Otázka, na kterou neznám odpověď
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 909
- Registrován: 5 roků 3 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 D5 AWD 158 kW MY2012
-
Offline
- Příspěvky: 6059
- Registrován: 9 roků 1 měsíc
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
Otázka, na kterou neznám odpověď
Občas to po naplnění do max uchcáva přes přepad než si to sedne, sledovat, pokud nepřestane tak jinde hledat.
Taky to kdysi po repasu Difu teklo pod, až si to sedlo je sucho
Taky to kdysi po repasu Difu teklo pod, až si to sedlo je sucho
-
Offline
- Příspěvky: 2096
- Registrován: 5 roků 1 měsíc
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
Otázka, na kterou neznám odpověď
Pánové neřešili jste někdo seřízení stěrače na P3? Občas mi to ťuklo o sloupek u řidiče, neřešil jsem. Ale naposledy mrholilo, hnusně a na dálnici ťukalo pořád. Tak jsem optimisticky sundal stěrače, že je přesadím, ale ten krok toho vroubkování je dost hrubý, takže níže už to nedám. V garáži se to tváří v pohodě, polil jsem i vodou, zkoušel s nastartovaným motorem a v pohodě, no uvidím na dálnici.
Dotaz zní: je v tom ještě nějaký fígl v seřízení?
Koukal jsem i do VIDA, ale obrázek je jasný. Ten pravý asi jakž takž je, níže ho nedám leda by byl kratší. Zapomněl jsem: mám neoriginální Denkermann. Možná se to viklá v tom uchycení ...
Dotaz zní: je v tom ještě nějaký fígl v seřízení?
Koukal jsem i do VIDA, ale obrázek je jasný. Ten pravý asi jakž takž je, níže ho nedám leda by byl kratší. Zapomněl jsem: mám neoriginální Denkermann. Možná se to viklá v tom uchycení ...
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
Offline
- Příspěvky: 789
- Registrován: 5 roků
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou
- Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)
Otázka, na kterou neznám odpověď
Jelikož to kape jen, když je auto v pohybu, tak předpokládám, že únik je nad klidovou hladinou oleje a k úniku dochází díky rozstřiku při pohybu otáčejícího se soukolí. Podle fotek úhlovky by to teoreticky i mohlo být z toho odvětrání. Jiná možnost je už jen přes těsnění příruby vývodu na pravou poloosu a to bych fakt nerad - opět úhlovka ven a reklamace. Od včera to už viditelně pod autem nekape. Takže buď si to "sedlo" nebo je už bez oleje.Jakub Svoboda píše: 30 lis 2025 18:13 Občas to po naplnění do max uchcáva přes přepad než si to sedne, sledovat, pokud nepřestane tak jinde hledat.
Taky to kdysi po repasu Difu teklo pod, až si to sedlo je sucho
Mechanikovi jsem to oznámil a do pátku by se měl na to kouknout.
Dával jsem mu s úhlovkou litrovku oleje a dal ho tam "po kontrolní šroub". Nikdy jsem potom nic neodsával a nic neteklo. Tak nevím, ale zkouším doufat, že šlo jen o případ "zlá krev musí pryč"
_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 14773
- Registrován: 16 roků
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
Otázka, na kterou neznám odpověď
Hele a nevypadla zátka úhlovky?
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 3830
- Registrován: 11 roků 10 měsíců
- Bydliště: Štěpánovice
- Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95
Otázka, na kterou neznám odpověď
Na S80 RV 99 resim u automatu Aisin 55-50 mnozstvi oleje.
mam tuhle merku: jel sem auto projet, pak se vratil abez vypnuti motoru zmeril hladinu, byla tak na cca 3/4 mezi horni hranici cold a spodni hranici Hot. Je to ok?
Neob jaky je presny postup? pokady totiz dostanu jinej vysledke mereni. Dik
mam tuhle merku: jel sem auto projet, pak se vratil abez vypnuti motoru zmeril hladinu, byla tak na cca 3/4 mezi horni hranici cold a spodni hranici Hot. Je to ok?
