků 5 měsíců
- Bydliště: Trutnovsko
EV: Diskuse o elektroautech
Hoří - nehoří
https://www.auto.cz/ktera-auta-skutecne-hori-casteji-spalovaky-nebo-elektromobily-159103
No a asi nás čekají nepěkné radosti. Ale nevím co melou....protože elektřina je také zdaněna, třeba v ČR to je 21% DPH.
https://www.auto.cz/poplatek-za-kazdou-jizdu-elektromobilem-definitivne-potvrzen-a-ma-dobry-duvod-159109
https://www.auto.cz/ktera-auta-skutecne-hori-casteji-spalovaky-nebo-elektromobily-159103
No a asi nás čekají nepěkné radosti. Ale nevím co melou....protože elektřina je také zdaněna, třeba v ČR to je 21% DPH.
https://www.auto.cz/poplatek-za-kazdou-jizdu-elektromobilem-definitivne-potvrzen-a-ma-dobry-duvod-159109
_________________
BYLO: Fiat 125p, Škoda 105, Škoda 120, Fiat Punto, Opel Kadett, Wartburg, Škoda Favorit, VW Golf 3, VW Golf 4, Ford S-MAX
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
VOLVO V70 I, 2,5 TDi /od 2007/
BMW i3 120Ah /od 2025/
BYLO: Fiat 125p, Škoda 105, Škoda 120, Fiat Punto, Opel Kadett, Wartburg, Škoda Favorit, VW Golf 3, VW Golf 4, Ford S-MAX
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
VOLVO V70 I, 2,5 TDi /od 2007/
BMW i3 120Ah /od 2025/
-
Offline
- Příspěvky: 5990
- Registrován: 6 roků 9 měsíců
- Bydliště: Kamenice
- Vůz: XC 70 2.4D 2010
- Bydliště: Praha východ
EV: Diskuse o elektroautech
Když u spalováku je výkon danej tim, jakej má motor objem, kompresory, turba, vstřikování. Co udává ten výkon u elektromotoru? Množství drátů? Velikost toho rotoru? nebo co to tam je?quaero píše: 24 říj 2025 12:45 https://www.evmagazin.cz/jak-je-mozne-tento-motor-vazi-jen-13-kg-presto-dava-1000-koni-miri-do-mercedesu-amg
Masakr.![]()
_________________
XC70 2010 151kw/420NM
XC70 2010 151kw/420NM
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 13291
- Registrován: 15 roků
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
EV: Diskuse o elektroautech
Konstrukce a maximální otáčky, což je opět konstrukce. Můžeš mít kilovatovej motor co má 150g a můžeš mít stejnej výkon z 50kg hovada. Je to o rychlosti otáčení střídavýho pole ve statoru a schopnosti potlačit zpětně generovaný vířivý proudy...
U elektroaut se to měří blbě, protože ty maji moment, kterej je cca konstantní, ale výkon ti neustále roste s otáčkama a potom je rozdíl, jestli tam je nebo neni převodovka. A vliv okolní teploty je tam taky, protože se "krmení" motoru upravuje podle teploty elektroniky a motoru samotnýho. No a pak je tam taky schopnost motor přetížit na chvíli, tzn. třeba na 30s má auto 200kW a pak už "jen" 140. Proto taky maji tesly třeba 75kW, protože Elon to udělal na truc kolonce při homologaci.
U elektroaut se to měří blbě, protože ty maji moment, kterej je cca konstantní, ale výkon ti neustále roste s otáčkama a potom je rozdíl, jestli tam je nebo neni převodovka. A vliv okolní teploty je tam taky, protože se "krmení" motoru upravuje podle teploty elektroniky a motoru samotnýho. No a pak je tam taky schopnost motor přetížit na chvíli, tzn. třeba na 30s má auto 200kW a pak už "jen" 140. Proto taky maji tesly třeba 75kW, protože Elon to udělal na truc kolonce při homologaci.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 510
- Registrován: 13 roků 9 měsíců
- Bydliště: Třeboň
- Vůz: Audi A6 Allroad V6 3,0 BiTdi
EV: Diskuse o elektroautech
Faktotum:No a asi nás čekají nepěkné radosti. Ale nevím co melou....protože elektřina je také zdaněna, třeba v ČR to je 21% DPH.
https://www.auto.cz/poplatek-za-kazdou-jizdu-elektromobilem-definitivne-potvrzen-a-ma-dobry-duvod-159109
Zapomněl jsi na spotřební daň - ta je okolo 11 Kč/l. Můžeš si to přepočítat kolik to dělá na km. A z těch peněz se financují náklady na údržbu silnic. A protože elektroauta jsou mnohem těžší než konvenční srovnatelné kategorie, měla by platit aspoň stejně.
