Otázka, na kterou neznám odpověď

...i nemožném! ALE JEN POKUD TO SOUVISÍ S VOLVEM!!! (potažmo evt. s jinými automobily)

VYKECAT SE MŮŽETE V LAMPÁRNĚ!!!
  • Autor
  • Zpráva
ren
Offline
Příspěvky: 909
Registrován: 5 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 D5 AWD 158 kW MY2012

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od ren »


Jakub Svoboda
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6059
Registrován: 9 roků 1 měsíc
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Občas to po naplnění do max uchcáva přes přepad než si to sedne, sledovat, pokud nepřestane tak jinde hledat.
Taky to kdysi po repasu Difu teklo pod, až si to sedlo je sucho
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Tomas78
Offline
Příspěvky: 2096
Registrován: 5 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Tomas78 »

Pánové neřešili jste někdo seřízení stěrače na P3? Občas mi to ťuklo o sloupek u řidiče, neřešil jsem. Ale naposledy mrholilo, hnusně a na dálnici ťukalo pořád. Tak jsem optimisticky sundal stěrače, že je přesadím, ale ten krok toho vroubkování je dost hrubý, takže níže už to nedám. V garáži se to tváří v pohodě, polil jsem i vodou, zkoušel s nastartovaným motorem a v pohodě, no uvidím na dálnici.
image.png
Dotaz zní: je v tom ještě nějaký fígl v seřízení? :)

Koukal jsem i do VIDA, ale obrázek je jasný. Ten pravý asi jakž takž je, níže ho nedám leda by byl kratší. Zapomněl jsem: mám neoriginální Denkermann. Možná se to viklá v tom uchycení ...
image.png
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Majkl1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 789
Registrován: 5 roků
Bydliště: Ždírec nad Doubravou
Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Majkl1 »

Jakub Svoboda píše: 30 lis 2025 18:13 Občas to po naplnění do max uchcáva přes přepad než si to sedne, sledovat, pokud nepřestane tak jinde hledat.
Taky to kdysi po repasu Difu teklo pod, až si to sedlo je sucho
Jelikož to kape jen, když je auto v pohybu, tak předpokládám, že únik je nad klidovou hladinou oleje a k úniku dochází díky rozstřiku při pohybu otáčejícího se soukolí. Podle fotek úhlovky by to teoreticky i mohlo být z toho odvětrání. Jiná možnost je už jen přes těsnění příruby vývodu na pravou poloosu a to bych fakt nerad - opět úhlovka ven a reklamace. Od včera to už viditelně pod autem nekape. Takže buď si to "sedlo" nebo je už bez oleje.
Mechanikovi jsem to oznámil a do pátku by se měl na to kouknout.
Dával jsem mu s úhlovkou litrovku oleje a dal ho tam "po kontrolní šroub". Nikdy jsem potom nic neodsával a nic neteklo. Tak nevím, ale zkouším doufat, že šlo jen o případ "zlá krev musí pryč" :oops:
_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14773
Registrován: 16 roků
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od raolsa »

Hele a nevypadla zátka úhlovky?
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

dumi.cz
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 3830
Registrován: 11 roků 10 měsíců
Bydliště: Štěpánovice
Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od dumi.cz »

Na S80 RV 99 resim u automatu Aisin 55-50 mnozstvi oleje.

mam tuhle merku:
obrazek.png
jel sem auto projet, pak se vratil abez vypnuti motoru zmeril hladinu, byla tak na cca 3/4 mezi horni hranici cold a spodni hranici Hot. Je to ok?

Neob jaky je presny postup? pokady totiz dostanu jinej vysledke mereni. Dik
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
STOP chatcontrol! https://fightchatcontrol.eu/
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy

Tod2
Offline
Příspěvky: 3668
Registrován: 10 roků 5 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Tod2 »

jakože mezi horní HOT a spodní COLD? :)
teoreticky by měla být hladina s nastartovaným motorem někde na rysce COLD za studena a za tepla na HOT, tak jsem to vždy chápal
nikdy jsem neměřil po jízdě, vždy jen po nastartování
nicméně vždy jsem tam měl o trochu víc oleje, prostě nad rysku, nejspíš to přede mnou měřili s nenastartovaným motorem, takže to přelili, ale pokračoval jsem a leju tam přesně tolik, co vypustím
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Majkl1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 789
Registrován: 5 roků
Bydliště: Ždírec nad Doubravou
Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Majkl1 »

raolsa píše: 02 pro 2025 13:41 Hele a nevypadla zátka úhlovky?
Zkoušel jsem tam kouknout, ale před barákem na nájezdech tam prostě vidět není. Tajně v to doufám, ale ten mechanik je specialista na volva a úhlovek už měnil hodně, tak nepředpokládám, že něco takového by přehlédl.
_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)

dumi.cz
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 3830
Registrován: 11 roků 10 měsíců
Bydliště: Štěpánovice
Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od dumi.cz »