Neob jaky je presny postup? pokady totiz dostanu jinej vysledke mereni. Dik
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
STOP chatcontrol! https://fightchatcontrol.eu/
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy
STOP chatcontrol! https://fightchatcontrol.eu/
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy
-
Online
- Příspěvky: 3668
- Registrován: 10 roků 5 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
Otázka, na kterou neznám odpověď
jakože mezi horní HOT a spodní COLD? 
teoreticky by měla být hladina s nastartovaným motorem někde na rysce COLD za studena a za tepla na HOT, tak jsem to vždy chápal
nikdy jsem neměřil po jízdě, vždy jen po nastartování
nicméně vždy jsem tam měl o trochu víc oleje, prostě nad rysku, nejspíš to přede mnou měřili s nenastartovaným motorem, takže to přelili, ale pokračoval jsem a leju tam přesně tolik, co vypustím
teoreticky by měla být hladina s nastartovaným motorem někde na rysce COLD za studena a za tepla na HOT, tak jsem to vždy chápal
nikdy jsem neměřil po jízdě, vždy jen po nastartování
nicméně vždy jsem tam měl o trochu víc oleje, prostě nad rysku, nejspíš to přede mnou měřili s nenastartovaným motorem, takže to přelili, ale pokračoval jsem a leju tam přesně tolik, co vypustím
-
Offline
- Příspěvky: 789
- Registrován: 5 roků
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou
- Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)
Otázka, na kterou neznám odpověď
Zkoušel jsem tam kouknout, ale před barákem na nájezdech tam prostě vidět není. Tajně v to doufám, ale ten mechanik je specialista na volva a úhlovek už měnil hodně, tak nepředpokládám, že něco takového by přehlédl.
_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 3830
- Registrován: 11 roků 10 měsíců
- Bydliště: Štěpánovice
- Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95
Otázka, na kterou neznám odpověď
Ne jako ze mezi tema ryskama, viz obrazekTod2 píše: 02 pro 2025 14:15 jakože mezi horní HOT a spodní COLD?
teoreticky by měla být hladina s nastartovaným motorem někde na rysce COLD za studena a za tepla na HOT, tak jsem to vždy chápal
nikdy jsem neměřil po jízdě, vždy jen po nastartování
nicméně vždy jsem tam měl o trochu víc oleje, prostě nad rysku, nejspíš to přede mnou měřili s nenastartovaným motorem, takže to přelili, ale pokračoval jsem a leju tam přesně tolik, co vypustím
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
STOP chatcontrol! https://fightchatcontrol.eu/
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy
STOP chatcontrol! https://fightchatcontrol.eu/
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 13288
- Registrován: 15 roků
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
Otázka, na kterou neznám odpověď
Studenej olej, neřešit a považovat za OK.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 6059
- Registrován: 9 roků 1 měsíc
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
Otázka, na kterou neznám odpověď
Teplý znamená 50-60°C, ne jen tak projetý
-
Offline
- Příspěvky: 789
- Registrován: 5 roků
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou
- Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)
Otázka, na kterou neznám odpověď
Nedalo mi to a stejně jsem teď vlezl pod auto. Oleje už tam bylo nesrovnatelně méně, ale pár kapek tam rozprskaných bylo. I úhlovka zespodu, kterou jsem předevčírem otřel, byla trochu od oleje. Na zátku není vidět ani se zrcátkem. Je asi někde hned pod malým turbem.
Nicméně mokrý je i simering, kterým do úhlovky vchází pravá poloosa. Poloosa i ten simering ale byly od směsi rzi a oleje, kdežto olej dole na úhlovce je průzračně čistý. Uvidím, co na to řekne mechanik, co to montoval.
_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
-
Online
- Příspěvky: 3668
- Registrován: 10 roků 5 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
Otázka, na kterou neznám odpověď
za mne asi v pohodě
pokud to byla kratší jízda, tak ten olej horký nebyl, u mne to leze v létě až někde na 80 a trvá to docela dlouho
pokud to byla kratší jízda, tak ten olej horký nebyl, u mne to leze v létě až někde na 80 a trvá to docela dlouho
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 3830
- Registrován: 11 roků 10 měsíců
- Bydliště: Štěpánovice
- Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95
Otázka, na kterou neznám odpověď
OK, jak bych to mel teda presne zemreit, dat tomu cocku na dalnici? kolik km vyssi otacky? co je ideal?