Nemám nic proti elekromobilům, ale v přerozdělování a dotování elektromobility skrytě nebo otevřeně se točí takový prachy, že se z toho až točí hlava. A nikdo neví kam co teče (třeba se z toho i dotují ekoteroristi jako třeba DUH, aby mohli zkreslovat nebo vylhávat studie)
Naposledy upravil(a) Macek2 dne 28 lis 2025 12:41, celkem upraveno 1 x.
_________________
Audi A6 Allroad 3,0 V6 BiTdi
Bylo: Volvo XC70 D5 Edition 2007 AWD Man, Volvo XC70 Summum 2012 AWD AT
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=67182
Audi A6 Allroad 3,0 V6 BiTdi
Bylo: Volvo XC70 D5 Edition 2007 AWD Man, Volvo XC70 Summum 2012 AWD AT
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=67182
-
Offline
- Příspěvky: 102
- Registrován: 18 roků 5 měsíců
- Bydliště: Trutnovsko
EV: Diskuse o elektroautech
Jasně že vím o spotřební dani, ale to je daň lidově řečeno z toho, co škodí zdraví. No a já nabíjím většinu z FVE.
A k té váze. Moje i3 váží 1300kg. Takže není mnohem těžší, než spalovák.
Zkrátka to myslím tak, že zdanit u BEV ujetý kilometr plošně, bez ohledu na váhu vozu a z jakého zdroje nabíjím, je špatně. Myslím, že neničím silnice tak, jako 2500kg těžké SUV.
Je to stejná nespravedlnost, jako v placení dálniční známky. A teď tím myslím to, že někdo za rok po českých dálnicích najezdí 50.000km a někdo jen 5.000. Ale platí stejně. A proč BEV neplatí známku vůbec osobně nechápu.
A k té váze. Moje i3 váží 1300kg. Takže není mnohem těžší, než spalovák.
Zkrátka to myslím tak, že zdanit u BEV ujetý kilometr plošně, bez ohledu na váhu vozu a z jakého zdroje nabíjím, je špatně. Myslím, že neničím silnice tak, jako 2500kg těžké SUV.
Je to stejná nespravedlnost, jako v placení dálniční známky. A teď tím myslím to, že někdo za rok po českých dálnicích najezdí 50.000km a někdo jen 5.000. Ale platí stejně. A proč BEV neplatí známku vůbec osobně nechápu.
_________________
BYLO: Fiat 125p, Škoda 105, Škoda 120, Fiat Punto, Opel Kadett, Wartburg, Škoda Favorit, VW Golf 3, VW Golf 4, Ford S-MAX
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
VOLVO V70 I, 2,5 TDi /od 2007/
BMW i3 120Ah /od 2025/
BYLO: Fiat 125p, Škoda 105, Škoda 120, Fiat Punto, Opel Kadett, Wartburg, Škoda Favorit, VW Golf 3, VW Golf 4, Ford S-MAX
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
VOLVO V70 I, 2,5 TDi /od 2007/
BMW i3 120Ah /od 2025/
-
Offline
- Příspěvky: 510
- Registrován: 13 roků 9 měsíců
- Bydliště: Třeboň
- Vůz: Audi A6 Allroad V6 3,0 BiTdi
EV: Diskuse o elektroautech
Spotřební daň není daň z toho co škodí zdraví. Je to daň na údržbu infrastruktury. Příspěvek výše jsem doplnil. Se zdrojem z jakého nabíjíš to nemá nic společného. A psal jsem o autech srovnatelné kategorie.
_________________
Audi A6 Allroad 3,0 V6 BiTdi
Bylo: Volvo XC70 D5 Edition 2007 AWD Man, Volvo XC70 Summum 2012 AWD AT
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=67182
Audi A6 Allroad 3,0 V6 BiTdi
Bylo: Volvo XC70 D5 Edition 2007 AWD Man, Volvo XC70 Summum 2012 AWD AT
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=67182
-
Offline
- Příspěvky: 1742
- Registrován: 11 roků 6 měsíců
- Bydliště: Damboritz
- Vůz: neVolva
EV: Diskuse o elektroautech
No, spíš je to jenom příjem do státního rozpočtu.