Tod2 píše: 02 pro 2025 14:15 jakože mezi horní HOT a spodní COLD? :)
teoreticky by měla být hladina s nastartovaným motorem někde na rysce COLD za studena a za tepla na HOT, tak jsem to vždy chápal
nikdy jsem neměřil po jízdě, vždy jen po nastartování
nicméně vždy jsem tam měl o trochu víc oleje, prostě nad rysku, nejspíš to přede mnou měřili s nenastartovaným motorem, takže to přelili, ale pokračoval jsem a leju tam přesně tolik, co vypustím
Ne jako ze mezi tema ryskama, viz obrazek :)
obrazek.png
mam rozporuplne informace jak to tedy spravne merit. po nastartovani neni oplej vsude a tedy to asi nesedi ne? :pardon:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
STOP chatcontrol! https://fightchatcontrol.eu/
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 13288
Registrován: 15 roků
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Urvanej »

Studenej olej, neřešit a považovat za OK.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Jakub Svoboda
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6059
Registrován: 9 roků 1 měsíc
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Teplý znamená 50-60°C, ne jen tak projetý
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Majkl1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 789
Registrován: 5 roků
Bydliště: Ždírec nad Doubravou
Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Majkl1 »

raolsa píše: 02 pro 2025 13:41 Hele a nevypadla zátka úhlovky?
Nedalo mi to a stejně jsem teď vlezl pod auto. Oleje už tam bylo nesrovnatelně méně, ale pár kapek tam rozprskaných bylo. I úhlovka zespodu, kterou jsem předevčírem otřel, byla trochu od oleje. Na zátku není vidět ani se zrcátkem. Je asi někde hned pod malým turbem.
Nicméně mokrý je i simering, kterým do úhlovky vchází pravá poloosa. Poloosa i ten simering ale byly od směsi rzi a oleje, kdežto olej dole na úhlovce je průzračně čistý. Uvidím, co na to řekne mechanik, co to montoval.
_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)

Tod2
Offline
Příspěvky: 3668
Registrován: 10 roků 5 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Tod2 »

za mne asi v pohodě
pokud to byla kratší jízda, tak ten olej horký nebyl, u mne to leze v létě až někde na 80 a trvá to docela dlouho
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

dumi.cz
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 3830
Registrován: 11 roků 10 měsíců
Bydliště: Štěpánovice
Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od dumi.cz »

OK, jak bych to mel teda presne zemreit, dat tomu cocku na dalnici? kolik km vyssi otacky? co je ideal?

pripadne je ve vide videt teplota? Kolik ma byt a klolik mam mit na rysce, mam podezreni, ze je tam toho oleje malo. Bojim se, ze prokluzujou lamely vlivem nizkeho tlaku, chci to vyloucit :)

dik
_________________
STOP chatcontrol! https://fightchatcontrol.eu/
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy

Tod2
Offline
Příspěvky: 3668
Registrován: 10 roků 5 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Tod2 »

řekl bych, že je tam oleje dost, ale jestli tam chceš deci dolít, tak můžeš :)
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Jakub Svoboda
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6059
Registrován: 9 roků 1 měsíc
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Jakub Svoboda »

TCM - oil temperature
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14773
Registrován: 16 roků
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od raolsa »

Za studena, po nastartování a prořazení všech možných stupňů by měl být olej mezi ryskami cold. Po ohřátí na těch 50 - 60 stupňů by se měl dostat mezi rysky hot.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

dumi.cz
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 3830
Registrován: 11 roků 10 měsíců
Bydliště: Štěpánovice
Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od dumi.cz »

no jak proradim za studena po astartovani vsechno? muzu dat tak max R, N, D a W (coz je trojka) kdyz u stojiciho auta dam 4,3 nebo L tak tam porad zustane 1cka. teoreticky se muzu rozjet, aby tam padla 5tka a merit. studeny to urcite bude :) zitra zkusim zmerit.