pripadne je ve vide videt teplota? Kolik ma byt a klolik mam mit na rysce, mam podezreni, ze je tam toho oleje malo. Bojim se, ze prokluzujou lamely vlivem nizkeho tlaku, chci to vyloucit
dik
pripadne je ve vide videt teplota? Kolik ma byt a klolik mam mit na rysce, mam podezreni, ze je tam toho oleje malo. Bojim se, ze prokluzujou lamely vlivem nizkeho tlaku, chci to vyloucit
dik
_________________
STOP chatcontrol! https://fightchatcontrol.eu/
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy
STOP chatcontrol! https://fightchatcontrol.eu/
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy
-
Online
- Příspěvky: 3668
- Registrován: 10 roků 5 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
Otázka, na kterou neznám odpověď
řekl bych, že je tam oleje dost, ale jestli tam chceš deci dolít, tak můžeš 
-
Offline
- Příspěvky: 6059
- Registrován: 9 roků 1 měsíc
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
Otázka, na kterou neznám odpověď
TCM - oil temperature
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 14773
- Registrován: 16 roků
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
Otázka, na kterou neznám odpověď
Za studena, po nastartování a prořazení všech možných stupňů by měl být olej mezi ryskami cold. Po ohřátí na těch 50 - 60 stupňů by se měl dostat mezi rysky hot.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 3830
- Registrován: 11 roků 10 měsíců
- Bydliště: Štěpánovice
- Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95
Otázka, na kterou neznám odpověď
no jak proradim za studena po astartovani vsechno? muzu dat tak max R, N, D a W (coz je trojka) kdyz u stojiciho auta dam 4,3 nebo L tak tam porad zustane 1cka. teoreticky se muzu rozjet, aby tam padla 5tka a merit. studeny to urcite bude
zitra zkusim zmerit.
diky
diky
_________________
STOP chatcontrol! https://fightchatcontrol.eu/
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy
STOP chatcontrol! https://fightchatcontrol.eu/
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 14773
- Registrován: 16 roků
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
Otázka, na kterou neznám odpověď
Proto jsem psal prořadit všechny "možné" kvalty.
Nebo se s tím krátce projet, no.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 13288
- Registrován: 15 roků
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
Otázka, na kterou neznám odpověď
Pokud si neupouštěl, tak to tolik neřeš. Prostě to studený nadlábneš, a jak je to mezi riskama cold, tak cajk. Tydle starý skříně fakt nepotřebujou mít olej přesně na milimetr...
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 3830
- Registrován: 11 roků 10 měsíců
- Bydliště: Štěpánovice
- Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95
Otázka, na kterou neznám odpověď
prave ze se kdysi delal proplach, tak je otazka kolik tam toho je, a vsiml jsem si, ze kdyz dam vic plynu a prevodovka zacne treba v 4,5 tisicich radit nahoru, tak otacky o kousek spadnou a po chvilince (vterina dve) se jeste plynule snizi o cca 300-500 otacek aniz by to bylo znat na jizde vozu. tak premyslim jestlije to zamek menice a nebo prokluz lamel...
_________________
STOP chatcontrol! https://fightchatcontrol.eu/
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy
STOP chatcontrol! https://fightchatcontrol.eu/
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy
-
Offline
- Příspěvky: 789
- Registrován: 5 roků
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou
- Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)
Otázka, na kterou neznám odpověď
Ještě se vrátím k HVO 100 co se udávané (ne)mazivosti týká. Normal nafta má mazivost dle normy čsn en 590 max. 460mikrom. HVO 100 s normou čsn en 15940 (XTL) má mazivost max. 400mikrom. Měřeno dle normy ČSN EN ISO 12156-1
Na netu se udává, že HVO má menší mazivost než normal nafta, ale podle těchto parametrů je to ve skutečnosti opačně. Alespoň pokud jsem tu normu správně pochopil. To číslo defakto udává, jak velké stopy otěru při dané metodě vznikají (pohyb kovové kuličky po kovové destičce s naftou).