_________________
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |
-
Offline
- Příspěvky: 102
- Registrován: 18 roků 5 měsíců
- Bydliště: Trutnovsko
EV: Diskuse o elektroautech
Nám na ekonomce říkali, že zjednodušeně řečeno je to daň z věcí zbytných, které škodí zdraví. Alkohol, cigarety, benzín/nafta ( jedy z výfuku ).Macek2 píše: 28 lis 2025 12:44 Spotřební daň není daň z toho co škodí zdraví. Je to daň na údržbu infrastruktury. Příspěvek výše jsem doplnil. Se zdrojem z jakého nabíjíš to nemá nic společného. A psal jsem o autech srovnatelné kategorie.
A ano, i3 je srovnatelná kategorie jako Fabia - 1200 - 1300kg v závislosti na motoru.
A pokud nabíjím z FVE, nepoužívám elektřinu vyrobenou v uhelnách elektrárnách, nepřispívám ke zhoršení kvality ovzduší ( ad absurdum ).
_________________
BYLO: Fiat 125p, Škoda 105, Škoda 120, Fiat Punto, Opel Kadett, Wartburg, Škoda Favorit, VW Golf 3, VW Golf 4, Ford S-MAX
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
VOLVO V70 I, 2,5 TDi /od 2007/
BMW i3 120Ah /od 2025/
BYLO: Fiat 125p, Škoda 105, Škoda 120, Fiat Punto, Opel Kadett, Wartburg, Škoda Favorit, VW Golf 3, VW Golf 4, Ford S-MAX
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
VOLVO V70 I, 2,5 TDi /od 2007/
BMW i3 120Ah /od 2025/
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 13291
- Registrován: 15 roků
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
EV: Diskuse o elektroautech
Kdyby se daň z dálničních poplatků a paliv používala jen na silnice, tak nám důchodci zemřou hlady. Každopádně chápu spotřební daň přesně tak, jak píše faktotum.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 984
- Registrován: 6 roků 5 měsíců
- Bydliště: Uhříněves
- Vůz: V70 II D5 120kw 2004
EV: Diskuse o elektroautech
S tou váhou to ale neplatí obecně, to nelze takto brát. BMW i3 je často lehčí, než spalovací konkurenti, Riddara RD6 je asi o 200 kg lehčí, než Amarok V6, Tesla model 3 Performance váží podobně jako BMW M3 atd.Macek2 píše: 28 lis 2025 12:27 ... A z těch peněz se financují náklady na údržbu silnic. A protože elektroauta jsou mnohem těžší než konvenční srovnatelné kategorie, měla by platit aspoň stejně.
Nemám nic proti elekromobilům, ale v přerozdělování a dotování elektromobility skrytě nebo otevřeně se točí takový prachy, že se z toho až točí hlava.
A když už chceme být spravedliví, tak co dotace na podporu spalovacích motorů a fosilních paliv? To jsou taky brutální peníze. Elektroauta alespoň svým provozem neobtěžují svoje okolí spalinami, smradem a hlukem, takže je pro všechny lepší, když jim umožníme drobné úlevy v podobě parkování, dálničních poplatků atd. To že tyto výhody musí padnout při větším rozšíření el. aut asi každý chápe.
-
Offline
- Příspěvky: 1742
- Registrován: 11 roků 6 měsíců
- Bydliště: Damboritz
- Vůz: neVolva
EV: Diskuse o elektroautech
_________________
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |
-
Online
- Příspěvky: 502
- Registrován: 13 roků 6 měsíců
- Bydliště: Region Dolní Berounka
- Vůz: V70II
EV: Diskuse o elektroautech
Nenapsal bych to líp.
-
Offline
- Příspěvky: 510
- Registrován: 13 roků 9 měsíců
- Bydliště: Třeboň
- Vůz: Audi A6 Allroad V6 3,0 BiTdi
EV: Diskuse o elektroautech
Tak co se týče sp. daně z paliv našel jsem to přesně:
Česko příjmy ze spotřebních daní z paliv využívá na dopravní infrastrukturu jen částečně. Státní fond dopravní infrastruktury získává jen devět procent vybrané částky. Důležitějším příjmem je vybrané mýtné a výnosy z prodeje dálničních známek. To ale samo o sobě nestačí. Desítkami miliard pomáhá státní rozpočet (dává ale méně, než vybere na dani z paliv) a dalšími desítkami miliard Evropská unie.