diky
_________________
STOP chatcontrol! https://fightchatcontrol.eu/
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14773
Registrován: 16 roků
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od raolsa »

Proto jsem psal prořadit všechny "možné" kvalty. :D Nebo se s tím krátce projet, no.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 13288
Registrován: 15 roků
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Urvanej »

Pokud si neupouštěl, tak to tolik neřeš. Prostě to studený nadlábneš, a jak je to mezi riskama cold, tak cajk. Tydle starý skříně fakt nepotřebujou mít olej přesně na milimetr...
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

dumi.cz
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 3830
Registrován: 11 roků 10 měsíců
Bydliště: Štěpánovice
Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od dumi.cz »

prave ze se kdysi delal proplach, tak je otazka kolik tam toho je, a vsiml jsem si, ze kdyz dam vic plynu a prevodovka zacne treba v 4,5 tisicich radit nahoru, tak otacky o kousek spadnou a po chvilince (vterina dve) se jeste plynule snizi o cca 300-500 otacek aniz by to bylo znat na jizde vozu. tak premyslim jestlije to zamek menice a nebo prokluz lamel...
_________________
STOP chatcontrol! https://fightchatcontrol.eu/
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy

Majkl1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 789
Registrován: 5 roků
Bydliště: Ždírec nad Doubravou
Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Majkl1 »

Ještě se vrátím k HVO 100 co se udávané (ne)mazivosti týká. Normal nafta má mazivost dle normy čsn en 590 max. 460mikrom. HVO 100 s normou čsn en 15940 (XTL) má mazivost max. 400mikrom. Měřeno dle normy ČSN EN ISO 12156-1
Na netu se udává, že HVO má menší mazivost než normal nafta, ale podle těchto parametrů je to ve skutečnosti opačně. Alespoň pokud jsem tu normu správně pochopil. To číslo defakto udává, jak velké stopy otěru při dané metodě vznikají (pohyb kovové kuličky po kovové destičce s naftou).
Takže to vypadá, že většina článků o HVO (konkrétně s normou 15940), kde se píše, že tato syntetická nafta má horší mazací schopnosti, než normální normovaná nafta, přinejmenším neříkají pravdu. Proč? Lobby? Je to vlastně jedno. Každopádně, kdo se bál kvůli tomu zkusit tuto naftu právě kvůli údajné menší mazivosti, tak se zřejmě bál zbytečně. Já stejně, pro klid duše, aditivuji přípravky, které mají mazivost nafty zlepšit. A to dvojnásobným dávkováním. Zatím jsem s tímto palivem velmi spokojen. Zanášení DPF je opravdu 3x - 4x nižší (u mě po cca 3500km). Po dvou nádržích mi dokonce přestala vyskakovat žlutá chyba s chvilkovým přetlakem v sání. Zřejmě způsobeno karbonizací klapky mezi turby? (jen odhad) Dříve se vyskytla každý den, teď je už 2000km klid.
_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 13288
Registrován: 15 roků
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Urvanej »

Tak to nevim, ale mazivost je stejná nebo lepší u HVO, co jde do pump, dohání se to aditivama... (lepší myšleno oproti maximu pro naftu dle EN 590)
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Majkl1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 789
Registrován: 5 roků
Bydliště: Ždírec nad Doubravou
Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Majkl1 »

Tak tak, norma pro XTL je, co se mazivosti týká, přísnější než pro čsn en 590 (obyč, nafta). Takže jediným negativem je menší dostupnost a vyšší cena (já konkrétně teď po zdražení 37.50).
Hodně je probíráno, že se dávají dotazy na výrobce aut, která pro toto palivo nemají homologaci, jak se k tomu staví. Je jasné, že musí říct, že motor nebyl pro toto palivo konstruován a proto ho nedoporučují. Zadělali by si na potenciální průšvih, kdyby řekli něco jiného.

Tady je vidět, že běžně je skutečná mazivost u prémiové nafty tak 2x lepší, než je max. norma. Stejně tak, že čisté neaditivované HVO (tedy bez normy 15940) má mazivost mizernou, ale se samotným VIFem se sníží na třetinu, kvalitativně lépe jak u většiny prémiovek.
Obrázek
_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 13288
Registrován: 15 roků
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Urvanej »

Teď jsem byl tankovat na místním Eurooilu v Křimicích a všiml jsem si, že už nabízí HVO :-D
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Zpět na „o všem možném :-)“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Jakub Svoboda