Takže to vypadá, že většina článků o HVO (konkrétně s normou 15940), kde se píše, že tato syntetická nafta má horší mazací schopnosti, než normální normovaná nafta, přinejmenším neříkají pravdu. Proč? Lobby? Je to vlastně jedno. Každopádně, kdo se bál kvůli tomu zkusit tuto naftu právě kvůli údajné menší mazivosti, tak se zřejmě bál zbytečně. Já stejně, pro klid duše, aditivuji přípravky, které mají mazivost nafty zlepšit. A to dvojnásobným dávkováním. Zatím jsem s tímto palivem velmi spokojen. Zanášení DPF je opravdu 3x - 4x nižší (u mě po cca 3500km). Po dvou nádržích mi dokonce přestala vyskakovat žlutá chyba s chvilkovým přetlakem v sání. Zřejmě způsobeno karbonizací klapky mezi turby? (jen odhad) Dříve se vyskytla každý den, teď je už 2000km klid.
Na netu se udává, že HVO má menší mazivost než normal nafta, ale podle těchto parametrů je to ve skutečnosti opačně. Alespoň pokud jsem tu normu správně pochopil. To číslo defakto udává, jak velké stopy otěru při dané metodě vznikají (pohyb kovové kuličky po kovové destičce s naftou).
Takže to vypadá, že většina článků o HVO (konkrétně s normou 15940), kde se píše, že tato syntetická nafta má horší mazací schopnosti, než normální normovaná nafta, přinejmenším neříkají pravdu. Proč? Lobby? Je to vlastně jedno. Každopádně, kdo se bál kvůli tomu zkusit tuto naftu právě kvůli údajné menší mazivosti, tak se zřejmě bál zbytečně. Já stejně, pro klid duše, aditivuji přípravky, které mají mazivost nafty zlepšit. A to dvojnásobným dávkováním. Zatím jsem s tímto palivem velmi spokojen. Zanášení DPF je opravdu 3x - 4x nižší (u mě po cca 3500km). Po dvou nádržích mi dokonce přestala vyskakovat žlutá chyba s chvilkovým přetlakem v sání. Zřejmě způsobeno karbonizací klapky mezi turby? (jen odhad) Dříve se vyskytla každý den, teď je už 2000km klid.
_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 13288
- Registrován: 15 roků
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
Otázka, na kterou neznám odpověď
Tak to nevim, ale mazivost je stejná nebo lepší u HVO, co jde do pump, dohání se to aditivama... (lepší myšleno oproti maximu pro naftu dle EN 590)
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 789
- Registrován: 5 roků
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou
- Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)
Otázka, na kterou neznám odpověď
Tak tak, norma pro XTL je, co se mazivosti týká, přísnější než pro čsn en 590 (obyč, nafta). Takže jediným negativem je menší dostupnost a vyšší cena (já konkrétně teď po zdražení 37.50).
Hodně je probíráno, že se dávají dotazy na výrobce aut, která pro toto palivo nemají homologaci, jak se k tomu staví. Je jasné, že musí říct, že motor nebyl pro toto palivo konstruován a proto ho nedoporučují. Zadělali by si na potenciální průšvih, kdyby řekli něco jiného.
Tady je vidět, že běžně je skutečná mazivost u prémiové nafty tak 2x lepší, než je max. norma. Stejně tak, že čisté neaditivované HVO (tedy bez normy 15940) má mazivost mizernou, ale se samotným VIFem se sníží na třetinu, kvalitativně lépe jak u většiny prémiovek.

Hodně je probíráno, že se dávají dotazy na výrobce aut, která pro toto palivo nemají homologaci, jak se k tomu staví. Je jasné, že musí říct, že motor nebyl pro toto palivo konstruován a proto ho nedoporučují. Zadělali by si na potenciální průšvih, kdyby řekli něco jiného.
Tady je vidět, že běžně je skutečná mazivost u prémiové nafty tak 2x lepší, než je max. norma. Stejně tak, že čisté neaditivované HVO (tedy bez normy 15940) má mazivost mizernou, ale se samotným VIFem se sníží na třetinu, kvalitativně lépe jak u většiny prémiovek.

_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 13288
- Registrován: 15 roků
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
Otázka, na kterou neznám odpověď
Teď jsem byl tankovat na místním Eurooilu v Křimicích a všiml jsem si, že už nabízí HVO 
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Eon, Google [Bot], Tom0