Zdroj: https://www.auto.cz/cesko-loni-vybralo-84-miliard-na-spotrebni-dani-z-paliv-jeji-vyse-se-dekady-prakticky-nemeni-155764
Takže jsem neměl úplně pravdu.
Urvanej:
Důchodci by hlady neumřeli
je pravda, že několik let byli dotováni ze státního rozpočtu, ale zrovna loni byl zrovna na důchody vybrán přebytek.
Česko příjmy ze spotřebních daní z paliv využívá na dopravní infrastrukturu jen částečně. Státní fond dopravní infrastruktury získává jen devět procent vybrané částky. Důležitějším příjmem je vybrané mýtné a výnosy z prodeje dálničních známek. To ale samo o sobě nestačí. Desítkami miliard pomáhá státní rozpočet (dává ale méně, než vybere na dani z paliv) a dalšími desítkami miliard Evropská unie.
Zdroj: https://www.auto.cz/cesko-loni-vybralo-84-miliard-na-spotrebni-dani-z-paliv-jeji-vyse-se-dekady-prakticky-nemeni-155764
Takže jsem neměl úplně pravdu.
Urvanej:
Důchodci by hlady neumřeli
_________________
Audi A6 Allroad 3,0 V6 BiTdi
Bylo: Volvo XC70 D5 Edition 2007 AWD Man, Volvo XC70 Summum 2012 AWD AT
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=67182
Audi A6 Allroad 3,0 V6 BiTdi
Bylo: Volvo XC70 D5 Edition 2007 AWD Man, Volvo XC70 Summum 2012 AWD AT
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=67182
-
Offline
- Příspěvky: 102
- Registrován: 18 roků 5 měsíců
- Bydliště: Trutnovsko
EV: Diskuse o elektroautech
Nadsázka
Státní rozpočet. Copak je to za peníze a kde se vzaly ? Inu jsou to peníze daňových poplatníků a daňových plátců. Stát žádné peníze negeneruje, žádné vlastní nemá a ani je nepěstuje na stromech. No a politik všechny ty daně hodí na hromadu a pak přerozděluje. 80% jde na mandatorní výdaje. Takže rozděluje jen 20% vybraných daní, mínus placení státních dluhů, i když to je vlastě taky mandatorní výdaj. A něco se ještě samo sebou rozkrade. No a pak se třeba namísto opravy silnic dá důchodcům 5k k vánocům, na dluh samozřejmě. No a další rok jsou o dluh mandatorní výdaje vyšší, na investice méně a tak stále dokola....až se tedy začne vybírat 1Kč za ujetý km BEV a bude peněz na rozkrádání a dárečky zase o něco více
Státní rozpočet. Copak je to za peníze a kde se vzaly ? Inu jsou to peníze daňových poplatníků a daňových plátců. Stát žádné peníze negeneruje, žádné vlastní nemá a ani je nepěstuje na stromech. No a politik všechny ty daně hodí na hromadu a pak přerozděluje. 80% jde na mandatorní výdaje. Takže rozděluje jen 20% vybraných daní, mínus placení státních dluhů, i když to je vlastě taky mandatorní výdaj. A něco se ještě samo sebou rozkrade. No a pak se třeba namísto opravy silnic dá důchodcům 5k k vánocům, na dluh samozřejmě. No a další rok jsou o dluh mandatorní výdaje vyšší, na investice méně a tak stále dokola....až se tedy začne vybírat 1Kč za ujetý km BEV a bude peněz na rozkrádání a dárečky zase o něco více
_________________
BYLO: Fiat 125p, Škoda 105, Škoda 120, Fiat Punto, Opel Kadett, Wartburg, Škoda Favorit, VW Golf 3, VW Golf 4, Ford S-MAX
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
VOLVO V70 I, 2,5 TDi /od 2007/
BMW i3 120Ah /od 2025/
BYLO: Fiat 125p, Škoda 105, Škoda 120, Fiat Punto, Opel Kadett, Wartburg, Škoda Favorit, VW Golf 3, VW Golf 4, Ford S-MAX
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
VOLVO V70 I, 2,5 TDi /od 2007/
BMW i3 120Ah /od 2025/
-
Offline
- Příspěvky: 510
- Registrován: 13 roků 9 měsíců
- Bydliště: Třeboň
- Vůz: Audi A6 Allroad V6 3,0 BiTdi
EV: Diskuse o elektroautech
Tak v tomto s tebou naprosto souhlasím, že to tak skončí 
_________________
Audi A6 Allroad 3,0 V6 BiTdi
Bylo: Volvo XC70 D5 Edition 2007 AWD Man, Volvo XC70 Summum 2012 AWD AT
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=67182
Audi A6 Allroad 3,0 V6 BiTdi
Bylo: Volvo XC70 D5 Edition 2007 AWD Man, Volvo XC70 Summum 2012 AWD AT
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=67182
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 13291
- Registrován: 15 roků
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
EV: Diskuse o elektroautech
Hoši, vždycky jsem si řikal, že ta politika je akorát hrozný svinstvo. Pak jsem k vyšší politice trochu čuchnul přes příbuznýho a zjistil jsem, že to je ještě mnohem a mnohem horší. 
Nemam dluhy rád, obzvláště ty státní a sám se snažím zařídil tak, abych na přežití od státu v důchodu nic nepotřeboval, protože to tak prostě asi dopadne. A Macku doufám, že sis z toho nevzal nic osobně, bylo to vše myšleno v obecné rovině.
Nemam dluhy rád, obzvláště ty státní a sám se snažím zařídil tak, abych na přežití od státu v důchodu nic nepotřeboval, protože to tak prostě asi dopadne. A Macku doufám, že sis z toho nevzal nic osobně, bylo to vše myšleno v obecné rovině.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 510
- Registrován: 13 roků 9 měsíců
- Bydliště: Třeboň
- Vůz: Audi A6 Allroad V6 3,0 BiTdi
EV: Diskuse o elektroautech
Nevzal jsem nic osobně, naprosto tomu rozumím. Já jsem se při odchodu do důchodu dobře zabezpečil a dobře investoval, takže si jen užívám a nepracuji
. A nějaké dárky či koblihy nepotřebuji ani o ně nestojím. I tomu zpomalení valorizace naprosto rozumím a nevadí mi. 
Myslím, že Romulusw to má podobně (nebo Albertus)
Myslím, že Romulusw to má podobně (nebo Albertus)
_________________
Audi A6 Allroad 3,0 V6 BiTdi
Bylo: Volvo XC70 D5 Edition 2007 AWD Man, Volvo XC70 Summum 2012 AWD AT
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=67182
Audi A6 Allroad 3,0 V6 BiTdi
Bylo: Volvo XC70 D5 Edition 2007 AWD Man, Volvo XC70 Summum 2012 AWD AT
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=67182
-
Online
- Příspěvky: 5885
- Registrován: 7 roků 2 měsíce
- Bydliště: Brno
- Vůz: V70 II 2,5T AWD AT
EV: Diskuse o elektroautech
Nově BMW i3. cca 8 minut na 200Km dalniční rychlostí. Na LPG to mam s placením 7 minut na 400Km. Pokud se tady dostanou běžné seriové auta nebude to podle mě pro 99% limitem.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 13291
- Registrován: 15 roků
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
EV: Diskuse o elektroautech
No my jsme teď z letních 14kWh/100km na nějakých 25, sleze to na 22, když jedeme 50km+.
Takže při ceně cca 7Kč/kWh už se člověk blíží ke spalovákům, nicméně na ty krátký trasy i Bertík (P2, D5) leze ze standardních 6,5 někam k devíti.
Nevim, neřešim, nabíjím zdarma
Za najetých 25tkm jsem zaplatil už asi 350Kč
(+ asi 200tKč na ztrátě hodnoty auta
)
Takže při ceně cca 7Kč/kWh už se člověk blíží ke spalovákům, nicméně na ty krátký trasy i Bertík (P2, D5) leze ze standardních 6,5 někam k devíti.
Nevim, neřešim, nabíjím zdarma
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 984
- Registrován: 6 roků 5 měsíců
- Bydliště: Uhříněves
- Vůz: V70 II D5 120kw 2004
EV: Diskuse o elektroautech
Asi spíš iX3, ne? i3 má tuším max. 50 kW DC
a baterku ani ne poloviční
-
Online
- Příspěvky: 5885
- Registrován: 7 roků 2 měsíce
- Bydliště: Brno
- Vůz: V70 II 2,5T AWD AT
EV: Diskuse o elektroautech
jo sorry je to ta nová iX3
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
-
Online
- Příspěvky: 502
- Registrován: 13 roků 6 měsíců
- Bydliště: Region Dolní Berounka
- Vůz: V70II
EV: Diskuse o elektroautech
Jo, akorát spalovák s 185kW bude žrát o dost víc.Urvanej píše: 05 pro 2025 14:03 No my jsme teď z letních 14kWh/100km na nějakých 25, sleze to na 22, když jedeme 50km+.
Takže při ceně cca 7Kč/kWh už se člověk blíží ke spalovákům, nicméně na ty krátký trasy i Bertík (P2, D5) leze ze standardních 6,5 někam k devíti.
Nevim, neřešim, nabíjím zdarmaZa najetých 25tkm jsem zaplatil už asi 350Kč
(+ asi 200tKč na ztrátě hodnoty auta
)
-
Offline
- Příspěvky: 1742
- Registrován: 11 roků 6 měsíců
- Bydliště: Damboritz
- Vůz: neVolva
EV: Diskuse o elektroautech
Pro zajímavost, vyzkoušel jsem nabíjení na E.ON hubu, za mě ideální na trase D1 Výškov - Přerov (protože tam chybí Supercharger). Taková elektronová benzínka.
https://www.eon-drive.cz/prvni-verejna-dobijecka-pro-elektricke-kamiony-v-cesku/
Potom, ale to už by chtělo sjet z budoucí D1, je nabíjecí místo se zázemím (taky E.ON) u Přerova. Tam jsem nebyl, jenom jsem si toho všiml na mapě.
http://www.sbivport.cz/?utm_source=##zdroj##&utm_medium=ppd&utm_content=##typ##&utm_term=##nazev##&utm_campaign=firmy.cz-##id##
Výhoda toho E.ONu je, že nerozlišuje cenou DC a "UFC". Narozdíl třeba od drahého ČEZu.
Jinak já si koupil na Vánoce tlumiče Koni (z AutoDoc, přes aplikaci, byla tam asi 30% sleva), tak jsem zvědavý, až bude čas a nahodím je. Dokoupil jsem k tomu i nové origo gumy pro uložení tlumičů a baterku. Není problém objednat a vyzvednout do Brněnského servisu, ceny za origo díly jsou jak na pežota.
Když už jsem tam byl, tak jsem si projel Y LR. Mě se ten, některými kritizovaný, komfortní podvozek na rodiném autě líbil. Prohlídl jsem tu osekanou Standard verzi a jediné, co by mě na tom štvalo, tak že to nemá matrixy a má manuální nastavení volantu (pokud bych auto šéroval s manželkou).
https://www.eon-drive.cz/prvni-verejna-dobijecka-pro-elektricke-kamiony-v-cesku/
Potom, ale to už by chtělo sjet z budoucí D1, je nabíjecí místo se zázemím (taky E.ON) u Přerova. Tam jsem nebyl, jenom jsem si toho všiml na mapě.
http://www.sbivport.cz/?utm_source=##zdroj##&utm_medium=ppd&utm_content=##typ##&utm_term=##nazev##&utm_campaign=firmy.cz-##id##
Výhoda toho E.ONu je, že nerozlišuje cenou DC a "UFC". Narozdíl třeba od drahého ČEZu.
Jinak já si koupil na Vánoce tlumiče Koni (z AutoDoc, přes aplikaci, byla tam asi 30% sleva), tak jsem zvědavý, až bude čas a nahodím je. Dokoupil jsem k tomu i nové origo gumy pro uložení tlumičů a baterku. Není problém objednat a vyzvednout do Brněnského servisu, ceny za origo díly jsou jak na pežota.
Když už jsem tam byl, tak jsem si projel Y LR. Mě se ten, některými kritizovaný, komfortní podvozek na rodiném autě líbil. Prohlídl jsem tu osekanou Standard verzi a jediné, co by mě na tom štvalo, tak že to nemá matrixy a má manuální nastavení volantu (pokud bych auto šéroval s manželkou).
_________________
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé